Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2012, 14:03   #141
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Krohn is terug

Kunnen we weer lachen
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 14:07   #142
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
PP is een fascistoïde partij.

Bekijk het kaartje op de vorige pagina nog maar eens.
Er komen er geregeld bij.

Misschien, misschien niet. De keuze voor Spanje is simpel: referendum of burgeroorlog.
Een dreigement met een burgeroorlog en de meeste Catalanen zullen plots heel vlug "begrijpen" dat hun land Spanje en niet Catalonië heet, geloof me maar! Ik denk niet echt dat meeste Catalanen voor een burgeroorlog zijn.

Laatst gewijzigd door Everytime : 24 november 2012 om 14:07.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 14:10   #143
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Spanjaarden hebben hierover niets te zeggen, tenzij ze op een burgeroorlog aansturen.

Staatsschuld is een virtueel gegeven. Er is geen land in de wereld dat zijn schulden ooit gaat kunnen afbetalen dus waarom zouden Catalanen zich daar dan zorgen om maken?
Alstublieft? Catalonië is nog steeds een officieel deel van Spanje! De Spanjaarden hebben dus meer dan duidelijk iets daarover te zeggen!
Oud 24 november 2012, 14:22   #144
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Een dreigement met een burgeroorlog en de meeste Catalanen zullen plots heel vlug "begrijpen" dat hun land Spanje en niet Catalonië heet, geloof me maar! Ik denk niet echt dat meeste Catalanen voor een burgeroorlog zijn.
Dat blijft je mantra hé: onafhankelijkheid= burgeroorlog. Ik had je democratischer ingeschat. Wat vind jij van Tibet in feite? En wat vind jij van het uiteenvallen van de USSR? En van het gedrag van Servië in de Joegoslavische burgeroorlogen? Stond jij aan de kant van diegenen die tegen de splitsing waren en dus het doden van duizenden goed vond onder het motto "ze hadden maar geen onafhankelijkheid gewild hebben"?
Oud 24 november 2012, 14:36   #145
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Dat blijft je mantra hé: onafhankelijkheid= burgeroorlog. Ik had je democratischer ingeschat. Wat vind jij van Tibet in feite? En wat vind jij van het uiteenvallen van de USSR? En van het gedrag van Servië in de Joegoslavische burgeroorlogen? Stond jij aan de kant van diegenen die tegen de splitsing waren en dus het doden van duizenden goed vond onder het motto "ze hadden maar geen onafhankelijkheid gewild hebben"?
Ik ben wel democratisch. Als Catalonië onafhankelijk wordt, zal het zo zijn maar ik begrijp totaal de reactie van de Spaanse autoriteiten en ik zie geen burgeroorlog komen. Als ik naar Barcelona ga, beschouw ik eerst en vooral dat ik naar Spanje ga. Ik denk niet eens aan "Catalonië" tenminste, ja, als regio zoals andere regios van de wereld maar zeker niet als een "apart land".
Oud 24 november 2012, 14:41   #146
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een dreigement met een burgeroorlog en de meeste Catalanen zullen plots heel vlug "begrijpen" dat hun land Spanje en niet Catalonië heet,....
Ik ken jou toch uit jouw posts als iemand die vaak een redelijk mens hier op het forum acteert.

Ik vind dat je nu met dit soort posts wel behoorlijk door de mand valt. Vlijmscherp heeft dat al prima verwoord.
Wat de fok is dat; dreigen met een burgeroorlog? Hoezo heeft een volk geen recht op zelfbeschikking volgens jou?

[Niet dat ik denk dat er een Catalaanse onafhankelijkheid gaat komen , daarvoor zijn de Spaanstaligen met 40 % te sterk . Maar dat terzijde]

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 24 november 2012 om 14:42.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 16:29   #147
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je hebt duidelijk geen idee wat daar leeft en hoe kotsbeu ze de Spaanse arrogantie zijn. Dreigen met een burgeroorlog zou de Catalanen bovendien tot underdogs promoveren zodat ze heel de wereld achter zich krijgen en Spanje hopeloos gemarginaliseerd raakt.
Op dit moment zijn het de Catalanen die een vreedzame, democratische onafhankelijkheid nastreven en de Spaanse fascisten die zoals gewoonlijk met geweld dreigen.

Het zou ongelofelijk hypocriet overkomen moest de EU dan die Spaanse fascisten hun gang laten gaan terwijl ze overal in de wereld gaat vertellen hoe landen hun zaken moeten regelen.
Oud 24 november 2012, 16:30   #148
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Alstublieft? Catalonië is nog steeds een officieel deel van Spanje!
So what? Als de Catalanen morgen massaal voor onafhankelijkheid kiezen, dan zetten ze zichzelf uit Spanje. Officieel of niet, dat maakt geen bal uit.
Oud 24 november 2012, 16:36   #149
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ben wel democratisch. Als Catalonië onafhankelijk wordt, zal het zo zijn maar ik begrijp totaal de reactie van de Spaanse autoriteiten en ik zie geen burgeroorlog komen. Als ik naar Barcelona ga, beschouw ik eerst en vooral dat ik naar Spanje ga. Ik denk niet eens aan "Catalonië" tenminste, ja, als regio zoals andere regios van de wereld maar zeker niet als een "apart land".
Die "ik" maakt het volkomen irrelevant.

Wat relevant is, is wat de Catalanen ervan denken.

Ondertussen is het kaartje ook weer wat roder geworden: drie nieuwe gemeenten hebben zich deze week bij Municipis per la Independencia aangesloten.

"There is no such thing as Margaret Thatcher."
- Society
Oud 24 november 2012, 20:39   #150
'XIII'
Banneling

Standaard

Succes, Catalonië! Bona sort, Catalunya! Zelfbeschikkingsrecht der volkeren gaat boven gelijk welke andere ideologie.

