![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht. |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() ik heb het inderdaad niet zo voor "jodenmoppen" of "makakkenmoppen" of "turkenmoppen" nee. Jij wel zo te zien, beetje cultuurgebonden misschien?
|
![]() |
![]() |
#142 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#143 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En dan ook nog eens opportunistisch! Wauw! Blijkbaar valt er iets mee te verdienen?
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 19 maart 2012 om 08:31. |
|
![]() |
![]() |
#144 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar laat dit jou en Kallikles vooral niet tegenhouden om hier verder vrijwel iedereen in deze topic te beschuldigen van : - lijkenpikkerij - oproepen tot deportatie - kolonialisme - opportunistisch mee surfen op de islamofobe golf Twee rechtschapenen, zichzelf op de borst kloppend van integriteit en deugdzaamheid, eenzaam rondzwervend in de islamofobe en racistische wereld van Politics.be Maar het lijstje is vooralsnog te beperkt en bulkt van de cliché's. Ik had namelijk gehoopt iets origineels terug te vinden. Geen nood echter. Blijven volhouden! Ooit komen jullie er wel. Oefening baart kunst.
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zeker niet. Cynara Cardunculus noemde een cliché waar de joden in de 14de en 15de eeuw mee werden beschuldigd. Zij zouden christenkinderen stelen, ritueel slachten en opeten. Leest u hierover Miri Rubin. Het cynisme van de opmerking ontgaat u en dat kan ik u niet kwalijk nemen. Maar het toontje dat u hier aanslaat past niet bij iemand die een goede zaak verdedigt. En naar uw gebrekkige taalvaardigheid te oordelen behoort u tot het kansarme deel van de bevolking. U zou beter doen uw tijd te besteden aan een leerprogramma dan hier de malloot uit te hangen.
Laatst gewijzigd door Piero : 19 maart 2012 om 08:51. |
![]() |
![]() |
#147 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Wat een mooie woord kansarme deel van de bevolking en daardoor moet ik eerst mijn taalkennis verbeteren vooraleer ik met de heilige forumleden begin te discuteren??? Ongeloofelijk hierbij moet ik eerlijk erkennen dat uw geniale argument heeft mij volledig ontwapent. Wat betreft mijn nederlands kennis is dat zo dat nederlands staat op 3de plaats in het tabel van mijn talenkennis. Maar dan moet jij ook één ding erkennen dat onze eerste minister die heel het land bestuurd spreek nog slechter nederlands als ik. Over mijn leerprogramma moet u geen zorgen voor maken, daar heb ik geen manquement aan. Bovendien spreekt u hier over het cynisme tegelijker maakt u zelf cynische opmerkingen over mijn taalkennis, maar ik heb al lang een goede immuniteit ontwikkeld tegen zo'n kinderachtige aanvallen.
"Those who occupy their minds with small matters, generally become incapable of greatness." Laatst gewijzigd door alain_bergmann : 19 maart 2012 om 09:48. |
|
![]() |
![]() |
#148 |
Minister-President
|
![]() @Piero, het is duidelijk dat U met deze topic geen enkele intentie had om een beschaving of een gemeenschap in zijn geheel te ridiculiseren:
Die oude structuren zijn gebaseerd op een eer/schaamte cultuur. Dat is wijd verspreid van Marokko tot India. Maar wat in de Maghreb weinig voorkomt is de traditie van eremoord. Als men een hervorming wil doorvoeren enkel van bovenaf en geen steun krijgt van de basis is dat tot mislukking gedoemd. Daarom is deze tragedie ook zo hoopvol. Mensen komen op straat (waar blijven de mannen?) om hun verontwaardeging te uiten tegenover art. 475. Niemand kan nog ontkennen dat er fundamenteel onrecht is aangedaan tegenover Amina Filali. Of zoals Abadila Maaelaynine het zo goed uitdrukt dat Amina 'driemaal is geschonden'. Eerst door de verkrachter, daarna door de traditie en tenslotte door de Marokkaanse wet. Als Mohammed VI het werkelijk meent met de sociale hervorming dan heeft die met dit drama voldoende argumentatie om die wet af te schaffen.
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
As de brave kerel daarna ook nog met die onvoorzichtige deerne trouwt, is hij bewonderenswaardig,want met zo een roekeloze vrouw gaat mij misschien nog het één en ander meemaken ! Hij neemt een waarachtig risico, nietwaar Laatst gewijzigd door den dinges : 19 maart 2012 om 11:11. |
|
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#151 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() Mensen die zulke wetten bedenken, respecteren, uitvoeren, en zelfs goed vinden kan men inderdaad enkel als achterlijk bestempelen. En zelfs als sadistisch, kwaadaardig, door en door slecht.
|
![]() |
![]() |
#156 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor mij is van belang dat een groot deel van de bevolking van Marokko een verandering van de betrokken wetten eist, en dat dit in regeringskringen is doorgedrongen.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |