Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 februari 2012, 16:31   #141
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
als die "filter" dan toch zo streng zou zijn, begrijp ik niet hoe een voormalig NSV-er en Voorposter als K. Van Overmeire, door de mazen van dat net is kunnen glippen.
Het klinkt alsof je die mensen wil discrimineren op basis van hun overtuiging.
Oud 23 februari 2012, 16:34   #142
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het klinkt alsof je die mensen wil discrimineren op basis van hun overtuiging.
VB'rs zijn geen mensen, ge kunt die niet discrimineren. Wist ge dat niet?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 16:37   #143
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Dit ballonnetje van dat achterlijke sossenwicht herinnert er mij aan dat de NVA door het establishment blijvend met het VB zal vereenzelvigd worden ondanks het feit dat Bart van alle torens roept: "wij willen la Belgique �* part entière niet splitsen"..."n'ayez pas peur"...
Mooie poging om zich salonfähig te maken, maar wie het 1e programmapunt van N-Va leest, weet dat er gelogen wordt....

Citaat:
Toch blijft de NVA in Wallonië (en ik kan het weten): achterlijke racisten, fascisten en neo-nazi's...
In Wallonië alleen?

Citaat:
Dit is de reden waarom ik zo moet lachen met die NVA'ers die de VB'ers verwijten met de uitvindsels en koosnaampjes van diegenen die de NVA willen vernietigen...
Even geduld en de N-Va vernietigt zichzelf zoals ook het VB deed.
Oud 23 februari 2012, 16:44   #144
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Mooie poging om zich salonfähig te maken, maar wie het 1e programmapunt van N-Va leest, weet dat er gelogen wordt....

In Wallonië alleen?

Op welke manier heeft het VB zichzelf vernietigd?
Oud 23 februari 2012, 16:49   #145
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op welke manier heeft het VB zichzelf vernietigd?
Interne ruzietjes?
Het geval Morel?
De Gentse schismatiekers?
12%<25%
.....
Oud 23 februari 2012, 16:51   #146
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Ik heb het helemaal niet over het nationaal niveau... even de discussie volgen had je goed gedaan.

Het is niet omdat in Txiki's gemeente een N-VA afdeling is die geen andere leden aanneemt dat dat nergens zo is. De opmerking van Txiki is dan ook helemaal geen argument voor niks... Had ik evengoed kunnen op reageren door te stellen dat in mijn gemeente "de N-VA afdeling wel zoekt naar nieuwe leden". Enfin...

soit de rollede oogjes van Txiki steken me al een tijdje tegen... met nikszeggende comments en rollende oogjes steeds gaan schrijven dat men geen domme vragen moet stellen of geen idiote opmerkingen moet schrijven is vrij irritant. Ga in op de zaak... waarom is het een "domme vraag" of een "idiote opmerking".
Mijn opmerking was ook niet bedoeld als argument. Wel als illustratie dat het wél anders kan.

Die rollende oogjes willen vooral uitdrukken dat ik ervan uit ga dat mensen die hier willen mee'discussiëren' wel enige mate van politieke kennis bezitten over zowel "het politieke" als over "de politiek" en dat ik het meer en meer beu ben dat van vaak evidente zaken ofwel iets anders wordt gemaakt, ofwel gedaan wordt alsof men het geschrevene niet begrijpt, niet kan kaderen en niet kan interpreteren.

De ik denk dat men doet alsof men iets niet begrijpt, is dat ik vaak denk dat degene die dat doet, in werkelijkheid wel beter weet. Althans, dat hoop ik. Want als het niet zo is, dan stelt men zich beter wat kalmer en bescheidener op.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 17:01   #147
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Interne ruzietjes?
Het geval Morel?
De Gentse schismatiekers?
12%<25%
.....
Hm, ik denk niet dat de ruzie Morel en de Gentse zever veel heeft verandert inzake de verkiezingsuitslag.

De lagere uitslag zit hem in de eerste plaats in het gegeven dat er een partij is waarvan "de gemiddelde Vlaamse stem," die door Belgie steeds opzij gezet wordt, denkt dat hij nu gehoord zal worden.

Het werkt echter helemaal niet zoals gehoopt om verschillende redenen, waarvan de twee voornaamste zijn:

- ook nu wordt die stem opzij gezet door Belgie, getuige daarvan het hele "niet zonder de N-VA" circus.

