![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alawieten en Alevieten zijn helemaal niet hetzelfde.
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bracht dus niet de "Alawieten" ter sprake. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is dus niet zo. Je moet zo snel op je paard zitten, het ging niet over jou.
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit gaat of ging inderdaad niet over mij, wel over de gebruikte spelling. Meer niet. Of mag ik dit al niet meer opmerken, zonder dat er zowaar een heus complot achter wordt gezocht...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ala(WIETEN) lang geleden dat ik dat woord nog gehoord heb
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, het gaat ook niet over de gebruikte spelling, maar over het verschil tussen de religieuze beweging "Alevieten" en de religieuze groep de "Alawieten".
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik mis is hoe je mensen die van een bepaald land komen min of meer (en het blijft voorzichtig) kan onderbrengen in deze religieuze diversiteit van de Islam. Pak nu bijvoorbeeld Marokkanen: wat kunnen die allemaal zijn? Of Palestijnen die in Irak en Jordanië hebben gezeten? En hoe zit het met Somaliërs en/of Ethiopiërs? Ik weet bv dat mijn Marokkaanse achterbuurman het niet erg ziet zitten met de nieuwe buren (Ethiopiërs of Somaliërs). Is het nu omdat de laatsten donkerder van huidskleur zijn? (er is een eeuwenoude afkeer van noordelijke bevolkingsgroepen tgo de zwarte, meer zuidelijke bevolkingsgroepen (en zeker met zwart binnenland Afrika)) of is het vanwege een totaal verschillende religieuze strekking? En waarom willen de Palestijnse ouders niet dat hun kinderen contact hebben met de kinderen van de Marokkaanse buren, en ook niet met die nieuwe aankomers (Ethiopîërs of Somaliërs?). Kan je me wat aanwijzingen geven om die burenrelaties of het opvallend gebrek eraan) beter te begrijpen? Het gaat dus om Somaliërs of Ehtiopiërs, Marrokanen, Palestijnen via Irak en Jordanië. Dank je bij voorbaat! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onder Marokkaanse jongeren is het echter in om zich tot het sjiïsme te bekeren. Het waarom weet ik echter niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Minister-President
|
![]() Wordt ook als een van de motieven gegeven voor die aanslag op die sjiitische moskee in Brussel. Voor mij is dat een veel overtuigende motief voor zo'n aanslag dan de situatie in Syrië.
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn Palestijnse buurman heeft dus een heel lage dunk over mij als westerse, ongelovige vrouw en als kers op de taart twee zwarte kinderen. Ik begin het te snappen. Het zijn zo van die onderliggende, smeulende historische zaken die een lange adem hebben. Bedankt voor de toelichting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp echt niet hoe iemand het nodig acht om de verschillende strekkingen van een achterlijke religie uiteen te rafelen om een of ander 'succursale' goed te praten.
Het blijven allemaal zonder uitzondering, op een paar irrelevante uitzonderingen na, uitwassen van een totaal geretardeerde religieuze opvatting (sorry voor het pleonasme) Ze willen au fond allemaal hetzelfde: de wereldbevolking doen meelopen in hun harnas van achterlijkheid, wat in detail betekent: -een onmenselijk rechtssysteem invoeren -barbaarse behandeling van vrouwen toestaan
Laat u dus niet in de luren leggen door een of andere vriendelijke lorejas, die komt beweren 'dat ze niet allemaal hetzelfde zijn, maar veeleer vredelievende munttheeslurpers zijn die er graag een honinggebakje induwen' U wordt voorgelogen.
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien, maar ik denk dat het ook te maken heeft met een grote gevoelsbeleving. Het sjiïsme kent immers nog wat emotioneel geladen rituelen, heeft de neiging naar een zeker mysticisme te gaan, wat bij bepaalde soennitische strekkingen uit den boze is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om het cru te zeggen wil ik weten welk vlees ik in mijn kuip heb qua buren. En ik laat me door niemand in de luren leggen. Door niemand. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |