Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2012, 18:02   #141
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik scheer inderdaad niet iedereen over dezelfde kam: ik kijk eerst naar de mens, het individu. Niet te vlug oordelen om mensen in ethnische, relgieuze hokjes te duwen.
Als ik vaststel dat mijn levenssfeer ( van generatie op generatie doorgegeven, mijn opvoeding, mijn taal, de opvoeding die ik aan mijn kinderen heb gegeven, op eigen bodem-)(noem het de autochtone cultuur) in de hoek gedrukt wordt door een cultuur sterk gekleurd door een monotheïstische gosdienst, die homofoob is, vrouwen als minderwaardige mensen bejegent en extreem paternalistisch en homocentrisch is, EN DAT NIET PIK, wilt dat niet zeggen dat ik mijn normen opdring.

Ik vind dat de overheid consequent en duidelijk moet zijn. Gewoon in het Staatsblad laten drukken dat de Vlaamse cultuur geen rechtsgeldigheid heeft en eigenlijk zoals het keizerschap van het Romeinse Rijk op het laatste per opbod verkocht werd, geen inhoud meer heeft. Geen enkele.

Dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben.

Gisteren heb ik een telefoontje gehad van de burenrelatiepolitie. De procedure is zo dat ik met hem aan tafel moet gaan zitten onder begeleiding. Dat is verplicht. De buurman kan dat ook weigeren.
Dit alles om 'de communicatie te herstellen.'

Ik heb helemaal geen zin om met een mens van dat allooi communicatie te herstellen. Seffens moeten we nog handje drukken nadien, alsof ik een kindje ben.
De communicatie had de man met mij in drie talen kunnen voeren (Nederlands, Frans en Engels). Of zelfs in gebarentaal.
Seffens is het nog mijn schuld dat de communicatie is misgelopen.

Ik wist niet dat het normaal was dat een mens die van ik weet niet waar komt zijn normen opdringt aan een ander die hier al generaties thuis is. Ik leer hier elke dag bij.
Zal ik ook eens uit artistieke drijfveren experimenteren met condoompjes te hangen in mijn bomen, een kunstwerk met als titel 'De lente!'? Of een hangbuikzwijntje adopteren om de grond eens goed te kuisen.
Als ik dat doe, dan gaan de poppen aan het dansen.
Dan ben ik artistiek noch ecologisch bezig, maar zal alles provocatie genoemd worden. En na een klacht zal de huisvestingsmaatschappij mij vragen om een beetje meer discreet 'aan profilering' te doen. Net zoals ik als drietalige aan tafel moet gaan zitten met een man die volledig op me neerkijkt omdat ik een ongelovige, westerse vrouw ben.
Ik ga de bemiddeling na wikken en wegen niet doen. Voor mij is het een door de belastingbetaler betaalde dienstverlening die het niet willen leren van de taal aanmoedigt. Er zelfs de rode loper voor uitrolt.
Dat weet ik nu ook weer. En om in statistieken en rappporten te kunnen volhouden dat alles oké is en dat er niets aan de hand is.
Daar leen ik me niet toe.
Groot gelijk.

Daarstraks was het weer dolle pret in het verzekeringskantoor.
Komt er hier een Indiër binnen voor een verzekering van een bromfiets klasse B.
Legitimatiebewijs had hij niet.
Ik zei dat ik onvoldoende gegevens had om voor een verzekering te zorgen.
Hij komt terug met een document dat hem zou legitimeren.
Bleek dat een gerechtelijk bevel te zijn het grondgebied te verlaten binnen de 30 dagen alsmede een definitieve weigering van afgifte van een arbeidskaart B .
Hoe lomp kan men zijn.
Ik neem contact op met de burgemeester .
Die weet van niets, terwijl de burgemeester wel degelijk in het bezit moet zijn gesteld van een duplicaat van dit document en men toch mag aannemen dat er in een landelijke gemeente van ca. 10000 inwoners toch niet dagelijks dergelijke documenten worden afgeleverd.
Ik neem contact op met de wijkagent.
Die weet mij te vertellen dat men al jaren weet waar die kerel woont (een huurwoning), doch daar niet kan ingeschreven worden omdat hij illegaal is . Dat men al jaren weet dat hij in het zwart werkt en dat hij al 8 jaar dergelijke documenten krijgt doch steeds tegen de uitwijzing in beroep gaat.
In welk land leven wij ?
-Men kan 8 jaar in beroep gaan tegen een uitwijzingsbevel .
-De politie laat verhuring aan illegalen toe .
-De politie weet dat de man in het zwart werkt doch verbaliseert de werkgever niet.
- De burgemeester grijpt niet in.

