Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2012, 23:51   #141
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Moslims die nu N-VA stemmen zouden een nekschot moeten krijgen
Wel, dan kun je voor mij al een nekschot voorbereiden, want ik vind b.v. dit standpunt van Bourgeois moedig:
http://www.geertbourgeois.be/nieuws/...er-imams-klaar

Ook zijn welkomstbrochure vond ik ook een goede zet: er zijn in Vlaanderen culturele, economische, politieke, ... specificiteiten en het is goed voor Vlaanderen, maar vooral voor de potentiële immigrant dat die zich eerst terdege informeert en bezint alvorens de stap te wagen en een poging te doen om aan de Vlaamse samenleving iets bij te dragen.

Dat betekent niet dat ik voor de N-VA zou stemmen, daar zij sociaal-economisch erg rechts zijn: plat op de buik voor de financiële oligarchie, plat op de buik voor de neoliberale dictaten voor de Europese Commissie, klassenoorlog tegen armen en werklozen, slaafse onderwerping aan de kapitalisten van VOKA, enzovoort.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 00:06   #142
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik heb nog nooit een meisje van minder dan twaalf met een hoofddoek gezien in Brussel, en ik woon in een moslimwijk in Sint-Jans-Molenbeek. Vrouwen met hoofddoek maken zo'n 15% �* 20% van het totaal uit, 2 op 90 scholen laten meisjes met hoofddoek toe, enz., enz...

Als de dwang van ergens komt, dan is het wel vanuit het atheïstisch-fundamentalistische kamp. Brussel is een stad die zwicht onder de totalitaire dictatuur van de vrijmetselaars, door Jef Geeraerts "die andere Kerk" geheten.
Als je er zo over denkt waarom ga je dan in een westers land wonen?
Bovendien trekt een atheïst juist alles in twijfel in plaats van blindelings een boek te volgen. Er is een reden waarom men hier niet meer gelovig is,... de vele misbruiken door de kerk. Ik zie vandaag hetzelfde bij de Islam. In vele landen probeert men nu in mijn ogen de Islam te misbruiken om de vrijgevochten mensen opnieuw regels op te leggen en aldus hun vrijheid opnieuw te beperken.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 00:16   #143
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wel, dan kun je voor mij al een nekschot voorbereiden, want ik vind b.v. dit standpunt van Bourgeois moedig:
http://www.geertbourgeois.be/nieuws/...er-imams-klaar

Ook zijn welkomstbrochure vond ik ook een goede zet: er zijn in Vlaanderen culturele, economische, politieke, ... specificiteiten en het is goed voor Vlaanderen, maar vooral voor de potentiële immigrant dat die zich eerst terdege informeert en bezint alvorens de stap te wagen en een poging te doen om aan de Vlaamse samenleving iets bij te dragen.

Dat betekent niet dat ik voor de N-VA zou stemmen, daar zij sociaal-economisch erg rechts zijn: plat op de buik voor de financiële oligarchie, plat op de buik voor de neoliberale dictaten voor de Europese Commissie, klassenoorlog tegen armen en werklozen, slaafse onderwerping aan de kapitalisten van VOKA, enzovoort.
Sinds wanneer zitten er bij voka vooral multinationals? Kleine zelfstandigen zijn dus voor u kapitalisten? Raar dat er zoveel allochtonen dan een eigen zaak starten. Allemaal kapitalisten volgens u?

Ik las het volgende in een artikel op de site van de standaard,....
Citaat:
Dat Europese verhaal leidde wel tot een stevige discussie met SP.A. Twistpunt was de vraag of de Europese Unie in de toekomst over eigen financiële middelen mag beschikken? De N-VA vindt van niet, omdat de Europese Unie te ver verwijderd is van de burger. Dat bleek tijdens een gedachtewisseling tussen leden van de Kamer en de Senaat. Het leverde de partij de toorn op van Frank Vandenbroucke (SP.A).
NVA wil dus net al het geld zo dicht mogelijk bij de burger houden en niet in handen geven van een beperkt aantal mensen. Dit is dus net het omgekeerde als wat jij hier komt beweren over NVA.
Oud 25 juni 2012, 00:19   #144
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Als je er zo over denkt waarom ga je dan in een westers land wonen?
Waarom zou ik als stamboomflamingant mijn hoofdstad moeten verlaten om het aan de globale oligarchie over te leveren? Het zijn de Franskiljons van FDF en MR die mogen vertrekken als ze willen, ik niet.

