![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor zover ik weet neemt ze in dezen de volgende positie in: "godsdienst is een privé-zaak, en dat dient zo te blijven". Ze heeft in elk geval nog geen één keer geprobeerd mij te 'bekeren' of zo ![]() In de lessen houdt ze zich strikt aan het programma dat door het Enseignement de la Fédération Wallonie-Bruxelles wordt opgelegd, en daar komt 'de schepping' vooralsnog NIET in voor, de evolutietheorie daarentegen wél. Af en toe hoor ik haar klagen over leerlingen die protesteren wanneer die evolutietheorie aan bod komt. Zij laat zich echter niet afschrikken, en geeft dus dapper verder de lessen die ze verondersteld wordt te geven. Ik wéét dat omdat ik in de klas reeds een cursus Biologie die door die collega wordt gegeven in beslag heb moeten nemen. (De lessen Nederlands zijn immers niet bedoeld als extra studie-uren om leerlingen voor pakweg een toets Biologie te laten studeren.) Daar ik vrij nieuwsgierig ben, heb ik die cursus ook eens doorgenomen. Het staat er écht allemaal in: de evolutietheorie, de 'voortplanting' bij flora en fauna (dus ook de mens), 'alles over DNA', de 'natuurlijke kringloop', ...
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denkt u dat ik alléén maar min of meer succesvolle Marokkanen ken? Ik zal mijn berichten verder aanvullen: een aantal Marokkanen die ik kende zijn ondertussen dood. De vader van die vriend met zijn leuke zussen bijvoorbeeld. Die man is gestorven aan kanker. Hij had in België jarenlang en zonder de sinds nog niet zo héél lang geleden wettelijk verplichte 'voorzorgen' met asbest gewerkt. Twee anderen zijn gestorven aan een overdosis heroïne. Nog een andere heeft zelfmoord gepleegd. Er is er ook ene in een auto-ongeval omgekomen (we vermoeden dat het eigenlijk ook om een zelfmoord ging). Ik had vorig jaar een leerlinge die van huis is weggelopen, en half op straat, half bij diverse vrienden en vriendinnen leeft. Zij heeft haar lange zwarte haren kort geknipt en ros gekleurd. Zij probeert wanhopig haar 'Marokkaanse' identiteit kwijt te geraken. Zij houdt van rock'n'roll en horror-films, en zou graag actrice worden. Een aantal leerlingen die eigenlijk véél hoger hadden moeten mikken, stellen zich - al dan niet door de familie gedwongen - tevreden met studies 'boekhouding'. Ik ken Marokkanen die werkloos zijn, en daar al een tijdlang niet bepaald gelukkig mee zijn, en ik ken Marokkanen die werkloos zijn en daar (nu nog) niet om geven.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beetje zoals hier in de jaren vijftig in de katholieke scholen. Adam en Eva bestonden écht, maar in feite was het anders. (zo herinner ik het me althans)
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om een vergelijk te geven. Ik ben gedoopt, heb mijn eerste en plechtige communie gedaan. Ik houd me redelijk goed aan de 10 geboden, en de 7 hoofdzonden probeer ik te vermijden. Niet omdat een onzichtbare meester me dat beveelt, maar omdat die waardes en normen me beter laten functioneren in deze lokale samenleving, en ervoor zorgen dat ik mijn hedonisme met minder problemen kan voeden.
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het spijt mij niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
't Is een jonge vrouw met een eigen wil blijkbaar. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik krijg van haar ter begroeting altijd een warme kus op de wang ![]() Vorig jaar wilde ze graag met mij en de leerlingen Duits mee op reis naar Berlijn (een reis die spijtig genoeg niet is doorgegaan omdat de leerlingen véél te laat waren met hun in het kader van de lessen verplichte voorbereiding). Toen ik haar vroeg of haar man er geen problemen mee zou hebben dat ze zonder hem en in het gezelschap van een andere man op reis zou gaan, antwoordde ze: "hij zou het eens moeten wagen daar problemen mee te hebben!" ![]() 2) Waarom 'helaas'?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat deze dame per definitie geen moslima is, maar een afvallige.
Langs de andere kant, dat maakt haar voor mij niet minder een dame. Alleen haar acties waar ik de invloeden van zie zullen dat beeld kunnen veranderen.
