Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2012, 09:31   #141
Espadas
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Dus , wie steelt doet iets verkeerd , dus doet hij iets slecht .

Als God de oppermacht zou zijn , dan had hij de mens voldoende kracht gegeven om te kunnen weerstaan en niet te stelen . Maar dat doet hij niet .

en heel typisch voor religieze goedpraters om altijd tussen de lijntjes te kleuren om hun eigen misdaden aanvaardbaar te maken voor zichzelf .

Deze ongelovige heeft echt de pest aan dergelijke gedachte.

Begrijp je dat ?
Uiteindelijk hebben we allemaal onze eigen opvatting over goed en slecht. Bestaat er een generaal antwoord op zo'n vraag?
Espadas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 09:37   #142
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Espadas Bekijk bericht
Uiteindelijk hebben we allemaal onze eigen opvatting over goed en slecht. Bestaat er een generaal antwoord op zo'n vraag?
Ja zeker bestaat er een duidelijk antwoord op wat goed is en slecht .

Als het onderwerp maar niet duister steld en steeds in uw richting manuvreert , dan ben je al bedenkelijk bezig .

Stel de vraag klaar en het andwoord kan duidelijk zijn .

Verkrachten - slecht
Stelen - Slecht
Elkaar kapotmaken - slecht

is dat in twijfel te trekken ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 10:38   #143
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Espadas Bekijk bericht
Zeker: in het algemeen is het goede het positieve en het slechte het negatieve.

lijden is slecht, geluk is goed
armoede slecht, rijkdom goed
ziekte slecht, gezondheid goed
dood slecht, leven goed
stelen is slecht, geven is goed
liegen is slecht, de waarheid is goed
het niets is slecht, de oneindigheid goed

enzovoort
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 10:43   #144
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ok , en jij vind dat stelen bijvoorbeeld , goed is ?

Nu is de schepping helemaal volmaakt . Nog zo eentje en t'regend .
hangt er vanaf of je de dief bent of de bestolene
Multipus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 10:44   #145
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Allah heeft nooit bestaan en zal ook nooit bestaan en de microwezentjes gaan hem bovendien verre en verre te boven.

Ja, de Islam is nog veel erger dan het katholieke geloof.

Hoed U daarvoor.
Het is dictatuur en onderdrukking van de vrouw.
Het is niet meer van deze tijd.
De islam, is slechts een flauw afzooisel (plagiaat) van de Juda-Katholieke leer.

Buiten allah, zou elke andere benaming ter aanduiding van hun opperste item strikt verboden moeten zijn. De Kerk negeren stekt U eveneens niet tot eer.

De vereniging van de Vader en de Zoon vormen de Heilige geest, die in eenieder onder ons (incluis bij moslim en ander nep gelovigen) aanwezig is. Zelfs uw Atoomwezentjes ontsnappen er niet aan!

Ter zake: Harrie, uw opvattingen en redeneringen zijn beslist wel aandacht waardig. Heb je er al eens over gedacht Bvb., om uw marketingssysteem te vernieuwen?
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 10:48   #146
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Tja de discussie over het bestaan van "God" wordt vanzelfsprekend moeilijk indien we niet precies weten wie of wat "God" nu feitelijk is. Zelfs fervente atheïsten kunnen aannemen dat er zoiets is als een "eerste oorkzaak" of erkennen dat er "iets" bestaat,
alis het uitsluitend zichzelf...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 10:51   #147
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Multipus Bekijk bericht
hangt er vanaf of je de dief bent of de bestolene
Dat is ten minste een duidelijk antwoord . NU ben ik echt blij .

dat soort antwoord , maakt al veel duidelijk over uzelf .

Mag ik raden ?

Voor de bestolenen is het slecht , wand hij is zijn spullen kwijt .
En voor de dief is het goed , hij heeft zich verrijkt ten aanzien van hij die rijker was dan hijzelf .

en dat is jouw definitie van deze misdaad , voor de dief was goed en voor de bestolene slecht .

En zo slaag je er in om de betekenis van het goede en het kwade in twijfel te trekken ?

wel ik hoop dat je op een dag bij mij eens tracht te stelen , lef hebben en komen als ik thuis ben hé . je zal het zich nog lang herinneren dat het eigenlijk, een niet zo goed idee was .
Oud 16 augustus 2012, 10:56   #148
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Tja de discussie over het bestaan van "God" wordt vanzelfsprekend moeilijk indien we niet precies weten wie of wat "God" nu feitelijk is. Zelfs fervente atheïsten kunnen aannemen dat er zoiets is als een "eerste oorkzaak" of erkennen dat er "iets" bestaat,
Voila , ik herken met plezier als er iets is . dat ik voel , hoor , of zie .

in geval van God is er geen van deze bewijsvormen .