Citaat:
Bovendien trekt een atheïst juist alles in twijfel in plaats van blindelings een boek te volgen.
Het authentieke atheïsme wel (Feuerbach, Marx, Nietzsche, Sartre, ...). De recent opgekomen pseudo-atheïstische fundamentalisten (Bennett, Onfray, Dawkins, Harris, ...) hebben echter wel alle kenmerken van het fundamentalisten:
- dogmatische, onkritische epistemologie
- maatschappijkritiek van de authentieke atheïsten wordt vervangen door een heel reactionaire visie
- evacuatie van de "spirituele kern" (de mensheid bij Feuerbach, klassenloze maatschappij bij Marx, Uebermensch bij Nietzsche, authenticiteit bij Sartre)

Citaat:
Er is een reden waarom men hier niet meer gelovig is,... de vele misbruiken door de kerk.
Men moet de misbruiken van het instituut Kerk kunnen losmaken van het Christendom, net als men de misbruiken van het instituut Loge moet kunnen losmaken van de Verlichtingsideeën.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 25 juni 2012, 00:22   #145
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer zitten er bij voka vooral multinationals? Kleine zelfstandigen zijn dus voor u kapitalisten? Raar dat er zoveel allochtonen dan een eigen zaak starten. Allemaal kapitalisten volgens u?
De kleine zelfstandigen zitten bij UNIZO, de kapitalisten bij VOKA.

Citaat:
NVA wil dus net al het geld zo dicht mogelijk bij de burger houden en niet in handen geven van een beperkt aantal mensen. Dit is dus net het omgekeerde als wat jij hier komt beweren over NVA.
Neen. Ik sprak over de slaafse onderwerping aan de financiële oligarchie van de banken en de slaafse onderwerping aan de neoliberale dictaten van de Europese Commissie. Jij spreekt over eigen middelen voor de EU, wat een heel andere discussie is.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 25 juni 2012, 00:27   #146
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik als stamboomflamingant mijn hoofdstad moeten verlaten om het aan de globale oligarchie over te leveren? Het zijn de Franskiljons van FDF en MR die mogen vertrekken als ze willen, ik niet.

Het authentieke atheïsme wel (Feuerbach, Marx, Nietzsche, Sartre, ...). De recent opgekomen pseudo-atheïstische fundamentalisten (Bennett, Onfray, Dawkins, Harris, ...) hebben echter wel alle kenmerken van het fundamentalisten:
- dogmatische, onkritische epistemologie
- maatschappijkritiek van de authentieke atheïsten wordt vervangen door een heel reactionaire visie
- evacuatie van de "spirituele kern" (de mensheid bij Feuerbach, klassenloze maatschappij bij Marx, Uebermensch bij Nietzsche, authenticiteit bij Sartre)

Men moet de misbruiken van het instituut Kerk kunnen losmaken van het Christendom, net als men de misbruiken van het instituut Loge moet kunnen losmaken van de Verlichtingsideeën.
Geloof zal men altijd misbruiken. Hoeveel mensen denk je dat de instelling losmaken van hun geloof?

Als je Marx dan toch wil aanhalen,....
http://www.rkg.be/rkg6/page8/page43/page43.html

Citaat:
Godsdienst: legitimatie van de bestaande onrechtvaardige klassenverhouding