Maar betaal jij eens 20 euro te weinig belastingen.
Dan komen ze je meubelen opladen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 18:05   #142
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Kan je daar een citaat met link voor geven?
Of lees je weer wat er niet staat?
Ga je multiculkomedie elders gaan spelen!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 20:07   #143
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Omdat die buurman een vreemdeling is
k'dacht het al

nog meer bewijs hoe xenofobisch het hier gesteld is.

Citaat:
Vertel dezelfde praatjes eens in de landen waar die gasten vandaan komen?
waarom? ik leef niet in die landen, maar hier.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 9 maart 2012 om 20:09.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 20:16   #144
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
k'dacht het al

Wat is er xeonofoob aan een feit dat vastgesteld wordt? Is die buurman dan even xenofoob als hij bevestigt dat hij een vreemdeling is?

Vindt je zijn gedrag aanvaardbaar? Deel je de islamitische mentaliteit van het misprijzen van de vrouw, in het bijzonder de Westerse vrouw met eigen wilsbeschikking?
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 21:45   #145
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Groot gelijk.

Komt er hier een Indiër binnen voor een verzekering van een bromfiets klasse B.
Legitimatiebewijs had hij niet.
Ik zei dat ik onvoldoende gegevens had om voor een verzekering te zorgen.
Hij komt terug met een document dat hem zou legitimeren.
Bleek dat een gerechtelijk bevel te zijn het grondgebied te verlaten binnen de 30 dagen alsmede een definitieve weigering van afgifte van een arbeidskaart B .
Hoe lomp kan men zijn.
Ik neem contact op met de burgemeester .
Die weet van niets, terwijl de burgemeester wel degelijk in het bezit moet zijn gesteld van een duplicaat van dit document en men toch mag aannemen dat er in een landelijke gemeente van ca. 10000 inwoners toch niet dagelijks dergelijke documenten worden afgeleverd.
Ik neem contact op met de wijkagent.
Die weet mij te vertellen dat men al jaren weet waar die kerel woont (een huurwoning), doch daar niet kan ingeschreven worden omdat hij illegaal is . Dat men al jaren weet dat hij in het zwart werkt en dat hij al 8 jaar dergelijke documenten krijgt doch steeds tegen de uitwijzing in beroep gaat.
In welk land leven wij ?
-Men kan 8 jaar in beroep gaan tegen een uitwijzingsbevel .
-De politie laat verhuring aan illegalen toe .
-De politie weet dat de man in het zwart werkt doch verbaliseert de werkgever niet.
- De burgemeester grijpt niet in.

Dan gaat de illegale indiër maar wat onverzekerd rondrijden en veroorzaakt een ongeval. Oeps, niet verzekerd.
Loop maar naar het Gemeenschappelijk Motorwaarborgfonds, dat loopt op de BA verzekering van alle niet-illegalen.
Als dat fonds dan de kosten wil verhalen op de Indiër zal dat niet gaan. Hij is immers niet officieel hier.

