Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 19 maart 2012, 08:04   #141
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alain_bergmann Bekijk bericht
daarmee wilt u dan zeggen dat jij geen moppen over de verschillende volken niet grappig vindt? bent u toevallig geen radicale islamiet?
ik heb het inderdaad niet zo voor "jodenmoppen" of "makakkenmoppen" of "turkenmoppen" nee. Jij wel zo te zien, beetje cultuurgebonden misschien?
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 19 maart 2012, 08:08   #142
alain_bergmann
Partijlid

alain_bergmann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ik heb het inderdaad niet zo voor "jodenmoppen" of "makakkenmoppen" of "turkenmoppen" nee. Jij wel zo te zien, beetje cultuurgebonden misschien?
ha ha ha, u spreekt uzelf toch tegen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus
eten boeddhisten en commies nu ook al kinderen? Verdorie toch! ik dacht dat het enkel de joden waren die zoiets deden.

ps. het is niet "deze kind" maar "dit kind"
Oud 19 maart 2012, 08:30   #143
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Hier de hele dag gefrustreede, mensonterende, racistische praat verkopen noem jij natuurlijk niet schelden. Maar als ik dan die waarheid zeg over jullie gelul, dan vind je dat ik begin te schelden.

Kom nou!

PS: Er is nog 0% "Esperanza" bij jou aanwezig. En je maxime zou beter luiden "Etiam si omnes, ego quoque" als je ziet hoe je opportunistisch meesurft op de vlaag van islamofobie.
Een mooie collectie van stropoppen. Heb je hier lang moeten over "nadenken"?

En dan ook nog eens opportunistisch! Wauw!

Blijkbaar valt er iets mee te verdienen?

Laatst gewijzigd door Esperanza : 19 maart 2012 om 08:31.
Esperanza is offline  
Oud 19 maart 2012, 08:30   #144
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Gaat dit topic over "een 15 jarige die verkracht wordt, gedwongen uitgehuwelijkt aan haar verkrachter en zich van het leven berooft" of over "een totaal achterlijke cultuur"?
Over beide. Het één kun je niet los zien van het andere. Oorzaak en gevolg.

Maar laat dit jou en Kallikles vooral niet tegenhouden om hier verder vrijwel iedereen in deze topic te beschuldigen van :

- lijkenpikkerij
- oproepen tot deportatie
- kolonialisme
- opportunistisch mee surfen op de islamofobe golf

Twee rechtschapenen, zichzelf op de borst kloppend van integriteit en deugdzaamheid, eenzaam rondzwervend in de islamofobe en racistische wereld van Politics.be

Maar het lijstje is vooralsnog te beperkt en bulkt van de cliché's. Ik had namelijk gehoopt iets origineels terug te vinden.

Geen nood echter. Blijven volhouden! Ooit komen jullie er wel. Oefening baart kunst.
Oud 19 maart 2012, 08:33   #145
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
sarcasme is u blijkbaar vreemd.
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 19 maart 2012, 08:49   #146
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeker niet. Cynara Cardunculus noemde een cliché waar de joden in de 14de en 15de eeuw mee werden beschuldigd. Zij zouden christenkinderen stelen, ritueel slachten en opeten. Leest u hierover Miri Rubin. Het cynisme van de opmerking ontgaat u en dat kan ik u niet kwalijk nemen. Maar het toontje dat u hier aanslaat past niet bij iemand die een goede zaak verdedigt. En naar uw gebrekkige taalvaardigheid te oordelen behoort u tot het kansarme deel van de bevolking. U zou beter doen uw tijd te besteden aan een leerprogramma dan hier de malloot uit te hangen.

Laatst gewijzigd door Piero : 19 maart 2012 om 08:51.
Piero is offline  
Oud 19 maart 2012, 09:39   #147
alain_bergmann
Partijlid

alain_bergmann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Zeker niet. Cynara Cardunculus noemde een cliché waar de joden in de 14de en 15de eeuw mee werden beschuldigd. Zij zouden christenkinderen stelen, ritueel slachten en opeten. Leest u hierover Miri Rubin. Het cynisme van de opmerking ontgaat u en dat kan ik u niet kwalijk nemen. Maar het toontje dat u hier aanslaat past niet bij iemand die een goede zaak verdedigt. En naar uw gebrekkige taalvaardigheid te oordelen behoort u tot het kansarme deel van de bevolking. U zou beter doen uw tijd te besteden aan een leerprogramma dan hier de malloot uit te hangen.
Cynara Cardunculus heeft gezegt dat ze dacht dat de joden de kinderen opeten... ik kan ook dan niet tegen de sarcasme, want sarcasme is stijlfiguur is scherp en agressief van aard: er ligt altijd een aanval in besloten op een persoon, toestand of uitlating. Weliswaar kan sarcasme daardoor als een vorm van humor worden gezien, maar tegelijkertijd vormt het een aanval. Vele boutades bedienen zich van sarcasme.