Citaat: 'De religie is het zuchten van het verdrukte schepsel, het hart van een harteloze wereld, zoals ze ook de geest van geesteloze toestanden is. Zij is het opium van het volk. De opheffing van de religie, als denkbeeldig geluk van het volk, is het opeisen van zijn werkelijk geluk. De eis om illusies over zijn toestand op te geven is de eis om een toestand op te geven die illusies nodig heeft’. (Karl Marx, Die Frühschriften, ed. S. landshut, Stuttgart, Alfred Kröner Verlag, 1968, pag. 209.)
Voor Marx is religie het resultaat (en dus niet de oorzaak) van een bepaalde economische infrastructuur. Religie is louter een ideologie die een bestaand sociaal klassenstelsel in stand houdt. Voor Marx zijn het de ‘materiële produktiemiddelen’ (ondebouw) die het intellectuele denkklimaat (bovenbouw) bepalen. ‘Niet het bewustzijn van de mens bepaalt zijn bestaan, maar zijn sociaal bestaan bepaalt zijn bewustzijn’. Anders gezegd: niet wat ik persoonlijk denk en voel bepaalt hoe ik mij sociaal zal gedragen, maar het sociale milieu waarin ik verkeer zal mijn brein structureren. De ideeën van een bepaalde tijd, d. w. z. de mentaliteit of tijdsgeest, zijn dus gewoonweg de weerspiegeling van de in die tijd bestaande sociaal-economische verhoudingen. Verander deze laatste, en u schept meteen een nieuw denkklimaat en nieuwe gevoeligheden. Industrialiseer een van oudsher ruraal land, en het geloof zal er ineenstorten als herfstbladeren die neervallen van de boom der traditie. Marx is niet mild voor geestelijke waarden in het algemeen. Tegenover godsdienst is hij echter bijzonder scherp. Godsdienst wiegt volgens hem de mens in slaap. Hij is een pijnstiller of vergeestelijkte tranquillizer, die zijn volgelingen de ogen doet sluiten voor de materiële werkelijkheid. Zijn boutade dat ‘godsdienst opium is van het volk’ is overbekend. Hij zag in de godsdienst inderdaad het goedkoopste verdovingsmiddel dat de heren hun knechten toedienden om deze laatsten rustig en high te houden, ondanks hun pijn en gezwoeg. In de ogen van Marx deed godsdienst op kennisvlak wat alcohol en opium doen op lichamelijk vlak. Enkele uren de druk van de uitzichtloosheid doen vergeten en een kortstondige roes verwekken. In het geloof vindt de afgetobde mens een beetje troost en vooral de hoop dat zijn geduldig aanvaard lijden beloond zal worden in een hiernamaals. Voor de knecht is godsdienst dus een compensatie. Voor de heer een geruststellende way of life. Beide moeten volgens Marx ‘voorgelicht’ en tot de werkelijkheid worden gebracht.

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 25 juni 2012 om 00:28.
Oud 25 juni 2012, 00:30   #147
Восход-1
Banneling

Standaard

Je moet die laatste uitspraak in de context zien: hij zei dat religie diende als opium voor het volk, wat zeker en vast waar was in die tijden.

Dienen als is niet helemaal hetzelfde als zijn.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 00:34   #148
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ik heb zelfs een meisje van 12-13 op een fiets gezien in de bleke Zon met een dikke winterjas aan. Waarvoor is dat goed? Wat ik ook gezien heb is een Moslima op een fiets met haar armen onder haar gewaad het stuur los, omdat ze haar handen niet wilde tonen. Dit zijn de extreemste gevallen die ik zag, maar het zint me allerminst.
Ik zat verleden jaar op een heel warme zondagnamiddag te vissen op het strand van de St-Anneke, bloedheet was het ( +35 graden) en daar zaten vier vrouwen volledig ingepakt te 'zonnen'.
Dan dacht ik bij mezelf, dat kan je toch onmogelijk vrijwillig doen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 00:37   #149
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geloof zal men altijd misbruiken. Hoeveel mensen denk je dat de instelling losmaken van hun geloof?
Daarom heeft de islam de instelling afgeschaft. Er is alleen het geloof.

De staten en bourgeoisiën hebben dat natuurlijk proberen kanaliseren met statelijke raden van theologen en rechtsgeleerden in het leven te roepen, maar de principes van de islam zelf geven geen enkele legitimiteit aan dat soort raden.