Maar ik laat U nog een kans !!!!!

Is er resultaat ?

Nee , er is geweld , er is oorlog , er is haat , er is diefstal , er is profitariaat , er zijn ziektes , er is afgunst . DUS

ik heb hem nooit gezien , nooit gehoord , nooit gevoeld , en zelfs niet geroken , en er is eveneens geen resultaat . laten we maar 100 % zeker zijn dat hij NIET BESTAAT .
Oud 16 augustus 2012, 11:18   #149
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een concept gefabriceerd om zin aan het leven te geven toen onwetendheid nog regeerde over de mensheid.

Betekenis voor mezelf: doctrine met als enigste doel de mensheid dom, onderdrukt en horig te houden aan een machtsstructuur genaamd de kerk.
Niet alleen zin geven aan het leven. God is simpelweg een soort vervangmiddel voor vijanden die er potentieel wel of niet zijn.

Stel, je bent een oermens en hoort geritsel in de struiken. Je kan denken dat het de wind is en niets doen, of je kan denken dat het een wild beest is en je wapens pakken. In beide gevallen kan je je ook vergissen, bijvoorbeeld wanneer je denkt dat het de wind is, waarna je niets doet en het dan toch een wild beest blijkt te zijn. Het weze duidelijk dat je dan maar altijd beter kan denken dat er een beest zit. Zelfs al vergis je je, is er niets ergs gebeurd, terwijl een vergissing bij de andere optie jouw dood kan betekenen.

De mens heeft dus een soort instinct om gevaar te zien in alles waar geen duidelijke verklaring voor is, kwestie van je je te kunnen voorbereiden op dat gevaar en dan hopelijk te zien dat het eigenlijk maar niks was. Een god is dus niet meer dan een soort "placeholder" voor dat gevaar. Bliksems zullen voor een oermens iets mysterieus en indrukwekkends geweest zijn. Bij gebrek aan een duidelijke verklaring (er zijn geen dieren, planten, of geografische elementen die bliksems produceren), wordt er dan maar een soort opperwezen bijgesleurd dat zich in de wolken bevindt en met bliksems gooit. Het kan ook iets onschuldigs zijn, maar het is nu eenmaal veiliger om een wild beest en niet de wind te verdenken. En hup, een god is geboren. En hoe verdedig je je tegen dergelijk opperwezen? Wapens zullen wellicht niets uithalen, dus je kan maar beter zorgen dat je dat wezen gewoon geen reden geeft om achter je aan te komen. En hup, een godsdienstige ceremonie is geboren.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 11:36   #150
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Niet alleen zin geven aan het leven. God is simpelweg een soort vervangmiddel voor vijanden die er potentieel wel of niet zijn.

Stel, je bent een oermens en hoort geritsel in de struiken. Je kan denken dat het de wind is en niets doen, of je kan denken dat het een wild beest is en je wapens pakken. In beide gevallen kan je je ook vergissen, bijvoorbeeld wanneer je denkt dat het de wind is, waarna je niets doet en het dan toch een wild beest blijkt te zijn. Het weze duidelijk dat je dan maar altijd beter kan denken dat er een beest zit. Zelfs al vergis je je, is er niets ergs gebeurd, terwijl een vergissing bij de andere optie jouw dood kan betekenen.

De mens heeft dus een soort instinct om gevaar te zien in alles waar geen duidelijke verklaring voor is, kwestie van je je te kunnen voorbereiden op dat gevaar en dan hopelijk te zien dat het eigenlijk maar niks was. Een god is dus niet meer dan een soort "placeholder" voor dat gevaar. Bliksems zullen voor een oermens iets mysterieus en indrukwekkends geweest zijn. Bij gebrek aan een duidelijke verklaring (er zijn geen dieren, planten, of geografische elementen die bliksems produceren), wordt er dan maar een soort opperwezen bijgesleurd dat zich in de wolken bevindt en met bliksems gooit. Het kan ook iets onschuldigs zijn, maar het is nu eenmaal veiliger om een wild beest en niet de wind te verdenken. En hup, een god is geboren. En hoe verdedig je je tegen dergelijk opperwezen? Wapens zullen wellicht niets uithalen, dus je kan maar beter zorgen dat je dat wezen gewoon geen reden geeft om achter je aan te komen. En hup, een godsdienstige ceremonie is geboren.
m.a.w gelovigen zijn eigenlijk een soort achterlijke holbewoners?
Tafelpoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 11:58   #151
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tafelpoot Bekijk bericht
Lol

een beetje meer respect he hahahhahhaa .

