Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2012, 12:16   #141
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Ja, dat beweer ik, wat is nu concreet het probleem?

Argumenteer je tegen mij of tegen de archetypische linkiewinkie?
Het probleem is dat je niet én voorstander én tegenstander tegelijkertijd kan zijn van de harde aanpak in de bestrijding van de criminaliteit, zonder hypocriet over te komen.

Als je tegen een harde aanpak bent van de criminaliteit, omdat dit naar jou zeggen, de criminaliteit in de hand zou werken, dan moet je om dezelfde reden ook tegen het islamitsch rechtsysteem zijn, die om zijn harde aanpak bekend staat.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 11 augustus 2012 om 12:19.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 12:18   #142
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Jij wil mij niet begrijpen, vandaar dat ik zo reageer.
Ik denk eeder dat jij zo reageert, wegens gebrek aan inhoudelijke argumentatie en betere alternatieven voor mijn voorstel.

Vandaar dat je overschakelt naar een potje treiteren.

Paulus.
Oud 11 augustus 2012, 12:44   #143
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Het probleem is dat je niet én voorstander én tegenstander tegelijkertijd kan zijn van de harde aanpak in de bestrijding van de criminaliteit, zonder hypocriet over te komen.

Als je tegen een harde aanpak bent van de criminaliteit, omdat dit naar jou zeggen, de criminaliteit in de hand zou werken, dan moet je om dezelfde reden ook tegen het islamitsch rechtsysteem zijn, die om zijn harde aanpak bekend staat.

Paulus.
Nu komt de creationist uit de mouw: waar ergens zeg ik voorstander van de sharia te zijn?
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 12:47   #144
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu komt de creationist uit de mouw: waar ergens zeg ik voorstander van de sharia te zijn?
Ik dacht dat jij moslim was. Mijn verontschuldigingen als ik mij vergiste.

Paulus.
Oud 11 augustus 2012, 12:49   #145
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat jij moslim was. Mijn verontschuldigingen als ik mij vergiste.

Paulus.
Excuses aanvaard. Ik sta behoorlijk wantrouwend tegenover politieke en juridische islam, zeker op ethisch vlak.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 12:52   #146
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Excuses aanvaard. Ik sta behoorlijk wantrouwend tegenover politieke en juridische islam, zeker op ethisch vlak.
Misschien kun je ook je religieus getinte verwijten aan mijn adres achterwege laten. Ik ben agnosticus.

Paulus.
Oud 11 augustus 2012, 13:19   #147
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ook uiteindelijk.

Lege gevangenissen in een land zijn inderdaad beter dan overvolle. Tenminste, als dat het gevolg is van een lage criminaliteitsgraad.

Maar zoals het er nu voorstaat, is het wel nodig dat meer mensen de straf uitzitten die werd uitgesproken. Want zoals het nu gaat heerst er een gevoel van straffeloosheid bij criminelen en dat resulteert in stijgende crminaliteitscijfers. Dat kan de bedoeling niet zijn natuurlijk.

Ik vind dat één van de middelen om de criminaliteitscijfers daadwerkelijk omlaag te krijgen, een effectieve uitvoering van de uitgesproken straf is. Dat moet criminelen afschrikken.

Ik denk dat bijvoorbeeld een effectieve celstraf van vijf jaar, voor het ineenslagen van een agent in functie, uiteindelijk zal resulteren in minder geweld tegen agenten. Want wie wil nu graag vijf jaar in den bak gaan zitten?

Maar als ze dezelfde dag nog vrijkomen,...Tjach?!....

... zo gaat het niet natuurlijk.

Paulus.
Iemand die bepaalde feiten pleegt, opgepakt en verhoort wordt, en dan naar huis gestuurd wordt om dan vier jaar later een proces te krijgen waar hij acht maand gevangenisstraf al dan niet voorwaardelijk krijgt, ik zie het nut er niet van in om de gedurende die vier jaar in de gevangenis opgesloten te houden - en de onderzoeksrechters blijkbaar ook niet.