Citaat:
Als je Marx dan toch wil aanhalen,....
http://www.rkg.be/rkg6/page8/page43/page43.html
Heb je het contrast gemerkt tussen de prachtige, overbekende maar zeer slecht begrepen passage van Marx en de totaal debiele commentaar die erop volgt?

"De religie is het zuchten van het verdrukte schepsel, het hart van een harteloze wereld, zoals ze ook de geest van geesteloze toestanden is. Zij is het opium van het volk. De opheffing van de religie, als denkbeeldig geluk van het volk, is het opeisen van zijn werkelijk geluk. De eis om illusies over zijn toestand op te geven is de eis om een toestand op te geven die illusies nodig heeft."

De commentator interpreteert het alsof er stond "opium voor het volk". Marx heeft niets te maken met de burgerlijke religiekritiek. Voor Marx is religie het zuchten van het verdrukte schepsel. De oplossing is dus niet een atheïstische bourgeoisie (Fourrest, de ULB, Reynders, Charles Michel & Co.) die het proletariaat in Molenbeek gaat komen "opvoeden", maar omgekeerd het proletariaat uit Molenbeek dat de Reynders en de Michels van deze wereld ophangt aan elkaars darmen.

De kritiek op de religie is enkel dat ze het proletariaat kalm houdt. Marx wil de religie opheffen door haar te verwerkelijken in de maatschappij.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 25 juni 2012, 00:41   #150
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Want dat is hetgeen ik hier zie. Er zijn flink wat forummers geradicaliseerd, en sommigen ervan zijn ronduit fanatiek islamofoob geworden.
.
Je zou voor minder als je ziet wat de islam/koran in petto heeft voor niet moslims.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 00:42   #151
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet die laatste uitspraak in de context zien: hij zei dat religie diende als opium voor het volk, wat zeker en vast waar was in die tijden.

Dienen als is niet helemaal hetzelfde als zijn.
Marx' praktische houding t.o.v. religie was inderdaad sterk beïnvloed door het feit dat de Katholieke Kerk het vuile werk opknapte voor de bourgeoisie. Toch valt zijn religiefilosofie daar helemaal niet toe te herleiden, zoals ik hierboven uitlegde. Marx noemde de religie opium VAN het volk, en niet opium VOOR het volk, zoals je hierboven zei. Hoger heb ik uitgelegd waarom dat onderscheid zo cruciaal is. Marx wil het volk zijn religie helemaal niet afpakken; hij wil de belofte van de religie juist realiseren in de maatschappelijke praktijk.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 25 juni 2012, 00:42   #152
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
De kleine zelfstandigen zitten bij UNIZO, de kapitalisten bij VOKA.

Neen. Ik sprak over de slaafse onderwerping aan de financiële oligarchie van de banken en de slaafse onderwerping aan de neoliberale dictaten van de Europese Commissie. Jij spreekt over eigen middelen voor de EU, wat een heel andere discussie is.
Ik heb voka nochtans al vaak andere standpunten zien innemen dan NVA,...

Verder heeft NVA kritiek geuit op de redding van de banken,...
http://www.n-va.be/citaten/staatssch...an-300-miljard
Oud 25 juni 2012, 00:45   #153
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Marx' praktische houding t.o.v. religie was inderdaad sterk beïnvloed door het feit dat de Katholieke Kerk het vuile werk opknapte voor de bourgeoisie. Toch valt zijn religiefilosofie daar helemaal niet toe te herleiden, zoals ik hierboven uitlegde. Marx noemde de religie opium VAN het volk, en niet opium VOOR het volk, zoals je hierboven zei. Hoger heb ik uitgelegd waarom dat onderscheid zo cruciaal is. Marx wil het volk zijn religie helemaal niet afpakken; hij wil de belofte van de religie juist realiseren in de maatschappelijke praktijk.
Ja. Ik baseer mij steeds automatisch op hoe Lenin het parafraseerde. Hij gebruikt het "dl'a", dat als "voor" wordt vertaald. Maar ja, Lenin.
Oud 25 juni 2012, 00:46   #154
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik denk wel dat Marx het probleem zal ingezien hebben dat verschillende religies andere standpunten hebben en dat bepaalde standpunten binnen een maatschappij zelfs niet te lijmen zouden zijn met mekaar.
Oud 25 juni 2012, 00:46   #155
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verder heeft NVA kritiek geuit op de redding van de banken,...
http://www.n-va.be/citaten/staatssch...an-300-miljard
Neen. Hij stelt alleen dat door de bankenredding de staatsschuld erg stijgt en dat daardoor de uitgaven moeten beperkt worden om dit te compenseren. M.a.w.: de banken krijgen meer geld, maar u krijgt als burger minder staatsdiensten. Leuk, nietwaar?