Wat een mooie woord kansarme deel van de bevolking en daardoor moet ik eerst mijn taalkennis verbeteren vooraleer ik met de heilige forumleden begin te discuteren??? Ongeloofelijk hierbij moet ik eerlijk erkennen dat uw geniale argument heeft mij volledig ontwapent. Wat betreft mijn nederlands kennis is dat zo dat nederlands staat op 3de plaats in het tabel van mijn talenkennis. Maar dan moet jij ook één ding erkennen dat onze eerste minister die heel het land bestuurd spreek nog slechter nederlands als ik. Over mijn leerprogramma moet u geen zorgen voor maken, daar heb ik geen manquement aan.

Bovendien spreekt u hier over het cynisme tegelijker maakt u zelf cynische opmerkingen over mijn taalkennis, maar ik heb al lang een goede immuniteit ontwikkeld tegen zo'n kinderachtige aanvallen.

Laatst gewijzigd door alain_bergmann : 19 maart 2012 om 09:48.
alain_bergmann is offline  
Oud 19 maart 2012, 10:05   #148
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

@Piero, het is duidelijk dat U met deze topic geen enkele intentie had om een beschaving of een gemeenschap in zijn geheel te ridiculiseren:
Citaat:
Marokko is een 'modern land' dat weinig last heeft gehad van de Arabische lente. Dat wil niet zeggen dat de oude structuren nog op brede steun kunnen rekenen.
Die oude structuren zijn gebaseerd op een eer/schaamte cultuur. Dat is wijd verspreid van Marokko tot India. Maar wat in de Maghreb weinig voorkomt is de traditie van eremoord. Als men een hervorming wil doorvoeren enkel van bovenaf en geen steun krijgt van de basis is dat tot mislukking gedoemd. Daarom is deze tragedie ook zo hoopvol. Mensen komen op straat (waar blijven de mannen?) om hun verontwaardeging te uiten tegenover art. 475. Niemand kan nog ontkennen dat er fundamenteel onrecht is aangedaan tegenover Amina Filali. Of zoals Abadila Maaelaynine het zo goed uitdrukt dat Amina 'driemaal is geschonden'. Eerst door de verkrachter, daarna door de traditie en tenslotte door de Marokkaanse wet. Als Mohammed VI het werkelijk meent met de sociale hervorming dan heeft die met dit drama voldoende argumentatie om die wet af te schaffen.
Oud 19 maart 2012, 11:10   #149
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Marokko is een 'modern land' dat weinig last heeft gehad van de Arabische lente. Dat wil niet zeggen dat de oude structuren nog op brede steun kunnen rekenen.

Een jaar na haar gedwongen huwelijk met haar verkrachter heeft Amina Filali (16 jaar oud), een eind aan haar miserabele leven gemaakt. Marokkanen zijn woedend en uiten dat op Twitter. Haar situatie is namelijk geen uitzondering in Marokko en volgens de wet heeft haar man niets verkeerd gedaan. Zoals Midden Oosten-deskundige Nervana Mahmoud ook twitterde: "Wat nog erger is, is dat ze denken dat de verkrachter zijn slachtoffer een gunst verleent door met haar te trouwen". (NOS) Is dit het enige vlekje op het blazoen van de Marokkaanse rechtsstaat?

Gek genoeg bevat de zogenaamde wet van Mozes is een vergelijkbare wet volgens Deuteronomium: 28 "Als iemand betrapt wordt met een meisje, een maagd die nog vrij is, 29 dan moet de man die zich aan het meisje heeft vergrepen vijftig sjekel zilver aan haar vader betalen. Bovendien moet hij met haar trouwen en zolang hij leeft mag hij niet van haar scheiden, omdat hij haar onteerd heeft." Van bestraffen van de man wordt niet eens gesproken.

