![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat een gezeik je hier allemaal te lezen krijgt. Ik ben noch moslim noch christen, en zie aanhangers van dergelijke dogmatische godsdiensten als geestelijk te bevrijden mensen, maar de onzin die je hier moet lezen... Wie zijn er hier eigenlijk de onverdraagzamen? Een lans breken voor naaktloperij in de hoop wat gelovigen voor het hoofd te stoten... Wat zielig!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het gaat over naakt zijn en lopen. Dus abstractie maken van hoe iemand er uit ziet. Mooi of minder mooi, doet er niet toe. Uw grens neemt een schoonheidsideaal mee. Mooi mag, lelijk en mannelijk niet. Een subjectieve benadering. Laatst gewijzigd door bartelx : 15 juli 2012 om 07:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Parlementslid
|
![]() Op dit ogenblik kan je nog wel een strafblad krijgen omdat de goede zeden werden geschaad. Het hangt er maar van af hoe de wetsdienaar de wet interpreteert en de naaktloper heeft het vlaggen.
Laatst gewijzigd door bartelx : 15 juli 2012 om 07:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Parlementslid
|
![]() In Spanje waar naturisme een wettelijke grond heeft gekregen. In Nederland werd de strafwet aangepast zodat naaktrecreatie mogelijk is op plaatsen die hiervoor geschikt worden geacht.
In België blijven we op dit vlak een beetje in de kou staan en is er weinig vooruitgang naar een kader voor naaktrecreatie op publieke plaatsen. Ook bij ons zou artikel 385 van het Strafwetboek (' Art. 385. Hij die in het openbaar de zeden schendt door handelingen die de eerbaarheid kwetsen, wordt gestraft met gevangenisstraf van acht dagen tot een jaar en met geldboete van zesentwintig euro tot vijfhonderd euro.”) kunnen worden aangepast met een aanvulling zoals in Nederland dat dit niet geldt voor het ongekleed zijn op plaatsen die aangewezen zijn voor openbare naaktrecreatie. Noteer dat 'Handelingen die de eerbaarheid kwetsen ' een begrip is dat niet wettelijk omschreven is en wordt beoordeeld door de rechter. Deze materie maakt voorwerp uit van het federale beleidsniveau. Misschien iets voor dhr. Landuyt als progressief, West-Vlaamse kustpoliticus en opgeleid in de rechten. Eventueel geruggesteund door Vande Lanotte, vice-premier, minster van economie (stimulans voor het kusttoerisme) en van de kust. Wetende dat ook Wallonië meer werk wil maken van de naaktrecreatie als toeristisch/ekonomische troef, kan er voor de aanpassing van de strafwet misschien ook steun komen van Waalse politici. Of zelfs van de premier wanneer zowel Vlaanderen als Wallonië vragende partij zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe vaak kwam jij al naakte mensen tegen in de lift of de metro, die bovendien scheten lieten?
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan jij me vertellen wat daar het probleem zou kunnen zijn?
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je dat bedoelt met 'wettelijk (ont)regelen van naaktlopen' dan volg ik je.
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dan weer een argument contra naaktlopen...
![]() |
![]() |
#150 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Loop jij ook te zeveren over neusringen?
![]() |
![]() |
#151 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit is mijn rechtvaardiging: zelfbeschikking. Jij hebt fuck all te zeggen over wat anderen met hun eigen lichaam doen. Natuurlijk. Ik beweer toch niet dat we allemaal zonder kleren gaan rondlopen? Maar ik heb geen enkel probleem met mensen die dat wel doen. En als jij dat wel hebt, pech gehad. Zelfbeschikkingsrecht is niet één van die dingen die aan de zinnen of bekrompenheid van de meerderheid moet worden aangepast.