Maar dat schijn je niet goed te begrijpen. Zo moeilijk is dat concept nochtans niet, en het is zeker geen straffeloosheid, nog een concept dat je niet helemaal schijnt te vatten.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 16:04   #148
Creed
Banneling

Standaard

Citaat:
Belachelijk zware straffen, gaan criminaliteit heus niet oplossen hoor.
Of course not. Maybe give them the Nobel peace prize, just to make them feel better about themselves...
Personally, I like REHABILITATION.
Or more precisely: PERMANENT rehabilitation. You give them the death penalty and VOILA: they are permamnently rehabilitated. No more victims.
Creed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 01:50   #149
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
5 jaar cel voor een pak rammel?
Dat vindt u niet overdreven?
In het geheel niet. Dat krapuul zal dan wel 2x nadenken geloof ik.

Citaat:
Belachelijk zware straffen, gaan criminaliteit heus niet oplossen hoor.
Neen ? Klopt niet. Belachelijk zware straffen helpen in elk geval wel om hardrijders op de autosnelwegen 2x te doen nadenken vooraleer ze 150km/h rijden. En dat is toch ook een vorm van kriminaliteit dacht ik. Moesten die straffen wegens overdreven snelheid niet zo crimineel hoog zijn zou ik trouwens nog rustig tegen 200km/h durven cruisen.

Wat wil zeggen dat ik die hoge boetes (wegens een snelheidsovertreding dan wel) totaal onverantwoord en op het randje van het misdadige vind. Maar het werkt in elk geval, en dat is wat ik bedoel.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 05:53   #150
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Iemand die bepaalde feiten pleegt, opgepakt en verhoort wordt, en dan naar huis gestuurd wordt om dan vier jaar later een proces te krijgen waar hij acht maand gevangenisstraf al dan niet voorwaardelijk krijgt, ik zie het nut er niet van in om de gedurende die vier jaar in de gevangenis opgesloten te houden - en de onderzoeksrechters blijkbaar ook niet.

Maar dat schijn je niet goed te begrijpen. Zo moeilijk is dat concept nochtans niet, en het is zeker geen straffeloosheid, nog een concept dat je niet helemaal schijnt te vatten.
Gevangenistraffen beneden de drie jaar, worden niet uitgevoerd in ons land. Dus in het geval dat u schetst,....

Paulus.
Oud 12 augustus 2012, 06:29   #151
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat beweer ik, wat is nu concreet het probleem?

Argumenteer je tegen mij of tegen de archetypische linkiewinkie?
Heb als, volgens jou, archetypische linkie winkie, reeds uitgelegd, dat voor mij iedereen die een ander door een bewezen crimineel feit, zelfs met dwangarbeid gedwongen mag worden om zijn slachtoffers te vergoeden.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 14:15   #152
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gevangenistraffen beneden de drie jaar, worden niet uitgevoerd in ons land. Dus in het geval dat u schetst,....

Paulus.
Ook hierover toon je alleen maar aan dat je er niets van weet. Straffen tot zes maand worden niet uitgevoerd. Straffen tot drie jaar worden allemaal uitgevoerd. Ik ken iemand die drie maand moet doen van de negen maand die ze heeft gekregen, ik zelf heb acht maand geklopt van de twee jaar die ik had gekregen.

Wat me verder nog opvalt in uw post, jij die zo snel kan googelen en een bron anders zo belangrijk vindt, is dat er een bron ontbreekt voor uw aanname.
Oud 12 augustus 2012, 14:16   #153
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Heb als, volgens jou, archetypische linkie winkie, reeds uitgelegd, dat voor mij iedereen die een ander door een bewezen crimineel feit, zelfs met dwangarbeid gedwongen mag worden om zijn slachtoffers te vergoeden.
Helaas, dwangarbeid is verboden.

En om de slachtoffers te vergoeden is er de slachtofferhuplkas, speciaal daarvoor opgericht.
Oud 12 augustus 2012, 16:34   #154
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook hierover toon je alleen maar aan dat je er niets van weet. Straffen tot zes maand worden niet uitgevoerd. Straffen tot drie jaar worden allemaal uitgevoerd. Ik ken iemand die drie maand moet doen van de negen maand die ze heeft gekregen, ik zelf heb acht maand geklopt van de twee jaar die ik had gekregen.

Wat me verder nog opvalt in uw post, jij die zo snel kan googelen en een bron anders zo belangrijk vindt, is dat er een bron ontbreekt voor uw aanname.
O uw wilt bronnen?

