Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2012, 09:43   #141
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Klein verhaaltje,in de buurt waar ik woon had men verkeerborden gezet zodat men s'anderendaags daar niet mocht parkeren.
Verschillende mensen die daar wonen waren niet op de hoogte daar zij het huis niet meer verlaten hadden en men de borden pas rond 15 a 16 u komen zetten was,s'anderendaags stond een gemotoriseerde agent al die auto's op te schrijven van mensen die van niks wisten.
Toen ik daar voorbij kwam en reeds verschillende mensen mij hun uitleg gedaan hadden,vroeg ik de agent waarom hij die mensen eerst niet verwittigt had,kreeg ik als antwoord dat ik mij niet moest moeien en mijn mond moest houden.fair man heel fair!
Veel te veel reglementjes,veel te veel inmenging in het persoonlijk leven,het bepalen van wat je mag en moet is voor het ogenblik ondergeschikt aan de inhoud van de stads of gemeentekast idem dito voor millieu,huisvuil,verplichte parking,verkeervrije stad, maar niet voor 10 ondergrondse parkings,die moeten draaien,de ouderen kunnen verekken zij moeten waarschijnlijk maar thuis blijven.
De politie , UW VRIEND
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 09:44   #142
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
De politie , UW VRIEND
Schop onder zijn kloten. Ik kies mijn vrienden zelf.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 09:48   #143
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De politie , UW VRIEND
behalve als hij een ander kleurke heeft, he Klare
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 09:49   #144
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Schop onder zijn kloten. Ik kies mijn vrienden zelf.
Onder? Tegen, zult ge bedoelen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 12 april 2012, 10:12   #145
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het is een ONGELUKKIGE zaak dat de legerdienst is afgeschaft.
In het leger werden jongeren elementaire begrippen bijgebracht over gezag en discipline. Voor een aantal was die dienst ook leerzaam. Spijtig genoeg had het leger ook een slechte naam, soms terecht.

Legerdienst in België was een kluchtje, ten minste voor diegenen die in een niet-gevechtseenheid zaten. Ik had die chance. Niks door het stof kruipen, maneuvers, door de modder ploeteren en heroische gevechten leveren terwijl je pang-pang moest roepen omdat de oefenmunitie op was.

Na de basisopleiding stuurden ze mij naar een heeel kleine kazerne van de landmacht, in Brugge. Daar was maar een twintigtal soldaten, al de rest waren onderofficieren en officieren. Administratie voor de "rappels" voor de reservisten.
Wij waren eigenlijk gewoon de manusjes van alles die het poetswerk mochten doen in het hele gebouw, de keukenhulpjes waren, in de mess de officieren mochten opdienen, de wacht mochten lopen, het gras in het omliggende park mochten afrijden, de telefooncentrale bedienen (drietal telefoons per dag via militaire lijn doorschakelen), in de herfst de afgevallen bladeren in het park mochten oprapen, de poort openen als er iemand belde, de barman mochten zijn om de onderofficieren en officieren hun pintjes uit te schenken, de slaapzaal te poetsen, de latrines en de douche ruimte te poetsen. De schoenen van de majoor poetsen + zijn bureau dat hij enkel gebruikte om s'morgens zijn burgerschoenen uit te doen, militaire schoenen aan te doen, de boterhammen die zijn vrouw hem meegaf weg te gooien en dan hop naar de bar.

Het was uitermate leerzaam. Ik weet niet wat er van mij zou geworden zijn had ik deze unieke ervaring niet gekregen van de staat.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 10:22   #146
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Denk je daar gezag mee te creeeren ? daar gaat het over , NIET OVER MIJ
Je hebt het anders wel over jezelf afgeroepen. Je vernauwt je eigen discussie tot allochtone gezagsdragers, terwijl je eigenlijk iedereen die een gezagsdragende functie bekleed viseert.

Zo kan je overigens nog lang doorgaan. Moet een mens van in de vijftig luisteren naar een jong agentje van 20 jaar?

Ik vrees dat je deze discussie niet kan voeren over het gezag op zichzelf. Feit is dat onze maatschappij bestaat uit regels en wetten en ze zo ook leefbaar gehouden wordt, of toch leefbaar zou moeten gehouden worden.

Het enige waarover je kan discussiëren is de manier waarop individuele gezagsdragers met hun functie omgaan en dat is een discussie zonder einde, want je hebt bijvoorbeeld al rond de veertigduizend politieagenten, veertigduizend karakters en temperamenten. Om van alle andere gezagsdragers of zelfs mensen met een openbare functie nog maar te zwijgen.

