Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2012, 22:07   #141
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
De vergelijking loopt toch volledig mank. Ze vragen helemaal niet of franstaligen aub het Brabants (laat staan het Zaventems) willen spreken, wel dat men in staat is gebruik te maken van het Nederlands. De enige officiële, gestandaardiseerde taal van Vlaanderen dus.
Ze vragen niks. Ze 'eisen' dat ouders en kinderen onderling Nederlands spreken op een speelplein. Op een speelplein notabene, in privésfeer, tijdens hun vrije tijd. Als gij dat niet abnormaal vindt is dat voor mij het zoveelste bewijs dat Flamingantisme niks te maken heeft met mijn visie op de maatschappij. Dat maakt van mij nog een meer overtuigd anti-Flamingant dan ik al geworden ben. Van Vlaamse voorvechter tot anti-Flamingant op 30 jaar tijd.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 22:09   #142
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Ik geloof in een racist die niks begrijpt van economie, niet gelooft in evolutie, niet durft beweren hoe oud de Aarde is, heroineverkoop in een snoepwinkel wil toelaten en wil dat de dictators hun gang laat gaan
Bon, ieder zijn ding zeker...

NOOT: Dit is een fake quote - Stropdrager, die vermoedelijk zijn strop niet zomaar bij heeft, is een fan van de gevaarlijke racist en werkelijkheidsontkenner Ron Paul. Dat spreekt boekdelen over zijn kennis, verstand en geloofwaardigheid.
Oud 7 juni 2012, 22:11   #143
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ze vragen niks. Ze 'eisen' dat ouders en kinderen onderling Nederlands spreken op een speelplein. Op een speelplein notabene, in privésfeer, tijdens hun vrije tijd. Als gij dat niet abnormaal vindt is dat voor mij het zoveelste bewijs dat Flamingantisme niks te maken heeft met mijn visie op de maatschappij. Dat maakt van mij nog een meer overtuigd anti-Flamingant dan ik al geworden ben. Van Vlaamse voorvechter tot anti-Flamingant op 30 jaar tijd.
Totaal akkoord met u.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 22:27   #144
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent NOOIT een 'Vlaamse voorvechter' geweest. Maak dat de ganzen wijs!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 22:48   #145
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Jij bent NOOIT een 'Vlaamse voorvechter' geweest. Maak dat de ganzen wijs!
Toch wel, in Brussel stad nog wel. Ik denk niet dat gij dat kunt zeggen. Later met de VU-bus mee naar het zangfeest. Meerdere keren aan de ijzerbedevaart deelgenomen. Met de plakploeg van VU meegeholpen.

EN toen werd ik ouder, en wijzer, en kreeg ik internet om mij beter te informeren. En toen werd ik geconfronteerd met de gevolgen van (slecht) Vlaams zelfbestuur. Dan kwam de twijfel, het gevoel bedrogen te zijn, later de overtuiging dat ik bedrogen was geweest. Dat het oorspronkelijke gevecht voor gelijkheid verworden is tot egoïsme, ingepalmd werd door rechts radicale oogklepdragende navelstaarders met dictatoriale neigingen..

Laatst gewijzigd door pajoske : 7 juni 2012 om 22:48.
Oud 7 juni 2012, 22:52   #146
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel, in Brussel stad nog wel. Ik denk niet dat gij dat kunt zeggen. Later met de VU-bus mee naar het zangfeest. Meerdere keren aan de ijzerbedevaart deelgenomen. Met de plakploeg van VU meegeholpen.