En zodoende betaalt iedereen mee aan meneer zijn brommertje.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 00:12   #146
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
k'dacht het al

Het is waarschijnlijk omdat het hier zo xenophobisch is, dat het vergeven is van de vreemdelingen, al dan niet illegaal.
En als het zo voort gaat weet jij binnenkort niet meer of je nu " hier " of " in die landen " woont...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 07:54   #147
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ja ik ken dat.
Bij een sterfgeval maken 2 verzekeringsagenten mij wijs dat de autoverzekering niet opgezegd kan worden. Dat die moet overgenomen worden!
Ik heb de ombudsman van de verzekeringen moeten opbellen om correcte info te krijgen.
Citaat:
Hoe lomp kan men zijn.
Zou dat iets te maken hebben met de cultuur van de verzekeringsagenten.
Die hebben blijkbaar andere normen en waarden.
Citaat:
Maar als iemand 20 euro te weinig premie betaalt,

Laatst gewijzigd door artisjok : 10 maart 2012 om 07:55.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 07:57   #148
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ga je multiculkomedie elders gaan spelen!
Ik wil een citaat met link voor die bewering.
http://forum.politics.be/showthread....97#post6022297
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 14:12   #149
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Het is waarschijnlijk omdat het hier zo xenophobisch is, dat het vergeven is van de vreemdelingen, al dan niet illegaal.
En als het zo voort gaat weet jij binnenkort niet meer of je nu " hier " of " in die landen " woont...
Dat is nu al zo.
Ik begin in te zien dat woorden zoals 'vreemdeling' , 'illegaal' en dergelijke uit het woordenboek moeten worden geschrapt. Iedereen Belg en Legaal. Toffe slogan voor de sospartijen.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 14:13   #150
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Dat is nu al zo.
Ik begin in te zien dat woorden zoals 'vreemdeling' , 'illegaal' en dergelijke uit het woordenboek moeten worden geschrapt
het VB zou geen partijprogramma meer hebben

Laatst gewijzigd door Sywen : 10 maart 2012 om 14:13.
Oud 10 maart 2012, 15:06   #151
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mijn schatting gaat het aantal zeer bescheiden zijn. Een tachtigtal van de achterburen zijn 'veilig' en geëevacueerd naar een natuurvijver. En met die zachte winterperiode gevolgd door plotse zware vries, heb ik tot nu toe al een vijfentwintigtal kikkers dood uit de vijver gevist. Nooit eerder meegemaakt. Dat is de natuur.
Vorig jaar heb ik in de lente een veertigtal kikkers in de vijver geteld. Tot nu toe geen enkele, buiten die twee van de buurman, maar die zijn niet naar de vijver getrokken.
Het gaat hier om bruine kikkers en deze zoeken alleen het water op om te paren en hun eieren te deponeren of als er een hittegolf is. Buiten die periode zitten ze onder vermolmd hout, onder steenhopen,... idem voor de padden.
Als de dikkoppen kikkertjes geworden zijn, kan men spreken van een 'uitzwerming' op bepaalde ogenblikken. Ik vermoed dat ongeveer 80% ervan het niet haalt volgens de regels van de natuur.