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...tiek/1.1191657

http://www.n-va.be/standpunten/34

http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=BC2AH2US

Voila!

En nu jij. Waar zijn uw bronnen voor uw bewerening dat straffen tot zes maand niet worden uitgevoerd ipv straffen tot drie jaar?

Paulus.
Oud 12 augustus 2012, 16:41   #155
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
O uw wilt bronnen?

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...tiek/1.1191657

http://www.n-va.be/standpunten/34

http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=BC2AH2US

Voila!

En nu jij. Waar zijn uw bronnen voor uw bewerening dat straffen tot zes maand niet worden uitgevoerd ipv straffen tot drie jaar?

Paulus.
Een hoop leugens en onwetendheid zijn alleen bronnen in uw ogen Paulus.

Verklaar me hoe ik van twee jaar bak acht maand heb gedaan als volgens u straffen tot drie jaar niet uitgevoerd worden?
Oud 12 augustus 2012, 16:53   #156
Creed
Banneling

Standaard

Citaat:

Verklaar me hoe ik van twee jaar bak acht maand heb gedaan als volgens u straffen tot drie jaar niet uitgevoerd worden?
Wat had je uitgestoken?
Oud 12 augustus 2012, 16:54   #157
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Creed Bekijk bericht
Wat had je uitgestoken?
Wietkwekerij en geen vergunning voor mijn schietijzer.
Oud 12 augustus 2012, 17:12   #158
Creed
Banneling

Standaard

Citaat:
Wietkwekerij en geen vergunning voor mijn schietijzer.
Lijkt me niet zo erg.

Schietijzer zou geen enkel probleem moeten zijn tenzij je een eerdere veroordeling had voor iets serieus. Ik denk natuurlijk Amerikaans. Weet niet wat Belgische wetten zijn daarover anders dan ze zijn belachelijk restrictief.

Ging onlangs naar een Ziggy marley concert. Amai, je werd high van gewoon door de parking lot te lopen.
Veel skunk weed en dat stinkt nogal..

Laatst gewijzigd door Creed : 12 augustus 2012 om 17:31.
Oud 12 augustus 2012, 17:26   #159
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, mijn bronnen,...
als u een partijprogramma van de grootste partij van Vlaanderen leugens en onwetendheid noemt,...

als u de minister zelf in een actueel praatprogramma van onwetendheid en leugens beschuldigd,...

als u de kranten die daarover berichten eveneens onder de noemer leugens en onwetendheid wenst te plaatsen,...

en als u dan tot slot zelf geen enkele bron aanbrengt voor uw bewering,

Dan is het wel duidelijk wie hier aan het liegen is. Ik wil nog aannemen uit onwetendheid.

Citaat:
Simpel.
't Is al langer dan drie jaar geleden gebeurd.
Intussen wacht ik nog altijd op uw voorstel om de criminaliteitscijfers omlaag te krijgen. En dit al een paar pagina's en dagen geleden. U blijft langs de kant staan schreeuwen, op elk initiatief zonder zelf iets beters in de plaats te stellen.

Daar gaan we ver mee komen (!).

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 12 augustus 2012 om 17:28.
Oud 12 augustus 2012, 17:28   #160
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wel, mijn bronnen,...
als u een partijprogramma van de grootste partij van Vlaanderen leugens en onwetendheid noemt,...

als u de minister zelf in een actueel praatprogramma van onwetendheid en leugens beschuldigd,...

als u de kranten die daarover berichten eveneens onder de noemer leugens en onwetendheid wenst te plaatsen,...

en als u dan tot slot zelf geen enkele bron aanbrengt voor uw bewering,

Dan is het wel duidelijk wie hier aan het liegen is. Ik wil nog aannemen uit onwetendheid.

Simpel.
't Is al langer dan drie jaar geleden gebeurd.
Intussen wacht ik nog altijd op uw voorstel om de criminaliteitscijfers omlaag te krijgen. En dit al een paar pagina's en dagen geleden. U blijft langs de kant staan schreeuwen, op elk initiatief zonder zelf iets beters in de plaats te stellen.

Daar gaan we ver mee komen (!).

Paulus.
Door zware criminelen de volgende dag weer te laten lopen zal het het cijfer in ieder geval niet naar beneden krijgen.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be