...
Meer: Huffingtonpost The Independent
Jamaar, men kan die man niet straffen, hé : hij kon zich gewoon niet bedwingen toen hij daar een loslopend, niet door mannen bewaakt vrouwmens zag rondlopen ! Dat is dus zijn schuld niet, hé !
As de brave kerel daarna ook nog met die onvoorzichtige deerne trouwt, is hij bewonderenswaardig,want met zo een roekeloze vrouw gaat mij misschien nog het één en ander meemaken ! Hij neemt een waarachtig risico, nietwaar

Laatst gewijzigd door den dinges : 19 maart 2012 om 11:11.
den dinges is offline  
Oud 19 maart 2012, 11:14   #150
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Het schandalige is dat het lijden van dat meisje gebruikt wordt om haar en haar nationaliteit nog maar eens te besmeuren. Dat soort lieden laat zelfs overleden mensen niet met rust, maar graaft hun lijken op.

Men kan zich afvragen hoeveel menselijkheid zij nog in zich hebben.
Respect voor alle Marrokkanen ( en andere nationaliteiten ) die zich tegen deze barbaarse wet uitspreken. Maar degenen die deze achterlijke traditie goedkeuren minacht ik voor de volle 100 %.
den dinges is offline  
Oud 19 maart 2012, 11:17   #151
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
hier gaat het dan over klassieke barbar traditie in marokko zijn er nog ergere tradities die niets met de islam te maken hebben en wat zegt de islam over het verkrachten?
Citaat:
Doodstraf voor de verkrachters

Onder de Islamitische sharia, wordt een man die is veroordeeld voor het verkrachten van een vrouw, ter dood veroordeeld. Velen zijn verbijsterd door deze 'harde' straf. Sommigen zeggen zelfs dat de Islam een gevoelloze, barbaarse religie is! Ik heb een simpele vraag gesteld aan honderden niet-Moslim mannen. Stel, God verhoede, dat iemand jouw vrouw, of je dochter, of je moeder of je zuster is verkracht. En jij bent de rechter en de verkrachter wordt bij je voorgeleidt. Welke straf zou jij hem dan geven? Ze zeiden allemaal dat ze hem ter dood zouden veroordelen. Sommigen gingen zelfs zo ver dat ze hem zouden laten martelen tot de dood erop volgt. Aan hun vraag ik, dus als iemand jouw vrouw of jouw moeder verkracht zou je hem de doodstraf geven. Maar als de vrouw of moeder of dochter van iemand anders wordt verkracht en deze verkrachter krijgt de doodstraf dan is het ineens barbaars. Waarom wordt er hier gemeten met twee maten?
Zeer goed, maar het ging wel degelijk over een Marrokkaanse wet, NIET over een specifiek islamietische.
den dinges is offline  
Oud 19 maart 2012, 11:20   #152
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
een Amerikaanse soldaat die 17 tal kinderen doodgeschoten heeft is ontsnapt van zijn daad doordat hij overgebracht werd naar VS, dit is natuurlijk ok, heel democratisch!
Je vergelijkt hamburgers met couscous, blijf bij het onderwerp !
den dinges is offline  
Oud 19 maart 2012, 11:22   #153
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Lijkenpikkerij noemt men dat.
En het begon allemaal met een maagdenpikkerij...
den dinges is offline  
Oud 19 maart 2012, 11:26   #154
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat over de lijkenpikkers in deze draad die hiervan misbruik maken om voor deportatie van Marokkanen te pleiten. Zij willen niet liever dan dat deze foute rechtspraak gehandhaafd blijft.

Ik heb het volste vertrouwen in de Marokkaanse civiele maatschappij (bewegingen als "Mouvement du 20 février") en de Marokkaanse vrouwenbeweging om deze tragedie aan te wenden om het probleem fundamenteel aan te pakken. Meer dan mijn solidariteit kan ik niet uitdrukken.

Ik woon niet in Marokko, heb de Marokkaanse nationaliteit niet, heb geen enkele familie of voorouder in Marokko, dus ik heb evenveel te zeggen over de wetgeving in Marokko als over de wetgeving in China.
Wij mogen zeggen wat wij willen. Volgens ONZE wet. Als wij die wet slecht vinden, kan en mag niemand ons beletten dat te zeggen.
den dinges is offline  
Oud 19 maart 2012, 11:28   #155
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb niet over de openingspost, wel over commentaren als "achterlijke bende", enzovoort.
Mensen die zulke wetten bedenken, respecteren, uitvoeren, en zelfs goed vinden kan men inderdaad enkel als achterlijk bestempelen. En zelfs als sadistisch, kwaadaardig, door en door slecht.
den dinges is offline  
Oud 19 maart 2012, 11:29   #156
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard Marokko belooft beterschap na zelfmoord uitgehuwelijkt meisje

Voor mij is van belang dat een groot deel van de bevolking van Marokko een verandering van de betrokken wetten eist, en dat dit in regeringskringen is doorgedrongen.

