![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dan is het ook "amen en uit" met de stok in kwestie.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
8 bast (onder de schors dus) 9 schors |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
Je kan het eigenlijk vergelijken met onze huid...daar heb je ook aan de buitenkant een dode huidlaag met daaronder de levende huidlagen.... ![]()
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 23 augustus 2013 om 12:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
als in ene wetenschappelijk lijkend artikel en illustratie bast onder schors wordt gesitueerd ... lijkt het mij toch niet aan te raden om te gaan afpellen ... ?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel de loshangende delen eraf halen zou al veel helpen maar meestal wordt er aan een bladgalmijtinfectie niks gedaan omdat de plant er zoals gezegd weinig tot geen last van heeft. Enkel wanneer de plant meer als decoratie als voor consumptie dient kan je dat overwegen maar ik laat de mijne ook al jaren gerust en elk jaar hangt-ie, mijten of niet, vol druiven.
![]() |
![]() |
#149 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor alle duidelijkheid; ik raad niemand aan te proberen zo'n mijteninfectie te bestrijden.
Ik geef enkel de mogelijkheden aan moest er toch iemand zich geroepen voelen die beesten te lijf te gaan..
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Brandnetelgier Maar 'k zie niks over mijten....zijn dat soms die bladluizen ?
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k heb nen vijgenboom staan. Een of ander beest heeft in de winter de schors van de hoofdstam romdom weggebeten. Deze lente kreeg die maar geen bladeren....zo dood als nen (dooie) pier.... Maar niet getreurd, er zijn al nieuwe scheuten uitgekomen....
![]() Tot zover de lezing over de verwijderde schors. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Braambessen in overvloed dit jaar!!
Eventjes hier tot op't einde van de straat gewandeld en ik heb nagenoeg 3 kg bessen. Morgen nog even wat verderop in de bossen eens gaan kijken, daar hangen er ander jaren ook altijd veel dus dat moet daar dit jaar wat geven... Raar overigens dat er niet meer mensen zijn die braambessen plukken. Hier in't straat komen best wat fietsers en wandelaars door en toch zijn er nog nergens geplukt... Men geeft handenvol geld aan aardbeien maar bramen (volgens mij minstens even lekker, tot zeker voor gelei) laat men gratis hangen. Puur natuur. 20 euro/kg in de carrefour...
![]() |
#155 |
Minister-President
|
![]() Als ik ga wandelen, profiteer ik ook van de giften van moeder natuur, als ik rijpe bosaardbeitjes, frambozen of braambessen vind, zal ik ze niet laten hangen. Maar ik ga er niet speciaal naar op zoek.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zoek eigenlijk iets om katten op een 'beleefde' manier uit de tuin te houden.
Ik bedoel, ze niet gelijk het mes op de keel te zetten of wat ultrasone toestellen te gaan plaatsen. Ik las al eens dat er bepaalde planten zijn die je dan best in je tuin zet en die een geurtje verspreiden waar ze niet goed tegen kunnen. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |