Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2012, 14:50   #141
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha Bekijk bericht
Ik kan mijn tranen nauwelijks bedwingen, echt waar.
Een mens zou van minder weemoedig worden bij het lezen van zoveel schrijnende ellende van onze blauwbloedige kapitalistjes.

De tijd dat de vlaming gewillig en nederig boog voor het blauwbloedig addergebroed is gelukkig al lang vervlogen.

Bied betere arbeidsvoorwaarden zodat de aangboden jobs interressant worden. Vrije markt weet je wel

Ojee, nu past dat toevalig niet in jullie kraam. Wat vervelend toch
Ik sluit mij hierbij volmondig aan.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 15:00   #142
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop Bekijk bericht
Halveren is al goed. Als ge 1000 € krijgt om niets te doen en 1100 € om te werken kunt ge beter thuisblijven, dan hebt ge alle tijd om een fameuze depressie te ontwikkelen.
Zelfstandigen worden niet ziek en krjigen geen depressies om de simpele reden dat daarmee hun levensonderhoud wegvalt.
Dan moet je het loon opslagen tot 2000 euros/per maand, niet de werklozenuitkering van 1000 halveren tot 500 euros. Met neergaande uitkeringen ga je de economie nu eenmaal niet aanzwengelen, hé hele slimme...
Maar met een minimumloon van 2000 euros ga je wel veel sollicitanten over de vloer krijgen. Je hebt dan enkel nog de best geschikte uit te kiezen...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 19:29   #143
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Dan moet je het loon opslagen tot 2000 euros/per maand, niet de werklozenuitkering van 1000 halveren tot 500 euros. Met neergaande uitkeringen ga je de economie nu eenmaal niet aanzwengelen, hé hele slimme...
Maar met een minimumloon van 2000 euros ga je wel veel sollicitanten over de vloer krijgen. Je hebt dan enkel nog de best geschikte uit te kiezen...
Of wegtrekken naar een land waar de lonen goedkoper zijn.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 01:02   #144
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo zie ik ook.
Krèk hetzelfde zelfs.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 01:09   #145
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Of wegtrekken naar een land waar de lonen goedkoper zijn.
Dat is wat de bedrijven doen, omdat dat is wat ze doen; op de één of andere manier geld verdienen.
Den Dinges heeft het over wat de regering zou moeten doen, om dit probleem vanuit het standpunt van de logisch denkende mens, op te lossen.

Men gaat de crisis echt niet oplossen door mensen een kleinere uitkering te geven. Noch door de werkenden nog meer uit te persen.
Den Dinges zegt, zorg dat 'werken' winstgevender wordt tov 'uitkering trekken'
en je bespaart al een hoop uitkeringen die je niet moet betalen aan mensen, die ineens wel een drive hebben om op zoek te gaan naar een job.

Dat de loonkost, hier en nu, te hoog is naar de goesting van de bedrijven, is een feit.
Wat doen we d�*�*raan, zonder de bevolking te laten opdraaien en steeds armer en armer te maken? Want, net dan, op de climax van dat gegeven, zal de economie pas echt instorten.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 02:13   #146
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince Bekijk bericht
Werklozen werklozen....

Wij zoeken op het bedrijf 5 mensen, 5 openstaande vacatures die we niet opgevuld krijgen!
Dus opnieuw advertentietje zetten, oplage 588.000 stuks. Hopla: 4 reacties.
Kanidaten uitnodigen:
bla bla bla..En meneer hoe staat u tegenover zaterdagwerk?
"Zaterdag werken? ah neje ze, da lukt nie want dan moet ik gaan voetballen..."
VOLGENDE
bla bla bla...Nee mevrouw hier hebben we geen glijdende uren
"Oh? Sorry, dan ben ik nie geinteresseerd..."
VOLGENDE
bla bla bla....hebt u nog vragen meneer?
"Eh..zal ik dan ook moeten helpen met de inpak?"
Meneer, in een KMO bedrijf wordt idd gevraagd dat u flexibel bent en in geval dat er veel werk is kan dat idd dat u wordt gevraagd een handje te helpen.
"Oh...in dat geval...ik zoek eigenlijk een 100% bureajob...."
VOLGENDE
die is nooit afgekomen...