Citaat:
Buitenland

De Marokkaanse regering heeft beloofd een wet aan te passen die het verkrachters toestaat hun minderjarige slachtoffers te trouwen. In het land was ophef over de wet ontstaan na de zelfmoord van een zestienjarig meisje dat uitgehuwelijkt werd aan haar verkrachter.

Het meisje Amina el-Filali bracht zichzelf vorige week om het leven met rattengif in de noordelijke stad Larache nadat ze zes maanden geleden gedwongen was te trouwen met haar verkrachter. Een regeringswoordvoerder noemde het incident vandaag een “pijnlijke situatie die we niet kunnen negeren”.

In reactie op de zelfmoord van het verkrachte meisje, beloofde de regering vanavond de straffen voor verkrachters zwaarder te maken. Nu krijgen verkrachters in Marokko vijf tot tien jaar gevangenisstraf en tot twintig jaar als zij minderjarige slachtoffers maken. De regering zegt ook een debat te willen starten om zo de wet te hervormen die de huwelijken tussen verkrachter en slachtoffer mogelijk maakt.
De bevolking zal moeten stoppen met het stigmatiseren van meisjes die aangerand of verkracht zijn, dan durven ze aangifte te doen.
Piero is offline  
Oud 19 maart 2012, 11:46   #157
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Over beide. Het één kun je niet los zien van het andere. Oorzaak en gevolg.

Maar laat dit jou en Kallikles vooral niet tegenhouden om hier verder vrijwel iedereen in deze topic te beschuldigen van :

- lijkenpikkerij
- oproepen tot deportatie
- kolonialisme
- opportunistisch mee surfen op de islamofobe golf

Twee rechtschapenen, zichzelf op de borst kloppend van integriteit en deugdzaamheid, eenzaam rondzwervend in de islamofobe en racistische wereld van Politics.be

Maar het lijstje is vooralsnog te beperkt en bulkt van de cliché's. Ik had namelijk gehoopt iets origineels terug te vinden.

Geen nood echter. Blijven volhouden! Ooit komen jullie er wel. Oefening baart kunst.
Goed gezegd, uw mening.
alice is offline  
Oud 19 maart 2012, 11:49   #158
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
@Piero, het is duidelijk dat U met deze topic geen enkele intentie had om een beschaving of een gemeenschap in zijn geheel te ridiculiseren:

Die oude structuren zijn gebaseerd op een eer/schaamte cultuur. Dat is wijd verspreid van Marokko tot India. Maar wat in de Maghreb weinig voorkomt is de traditie van eremoord. Als men een hervorming wil doorvoeren enkel van bovenaf en geen steun krijgt van de basis is dat tot mislukking gedoemd. Daarom is deze tragedie ook zo hoopvol. Mensen komen op straat (waar blijven de mannen?) om hun verontwaardeging te uiten tegenover art. 475. Niemand kan nog ontkennen dat er fundamenteel onrecht is aangedaan tegenover Amina Filali. Of zoals Abadila Maaelaynine het zo goed uitdrukt dat Amina 'driemaal is geschonden'. Eerst door de verkrachter, daarna door de traditie en tenslotte door de Marokkaanse wet. Als Mohammed VI het werkelijk meent met de sociale hervorming dan heeft die met dit drama voldoende argumentatie om die wet af te schaffen.
ik hoop dat dit gebeurt...
alice is offline  
Oud 19 maart 2012, 11:51   #159
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor mij is van belang dat een groot deel van de bevolking van Marokko een verandering van de betrokken wetten eist, en dat dit in regeringskringen is doorgedrongen.

De bevolking zal moeten stoppen met het stigmatiseren van meisjes die aangerand of verkracht zijn, dan durven ze aangifte te doen.
Dat is inderdaad een broodnodige mentaliteitsverandering, vaak wordt de schuld op meisjes en vrouwen afgewend, zij hadden moeten zorgen niet met een man alleen te zijn..ze worden als slachtoffers verantwoordelijk gesteld voor mannelijk seksueel gedrag, dat zou moeten veranderen
alice is offline  
Oud 19 maart 2012, 11:52   #160
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat en mannen moeten hier ook hun verontwaardeging uiten want anders heeft art. 475 niets vandoen met familierecht maar met mannenrecht.
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Knipsel.PNG
Bekeken: 60
Grootte:  481,7 KB
ID: 85191

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be