- het gedrag van de N-VA, "we zijn geen separatisten," het hele "wij willen erbij horen" spel dat de N-VA speelt.

De N-VA zal inderdaad zichzelf vernietigen door het leve Belgie spelletje dat ze speelt, de mensen gaan doorkrijgen dat de strijd van de N-VA tegen het VB is en niet tegen de staat. Ik denk niet dat de "we gaan Belgie veranderen samen met de Walen" leugen nog lang gelovers zal hebben.

De N-V zal drastisch moeten veranderen, of de Vlaamse stem zal terugkeren naar het Vb, er is geen enkele andere optie.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 23 februari 2012 om 17:03.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 17:08   #148
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
ach... Freya overdrijft weer : slechts 20% van de overlopers komt van bij de schweinhunden. Dat is toch niet zo erg hé ? Mogen die mensen dan niet veranderen van gedacht misschien ?
Alleen als ze uit een extreemlinks nest komen
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 17:13   #149
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hm, ik denk niet dat de ruzie Morel en de Gentse zever veel heeft verandert inzake de verkiezingsuitslag.
We kunnen het niet exact weten, maar het zijn toch clanoorlogjes die stemmen zullen gekost hebben...
Citaat:
De lagere uitslag zit hem in de eerste plaats in het gegeven dat er een partij is waarvan "de gemiddelde Vlaamse stem," die door Belgie steeds opzij gezet wordt, denkt dat hij nu gehoord zal worden.
N-Va heeft zonder twijfel geoogst uit VB-rangen.
Getuige nu ook het 'overlopen' van redelijk prominente figuren.

Citaat:
Het werkt echter helemaal niet zoals gehoopt om verschillende redenen, waarvan de twee voornaamste zijn:

- ook nu wordt die stem opzij gezet door Belgie, getuige daarvan het hele "niet zonder de N-VA" circus.

- het gedrag van de N-VA, "we zijn geen separatisten," het hele "wij willen erbij horen" spel dat de N-VA speelt.
Wat had je dan gedacht?

Citaat:
De N-VA zal inderdaad zichzelf vernietigen door het leve Belgie spelletje dat ze speelt, de mensen gaan doorkrijgen dat de strijd van de N-VA tegen het VB is en niet tegen de staat. Ik denk niet dat de "we gaan Belgie veranderen samen met de Walen" leugen nog lang gelovers zal hebben.

De N-V zal drastisch moeten veranderen, of de Vlaamse stem zal terugkeren naar het Vb, er is geen enkele andere optie.
Niemand kan eeuwig in een spreidstand staan.
Maar of het VB nog een heropstanding kent, daar zet ik niet al te veel geld op in....
Oud 23 februari 2012, 17:16   #150
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We kunnen het niet exact weten, maar het zijn toch clanoorlogjes die stemmen zullen gekost hebben...
N-Va heeft zonder twijfel geoogst uit VB-rangen.
Getuige nu ook het 'overlopen' van redelijk prominente figuren.

Wat had je dan gedacht?

Niemand kan eeuwig in een spreidstand staan.
Maar of het VB nog een heropstanding kent, daar zet ik niet al te veel geld op in....
Misschien enige realistische opstelling naar hun eigen "Vlaanderen onafhankelijk" programma toe?

Alleszins, wie leeft zal zien.
Oud 23 februari 2012, 17:17   #151
Amon_Re

Standaard

Citaat:
En waar gaan die kiezers dan naartoe gaan?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 23 februari 2012, 17:19   #152
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
En waar gaan die kiezers dan naartoe gaan?
Tja, dat probeerde ik hem te vertellen in mijn andere post, maar hij wil het niet zien/weten.

Hij denkt misschien dat als de Vlaamse stem lang genoeg opzij gezet wordt die mensen allemaal Belgicist gaan worden...
Oud 23 februari 2012, 17:20   #153
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Misschien enige realistische opstelling naar hun eigen "Vlaanderen onafhankelijk" programma toe?
Het was net dat realisme waarom ze de boel geleidelijk wensten aan te pakken. Op zich is het effectief een goed idee om België geleidelijk te splitsen. Probleem is dat ze vergeten hoe hardnekkig de traditionelen aan de macht vasthouden.

