![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarstraks was het weer dolle pret in het verzekeringskantoor. Komt er hier een Indiër binnen voor een verzekering van een bromfiets klasse B. Legitimatiebewijs had hij niet. Ik zei dat ik onvoldoende gegevens had om voor een verzekering te zorgen. Hij komt terug met een document dat hem zou legitimeren. Bleek dat een gerechtelijk bevel te zijn het grondgebied te verlaten binnen de 30 dagen alsmede een definitieve weigering van afgifte van een arbeidskaart B . Hoe lomp kan men zijn. ![]() Ik neem contact op met de burgemeester . Die weet van niets, terwijl de burgemeester wel degelijk in het bezit moet zijn gesteld van een duplicaat van dit document en men toch mag aannemen dat er in een landelijke gemeente van ca. 10000 inwoners toch niet dagelijks dergelijke documenten worden afgeleverd. ![]() Ik neem contact op met de wijkagent. Die weet mij te vertellen dat men al jaren weet waar die kerel woont (een huurwoning), doch daar niet kan ingeschreven worden omdat hij illegaal is . Dat men al jaren weet dat hij in het zwart werkt en dat hij al 8 jaar dergelijke documenten krijgt doch steeds tegen de uitwijzing in beroep gaat. In welk land leven wij ? -Men kan 8 jaar in beroep gaan tegen een uitwijzingsbevel . -De politie laat verhuring aan illegalen toe . -De politie weet dat de man in het zwart werkt doch verbaliseert de werkgever niet. - De burgemeester grijpt niet in. Maar betaal jij eens 20 euro te weinig belastingen. Dan komen ze je meubelen opladen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Minister-President
|
![]() k'dacht het al
nog meer bewijs hoe xenofobisch het hier gesteld is. waarom? ik leef niet in die landen, maar hier.
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 9 maart 2012 om 20:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vindt je zijn gedrag aanvaardbaar? Deel je de islamitische mentaliteit van het misprijzen van de vrouw, in het bijzonder de Westerse vrouw met eigen wilsbeschikking? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Loop maar naar het Gemeenschappelijk Motorwaarborgfonds, dat loopt op de BA verzekering van alle niet-illegalen. Als dat fonds dan de kosten wil verhalen op de Indiër zal dat niet gaan. Hij is immers niet officieel hier. En zodoende betaalt iedereen mee aan meneer zijn brommertje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En als het zo voort gaat weet jij binnenkort niet meer of je nu " hier " of " in die landen " woont... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij een sterfgeval maken 2 verzekeringsagenten mij wijs dat de autoverzekering niet opgezegd kan worden. Dat die moet overgenomen worden! Ik heb de ombudsman van de verzekeringen moeten opbellen om correcte info te krijgen. Citaat:
Die hebben blijkbaar andere normen en waarden. Citaat:
Laatst gewijzigd door artisjok : 10 maart 2012 om 07:55. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() Ik wil een citaat met link voor die bewering.
http://forum.politics.be/showthread....97#post6022297 |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik begin in te zien dat woorden zoals 'vreemdeling' , 'illegaal' en dergelijke uit het woordenboek moeten worden geschrapt. Iedereen Belg en Legaal. Toffe slogan voor de sospartijen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Minister-President
|
![]() het VB zou geen partijprogramma meer hebben
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 10 maart 2012 om 14:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
In principe laat men beschermde dieren met rust. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De situatie is zo : in het begin diende je aan het loket Nederlands te praten. Nu hangen er aanplakbiljetten en liggen er folders in het administratiekantoor van de huisvestingsmaatschappiuj in vier talen (o.a. Arabisch). Ook aan de cabines waarin appartementsbewoners hun huisvuilzakken in moeten opbergen, hangen affiches in vier talen tegen sluikstorten. Ook in het kantoor waar je aanvraag dient te doen voor een pro deo advocaat, liggen er folders in vier talen (o.a. ivm partnergeweld). Wat de integratiecursussen betreffen: die worden denk ik ongemengd georganiseerd. Ik zie op straat soms een uitloop van moslimvrouwen die ergens vandaan komen, en dan staan ze per vier of per vijf lustig in het Arabisch te kletsen. Je doet zoiets een keer en dat is het dan. In het buurthuis vind je ook geen moslimvrouwen. Oude autochtone mannen en vrouwen, bejaarde echtparen, een Ruandese vrouw die na de genocide in '94 heel haar familie is verloren, een zware depressie heeft meegemaakt en nu eindelijk wat aan de bovenhand is, en andere origines, maar bepaalde moslims zijn er niet. Hoofddoekjes zeker niet. Het kan bijna niet anders: er staat Vlaamse kost op het menu met af en toe een allure van exotisch... Het buurthuis is gemengd dus 'forbidden territory'. Er moet bijgezegd worden dat de oude allochtonen hun 'bonjour' geswitched hebben voor 'dag!'