En dan is er werkloosheid...Ik word er moedeloos van.
Uw frustratie kan zelfs ik best begrijpen want soms is men zelfs niet bereid bij een degelijke compensatie bepaalde flexibiliteit aan de bak te leggen.
Het is een stuk de levensstijl die iedereen wil hebben die roet in het eten gooit he. Iedereen wil het beste en makkelijkste, een gezin dat met 2 moet gaan werken om de basisbehoeften en soms luxe en/of de vrije tijd te betalen staat onder stress,... enfin 1001 factoren die niet enkel de perceptie van de werkende klasse maar ook die van de 'hogere' klasse beïnvloeden. Vaker negatief dan positief.

Hoop dat je iemand vind die flexibel is en wil werken, allez iemand waar je tot een akkoord met kan komen.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 02:20   #147
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een minderwaardig voorstel, limiet crimineel ! Het volk uithongeren, om er beter druk op te kunnen uitoefenen ! Je moest door de grond zakken van schaamte.
Och het is toch duidelijk het is de gehersenspoelde of hersenbeschadigde ondernemer die enkel uit is op grof geld te verdienen en totaal geen menselijke voeling meer heeft. Zwerven hier trouwens genoeg zulke zieke geesten rond die dergelijke onzin aan de lopende band uitspuien!
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 15:09   #148
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Dat is wat de bedrijven doen, omdat dat is wat ze doen; op de één of andere manier geld verdienen.
Den Dinges heeft het over wat de regering zou moeten doen, om dit probleem vanuit het standpunt van de logisch denkende mens, op te lossen.

Men gaat de crisis echt niet oplossen door mensen een kleinere uitkering te geven. Noch door de werkenden nog meer uit te persen.
Den Dinges zegt, zorg dat 'werken' winstgevender wordt tov 'uitkering trekken'
en je bespaart al een hoop uitkeringen die je niet moet betalen aan mensen, die ineens wel een drive hebben om op zoek te gaan naar een job.

Dat de loonkost, hier en nu, te hoog is naar de goesting van de bedrijven, is een feit.
Wat doen we d�*�*raan, zonder de bevolking te laten opdraaien en steeds armer en armer te maken? Want, net dan, op de climax van dat gegeven, zal de economie pas echt instorten.
Dat weet ik. Mijn punt is gewoon dat er geen geld is om de laagste lonen op te trekken het enige wat dus rest is uitkeringen te verlagen en te besnoeien in de werking van de overheid.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 20:27   #149
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Uw frustratie kan zelfs ik best begrijpen want soms is men zelfs niet bereid bij een degelijke compensatie bepaalde flexibiliteit aan de bak te leggen.
Het is een stuk de levensstijl die iedereen wil hebben die roet in het eten gooit he. Iedereen wil het beste en makkelijkste, een gezin dat met 2 moet gaan werken om de basisbehoeften en soms luxe en/of de vrije tijd te betalen staat onder stress,... enfin 1001 factoren die niet enkel de perceptie van de werkende klasse maar ook die van de 'hogere' klasse beïnvloeden. Vaker negatief dan positief.

Hoop dat je iemand vind die flexibel is en wil werken, allez iemand waar je tot een akkoord met kan komen.
Ik mag hopen dat die mens zijn vacatures 8 jaar later ingevuld zijn.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 21:22   #150
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince Bekijk bericht
Werklozen werklozen....

