Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2012, 18:39   #141
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Op dat punt is er nauwelijks verschil tussen PS en N-VA, hoor: ze verdedigen beide de Europese oligarchie. Alleen doet de PS nog moeite om dit te verbergen. Deze louter verbale kritiek is voor N-VA reeds verraad aan hun gemeenschappelijke, neoliberale consensus.
Blablabla
Klaag klaag klaag
Zaag zaag zaag
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 18:40   #142
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op dat punt is er nauwelijks verschil tussen PS en N-VA, hoor: ze verdedigen beide de Europese oligarchie. Alleen doet de PS nog moeite om dit te verbergen. Deze louter verbale kritiek is voor N-VA reeds verraad aan hun gemeenschappelijke, neoliberale consensus.
U bent het er dus mee eens dat de PS een neo-liberale partij is, en dat hun kritiek alleen voor intern binnenlands zand-in-de-ogen-strooien gebruik bedoeld was?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 18:41   #143
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ik stel vast dat Patrick De Wael, Alexander de Croo, Johan Vandelanotte, Steven Vanackere en vele anderen binnen de regeringsmeerderheid de kritiek van Magnette op het Plan Van Rompuy neerbliksemen, en dan kom jij over de N-VA lullen? Hebben SP.A, CD&V en Ø-VLD dan ook voor de dictatuur gekozen? Onderschrijven zijn de neo-liberale logica van "laat ons de rijken rijker maken en de armen armer"?
Inderdaad. De Wael, Decroo, Vandelanotte, Vanackere & Co. kiezen inderdaad voor de dictatuur en onderschijven 100% de neoliberale logica van "laat ons de rijken rijker maken en de armen armer".

Vandelanotte heeft dat zelfs letterlijk gezegd: "Sinds de jaren '70 is het aandeel van de lonen in het BBP stelselmatig gedaalt en het aandeel van de inkomsten uit kapitaal stelselmatig gestegen. Deze tendens zal niet veranderen." Hoe duidelijker kan je zijn! Dat de rijken rijker worden en de armen armer is voor Vandelanotte a.h.w. een natuurwet.

Het enige wat ik zeg i.v.m. de N-VA is dat de N-VA hetzelfde zegt als bandieten als Vandelanotte.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 18:41   #144
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
U bent het er dus mee eens dat de PS een neo-liberale partij is, en dat hun kritiek alleen voor intern binnenlands zand-in-de-ogen-strooien gebruik bedoeld was?
Uiteraard.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 19:25   #145
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Bolleke Wol vindt het blijkbaar niet erg dat iedereen veel armer zou zijn, er een grote massa werklozen zou zijn en dat de overheid drastisch zou moeten snijden in alle diensten die het verleent/betaalt - ook onderwijs, ziekenzorg, infrastructuur etc - omdat niemand ze nog een frank zou lenen... dat is allemaal niet van tel... nee, het enigste dat van tel is dat men 'voor wat hoort wat' niet als pricipe mag aanvaarden... bent u soms Waal?

Er is geen enkele reden waarom de overheid dat zou moeten doen. In tegendeel, zonder Europese bemoeienissen zou er niet eens bespaard moeten worden.

Citaat:
Oh, en ondemocratisch? Zijn die commissarissen niet goedgekeurd (individueel nog wel, niet zoals ministers bij ons) door een democratisch verkozen parlement, die ook voorstellen van de commissie kan verwerpen?
Is Di Rupo en zijn regering niet goedgekeurd door een democratisch verkozen parlement?

Ja hoor.

Meer zelfs: met een Vlaamse meerderheid.

Citaat:
Wat gij vertelt is een stinkende hoop bullshit...
Nochtans heb je er niets van weerlegd. Alleen zelf een hoop stinkende en bovendien leugenachtige bullshit gegeven.

Citaat:
nu gij wilt misschien dat alles via referendum zou gebeuren - dat is vrij dom, maar uw recht uiteraard
Waarom is dat dom?
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 19:26   #146
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De zonnekoning wil vooral een zo Frans mogelijk Belgie. Mag hij misschien?

Oh maar het verdedigen van Vlaanderen door Di Rupo is een onbedoeld bij-effect uiteraard.

