![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Volgens de allernieuwste regeltjes is die progressieve spelling afgeschaft, maar oubollig als ik ben doe ik daar natuurlijk niet aan mee. ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Omgekeerd, wat ik aanbreng ik die post, en Hollander de nagel op de kop vindt, wat zijn Uw tegenargumenten, afgezien van de dooddoener historisch revisionisme. Ik ben andermaal benieuwd. Kunt U een poging doen om U daar in te leven en na te gaan hoe het komt dat ik denk zoals ik denk. Het zou ons misschien dichter bij mekaar brengen... Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 maart 2012 om 13:25. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het zelfbeschikkingsrecht der volkeren impliceert ook dat elk volk zijn eigen land heeft en ik ervaar het een beetje als tegennatuurlijk dat één volk moet verspreid zijn over twee - eigenlijk drie landen. Het is ook gevaarlijk want het is niet denkbeeldig dat die zich in de toekomst tegen mekaar keren wat bijzonder pijnlijk zou zijn. Stel de chauvinistische Fransen eens voor van twee Frankrijken te maken......Ik zie in die tweeledigheid geen bonus maar wel een gevaar. (cf. de twee Korea's en de twee Vietnams) En sorry, maar wie wat waar implementeert is mij worst. Dat wij en beetje linkse of rechtser gaan geregeerd worden omdat we zouden moeten samengaan met 14 miljoen anderen, laat mij koud. Als Lowie Philippe in 1831 zijn troepen naar België stuurt om een hereniging te verijdelen dan is het voor mij geen vraag welke kant ik moet kiezen... De Franse strategie lag nml. het bestendigen van een verdeling om nadien de Zuidelijke Nederlanden na 800 jaar eindelijk te kunnen opslokken. En het zou naief zijn te denken dat die chauvinisten die droom hebben opgegeven. L'union fait la force zegden de separatisten van 1830, ironisch genoeg, maar ze hadden wel gelijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#146 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
in dat geval is het Engelse volk verdeelt over een 40tal landen en het Franse volk over half Afrika, over de Spanjaarden nog maar te zwijgen. Argentijnen en mensen uit Castilla behoren echt niet tot hetzelfde volk ook al spreken ze allebei Spaans. Zwitsers zullen niet beweren dat ze tot hetzelfde volk als de Duitsers behoren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik zeg gewoon dat Vlamingen een ander volk zijn en dat een vereniging in 1 staatskundige structuur klinkklare onzin is. ik heb ook al gezegd dat confederatie binnen een Europees kader moet gebeuren met ALLE 27 lidstaten. enkel met Nederland heeft geen meerwaarde. ik heb ook gezegd dat er voor mij een groot verschil is tussen een confederaal model (dat nu al bestaat) en samensmelting in 1 land. (1 hoofdstad, 1 volkslied, 1 sociale zekerheid, 1 ambassade, 1 nationale ploeg,... is 1 land). in een confederatie blijf je 2 aparte landen hebben dus dan is het per definitie geen vereniging, hereniging,... ofwel pleit je voor 2 aparte landen die samenwerken of opgaan in mekaar en dat laatste is ALTIJD een annexatie door de grootste vd 2 (bekijk je geschiedenis maar eens) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 15 maart 2012 om 17:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eer is evenzeer een verschil in "cultuur" tussen Limburg en de rest van Vlaanderen. Ik denk niet dat de Limburgers mij hier zullen tegenspreken. Ik ben als West-Vlaming getrouwd met iemand uit de regio Ninove. Welnu, ik kan jou verzekeren dat ik bij mijn eerste contacten in die streek al evenzeer een "cultuurverschil" heb ervaren. Allemaal onzin om er niet te hoeven over praten en fundamenteel geïnspireerd door een hekel aan Nederland. En dat is op zijn beurt te verklaren door platte afgunst en katholiek geïnspireerde vooroordelen.
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar wacht je op? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat Afrika betreft, Frans en Engels zijn daar niet de volkstaal maar opgelegde talen door de kolonisator te vergelijken met de situatie destijds in Vlaanderen. Het Engelse volk omvat dus uiteraard, zelfs in mijn visie, geen 40 landen. Maar dan is toch weer dat Brits Gemenebest, enz... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() als zetel van de regering ja,waarom niet, antwerpen is minder beladen als den haag en als brussel. Bovendien zal er ook een machtsverschuiving richting brabant en vlaanderen plaatsvinden. Waar willem 1 bang voor was zal dan gebeuren. Het centrum van de economische en politieke macht ligt dan in het katholieke zuiden.
![]() |
#154 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan jouw reactie te oordelen sla ik de spijker op de kop. Goed zo!
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar als u graag spijkers op de kop slaat zit er voor u misschien een carrière als houtbewerker in. In tegenstelling met uw politiek project zit daar wel toekomst in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() (iets mislukt)
wou zeggen dat ca 15 miljoen ndl eens goed zullen lachen als je afkomt met zo'n idee. verenigen met Vlaanderen maar koningshuis verdwijnt en A'pen zal het economische en politieke centrum van dat land worden. je maakt jezelf blaasjes wijs en je hoeft niet te liggen mouwvegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nederlandse politici willen er wel gedeeltelijk uitstappen daar waar zelfs de vermeende bekrompen Vlaams-nationale partijen zeer pro-Europees zijn. Euro bvb Citaat:
het is niet omdat je tegen een annexatie bent dat je voor België bent. Citaat:
en met dat soort relativisme kun je half Nederland bij Duitsland voegen. zelfs het Nederlandse volkslied heeft het over Duits bloed. ik zou het toch niet in Den Haag voorstellen wil je niet gelyncht worden ![]() zouden er Ndl fora zijn waar Duitse gekken dezelfde argumenten erbijslepen om holland te annexeren? |
|||
![]() |
![]() |