![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou eerder geneigd zijn in dat geval op het VB te stemmen, louter om de N-VA te dwingen te kiezen: het cordon behouden en er zelf in kruipen, of de anderen duidelijk maken dat er grenzen zijn aan de tjeverij. Ik ben helemaal geen VBer, als liberaal. Maar louter als politiek schaakspel lijkt het me opportuun het VB sterk genoeg te houden zodat de N-VA zal moeten kiezen.
Het lijkt me bijzonder gevaarlijk van de N-va om openlijk te stellen dat ze niet met het VB willen praten, want dan verandert dat niks aan de huidige situatie waar ze zelf in een apart cordonnetje zitten of plat op de buik moeten voor de traditio's. Of ze nu 45% halen of niet. De enige uitweg voor het N-VA is om de mogelijkheid van een verbond met het VB open te laten. Dat openlijk tegenspreken is bijzonder dom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Ik weet niet wie u wat heeft willen wijsmaken maar als u uw mosterd in de anti-VB media denkt te kunnen halen dan zal u niet erg ver komen hé vriend... ![]() Citaat:
Citaat:
De NVA heeft dus geen probleem met discrminatie van de vrouw, oproepen tot moord op homo's, opheffing van scheiding van kerk en staat, imperialisme, eerwraak, gedwongen uithuwelijking, afschaffen democratie enz...we wisten dat al maar het is toch fijn om het nog eens te horen bevestigen... Citaat:
Uiteraard! Wat had u gedacht vriend? Citaat:
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 16 april 2012 om 07:59. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() De eeuwige kankeraars zijn weer bezig.
Als ex VBers nu stemmen op de N-VA, is het omdat ze de "vuilbakstemmen" beu zijn. Als andere stemmers op de N-VA stemmen (vanuit VLD en CD&V) is het omdat ze het bedrog van hun partij beu zijn. Zolang de N-VA zich houdt aan het mandaat die ze hebben gekregen in 2010, moet ze zich geen zorgen maken. Laatst gewijzigd door giserke : 16 april 2012 om 08:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heb ik nooit begrepen. Van wie is België juist een tegenstander ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig "levert" het Weverke volledig naar mijn goesting. Een vergelijking ter illustratie: jij wil dat de partij van jouw keuze je een nieuw te bouwen huis aflevert binnen de twee weken; en een splinternieuwe top BMW wagen voor 2500 euro. Dat gaat niet. Je kan daarover blijven dromen, zagen, dreigen ... maar dat gaat niet. Het Weverke en de nva trachten dat huis en die bmw wel te bekomen, maar daarvoor moet er eerst 'gewerkt' worden: stemmen ronselen in het kieskotteke. Ook stemmen van mensen die nog maar half overtuigd zijn van de helft van ons programma; die nieuwe stemmers blijven overtuigen dat onze weg de beste is .. bla bla ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als jij zo redeneringen opbouwt in je professionele leven, dan zou je niet het succes hebben dat je hier elders in deze draad etaleert.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
Die kiezers denken echt dat zij voor Vlaanderen hebben gestemd maar worden door de NVA op een schitterende wijze "ongevaarlijk" gemaakt voor België en zijn postjespartijen... De NVA heeft dat schitterend gedaan... ![]()
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 16 april 2012 om 10:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog maar eens herhalen: - het kaloten-extremisme van sommige belang-parlementairen is bijna even erg als het moslim-extremisme. Laat die kaloten-extremisten los, en we zitten binnen de kortste keren terug met verboden wettelijke echtscheidingen, ontslagen onderwijzenden na feitelijke echtscheiding, strafbare abortus altijd, euthanasie idem, verbod op voorbehoedsmiddelen, ... - het beleid richting EU is omgekeerd in het Belang dan bij de NVA - het gore sausje van racisme over het opgepoetste vreemdelingenbeleid is nog iets teveel aanwezig; zelfs bij de huidige voorzitter (al uitgelegd in een andere draad; 'k ga 't geen zes keer zeggen ...)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar niet een tegenstander die ons onzinnig van woede maakt, zodat we niet meer zouden kunnen redeneren. Om B. te killen, met de huidige aantal zeteltjes en met onze moraal, moeten we het iets geraffineerder aan boord leggen. .. bla bla ... 't is maar een vergelijking, en g'hebt wel door wat ik bedoel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het ontgaat mij waarom hier zo dramatisch over gedaan word, er zijn twee mogelijke (niet-exclusieve) gevolgen:
Laatst gewijzigd door mkb : 16 april 2012 om 11:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Och ja, laten we die 2 termen nog wat verder verkrachten.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Als je't zo stelt dan ben in tegen Vlaamse onafhankelijkheid. Die onafhankelijkheid is voor mij bijzaak. Wat ik wil is dat dit land verandering ondergaat. Als die verandering er enkel kan komen via Vlaamse onafhankelijkheid, then so be it.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
|
![]() Euh, Raf is geen democraat & beweerde nooit een democraat te zijn.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
|
![]() Niet mee akkoord. Het VB is nu eenmaal gestigmatiseerd voor véél gematigden. Dat is nu eenmaal de realiteit. En of dat stigma nu terecht is of niet, dat doet er weinig toe, wat telt is de publieke opinie.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De onafhankelijkheid van uw gemeente?
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dag jongen, hoe is het?
![]() |
#160 | |
|
![]() De vraag die je moet stellen is, "is een meerderheid van Vlamingen bereid om een coalitie met het Vlaams Belang aan te gaan". En het antwoord is nog steeds "NEE". Ik zou ermee kunnen leven (afhankelijk van wat ze bedissen) maar lang niet iedereen is matuur genoeg daarvoor.
|
|
![]() |
![]() |