Het gaat warmer worden dus ik zit te wachten op de grote manoeuvers van de kikkers.
Beschermde dieren, i.c. kikkers, kunnen volgens de wetgeving niet getransporteerd worden (zie "soortenbesluit").
In principe laat men beschermde dieren met rust.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 15:07   #152
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hartelijk dank, Nynorsk!
Ik moet er over nadenken. Momenteel wacht ik de bemiddeling af.
Mijn vriend staat op het punt om een huisje (te renoveren) te kopen met een halve hectare agrarisch land (voor mij). Het probleem daar is dat je maar
40m2 oppervlakte constructie mag bouwen. En er staat al een tuinhuis.
Volière, vijver, kippenhok, serre = constructie.
Ik moet dus zoeken naar een instantie om een toelating te krijgen om een vijver te zetten, of het in het geniep doen... zodat ik de kikker- en paddenpopulatie in verschillende etappes kan evacueren.
Mijn achterburen (Vlamingen) hadden ook een vijver. Zij zijn in december vertrokken toen het weer nog zacht was. Gisteren waren ze bij mij op bezoek. Ze hebben een tachtigtal kikkers gevangen en vrijgelaten in één van de vijvers van de Abdij van 't Park. Hun vijver moest natuurlijk weg. Nu woont er een Somalische of Ethiopische familie.
Ik ben er al langer mee bezig om die kikker- en paddenpopulatie een duurzame toekomst te bieden omdat ik zelf weg wil gaan maar nog niet kan. De volièrevogels zitten al in Nederland (bij een clublid van Ploceidae-kwekers waar ik ook lid van ben). Nu nog een oplossing vinden voor de kikkers en de padden. Eerst mijn gelukzalige biotoop veilig stellen. En als ik nog een egel in mijn tuin heb (meestal wat ziek en met teken), ga ik die na behandeling niet meer vrijlaten maar ergens anders naartoe brengen.
De laatste egel die ik naar de dierenarts gebracht heb, had een riek of zo in zijn rug gekregen (niet overleefd). De meeste allochtonen weten niet wat een egel is en ervaren dat diertje als een bedreiging. De meeste mensen (algemeen) zijn bang van de natuur (spinnen, mieren,...). De meeste allochtonen nog ietsjes meer. Alles moet steriel en in functie van de mens zijn.

Het probleem is, en ik heb al navraag gedaan; is dat je geen beschermde diersoorten mag verplaatsen noch vervoeren.
Ik heb geen zin om een boete te krijgen wegens 'handel in beschermde diersoorten' omdat ik ze vervoerde. Conflicten heb ik al genoeg. De wetgeving is nu eenmaal wat Kafkaiaans. Mijn achterburen hebben geluk gehad met tachtig inheemse kikkers in de auto. Stel dat ze werden tegengehouden en dat de auto werd onderzocht. En stel dat die agent... ik wil het niet meemaken; al die administratie om te bewijzen dat...

Als ik zelf geen oplossing vind of informatie zoek dan zal ik je zoals aangegeven contacteren.
Ik zou een aanklacht kunnen indienen maar dan zou dat weer zoveel energie van me vragen. Dan wordt het een principe-aanklacht. Ik heb daar de energie niet meer voor.
Een tuinvijver tot 30 m2 is niet vergunningsplichtig.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 15:08   #153
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En toen lande er een ooievaar of een reiger in de vijver...
Als de reiger van de buurman geen steen tegen zijn kop krijgt.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 15:28   #154
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Ik had er geen idee van dat er al zoiets bestond als burenrelatiepolitie. Een "nieuwigheidje" zeker sinds we verrijkt werden met onintegreerbare islamieten. Ik zou bemiddeling weigeren door zo'n ongetwijfeld extreem links en bijgevolg ongetwijfeld extreem gehersenpoeld geval. Je moet de taalonwil van uw buurman niet steunen en nog minder de pamperindustrie die al die importellende moet wegrelativeren.
Die denkoefening heb ik ook gemaakt.
Oud 10 maart 2012, 16:09   #155
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Jahmaar, als je niet 'open' staat voor die mensen zullen ze nooit kunnen integreren!

Nee, effe serieus nu, is dat 'n sociale woningwijk?

Indien zo, dacht ik dat iedereen die voor 'n sociale woning in aanmerking komt 'n test Nederlands moet afleggen, de taal machtig moet zijn?
Ja, het gaat hier over een sociale woonwijk.

De situatie is zo : in het begin diende je aan het loket Nederlands te praten. Nu hangen er aanplakbiljetten en liggen er folders in het administratiekantoor van de huisvestingsmaatschappiuj in vier talen (o.a. Arabisch). Ook aan de cabines waarin appartementsbewoners hun huisvuilzakken in moeten opbergen, hangen affiches in vier talen tegen sluikstorten.
Ook in het kantoor waar je aanvraag dient te doen voor een pro deo advocaat, liggen er folders in vier talen (o.a. ivm partnergeweld).