Maar het beeld is idd erg leuk. De Vlaamse nationalist die wezenloos toekijkt en de portemonnaie trekt voor de onverkozen europooiers, terwijl Di Rupo zich vragen stelt.

Des te treuriger is de houding van de NVA in deze. Voor de 100en miljarden verslindende bail out van de bankiers, voor een ondemocratisch Europa, gedwee luisterend naar de mannen in de pakken. Die zullen het wel weten zeker.

Je begrijpt ook direct waarom dit soort Vlaamsnationalistische pipo's nooit Nederlands hebben durven spreken tijdens regerings onderhandelingen.

Die denken over 100 jaar nog dat ze al blij moeten zijn dat ze aan tafel mogen zitten bij de grote mannen. Of het nu voor een Belgische regering is of voor voor de Europese Commissie.
Het is uiteindelijk exact dezelfde mentaliteit. Aanpassen & Broekpoepen.
Exact ja.
Vlaamse politiek blijft tsjeverij, ook al zwaait men wat met leeuwenvlaggen.

Daarom ook is Vlaamse onafhankelijkheid onhaalbaar.
Oud 1 juli 2012, 19:29   #147
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Er is geen enkele reden waarom de overheid dat zou moeten doen. In tegendeel, zonder Europese bemoeienissen zou er niet eens bespaard moeten worden.

Is Di Rupo en zijn regering niet goedgekeurd door een democratisch verkozen parlement?

Ja hoor.

Meer zelfs: met een Vlaamse meerderheid.

Nochtans heb je er niets van weerlegd. Alleen zelf een hoop stinkende en bovendien leugenachtige bullshit gegeven.

Waarom is dat dom?
Moet Gé daar hard voor trainen, zo staalhard kunnen liegen?
Oud 1 juli 2012, 19:36   #148
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Moet Gé daar hard voor trainen, zo staalhard kunnen liegen?
wijs me eens één enkele leugen aan?
Oud 1 juli 2012, 19:39   #149
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
easy

"Meer zelfs: met een Vlaamse meerderheid."
Oud 1 juli 2012, 19:41   #150
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Di Rupo I MET een vlaamse meerderheid, is een grove leugen. Of is het gewoon onkunde of onwetendheid???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 19:57   #151
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=subocaj;6197859]
Citaat:

Jongen de EU en alle banken zijn failliet, iedere lidstaat en de EU zelf hebben door enkel triljoenen in jouw alleen zaligmakende economie te pompen, gezorgd dat iedereen legaal kon frauderen en zakken vullen.
En geloof me of niet, jouw politieke vriendjes willen het nu enkel nog zo lang mogelijk rekken en de laatste graantjes nog meepikken, onder het mom van we moeten de economie draaiende houden, ondertussen nog meer schulden maken en wat verschuiven van de terugbetaling van die schulden.

De crisis is al bezig van af 2.001 en is sedert toen alleen maar toegenomen.
Wie zaten buiten Di Rupo nog in de regering?
Zelfs jouw zo geliefde Vlaamse regering weet niet meer van welk hout pijlen maken, daarom al de maatregelen tegen de werkende burger, maar janken om hun eigen ietsiepietsie inleveren.
We zijn al enkele decennia aan het inleveren en jij denkt nu dat de N-VA daar ook maar enige verandering kan inbrengen, door nog méér cadeaus te geven aan bedrijven?
En relance plannen bestaan er genoeg, maar nergens een dat de werkelijke profiteurs aanpakt.
En als de Goldman Sachs club zijn marionetten, alles zonder verkiezingen, in alle lidstaten aan de macht probeert te brengen en zie dat onze N-VA top in heilige aanbidding is van die maffiosi, zal ik dat blijven aanklagen of het jou past of niet.

Het enige waar Vlaanderen onder lijd is de splitsingswaanzin van de rechts nationalistische en alle andere rechtse partijen, en daar hoort de PS en SPa ook bij.

Lees het citaat van Martens bij de verkiezingen in de jaren tachtig, daar heb je dat zuiver van overgenomen, met strikte maatregelen zien we licht aan het eind van de tunnel.
Zoals in een andere draad reeds gezegd, de kant waar ze ons naartoe sturen is dicht, dus hoe verder je de tunnel inloopt hoe minder licht en lucht.