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() ![]() In feite een schitterende manier om te zien wie crypto-christelijk is en wie niet. Geef zo'n voorstel aan een zelfverklaarde atheist en als ze zo beginnen weet je dat ze eigenlijk gewoon paters zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toch zal ik blijven zeggen "dat er een nudistendomein mag komen, tussen elke kerk en elke moskee in". En dat is dan goed te begrijpen: geen kritiek op de nudisten, maar wel op de kerkgangers en moskeebezoekers. Anderzijds zie ikzelf geen probleem. Voor mij moeten er niet meer nudistenterreinen komen. Het mag, maar het moet niet. Er is geen draagvlak bij mijn kleine persoontje, maar er is er, naar mijn bescheiden mening, ook geen bij de gemiddelde inwoner van Vlaanderen. Met als gevolg dat de overheid niet veel initiatieven zal nemen. En met als gevolg dat het aan de nudisten zelf is, om vb. een camping of whatever, te gaan inrichten en uitbaten. Of zwembaden in zijn geheel afhuren voor bepaalde periodes ... noot: ik herinner me de periode dat de monokini verklaard werd als 'niet langer strafbaar', aan de Vlaamse kust, mits discreet en niet provocatief gedrag. Rond 1982 ? Dat was, als ik me goed herinner, louter op basis van een beslissing van de procureur, die vond dat hij met dergelijke "overtredingen" niet meer naar de rechtbank kon trekken, omdat de mensen het niet langer als een overtreding van de maatschappelijke norm van openbare zeden vonden. Het naaktstrand in Bredene daarentegen, was een initiatief van de burgemeester van daar. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Europees Commissaris
|
![]() Groot gelijk, waarom niet naast mijn huis?
Als ik naast mijn huis - in mijn eigen achtertuin - naakt loop, kan ik volgens de huidige wetgeving veroordeeld worden wegens openbare zedenschennis. Eigenlijk is het nog niet zolang geleden nog belachelijker geworden. Als ik fraudeer, corrupt ben, een auto steel of vals geld druk, kan ik, mits betaling van een minnelijke schikking, met een blanco strafregister weg komen. Maar als ik, zonder een vlieg kwaad te doen, naakt mijn planten in de tuin ga verzorgen, dan is dat een zedenmisdrijf. Niet afkoopbaar. Levenslang strafblad. Komaan zeg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ondertussen is het belgische Athena wel de grootste naturistenvereniging TER WERELD. Dus misschien is dat draagvlak wel groter dan jij denkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#158 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
- Stranden die officieel aangewezen zijn of waar naaktrecreatie getolereerd wordt bepaald door een gemeentelijk reglement (vb. Bredene) - Stranden waar naaktrecreatie officieus (mondeling, brief, email, pers, lokaal debat) getolereerd worden door de plaatselijke autoriteiten (burgemeester, bevoegd voor de openbare orde, voert gedoogbeleid en er zijn geen klachten vanuit de lokale gemeenschap ; officieuze aanwijzing van gedoogplaatsen door de gemeentelijke diensten) (Middelkerke? ; De Panne? ; Koksijde? ; De Haan?) - Stranden waar naaktrecreaten aanwezig zijn, maar waar dit door de plaatselijke autoriteiten niet wordt geëxpliciteerd (vb. Knokke, zone Lekkerbek tot standbeeld Vliegend Konijn (Zwin)) Het zou nuttig zijn om in aanloop naar officiële stranden minstens een gedoogbeleid te voeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Berkvens eiste wel dat er voldoende ruchtbaarheid gegeven wordt aan de locatie van een naaktstrand en dat er een maximale afpeiling en afscheiding is. Hij opteert voor een zone die afgelegen is. Goed doordachte randvoorwaarden en sensibilisatie die kunnen bijdragen om naaktstranden sociaal/maatschappelijk aanvaardbaar te maken en om ongewenste confrontatie tussen naaktrecreanten en argeloze textielrecreanten te vermijden. Onderdeel van het gedoogbeleid van de lokale burgemeesters moet dan het expliciteren en aanduiden van de naaktstrandzone zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Naturisten hebben kleine handdoeken bij zich hebben om op te zitten. Deze worden gebruikt op stoelen, de ligstoelen bij het zwembad, eignlijk overal waar u wilt gaan zitten. |
|
![]() |
![]() |