Laatst gewijzigd door Vlaanderen_onafhankelijk : 12 april 2012 om 10:24.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 10:46   #147
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Je hebt het anders wel over jezelf afgeroepen. Je vernauwt je eigen discussie tot allochtone gezagsdragers, terwijl je eigenlijk iedereen die een gezagsdragende functie bekleed viseert.

Zo kan je overigens nog lang doorgaan. Moet een mens van in de vijftig luisteren naar een jong agentje van 20 jaar?

Ik vrees dat je deze discussie niet kan voeren over het gezag op zichzelf. Feit is dat onze maatschappij bestaat uit regels en wetten en ze zo ook leefbaar gehouden wordt, of toch leefbaar zou moeten gehouden worden.

Het enige waarover je kan discussiëren is de manier waarop individuele gezagsdragers met hun functie omgaan en dat is een discussie zonder einde, want je hebt bijvoorbeeld al rond de veertigduizend politieagenten, veertigduizend karakters en temperamenten. Om van alle andere gezagsdragers of zelfs mensen met een openbare functie nog maar te zwijgen.
Sterk.
Oud 12 april 2012, 10:57   #148
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik weet dat ik een bekogelende voorstelling heb gemaakt met de ik als figurant , ben ik daardoor kwetsbaar ? beter kwetbaar dan geen discutie punt . kijk maar naar het aantal driftige reacties , dan wel op de man en niet op de topic .

En kom me nu niet vertellen dat de doorsnee mens die effe binnen wipt in een krantewinkel of zijn afspraak 10 minuten uitloopt en je komt aan je auto en daar staat een manneke met een grijns een fototje te pakken om een geldelijk boete binnen te halen , dan baalt iedereen .

En als die parkeer agent een vreemdeling is die een dergelijk jobke met machts positie met een zeker humeur uitoefend , ipv een echte job te zoeken, dan zijn er veel mensen die dat iritant vinden .

ALLEEN ...... mag dat nooit verwoord worden door de electorale pretentie . en duidelijk zijn de groen klootjes en een stelletje zakken die te lui zij om te werken en bijgevolg geen centjes hebben voor een auto nog de ergste.

En natuurlijk , als het over mijzelf gaat , grom ik in mijzelf als ik iets echt mispeutert heb en een boete moet betalen , maar er is gewoon geen dialoog en geen menselijkheid meer . en dat is de topic .

Gezagsdragers en overregelmentering overschreiden een gevoel van menselijke vrijheid. En als dat gezag vanuit een iritante hoek zonder argument , het regeltje op de letter neemd , kan dat leiden tot iritatie .

Ontken dat niet , want U liegt .

Twee voorbeeltjes . Een mevrouw belt me met een gasgeur in huis .
Hartje winter en geen verwarming . Ik zeg open het raam steek geen licht aan , Ik ben daar over 15 minuten .
Ik parkeer mijn bestelwagen voor het huis ( laad en loszone ) ik ben 20 minuutjes binnen en kom naar beneden wat gereedschap halen . raad je het al , Een flikkenkarretje , mijnheer u mag hier niet parkeren , Ik zeg ik ben hier pas voor een dringende oproep en herstelling . Het antwoord , je hebt in 10 minuten niet gellad of gelost . en als je uw deur open laad van Uw bestelwagen dan weten we dat U bezig bent . Ik antwoord , als ik in centrum Antwerpen mijn bestelwagen open laat en loop op en af naar het 3 verdiep dan kom ik terug en zijn mijn boormachines wel verdwenen .

De agent schrijft rustig verder , en antwoord mijnheer ale je hier moet werken kan je gerust bij de bevoegde diensten een parkeer vergunning aanvragen , in drie dagen heb je ze . Leuk he , Voor een gaslek .
Mag je dan , denken domme kloot of loop naar de hel ?
Oud 12 april 2012, 10:57   #149
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik weet dat ik een bekogelende voorstelling heb gemaakt met de ik als figurant , ben ik daardoor kwetsbaar ? beter kwetbaar dan geen discutie punt . kijk maar naar het aantal driftige reacties , dan wel op de man en niet op de topic .

En kom me nu niet vertellen dat de doorsnee mens die effe binnen wipt in een krantewinkel of zijn afspraak 10 minuten uitloopt en je komt aan je auto en daar staat een manneke met een grijns een fototje te pakken om een geldelijk boete binnen te halen , dan baalt iedereen .

En als die parkeer agent een vreemdeling is die een dergelijk jobke met machts positie met een zeker humeur uitoefend , ipv een echte job te zoeken, dan zijn er veel mensen die dat iritant vinden .

ALLEEN ...... mag dat nooit verwoord worden door de electorale pretentie . en duidelijk zijn de groen klootjes en een stelletje zakken die te lui zij om te werken en bijgevolg geen centjes hebben voor een auto nog de ergste.