Wat de integratiecursussen betreffen: die worden denk ik ongemengd georganiseerd. Ik zie op straat soms een uitloop van moslimvrouwen die ergens vandaan komen, en dan staan ze per vier of per vijf lustig in het Arabisch te kletsen. Je doet zoiets een keer en dat is het dan.
In het buurthuis vind je ook geen moslimvrouwen. Oude autochtone mannen en vrouwen, bejaarde echtparen, een Ruandese vrouw die na de genocide in '94 heel haar familie is verloren, een zware depressie heeft meegemaakt en nu eindelijk wat aan de bovenhand is, en andere origines, maar bepaalde moslims zijn er niet. Hoofddoekjes zeker niet. Het kan bijna niet anders: er staat Vlaamse kost op het menu met af en toe een allure van exotisch... Het buurthuis is gemengd dus 'forbidden territory'.

Er moet bijgezegd worden dat de oude allochtonen hun 'bonjour' geswitched hebben voor 'dag!'. De vrouwen dus, want de mannen kijken weg en zeggen geen goedendag,op enkele uitzonderingen na.

Zover de info.

Ik ben een keer als vrijwilligster naar het praatcafé geweest voor mensen die hun Nederlands willen verfijnen. Dat was gemengd. Een ¨jonge Indiër die een restaurant wilde opendoen, een Tunesïer die pas met een Vlaamse vrouw getrouwd was, een Braziliaanse, enkele Aziatische vrouwen met een Belgische man. Geen enkele moslimvrouw. Het obstakel is dat het een gemengde groep is, vermoed ik.
Oud 10 maart 2012, 16:19   #156
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
"Open staan" wil dus zeggen dat je op z'n artisjokiaans gaat kruipen voor de visie van die haatbaard die niet openstaat?

En ja, waarom past men de wooncode niet toe, of linkt men het leren van het NL niet aan de uitkering die die verrijker trekt mits werkongeschikt door z'n gebrek aan talenkennis.
Dat is heel moeilijk, hé, want de kinderen spreken zeer goed Nederlands.
Oud 10 maart 2012, 16:37   #157
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Beschermde dieren, i.c. kikkers, kunnen volgens de wetgeving niet getransporteerd worden (zie "soortenbesluit").
In principe laat men beschermde dieren met rust.
Ik was ervan op de hoogte en respecteer dat. Een tweetal jaren geleden was er een initiatief in Leuven om met steun poelen te scheppen voor inheemse fauna. Ik heb gebeld toen met het voorstel dat als ze een populatie wensten, ik die kon aanbieden. Ik heb echter geen respons gekregen.

Vandaag om 13.05 vloog een kikker in een boog door de lucht en belandde op het dak van mijn lege volière met een harde smak. Het is pure provocatie want hij kan die kikker ook gewoon over de omheining laten zakken aan mijn kant. Die worp in de lucht was nergens voor nodig. Meneer de buurman heeft vandaag tweemaal 'onze' omheining afgezocht.
Mijn kat heeft huisarrest gekregen tot de duisternis valt.

De zaken escaleren: kijk naar VERVOLG
Oud 10 maart 2012, 16:40   #158
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik was ervan op de hoogte en respecteer dat. Een tweetal jaren geleden was er een initiatief in Leuven om met steun poelen te scheppen voor inheemse fauna. Ik heb gebeld toen met het voorstel dat als ze een populatie wensten, ik die kon aanbieden. Ik heb echter geen respons gekregen.

Vandaag om 13.05 vloog een kikker in een boog door de lucht en belandde op het dak van mijn lege volière met een harde smak. Het is pure provocatie want hij kan die kikker ook gewoon over de omheining laten zakken aan mijn kant. Die worp in de lucht was nergens voor nodig. Meneer de buurman heeft vandaag tweemaal 'onze' omheining afgezocht.
Mijn kat heeft huisarrest gekregen tot de duisternis valt.