Laatst gewijzigd door 'XIII' : 24 november 2012 om 20:43.
'XIII' is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 23:07   #151
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alstublieft? Catalonië is nog steeds een officieel deel van Spanje! De Spanjaarden hebben dus meer dan duidelijk iets daarover te zeggen!
Hadden de Kroaten, Serviërs, Macedoniërs, Bosniërs, Albanezen, zigeuners... dan iets te zeggen over de onafhankelijkheid van Slovenië?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 23:39   #152
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hadden de Kroaten, Serviërs, Macedoniërs, Bosniërs, Albanezen, zigeuners... dan iets te zeggen over de onafhankelijkheid van Slovenië?
Heeft dat er ook maar van ver iets mee te maken?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 23:40   #153
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
So what? Als de Catalanen morgen massaal voor onafhankelijkheid kiezen, dan zetten ze zichzelf uit Spanje. Officieel of niet, dat maakt geen bal uit.
Er wordt morgen niet voor onafhankelijkheid gekozen
Oud 25 november 2012, 13:33   #154
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt duidelijk geen idee wat daar leeft en hoe kotsbeu ze de Spaanse arrogantie zijn. Dreigen met een burgeroorlog zou de Catalanen bovendien tot underdogs promoveren zodat ze heel de wereld achter zich krijgen en Spanje hopeloos gemarginaliseerd raakt.
Op dit moment zijn het de Catalanen die een vreedzame, democratische onafhankelijkheid nastreven en de Spaanse fascisten die zoals gewoonlijk met geweld dreigen.

Het zou ongelofelijk hypocriet overkomen moest de EU dan die Spaanse fascisten hun gang laten gaan terwijl ze overal in de wereld gaat vertellen hoe landen hun zaken moeten regelen.
Het is toch niet het probleem van de rest van Spanje als ze het kotsbeu zijn. Objectief gezien, wat het resultaat van vanavond zal zijn, zie ik geen referendum komen en Catalonië nog voor een zeer lange tijd deel van Spanje blijven. De Spaanse autoriteiten hebben al duidelijk gezegd dat ze niets over die onafhankelijkheidswil willen weten. Wat zal dan gebeuren? Met de tijd zullen de Catalanen begrijpen dat ze voor niets betogen en dat hun land Spanje heet, wat hun gevoelens mogen zijn.
Oud 25 november 2012, 13:38   #155
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Er wordt morgen niet voor onafhankelijkheid gekozen
Idd, er wordt vandaag voor een nieuw parlement gekozen.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2012, 13:53   #156
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is toch niet het probleem van de rest van Spanje als ze het kotsbeu zijn. Objectief gezien, wat het resultaat van vanavond zal zijn, zie ik geen referendum komen en Catalonië nog voor een zeer lange tijd deel van Spanje blijven. De Spaanse autoriteiten hebben al duidelijk gezegd dat ze niets over die onafhankelijkheidswil willen weten. Wat zal dan gebeuren? Met de tijd zullen de Catalanen begrijpen dat ze voor niets betogen en dat hun land Spanje heet, wat hun gevoelens mogen zijn.
Om de verdorven geest van Everytime te begrijpen volstaat het naar mijn onderschrift te kijken. Daarin zet hij duidelijk uiteen wat zijn eigenlijke agenda is: je zult België (of in dit geval Spanje) slikken of het is 'boel'. Tot zo ver zijn democratisch denken.
Oud 25 november 2012, 14:37   #157
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde

Jasper's schermafbeelding

Standaard

Wat Mijnheer Everytime niet schijnt te begrijpen is dat het Catalaans gevoel en streven naar onafhankelijkheid algemeen is, van centrum-rechts over centrum-links, Groenen en uiterst links.

Ik duim voor ERC (en CUP, maar die ken ik nog niet zo goed).

En wat is de volgende stap: de Balearen die aansluiten bij Catalonië?
Alhoewel de streektaal er ook Catalaans is, zijn de machtspartijen, vooral de PP er nog veel te sterk. Ik heb wat contacten gehad met regionalisten in Ibiza, uiterst-links en groen, maar ze slagen er vooralsnog niet in een politieke factor van betekenis te zijn/worden.
Oud 25 november 2012, 14:46   #158
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
Wat Mijnheer Everytime niet schijnt te begrijpen is dat het Catalaans gevoel en streven naar onafhankelijkheid algemeen is, van centrum-rechts over centrum-links, Groenen en uiterst links.
Het is zo algemeen, dat er waarschijnlijk geen meerderheid voor is bij een referendum
Oud 25 november 2012, 15:32   #159
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het is zo algemeen, dat er waarschijnlijk geen meerderheid voor is bij een referendum
Wat begrijp jij niet aan de woorden 'algemeen' en 'meerderheid in deze context?

Citaat:
algemeen
algemeen bijv.naamw.Uitspraak: [ˈɑlxəmen] als iets voor veel mensen of gevallen geldt
http://www.woorden.org/woord/algemeen

Laatst gewijzigd door 'XIII' : 25 november 2012 om 15:35.
Oud 25 november 2012, 15:44   #160
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht

Ik duim voor ERC (en CUP, maar die ken ik nog niet zo goed).

En wat is de volgende stap: de Balearen die aansluiten bij Catalonië?
Alhoewel de streektaal er ook Catalaans is, zijn de machtspartijen, vooral de PP er nog veel te sterk. Ik heb wat contacten gehad met regionalisten in Ibiza, uiterst-links en groen, maar ze slagen er vooralsnog niet in een politieke factor van betekenis te zijn/worden.
En Valencia bijvoorbeeld? Wordt toch ook als Catalaans beschouwd?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be