En natuurlijk , als het over mijzelf gaat , grom ik in mijzelf als ik iets echt mispeutert heb en een boete moet betalen , maar er is gewoon geen dialoog en geen menselijkheid meer . en dat is de topic .

Gezagsdragers en overregelmentering overschreiden een gevoel van menselijke vrijheid. En als dat gezag vanuit een iritante hoek zonder argument , het regeltje op de letter neemd , kan dat leiden tot iritatie .

Hartje winter en geen verwarming . Ik zeg open het raam steek geen licht aan , Ik ben daar over 15 minuten .
Ik parkeer mijn bestelwagen voor het huis ( laad en loszone ) ik ben 20 minuutjes binnen en kom naar beneden wat gereedschap halen . raad je het al , Een flikkenkarretje , mijnheer u mag hier niet parkeren , Ik zeg ik ben hier pas voor een dringende oproep en herstelling . Het antwoord , je hebt in 10 minuten niet gellad of gelost . en als je uw deur open laad van Uw bestelwagen dan weten we dat U bezig bent . Ik antwoord , als ik in centrum Antwerpen mijn bestelwagen open laat en loop op en af naar het 3 verdiep dan kom ik terug en zijn mijn boormachines wel verdwenen .

De agent schrijft rustig verder , en antwoord mijnheer ale je hier moet werken kan je gerust bij de bevoegde diensten een parkeer vergunning aanvragen , in drie dagen heb je ze . Leuk he , Voor een gaslek .
Oud 12 april 2012, 11:09   #150
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
inderdaad!
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 11:16   #151
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Legerdienst in België was een kluchtje, ten minste voor diegenen die in een niet-gevechtseenheid zaten. Ik had die chance. Niks door het stof kruipen, maneuvers, door de modder ploeteren en heroische gevechten leveren terwijl je pang-pang moest roepen omdat de oefenmunitie op was.

Na de basisopleiding stuurden ze mij naar een heeel kleine kazerne van de landmacht, in Brugge. Daar was maar een twintigtal soldaten, al de rest waren onderofficieren en officieren. Administratie voor de "rappels" voor de reservisten.
Wij waren eigenlijk gewoon de manusjes van alles die het poetswerk mochten doen in het hele gebouw, de keukenhulpjes waren, in de mess de officieren mochten opdienen, de wacht mochten lopen, het gras in het omliggende park mochten afrijden, de telefooncentrale bedienen (drietal telefoons per dag via militaire lijn doorschakelen), in de herfst de afgevallen bladeren in het park mochten oprapen, de poort openen als er iemand belde, de barman mochten zijn om de onderofficieren en officieren hun pintjes uit te schenken, de slaapzaal te poetsen, de latrines en de douche ruimte te poetsen. De schoenen van de majoor poetsen + zijn bureau dat hij enkel gebruikte om s'morgens zijn burgerschoenen uit te doen, militaire schoenen aan te doen, de boterhammen die zijn vrouw hem meegaf weg te gooien en dan hop naar de bar.

Het was uitermate leerzaam. Ik weet niet wat er van mij zou geworden zijn had ik deze unieke ervaring niet gekregen van de staat.
Je mag een individuele situatie niet veralgemenen.
Ik blijf erbij dat het leger een zekere vorm van discipline bijbracht.
Als je vandaag in de krant leest wat er bijna dagelijks gebeurt op onze treinen, dan moet je toegeven dat veel jongeren géén zin voor discipline hebben.
Het wordt alsmaar erger.
D�*t is zorgwekkend.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 11:24   #152
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je vandaag in de krant leest wat er bijna dagelijks gebeurt op onze treinen, dan moet je toegeven dat veel jongeren géén zin voor discipline hebben.
Het wordt alsmaar erger.
D�*t is zorgwekkend.

dat heet verrijkende multicultuur.
Hoe zou men die "jongeren" enige discipline kunnen bijbrengen als het antwoord steevast is: "diet ies main koeltoer" of "in onze cultuur doen we dit niet".
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 11:39   #153
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.. .

Ten eerste: en gij hebt dat betaald ? Zonder dat voor te laten komen, waar ge uw factuur en getuigenis van dat madammeke kunt tonen ?
Ja, dan zijt ge zelf wat ge zelf zegt.

Ten tweede: een tip.
Als iemand nog eens belt voor een mogelijke gasgeur, en ge beslist (als loodgieter wel erg uitzonderlijk, want meestal komen ze zelfs dan nog maar na drie weken) van onmiddellijk te gaan,
dan belt gijzelf voor het vertrek naar de 101 en ge zegt dat daar een gasgeur is, maar dat gij dat gaat herstellen, als 't daartegen niet ontploft is.

Gevolg: de brandweer gaat u komen helpen. En de politie wordt automatisch verwittigd, en die gaan u helpen om zo vlug als mogelijk te parkeren ....