De zaken escaleren: kijk naar VERVOLG
en als die vent geen immgrant zou geweest zijn maar een vlaming zou dat natuurlijk allemaal niet gebeuren

Oud 10 maart 2012, 16:46   #159
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Een tuinvijver tot 30 m2 is niet vergunningsplichtig.
Dank je voor die info.

Mijn vijvertje is amper 2,5m op 1,5m. Ik gebruik geen chemicalïen tegen algen, geen filter... gewoon puur natuur.
Oud 10 maart 2012, 17:38   #160
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
en als die vent geen immgrant zou geweest zijn maar een vlaming zou dat natuurlijk allemaal niet gebeuren
VERVOLG: 10 maart. Ik zit aan tafel en verroer geen vin. Ik heb wel een pen en papier.
-voor 11u30; meneer doet zijn inspectieronde langs onze tuinscheidingsdraad.
-voor 11u30: heftige afblaffing tgo zijn vrouw
- 11u30: heel luid en duidelijk bedoeld als provocatie naar mij toe: TV keihard: monoloog van een man: dertig keren 'sharia', 'Palestina tweemaal, 'Arabia' ook zoveel als 'sharia', 'Hamas' één keer en 'Allah Akhbar' drie keer.
- 11u50: een andere persoon spreekt. Ik vang het woord 'Moubarak' op.
- 11u55: een andere persoon spreekt
Daarna zapt meneer de buurman van luid naar stil en van stil naar luid.
De kinderen beginnen zich te roeren.
- 12u15: meneer gaat opnieuw tekeer tegen zijn vrouw af. Hij is zeer boos. Blaft ook de kinderen af. Er is gestommel.
-12u20: TV terug aan maar minder luid. Er is een discussie aan de gang.
-12u30 weer luid en dan twee minuten later veel stiller. Het jongste kind nr6 weent en mr. ertrekt
-13u: meneer komt terug thuis. Het begint te regenen.
- 13u05 Meneer is in de tuin, pikt een kikker van de grond op, en gooit die in een wijde boog door de lucht op het dak van mijn volière.
Het is stil.
13u30 meneer doet nog eens zijn inspectieronde langs 'onze' omheining. Geen kikker. Hij glimlacht als een kind.
De familie vertrekt om 14u.

Ik wil in deze fase nog steeds een poging doen om objectief te blijven.
Een Vlaming zou een confrontatie met mij kunnen zoeken maar op grond van wat?
Stel dat mijn buurman een Vlaming was en hij stelselmatig doorheen de ganse dag zijn TV aan-en uitzet en te luid, dan had ik toch gewoon gevraagd om die TV wat stiller te zetten. En deed hij dat nadien nog niet, dan had ik gewoonweg gedreigd om de flikken op te bellen. Welke Vlaming heeft zes kinderen, sluit ze op tijdens alle schoolvakanties en doet niet anders in zijn vrije tijd dan de TV aan- en uitzetten? Posten bezoeken van opgehitste mannenstemmen, de ene na de andere?

Ik ben trouwens heel geïnteresseerd te weten wat de inhoud was van die twintig minuten durende monoloog. Als iemand die zaken zou kunnen opsporen, dan zou ik enorm dankbaar zijn. Welke post. Wie de spreker was.
Ik kan die stem zo terug herkennen. Ik heb er naar geluisterd van het begin tot het einde.
Het zou enigszins helderheid kunnen brengen in hoeverre meneer zich laat opjutten.

Het kan ook zijn dat die man geestesziek is en kampt met één of ander oorlogstrauma. Als er mij iets overkomt, of de vrouw en de zes kinderen, dan pas zal het weer geweten zijn zeker?

Ik ga een tijdelijk onderkomen elders arrangeren. De kat mag niet meer buiten tijdens de dag. Morgen zeker niet, want dan is het zondag en dan is meneer de buurman de ganse dag thuis.

Dus, Sywen, als mijn buurman een Vlaming was geweest, dan zou dit allemaal indd niet gebeuren. Ik ben geen persoon om de wrevel van iemand op te wekken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be