Gelovigen zijn eigenlijk bijgelovigen , zij geloven in iets wat niet te geloven is , namelijk iets wat ze nooit gezien , gehoord of geroken hebben en ook geen enkel positief resultaat heeft gerealiseerd .
Oud 16 augustus 2012, 11:59   #152
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tafelpoot Bekijk bericht

Zucht...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 13:04   #153
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire Bekijk bericht
De islam, is slechts een flauw afzooisel (plagiaat) van de Juda-Katholieke leer.
Alle drie hebben ze hun beste tijd gehad.
Citaat:
Buiten allah, zou elke andere benaming ter aanduiding van hun opperste item strikt verboden moeten zijn. De Kerk negeren stekt U eveneens niet tot eer.
Die Allah doet niks anders dan verbieden en dreigen met het eeuwige hellevuur, dat strekt Hem niet tot eer.

Ik negeer de Kerk niet, ik val haar aan, omdat ze een museum is uit het verre verleden en de toekomst tegen houdt van mijn atoomtheorie.
Citaat:
De vereniging van de Vader en de Zoon vormen de Heilige geest, die in eenieder onder ons (incluis bij moslim en ander nep gelovigen) aanwezig is. Zelfs uw Atoomwezentjes ontsnappen er niet aan!
Ik geef er een veel diepere betekenis aan.

Omgekeerd zal de kerk niet aan Mij ontsnappen want ik ben de heilige geest zelf, samen met de microwezentjes en Jahweh en Allah en Jezus hebben nooit bestaan.
Citaat:

Ter zake: Harrie, uw opvattingen en redeneringen zijn beslist wel aandacht waardig. Heb je er al eens over gedacht Bvb., om uw marketingssysteem te vernieuwen?
Daar mogen anderen aan gaan werken, ik zelf ben daar niet zo goed in en heb daar ook de tijd niet voor.

Als ik dood ben mogen ze met mijn lijk aan de slag gaan.
Ik behoef dat dan niet meer mee te maken.
Het zal zeker een schaamteloze vertoning worden, zoals het ook met de leer van Jezus is gegaan.
Oud 16 augustus 2012, 13:07   #154
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
GOD is de eeuwige en oneindige Geest als Logische grondslag van het heelal en de mensheid.

Dit is gevonden door Hegel.

Verder bestaat die Geest ook werkelijk in een oneindig aantal microwezentjes.

Dat is gevonden door harriechristus.
Oud 16 augustus 2012, 13:12   #155
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Lol

een beetje meer respect he hahahhahhaa .

Gelovigen zijn eigenlijk bijgelovigen , zij geloven in iets wat niet te geloven is , namelijk iets wat ze nooit gezien , gehoord of geroken hebben en ook geen enkel positief resultaat heeft gerealiseerd .
Excuses, ik probeerde enkel een logische conclusie uit distel's readtie te distilleren.
Tafelpoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 08:01   #156
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Waarom zoeken gelovige, in alles en nog wat, naar een bewijs van Gods bestaan, als ze er toch al in geloven?

En wie is eigenlijk de Duivel, die zogezegd gevallen engel? Hoe almachtig is die God dan eigenlijk, als hij geen fluit te zeggen heeft aan die gevallen engel?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 12:03   #157
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Waarom zoeken gelovige, in alles en nog wat, naar een bewijs van Gods bestaan, als ze er toch al in geloven?
Omdat God eigenlijk de Geest is en dat het denken en begrijpen.

Het godsbestaan als Geest wordt bewezen in de filosofie van Hegel en zijn uiterlijk bestaan in mijn atoomtheorie.
Citaat:
En wie is eigenlijk de Duivel, die zogezegd gevallen engel? Hoe almachtig is die God dan eigenlijk, als hij geen fluit te zeggen heeft aan die gevallen engel?
GOD is ook Heer over alle kwaad, wat ook in de Bijbel zo staat.

"Ik ben de Here, en er is geen ander, die het licht formeert en de duisternis schept, die het heil bewerkt en het onheil creëert; Ik, de Here, doe dit alles allemaal zelf!"