Nergens hoor je de N-VA pleiten om de banken zonder compensatie te nationaliseren om eindelijk orde op zaken te stellen, een maximale loonspanning van 1 op 4 invoeren, alle bonussen afschaffen, een heel nieuw financieel systeem op basis van solidariteit opbouwen, ....
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 25 juni 2012, 00:48   #156
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Je zou voor minder als je ziet wat de islam/koran in petto heeft voor niet moslims.
Ja, kijk. De moslims die ik persoonlijk ken behoren toevallig tot mijn vriendenkring, en ik heb vroeger in mijn tienerjaren dit niet voor mogelijk geacht. Een aantal dingen werden voor mij ook opgeklaard.

Hierbij zeg ik niet dat er geen elementen binnen de islam bestaan waarover men niet kritisch kan zijn, integendeel.
Ik zou gewoon graag zien dat beide "kampen" elkaar zonder vooroordelen zouden toenaderen. Want vijandig zijn is niet goed.
Oud 25 juni 2012, 00:50   #157
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja. Ik baseer mij steeds automatisch op hoe Lenin het parafraseerde. Hij gebruikt het "dl'a", dat als "voor" wordt vertaald. Maar ja, Lenin.
Ja, dat is een vertaalfout. Toen ik als jonge snaak het Marxisme leerde, was dat een van de eerst dingen die mij geleerd werd: opium van en niet voor. Ik begrijp het eerst niet goed, want een simplistische lezing van het Marxisme zou toch zeggen dat de stoute kapitalisten de religie toedienden aan de arbeiders als opium - opium voor het volk dus.

Nu is mij de diepte van Marx' visie duidelijk.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 25 juni 2012, 00:55   #158
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen. Hij stelt alleen dat door de bankenredding de staatsschuld erg stijgt en dat daardoor de uitgaven moeten beperkt worden om dit te compenseren. M.a.w.: de banken krijgen meer geld, maar u krijgt als burger minder staatsdiensten. Leuk, nietwaar?

Nergens hoor je de N-VA pleiten om de banken zonder compensatie te nationaliseren om eindelijk orde op zaken te stellen, een maximale loonspanning van 1 op 4 invoeren, alle bonussen afschaffen, een heel nieuw financieel systeem op basis van solidariteit opbouwen, ....
Rare manier van teksten interpreteren heb jij.

Hij geeft eerst kritiek op het feit dat de staatsschuld omhoog is,... pas achteraf praat hij over besparingen. De staatsschuld die omhoog is is immers niet anders meer op te lossen.
Oud 25 juni 2012, 01:03   #159
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rare manier van teksten interpreteren heb jij.

Hij geeft eerst kritiek op het feit dat de staatsschuld omhoog is,... pas achteraf praat hij over besparingen. De staatsschuld die omhoog is is immers niet anders meer op te lossen.
Jawel, door de banken aan te pakken die de staatsschuld hebben veroorzaakt en er op rentenieren. Maar daarvoor is meer dan vijf minuten politieke moed nodig.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 25 juni 2012, 01:11   #160
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:

NVA is dan ook geen communistische partij. Ze hebben bovendien reeds genoeg kritiek gegeven op te hoge bonussen. Bonussen afschaffen waarom? Indien een bedrijf goed zou draaien,.... (ik ben niet over de banken bezig).

Bovendien stel jij hier juist een vorm van kapitalisme voor,... namelijk meer macht bij een beperkt aantal mensen leggen (de overheid)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be