![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Spiritualiteit in de meest toegewijde vorm, contemplatie, heeft inderdaad exact die gedaante die jij in je laatste vraag beschrijft. Het kan ook anders. Maar het draait allemaal rond de sleutelwoorden gevoel en beleving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien accumuleert een frustratie binnen de religie zich, die kan uitbarsten van zodra men een alternatief biedt dat zich vooral op dat een niet gedekt aspect focust. In feite kan men dit reduceren tot het simplisme dat wij het christendom hebben verlaten in ruil voor wat seks. Maar dat is goed zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() en tussen haakjes, kerel, wil jij eens wat meer respectvol zijn tegenover een dame?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 26 juni 2012 om 14:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je dan getuigenissen leest van priesters die in hun seminarietijd volledig afgesloten werden van de wereld op een erg onvrijwillige manier, om dan later in een parochie te komen... De tegenreactie erop was dan totale losbandigheid én het gebrek aan degelijke vorming. Als er dan al labiele personen tussenzitten, en de hoogwaardigheidsbekleders beginnen ineens de "vrije liefde" te prediken na jaren van verstikkende omgevingen... ![]() Tegenwoordig is er voor het eerst sinds lange tijd in correcte seminaries een gezonde balans gevonden: goede en strenge theoretische vorming zoals vroeger, maar dan wel aangevuld met pastorale praktijk, en dit alles in een veel openere omgeving. Hoe men in seminaries toendertijd omging met het katholieke geloof was ook schabouwelijk. Legalisme en inhoudsloze routine. En dan die beschrijvingen hoe er omgegaan werd met naaktheid en zulke toestanden... Aan de andere kant ben ik dan ook sowieso al geen voorstander van internaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Europees Commissaris
|
![]() De vorige paus had ook een reeks boeken om de katholieke relatie met het "lichaam" te verbeteren: http://youtu.be/gqRKvNX4IKU
(Trouwens een heel stuk dynamischer dan de klassieke preken ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken(de) toch een niet onaardig priesters die voor het Concilie hun opleiding hebben gekregen en als ik hen vertellen over die tijd, herken ik uw beschrijving er alvast niet in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
In het lager moet ieder kind wel notie krijgen van de Boodschap van de Heer, desnoods met een minimumpakket van 1 uur godsdienst per week en dan nog 1 uur zedenleer of heidense godsdienst. In het middelbaar kan men kiezen. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 26 juni 2012 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
|
![]() Citaat:
Ik wil dat alle scholen, allen georganiseerd door het Rijk, geen vrij onderwijs meer, het niveau halen van katholieke colleges en waarbij de Rooms katholieke godsdienst zeker in de lagere school voor ieder kind toch minimum aan bod komt. In het middelbaar is keuze mogelijk met heidens en zedenleer. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 26 juni 2012 om 22:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() leg uit , aub ????????
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
M.a.w. u bent tegen een belangrijke westerse vrijheid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, het is geen privaat onderwijs. Het katholieke net behoort tot het vrije net dat door de overheid, overeenkomstig het Schoolpact, wordt betoelaagd op een aantal vlakken.
|
![]() |
![]() |