EN toen werd ik ouder, en wijzer, en kreeg ik internet om mij beter te informeren. En toen werd ik geconfronteerd met de gevolgen van (slecht) Vlaams zelfbestuur. Dan kwam de twijfel, het gevoel bedrogen te zijn, later de overtuiging dat ik bedrogen was geweest. Dat het oorspronkelijke gevecht voor gelijkheid verworden is tot egoïsme, ingepalmd werd door rechts radicale oogklepdragende navelstaarders met dictatoriale neigingen..
Zeer interessant en het bewijs dat mensen kunnen in de goede richting evolueren. Proficiat, Pajoske.
Oud 7 juni 2012, 22:54   #147
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Zeer interessant en het bewijs dat mensen kunnen in de goede richting evolueren. Proficiat, Pajoske.
Uitzondering op de regel. Gelukkig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 22:58   #148
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Uitzondering op de regel. Gelukkig.
Als men weet dat minder dan 1% van de Vlaamse bevolking naar zo'n brol gaat, is alles gezegd.
Oud 7 juni 2012, 23:12   #149
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'De flaminganten'? Bestaat het gemeentebestuur van Zaventem dan uitsluitend uit flaminganten? Voor zover ik weet bestaat de bestuurscoalitie in de eerste plaats uit Open VLD en CD&V en heeft de N-VA bijna niets in de pap te brokken. De Open VLD, notoire ultra-flaminganten die ze zijn, is daarbij dan nog eens twee keer zo groot als de CD&V/N-VA en levert de burgemeester.

Geen enkele van de Nederlandsvriendelijke maatregelen genomen door gemeentebesturen in de Rand is het werk van 'de Vlaams-nationalisten'. Dus om de één of andere reden wordt het dus blijkbaar door iedereen daar normaal geacht dat dergelijke maatregelen genomen worden.
En hoe zou dat komen? Omdat men maar al te vertrouwd is met het patroon: als men zich 'taalhoffelijk' opstelt tegenover de franstaligen komt er een punt waarop ze de plaatselijke macht overnemen, waardoor het al snel degenereert in een situatie waarin de overgebleven oorspronkelijke bewoners nauwelijks nog in het Nederlands terechtkunnen in hun eigen Vlaamse gemeente. Ze hebben dus groot gelijk dat ze zich daartegen verzetten.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2012, 23:13   #150
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Totaal akkoord met u.
[locatie: Bruxelles]

Dat verbaast me niet.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 05:38   #151
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
En hoe zou dat komen? Omdat men maar al te vertrouwd is met het patroon: als men zich 'taalhoffelijk' opstelt tegenover de franstaligen komt er een punt waarop ze de plaatselijke macht overnemen, waardoor het al snel degenereert in een situatie waarin de overgebleven oorspronkelijke bewoners nauwelijks nog in het Nederlands terechtkunnen in hun eigen Vlaamse gemeente. Ze hebben dus groot gelijk dat ze zich daartegen verzetten.
²
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 07:30   #152
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De speelplaats is niet de privésfeer. Het is de plaats van een instelling waar u uw kinderen onderwijs laat genieten. U bent nog altijd vrij om uw kinderen onderwijs te laten genieten waar u in alle vrijheid Frans kan spreken. Als u niet akkoord gaat met de normen van de instelling, dan gaat u toch naar een ander zeker. De instelling hoeft zich helemaal niet aan te passen aan de grillen en fratsen van enkele individuen.

ALs u gaat werken in een bedrijf waar de voertaal Nederlands is, dan gaat u ook niet lang moeten proberen om daar Frans te spreken. U bent altijd vrij om werk te zoeken waar de voertaal wel Frans is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 8 juni 2012 om 07:31.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 08:13   #153
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De speelplaats is niet de privésfeer. Het is de plaats van een instelling waar u uw kinderen onderwijs laat genieten. U bent nog altijd vrij om uw kinderen onderwijs te laten genieten waar u in alle vrijheid Frans kan spreken. Als u niet akkoord gaat met de normen van de instelling, dan gaat u toch naar een ander zeker. De instelling hoeft zich helemaal niet aan te passen aan de grillen en fratsen van enkele individuen.

Als u gaat werken in een bedrijf waar de voertaal Nederlands is, dan gaat u ook niet lang moeten proberen om daar Frans te spreken. U bent altijd vrij om werk te zoeken waar de voertaal wel Frans is.