Wij zoeken op het bedrijf 5 mensen, 5 openstaande vacatures die we niet opgevuld krijgen!
Dus opnieuw advertentietje zetten, oplage 588.000 stuks. Hopla: 4 reacties.
Kanidaten uitnodigen:
bla bla bla..En meneer hoe staat u tegenover zaterdagwerk?
"Zaterdag werken? ah neje ze, da lukt nie want dan moet ik gaan voetballen..."
VOLGENDE
bla bla bla...Nee mevrouw hier hebben we geen glijdende uren
"Oh? Sorry, dan ben ik nie geinteresseerd..."
VOLGENDE
bla bla bla....hebt u nog vragen meneer?
"Eh..zal ik dan ook moeten helpen met de inpak?"
Meneer, in een KMO bedrijf wordt idd gevraagd dat u flexibel bent en in geval dat er veel werk is kan dat idd dat u wordt gevraagd een handje te helpen.
"Oh...in dat geval...ik zoek eigenlijk een 100% bureajob...."
VOLGENDE
die is nooit afgekomen...

En dan is er werkloosheid...Ik word er moedeloos van.
En wordt die flexibiliteit ook betaald ?
Het is maar dat ik het niet logisch vind dat ik soms tot 22u werk en daarvoor niet betaald wordt. Deze week dus in feite een werkweek van 60 uur terwijl ik betaald wordt voor 38 dat is dus +22

Laatst gewijzigd door stuyckp : 13 januari 2012 om 21:25.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 22:23   #151
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Het is maar dat ik het niet logisch vind dat ik soms tot 22u werk en daarvoor niet betaald wordt. Deze week dus in feite een werkweek van 60 uur terwijl ik betaald wordt voor 38 dat is dus +22
Hoe kun je nu voor die flexibiliteit worden betaald als er geen (extra) geld is?
U heeft het misschien nog niet gemerkt maar we zitten zo'n beetje in een crisis...

Een bedrijfsleider in die extra Terzake over Europa wond er vandaag ook geen doekjes om: we zullen wellicht harder en meer uren moeten werken tegen minder loon.

Laatst gewijzigd door Mam : 13 januari 2012 om 22:24.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 23:39   #152
Knabbelaar
Lokaal Raadslid

Knabbelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
...
Een bedrijfsleider in die extra Terzake over Europa wond er vandaag ook geen doekjes om: we zullen wellicht harder en meer uren moeten werken tegen minder loon.
Heb het ook gezien. Haar brilmontuur, tja, goed advies was haar niet gegund.

"We" moeten harder enzomeer werken? Haar personeel bedoelde ze allicht. Het zou ze goed uitkomen moest ze haar werknemers kunnen behandelen als Chinezen. Dat vindt ze vooruitgang. Ik niet.
Knabbelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 23:44   #153
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
WIj zijn nu verplicht om noord-franse arbeiders aan te werven, vlamingen die zijn te lui geworden. Resultaat : we mogen al onze procedures in het frans gaan vertalen.
Misschien eens naar de echte reden kijken: je betaalt te weinig.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 00:00   #154
De Informant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Niet vergeten dat veel kennisindustrie wellicht ook, en misschien nog gemakkelijker naar lageloonlanden kan verplaatst worden.
Zware industrie verplaatst je niet zo gemakkelijk en toch wordt het geleidelijk aan gedaan.
Mag ik jullie er attent opmaken dat Duitsland juist het tegenovergestelde doet.
Zij laten hun fabrieken in hun land staan en halen Polen en Wit-Russen enz... binnen om in Duitse fabrieken te werken maar onder condities van Poolse weddes (Dus samenwerking met Poolse interimbureels)(Waar eigenaardig de directie Duitsers zijn?)
Hun economie blijft draaien en zeker hun export aan dumpprijzen en met het verschil van die goedkope weddes kunnen ze hun eigen werkloosheid gemakkelijk aanpakken.
We kunnen van de Duitsers nog véél leren i.p.v steeds die 2* Wereldoorlog er bij te betrekken.
De Informant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 00:04   #155
De Informant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Vergeet je er niet bij te zeggen dat je voor die 22 uur' BETAALD verlof kan nemen ?
De Informant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be