Ten derde: ge moet dat niet proberen als ge een leerke moet vervangen in een druppend kraantje.
Want ge ziet er mij een deugniet uit die dat wel zou willen proberen. Of als foefke dat gasgeurke gebruiken om dichter te kunnen parkeren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 11:47   #154
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uiteraard moogt ge dan denken "domme kloot, loop naar de hel", uiteraard. Ten eerste omdat het ne flik is en dus per definitie nen domme kloot.

Maar die mens zijn herkomst en kleur spelen daarin geen rol.
Oud 12 april 2012, 11:48   #155
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ten eerste: en gij hebt dat betaald ? Zonder dat voor te laten komen, waar ge uw factuur en getuigenis van dat madammeke kunt tonen ?
Ja, dan zijt ge zelf wat ge zelf zegt.

Ten tweede: een tip.
Als iemand nog eens belt voor een mogelijke gasgeur, en ge beslist (als loodgieter wel erg uitzonderlijk, want meestal komen ze zelfs dan nog maar na drie weken) van onmiddellijk te gaan,
dan belt gijzelf voor het vertrek naar de 101 en ge zegt dat daar een gasgeur is, maar dat gij dat gaat herstellen, als 't daartegen niet ontploft is.

Gevolg: de brandweer gaat u komen helpen. En de politie wordt automatisch verwittigd, en die gaan u helpen om zo vlug als mogelijk te parkeren ....

Ten derde: ge moet dat niet proberen als ge een leerke moet vervangen in een druppend kraantje.
Want ge ziet er mij een deugniet uit die dat wel zou willen proberen. Of als foefke dat gasgeurke gebruiken om dichter te kunnen parkeren
.
Oud 12 april 2012, 11:52   #156
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het wordt alsmaar erger.
D�*t is zorgwekkend.

Je moet ons gat in onze pedagogische cultuur niet trachten af te wentelen op die mensen die betaald worden voor onze externe veiligheid.

Ieder zijn verantwoordelijkheid.

Gij kunt de uwe nemen als ouder, en als kiezer.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 12:23   #157
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
dat heet verrijkende multicultuur.
Hoe zou men die "jongeren" enige discipline kunnen bijbrengen als het antwoord steevast is: "diet ies main koeltoer" of "in onze cultuur doen we dit niet".
Bij het recent incident op de trein van Ath waren het autochtone jongeren.
Ze staken krantenpapier in brand in de WC, ze pakten de sleutels af v.d. treinbegeleider en misbruikten zo de intercom om de NMBS uit te kafferen, racistische verwensingen te roepen, schunnige liedjes te zingen, enz..

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 12:42   #158
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Men moet idd opletten bij het plaatsen van allochtonen in gezagsfuncties.
Zeker wanneer het om allochtonen gaat die zich zeer sterk met 'hun' (geloofs)gemeenschap identificeren.
Dat zulks een correct en neutraal functioneren in de weg staat blijkt uit nogal wat voorbeelden.
Met als recent 'hoogtepunt' PS senator Fatiha Saïdi die de uitzetting van een illegale, criminele geloofsgenoot verhinderde.
Fatiha Saïdi die daar geen enkele sanctie voor kreeg en nog steeds senator is overigens.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 12:53   #159
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht

Ik heb wel veel geleerd,maar was dan wel bij de marine,ik heb leren varen met een boot,de instrumenten bedienen in het roerhuis,mineswiping,en wachten lopen aan boord als roerganger,knopen leren leggen, trossen binden apenvuisten maken en met de lee enfield(geweer om trossen over te schieten naar andere boot) om daarna een bootsmansstoel te bouwen en officieren van het ene naar het andere schip over te zetten in volle vaart) en af en toe in de kettingbak kruipen bij het ophalen van het anker(niet ongevaarlijk trouwens met een soms schuivende winch)en natuurlijk patattenjassen als je de hondenwacht had en voor anker lag.
Natuurlijk had je poetsdiensten en verven was schering en inslag,soms kregen we s'nachts bezoek van de para's die als maneuver de boot moesten overvallen,kort het was eens iets anders dan het gewone leven,veel overgegeven en veel storm gehad tot 12 beaufort en enkele toffe reizen.
Of het voor iedereen goed was om een volledige legerdienst te doen betwijfel ik ,maar zeker een opleiding gedurende 3 a 4 maanden aan een streng regime
zou nu zeker nuttig zijn om onze instelling en levenswaarden te versterken.

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 12 april 2012 om 12:55.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 13:31   #160
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik merk twee dingen die fout zouden kunnen zitten in uw hoofd:

1. blanke man is meester over gekleurde man
2. blanke man denkt privileges te hebben
idd
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be