Citaat:
Franstalig protest tegen verplicht Nederlands op Zaventemse speelpleinen
bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...tml?show=react

Volgens dat krantenartikel gaat het over speelpleinen en opvangdiensten. Ter info: dat is een plaats waar (meestal werkende) ouders hun kinderen tijdens de schoolvakantie, of buiten de schooluren brengen. Waar kinderen o.a. sociale vaardigheden leren in en ontspannen sfeer van sport en spel. Wat heeft dat met onderwijs te maken?
Dat de leiding geacht wordt Nederlands te spreken lijkt me evident voor een Nederlandstalige gemeente. Dat men verbiedt dat leiding een andere taal spreekt lijkt mij al niet normaal. Maar dat men kinderen en dan zeker ouders en kinderen verbiedt onderling te communiceren in een andere taal vind ik vanuit menselijk standpunt totaal onaanvaardbaar.
Ikzelf en mijn kinderen hebben speelpleinwerking gedaan als monitor op plaatsen waar een groot deel allochtone kinderen kwamen. Dat waren plaatsen waar vele kinderen (net als in sportclubs) integreerden in de plaatselijke bevolking. Die integratie bereik je niet door regels op te leggen. Die bereik je enkel door ze laten kennis te maken met een open, vrije, verdraaglijke, vriendelijke en menslievende cultuur. Zolang Flaminganten dat niet inzien zal hun aantal procentueel gezien er steeds verder op achteruitgaan.
Als een van mij kinderen binnen enkel maanden naar Brussel verhuist twijfel ik er sterk aan dat hij zich bij de Vlaamse gemeenschap zal aansluiten als deze enkel bestaat uit egoïstische navelstaarders zoals ik uit de meeste reacties hier moet besluiten. Zijn eerste contacten met de Franstaligen daar waren heel wat aangenamer en gemoedelijker. Daar wringt het schoentje in Brussel en omgeving.
Oud 8 juni 2012, 08:17   #154
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Volgens dat krantenartikel gaat het over speelpleinen en opvangdiensten. Ter info: dat is een plaats waar (meestal werkende) ouders hun kinderen tijdens de schoolvakantie, of buiten de schooluren brengen. Waar kinderen o.a. sociale vaardigheden leren in en ontspannen sfeer van sport en spel. Wat heeft dat met onderwijs te maken?
Dat de leiding geacht wordt Nederlands te spreken lijkt me evident voor een Nederlandstalige gemeente. Dat men verbiedt dat leiding een andere taal spreekt lijkt mij al niet normaal. Maar dat men kinderen en dan zeker ouders en kinderen verbiedt onderling te communiceren in een andere taal vind ik vanuit menselijk standpunt totaal onaanvaardbaar.
Ikzelf en mijn kinderen hebben speelpleinwerking gedaan als monitor op plaatsen waar een groot deel allochtone kinderen kwamen. Dat waren plaatsen waar vele kinderen (net als in sportclubs) integreerden in de plaatselijke bevolking. Die integratie bereik je niet door regels op te leggen. Die bereik je enkel door ze laten kennis te maken met een open, vrije, verdraaglijke, vriendelijke en menslievende cultuur. Zolang Flaminganten dat niet inzien zal hun aantal procentueel gezien er steeds verder op achteruitgaan.
Als een van mij kinderen binnen enkel maanden naar Brussel verhuist twijfel ik er sterk aan dat hij zich bij de Vlaamse gemeenschap zal aansluiten als deze enkel bestaat uit egoïstische navelstaarders zoals ik uit de meeste reacties hier moet besluiten. Zijn eerste contacten met de Franstaligen daar waren heel wat aangenamer en gemoedelijker. Daar wringt het schoentje in Brussel en omgeving.
Nogmaals, u bent als ouder niet verplicht om uw kinderen daar naartoe te sturen. U kan gerust naar een speelpleinwerking gaan waar u naar hartelust Frans mag spreken. De speelpleinwerking moet zich helemaal niet aanpassen aan u en u moet zich niet aanpassen aan de speelpleinwerking. U kan andere oorden opzoeken. Zo moeilijk is dat allemaal toch niet?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 8 juni 2012, 08:23   #155
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik zit al jaren in een sportvereniging met een groot aantal allochtonen. De regel is simpel: tijdens trainingen en matchen wordt er Nederlands gesproken, ook door de allochtonen. op een uitzondering na, is dat totaal geen enkel probleem voor die allochtonen, meer zelf, sommige Turkse ouders vragen er expliciet naar.

maar ach, dat zullen er zijn die op de N-VA stemmen zeker?
Oud 8 juni 2012, 08:39   #156
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Bon, ieder zijn ding zeker...