Mijn vraag aan jou, kan iedereen leven met 50.000 € per jaar netto?
De EU is de beslissende factor die het hele systeem draaiende kan houden en dat ook doet. Je focust je teveel op "de banken" en wil hen omwille van de gemaakte fouten laten kapot gaan. Maar je ziet volgend mij onvoldoende in dat ons hele economische systeem dan zal ineen storten. Dan gaan we de handboeken van na 1933 terug mogen bovenhalen. Er zijn sommige overmoedigen die denken dat de sterkste lidstaten dat probleemloos zullen overleven. Jaja... Zelfs de duitsers die toch de sterkste lidstaat zijn, stemmen als het erop aan komt om het systeem te redden. Er is geen weg terug. Enkel economische chaos.

Het enige dat mij in deze extreem frustreert is dat europa zijn goede intenties van enkele jaren geleden niet of toch onvoldoende heeft ten uitvoer gebracht op het vlak van extreem reguleren van die smerige derivaten handel en de rotzooi die dat veroorzaakt. En dat allemaal omdat London het merendeel van die smeerlapperij organiseert en ze blijkbaar niet durven snijden in het vlees en tot op het bod. Het gespeculeer tegen landen en hun staatsschuld zal pas stoppen als de handel in derivaten op die schuld stopt.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 20:15   #152
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Niet anti-Europees, maar wel pro-democratie. Het juist pro-Europees van de dictaten van de Europese Commissie aan te vallen.
Misschien een klein beetje in de marge van de discussie, maar als een moslim uit overtuiging zoals jij begint de lofzang te zingen van de democratie denk ik dat het tijd is dat we de veiligheidspal van onze Luger afzetten. Je gaat niet iets bewieroken dat haaks staat ten opzichte van je geloof. Dat is ongeloofwaardig.

Wat mij ook opvalt : je bent zo ongeveer een week een aankomende fan geweest van de n-va, hebt ze met verve zitten verdedigen en je zag jezelf reeds als potentiële kiezer. Maar sinds we enkele dagen geleden nog een discussie hebben gehad (met o.a. Sugar in een hoofdrol ) waar de hoofddoek zijdelings bij betrokken was merk ik een uiterst snelle daling van de temperatuur.

Politiek is moeilijk hee ? Vooral als je het probeert te combineren met dogmatisch denken.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 20:25   #153
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door plat op de buik te gaan voor de Europese oligarchie en het principe "no taxation without representation" op te geven.
Wat bazelt u eigenlijk?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 20:32   #154
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
easy

"Meer zelfs: met een Vlaamse meerderheid."
cd&v, sp.a, vld en groen, dat is een Vlaamse meerderheid.
Oud 1 juli 2012, 20:32   #155
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Di Rupo I MET een vlaamse meerderheid, is een grove leugen. Of is het gewoon onkunde of onwetendheid???
Onwetendheid?

Oud 1 juli 2012, 20:40   #156
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onwetendheid?

Zeg me dan eens welke minister of staatsecretaris heeft Groen in Di Rupo I ?? Dat Groen haar medewerking verleent voor het luik van de staatshervorming maakt die partij nog geen deel van de coalitie Di Rupo I.
Dus toch onwetendheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 21:00   #157
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Zeg me dan eens welke minister of staatsecretaris heeft Groen in Di Rupo I ?? Dat Groen haar medewerking verleent voor het luik van de staatshervorming maakt die partij nog geen deel van de coalitie Di Rupo I.
In het parlement telt enkel het aantal stemmen.

Citaat:
Dus toch onwetendheid.
Dat jij partijpolitiek niet snapt, daar kan ik niet aan doen.
Dat de groenen zo schijnheilig zijn, daar kan ik evenmin aan doen.

Maar het is nu eenmaal zo.
Oud 1 juli 2012, 21:04   #158
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Overigens, heeft de Europese Commissie dan wel een Vlaamse meerderheid?
Oud 1 juli 2012, 21:37   #159
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals ik zei: u bent een onverbeterlijke leUgenaar
Geen probleem
Oud 1 juli 2012, 21:38   #160
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Overigens, heeft de Europese Commissie dan wel een Vlaamse meerderheid?
Wat is het nu? Hebben de collabo partijen ja of nee?
Trek u uw keutel in door Europa erbij te sleuren?
Niet onnozel doen eh ventje
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be