![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Krohn is terug
![]() ![]() Kunnen we weer lachen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een dreigement met een burgeroorlog en de meeste Catalanen zullen plots heel vlug "begrijpen" dat hun land Spanje en niet Catalonië heet, geloof me maar! Ik denk niet echt dat meeste Catalanen voor een burgeroorlog zijn.
Laatst gewijzigd door Everytime : 24 november 2012 om 14:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat blijft je mantra hé: onafhankelijkheid= burgeroorlog. Ik had je democratischer ingeschat. Wat vind jij van Tibet in feite? En wat vind jij van het uiteenvallen van de USSR? En van het gedrag van Servië in de Joegoslavische burgeroorlogen? Stond jij aan de kant van diegenen die tegen de splitsing waren en dus het doden van duizenden goed vond onder het motto "ze hadden maar geen onafhankelijkheid gewild hebben"?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat je nu met dit soort posts wel behoorlijk door de mand valt. Vlijmscherp heeft dat al prima verwoord. Wat de fok is dat; dreigen met een burgeroorlog? Hoezo heeft een volk geen recht op zelfbeschikking volgens jou? [Niet dat ik denk dat er een Catalaanse onafhankelijkheid gaat komen , daarvoor zijn de Spaanstaligen met 40 % te sterk . Maar dat terzijde] Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 24 november 2012 om 14:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Op dit moment zijn het de Catalanen die een vreedzame, democratische onafhankelijkheid nastreven en de Spaanse fascisten die zoals gewoonlijk met geweld dreigen. Het zou ongelofelijk hypocriet overkomen moest de EU dan die Spaanse fascisten hun gang laten gaan terwijl ze overal in de wereld gaat vertellen hoe landen hun zaken moeten regelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat relevant is, is wat de Catalanen ervan denken. Ondertussen is het kaartje ook weer wat roder geworden: drie nieuwe gemeenten hebben zich deze week bij Municipis per la Independencia aangesloten.
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() Succes, Catalonië! Bona sort, Catalunya! Zelfbeschikkingsrecht der volkeren gaat boven gelijk welke andere ideologie.
Laatst gewijzigd door 'XIII' : 24 november 2012 om 20:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hadden de Kroaten, Serviërs, Macedoniërs, Bosniërs, Albanezen, zigeuners... dan iets te zeggen over de onafhankelijkheid van Slovenië?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wat Mijnheer Everytime niet schijnt te begrijpen is dat het Catalaans gevoel en streven naar onafhankelijkheid algemeen is, van centrum-rechts over centrum-links, Groenen en uiterst links.
Ik duim voor ERC (en CUP, maar die ken ik nog niet zo goed). En wat is de volgende stap: de Balearen die aansluiten bij Catalonië? Alhoewel de streektaal er ook Catalaans is, zijn de machtspartijen, vooral de PP er nog veel te sterk. Ik heb wat contacten gehad met regionalisten in Ibiza, uiterst-links en groen, maar ze slagen er vooralsnog niet in een politieke factor van betekenis te zijn/worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() Het is zo algemeen, dat er waarschijnlijk geen meerderheid voor is bij een referendum
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door 'XIII' : 25 november 2012 om 15:35. |
||
![]() |