NOOT: Dit is een fake quote - Stropdrager, die vermoedelijk zijn strop niet zomaar bij heeft, is een fan van de gevaarlijke racist en werkelijkheidsontkenner Ron Paul. Dat spreekt boekdelen over zijn kennis, verstand en geloofwaardigheid.
El Salvadorii is fan van politici zoals Barack Obama en Mitt Romney die voorstander zijn van illegale oorlogen die duizenden onschuldige burgerslachtoffers hebben opgeleverd en die walgelijke regimes zoals die in Bahrein en Saoedi-Arabië steunen. DAt spreekt boekdelen over zijn kennis, verstand en geloofwaardigheid.

Het vervalsen van quotes is trouwens in strijd met het forumreglement.

Laatst gewijzigd door stropdrager : 8 juni 2012 om 08:50.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 09:34   #157
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht

ALs u gaat werken in een bedrijf waar de voertaal Nederlands is, dan gaat u ook niet lang moeten proberen om daar Frans te spreken. U bent altijd vrij om werk te zoeken waar de voertaal wel Frans is.
Tuurlijk wel. Kinderen spreken er en spelen er onder hen. Vrij aan hen dus te spreken de taal die ze willen.
Oud 8 juni 2012, 09:38   #158
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk wel. Kinderen spreken er en spelen er onder hen. Vrij aan hen dus te spreken de taal die ze willen.
nope, dat is nergens zo, waarom zou dat hier wel moeten zijn? Omdat de Franstaligen Frans moeten kunnen spreken gelijk waar en wanneer ze zijn?

ook op een speelkoer sta je onder de verantwoordelijkheid van de leerkrachten, die moeten kunnen verstaan wat de leerlingen zeggen. en er is geen enkele reden waarom het Frans een bevoorrechte plaats zou krijgen in Vlaanderen tov andere talen, je kan dus niet de leerkrachten verplichten om alle talen te leren die hun leerlingen spreken. Dus simpel: iedereen Nederlands, opgelost. dat het ook nog eens de integratie meehelpt, is mooi meegenomen, en in een opvoedkundige zin zeer belangrijk.
Oud 8 juni 2012, 09:42   #159
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nope, de speelplaats behoort NIET tot de privésfeer. De speelplaats behoort toe aan de instelling die het onderwijs organiseert en die instelling bepaalt de regels. Ga je daar niet mee akkoord, kan je altijd andere oorden opzoeken met schoolreglementen waar je wel mee kan leven. Simple as that.

Laatst gewijzigd door fox : 8 juni 2012 om 09:42.
Oud 8 juni 2012, 09:47   #160
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
nope, dat is nergens zo, waarom zou dat hier wel moeten zijn? Omdat de Franstaligen Frans moeten kunnen spreken gelijk waar en wanneer ze zijn?

ook op een speelkoer sta je onder de verantwoordelijkheid van de leerkrachten, die moeten kunnen verstaan wat de leerlingen zeggen. en er is geen enkele reden waarom het Frans een bevoorrechte plaats zou krijgen in Vlaanderen tov andere talen, je kan dus niet de leerkrachten verplichten om alle talen te leren die hun leerlingen spreken. Dus simpel: iedereen Nederlands, opgelost. dat het ook nog eens de integratie meehelpt, is mooi meegenomen, en in een opvoedkundige zin zeer belangrijk.
Als meisjes van 12 of 13 op het speelplein onder elkaar over pakweg Justin Bieber spreken, wat hebben de leerkrachten daarmee te maken? Helemaal niets! En de leerkrachten hebben niet als taak te verstaan wat de leerlingen onder elkaar op een speelplein zeggen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be