. De vrouwen dus, want de mannen kijken weg en zeggen geen goedendag,op enkele uitzonderingen na. Zover de info. Ik ben een keer als vrijwilligster naar het praatcafé geweest voor mensen die hun Nederlands willen verfijnen. Dat was gemengd. Een ¨jonge Indiër die een restaurant wilde opendoen, een Tunesïer die pas met een Vlaamse vrouw getrouwd was, een Braziliaanse, enkele Aziatische vrouwen met een Belgische man. Geen enkele moslimvrouw. Het obstakel is dat het een gemengde groep is, vermoed ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vandaag om 13.05 vloog een kikker in een boog door de lucht en belandde op het dak van mijn lege volière met een harde smak. Het is pure provocatie want hij kan die kikker ook gewoon over de omheining laten zakken aan mijn kant. Die worp in de lucht was nergens voor nodig. Meneer de buurman heeft vandaag tweemaal 'onze' omheining afgezocht. Mijn kat heeft huisarrest gekregen tot de duisternis valt. De zaken escaleren: kijk naar VERVOLG |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
-voor 11u30; meneer doet zijn inspectieronde langs onze tuinscheidingsdraad. -voor 11u30: heftige afblaffing tgo zijn vrouw - 11u30: heel luid en duidelijk bedoeld als provocatie naar mij toe: TV keihard: monoloog van een man: dertig keren 'sharia', 'Palestina tweemaal, 'Arabia' ook zoveel als 'sharia', 'Hamas' één keer en 'Allah Akhbar' drie keer. - 11u50: een andere persoon spreekt. Ik vang het woord 'Moubarak' op. - 11u55: een andere persoon spreekt Daarna zapt meneer de buurman van luid naar stil en van stil naar luid. De kinderen beginnen zich te roeren. - 12u15: meneer gaat opnieuw tekeer tegen zijn vrouw af. Hij is zeer boos. Blaft ook de kinderen af. Er is gestommel. -12u20: TV terug aan maar minder luid. Er is een discussie aan de gang. -12u30 weer luid en dan twee minuten later veel stiller. Het jongste kind nr6 weent en mr. ertrekt -13u: meneer komt terug thuis. Het begint te regenen. - 13u05 Meneer is in de tuin, pikt een kikker van de grond op, en gooit die in een wijde boog door de lucht op het dak van mijn volière. Het is stil. 13u30 meneer doet nog eens zijn inspectieronde langs 'onze' omheining. Geen kikker. Hij glimlacht als een kind. De familie vertrekt om 14u. Ik wil in deze fase nog steeds een poging doen om objectief te blijven. Een Vlaming zou een confrontatie met mij kunnen zoeken maar op grond van wat? Stel dat mijn buurman een Vlaming was en hij stelselmatig doorheen de ganse dag zijn TV aan-en uitzet en te luid, dan had ik toch gewoon gevraagd om die TV wat stiller te zetten. En deed hij dat nadien nog niet, dan had ik gewoonweg gedreigd om de flikken op te bellen. Welke Vlaming heeft zes kinderen, sluit ze op tijdens alle schoolvakanties en doet niet anders in zijn vrije tijd dan de TV aan- en uitzetten? Posten bezoeken van opgehitste mannenstemmen, de ene na de andere? Ik ben trouwens heel geïnteresseerd te weten wat de inhoud was van die twintig minuten durende monoloog. Als iemand die zaken zou kunnen opsporen, dan zou ik enorm dankbaar zijn. Welke post. Wie de spreker was. Ik kan die stem zo terug herkennen. Ik heb er naar geluisterd van het begin tot het einde. Het zou enigszins helderheid kunnen brengen in hoeverre meneer zich laat opjutten. Het kan ook zijn dat die man geestesziek is en kampt met één of ander oorlogstrauma. Als er mij iets overkomt, of de vrouw en de zes kinderen, dan pas zal het weer geweten zijn zeker? Ik ga een tijdelijk onderkomen elders arrangeren. De kat mag niet meer buiten tijdens de dag. Morgen zeker niet, want dan is het zondag en dan is meneer de buurman de ganse dag thuis. Dus, Sywen, als mijn buurman een Vlaming was geweest, dan zou dit allemaal indd niet gebeuren. Ik ben geen persoon om de wrevel van iemand op te wekken. |
|
![]() |
![]() |