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerder per ongeluk.
Maar als U een antwoord wil geven, laat mij U dan aanmoedigen.
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Zo is dat, en vroeg of laat zal ook ik voor een aantal mensen een 'dode kennis' zijn. 3) Als we willen, kunnen we inderdaad altijd bijleren. Ik wens u in elk geval geen zo'n 'verrassingen' toe. Ik ken u niet goed genoeg om u 'vriend' te noemen, maar ik beschouw u - ondanks alles ![]() Nu, zelfs de meeste 'vijanden' zou ik dergelijke 'verrassingen' niet toewensen. 4) Inderdaad. Verwondert het u dat niet 'alle Marokkanen' 'koranesque' zijn? 5) Ja, ik heb toch wel al een aantal mensen vrijwillig uit het leven weten stappen. Dat is elke keer weer een harde klap geweest. 6) Zij zei dat ze het beu was om 'voortdurend' door zowel 'eigen volk' als 'Belgen' op die 'identiteit' te worden aangesproken en vastgepind. Het is inderdaad een jonge vrouw met een eigen wil, en ik hoop dat ze blijft wie ze is. Ik zal haar ten andere altijd véél geluk en succes blijven toewensen. 7) Wat dat betreft doen dergelijke situaties mij denken aan mijn jeugdjaren. Bij ons in West-Vlaanderen was het in elk geval zo dat de familie nog wel één en ander kon en mocht 'dwingen'. Ik vermoed dat dat hier en daar nog steeds zo is. 8) Ik ook, maar omdat deze draad over "De Marokkanen" gaat, wilde ik ze niet vermelden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze dame incarneert de waarden van openheid en tolerantie die de islam altijd hebben gekenmerkt. In de zevende eeuw introduceerde de islam na jarenlange burgeroorlogen over theologische haarkloverijen in het Byzantijnse Rijk, een revolutionair concept van religieuze tolerantie. En in de moderne periode zette emir Abdelkader zich sterk in voor dialoog tussen Europa en de moslimwereld, ondanks de genocide die het Franse leger op datzelfde moment in zijn geboorteland uitvoerde. Talrijke prominenten en intellectuelen uit diverse Europese staten bezochten hem dan ook tijdens zijn Franse gevangenschapsjaren.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De verrijkers...
![]() |
#155 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo kreeg bijvoorbeeld die vriend van me die zich nu in de filmwereld een weg wil banen van de 'deskundigen' te horen dat hij niet voor hoger onderwijs geschikt was. Zijn ouders waren het absoluut niet gewoon 'autoriteiten' in vraag te stellen, en hebben hem dan ook braafjes in het beroepsonderwijs ingeschreven. Die vriend zat daar - samen met nogal wat anderen - echter helemaal niet op z'n plaats. Ik hoef u wellicht niet te vertellen dat één en ander niet tot de door zowel familie als 'deskundigen' verwachte resultaten heeft geleid. Na jarenlang aanslepende conflicten met de familie ziet het er nu echter naar uit dat er voor die man aan het einde van een bijzonder lange en donkere tunnel eindelijk toch wat licht te zien is. Laten we het er gewoon bij houden dat de werkelijkheid - net zoals dat voor pakweg 'de Vlamingen' het geval is - stukken genuanceerder is dan de clichés die vanuit diverse hoeken op ons worden afgevuurd. Dat de werkelijkheid NIET 'zwart/wit' is, zorgt er - helaas? gelukkig? - voor dat activiteiten als 'stampvoeten', 'moord en brand schreeuwen', 'haat prediken', ... nogal, eh, ... onbetamelijk, ongeloofwaardig, oninteressant en onnozel overkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nope, maar ik beoordeel die onbekende dame ook niet. Ik geef alleen aan dat ze volgens de Islamitische definitie van moslima , dat niet is.
Citaat:
U moet me niet proberen een "True scotchman" in de nek te draaien. We spreken hier niet over uitspraken van een of andere roddeltante, maar over de basis-principes van de Islam, zoals gedicteerd door de Aartsengel Gabriel aan de Profeet Mohammed. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#158 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hiermee toon je opnieuw je totale onwetendheid en verblinding aan. Ik ga je verder in je onwetendheid en verblinding laten.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dank U.