Een show zoals we tijdens de regeringsvorming gezien hebben is zelfs ongekend in bananenrepublieken.
Oud 23 februari 2012, 17:23   #154
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het was net dat realisme waarom ze de boel geleidelijk wensten aan te pakken. Op zich is het effectief een goed idee om België geleidelijk te splitsen. Probleem is dat ze vergeten hoe hardnekkig de traditionelen aan de macht vasthouden.

Een show zoals we tijdens de regeringsvorming gezien hebben is zelfs ongekend in bananenrepublieken.
En dus is het geleidelijk aan, in samenwerking met de Walen, niet realistisch meer. En als ze er blijven aan vasthouden wordt het op een bepaald punt hetzij wereldvreemd, hetzij kwade wil.

en dat gaat de Vlaamse stem niet pakken, zij zullen terugkeren naar de enige optie die dan nog openligt, het VB.
Oud 23 februari 2012, 17:27   #155
Amon_Re

Standaard

Citaat:
En dus is het geleidelijk aan, in samenwerking met de Walen, niet realistisch meer. En als ze er blijven aan vasthouden wordt het op een bepaald punt hetzij wereldvreemd, hetzij kwade wil.
Het 'probleem' met democratie is dat je een meerderheid moet hebben. Zelfs bij de NVA kiezers zijn er Belgicisten die gewoon een bestuurbaar land (lees: confederatie) wensten. Zolang er geen meerderheid is zal de NVA dus moeten vasthouden aan hun strategie.

Wat ze gaan doen eens we die meerderheid halen is speculatie. Eerste prioriteit zou moeten zijn om die meerderheid te halen.
Oud 23 februari 2012, 17:33   #156
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het 'probleem' met democratie is dat je een meerderheid moet hebben. Zelfs bij de NVA kiezers zijn er Belgicisten die gewoon een bestuurbaar land (lees: confederatie) wensten. Zolang er geen meerderheid is zal de NVA dus moeten vasthouden aan hun strategie.

Wat ze gaan doen eens we die meerderheid halen is speculatie. Eerste prioriteit zou moeten zijn om die meerderheid te halen.
Ja, er zijn er zelfs die vinden dat het Vlaamse volk geen recht heeft op zelfbeschikking omdat daar geen Waalse meerderheid voor is.

Alleszins, we gaan zien hoe ver de N-VA met de Belgische spelletjes te spelen gaan komen.
Oud 23 februari 2012, 17:34   #157
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Ik ben altijd een voorstander geweest van een coalitie tussen het Vuil Belang en de Niveanen. Hoe meer fascisten bij elkaar, hoe meer vreugd !
Zo! Ga je ook vuilbekken zoals de grote "Verlichte" Illuminatus ? Je zou ook best je mond gaan spoelen met een ontsmettingsmiddel. Want met dergelijke trol-onzin stink je uit je bek.

Laatst gewijzigd door quercus : 23 februari 2012 om 17:34.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 17:40   #158
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zo! Ga je ook vuilbekken zoals de grote "Verlichte" Illuminatus ? Je zou ook best je mond gaan spoelen met een ontsmettingsmiddel. Want met dergelijke trol-onzin stink je uit je bek.
Hehe...

Citaat:
Ik ben altijd een voorstander geweest van een coalitie tussen het Vuil Belang en de Niveanen. Hoe meer fascisten bij elkaar, hoe meer vreugd !
Citaat:
Schelden is blijkbaar uw laatste uitweg.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 18:03   #159
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dan kun je volgens dezelfde logika maar best direkt Philip Dewinter ook not n-va'er recycleren. Ook die verdient dan een tweede kans toch ?
Waar leg je precies de grens ?
bij den baard, papa-"walker"-vandenbossche en rudy-"ik trek notioneel af"-de leeuw

die zijn erover, en ver

Laatst gewijzigd door born2bewild : 23 februari 2012 om 18:10.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 18:05   #160
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
als die "filter" dan toch zo streng zou zijn, begrijp ik niet hoe een voormalig NSV-er en Voorposter als K. Van Overmeire, door de mazen van dat net is kunnen glippen.
dat is allemaal uw zaak niet mijnheer
het rode leeuw geval, DAT is uw zaak
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be