Jesaja 45:7

En Lucifer is zijn Zoon, die Jahweh zelf bij zijn moeder Ishtar verwekt heeft.
Deze was de vrouw van Ahura Mazda en hun beiderlei zonen waren Elohim en Jahweh.
Elohim was de eerste goede God en bracht ook een goede schepping tot stand.
Maar Jahweh, de tweede zoon, was jaloers en heeft het verprutst.
Oud 17 augustus 2012, 12:39   #158
perzie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
God is perfect goed, en dat betekent inderdaad dat het geen vrije wil heeft.

Maar wij mensen hebben dat wel, wij kunnen dus heel goed god zijn daden heel slecht vinden.
Degene die vrije wil heeft gecreëerd, zou zelf geen vrije wil hebben? Raar besluit.

God heeft vrije wil. Hij zegt o.a. in een hadith:

Hadith Qudsi, Hadith 17 : Onrecht

"O Mijn dienaren, Ik heb voor Mijzelf onrecht verboden en heb dat onder jullie ook verboden gemaakt. Doe elkaar dan ook geen onrecht aan. O Mijn dienaren, jullie zijn allen dwalenden, behalve degene die Ik geleid heb; vraagt Mij daarom om geleid te worden en Ik zal jullie leiden. O Mijn dienaren, jullie lijden allen honger, behalve degene die Ik gevoed heb; vraagt Mij daarom om gevoed te worden en Ik zal jullie voeden. O Mijn dienaren, jullie zijn allen naakt, behalve degene die Ik gekleed heb; vraagt Mij daarom om gekleed te worden en Ik zal jullie kleden. O Mijn dienaren, waarlijk, jullie begaan dag en nacht zonden en Ik vergeef alle zonden; vraagt Mij daarom om vergiffenis en Ik zal jullie vergeven.

O Mijn dienaren, jullie zijn niet in staat om Mij te benadelen met enig nadeel. En jullie zijn niet in staat om Mij te bevoordelen met enig voordeel. O Mijn dienaren, al zouden jullie eerste tot en met jullie laatste, en (alle) mensen en djinn net zo godvrezend zijn als de meest godvrezende persoon onder jullie, dan zou dat niets aan Mijn Heerschappij toevoegen. O Mijn dienaren, al zouden jullie eerste tot en met jullie laatste, en (alle) mensen en djinn net zo verdorven zijn als de meest verdorven persoon onder jullie, dan zou dat niets aan Mijn Heerschappij afdoen. O Mijn dienaren, al zouden jullie eerste tot en met jullie laatste, en (alle) mensen en djinn, allemaal op één vlakte staan en Mij vragen, en Ik iedereen zou geven wat hij wenst, dan zou dat niet meer verminderen van wat Ik heb (aan bezit), dan dat wat een naald onttrekt, wanneer deze in de zee wordt gedoopt.
O Mijn dienaren, het zijn uitsluitend jullie daden (waarop jullie afgerekend zullen worden) die Ik voor jullie optel en daarnaar zullen jullie beloond worden. Wie het goede treft (in het Hiernamaals), moet Allah prijzen (Alhamdoelillah zeggen). En wie iets anders dan dat treft, laat hem niemand anders dan zichzelf verwijten.

(Overgeleverd door Moeslim)

De inhoud van de hadith hierboven is eigenlijk ook uit de koran af te leiden. Allah swt heeft dus uit eigen, vrije wil onrecht voor zichzelf verboden. (En dit ook verboden gemaakt voor de mensen). Maar Allah de Almachtige is natuurlijk altijd in staat om zich aan Zijn wetten te houden, in tegenstelling tot de zwakke mens.
Het plegen van onrecht zou sowieso in tegenstrijd zijn met het goede of "God zijn".

Allah swt heeft de Quran neergezonden als Furqan, nl. een criteria om onderscheid te maken tussen goed en slecht.
God heeft het slechte niet geschapen... het is de afwezigheid van het goede of God dat leidt tot dwaling en slechtheden.

Dus lees de Quran en vraag God om leiding, zodat je succesvol zal zijn.
perzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 13:01   #159
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Nee, dat kan niet, want je bent sowieso door je ouders voortgebracht, die jouw natuurlijke goden zijn, en dan ook nog door de microwezentjes die hogere goden zijn.

Dus je bent wel god, maar als slechts één god te midden van een oneindig aantal anderen.
U heeft het goed begrepen . Heil Harrie.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 13:06   #160
perzie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht

Niemand gelooft zonder bewijs, of zou dat moeten doen.
De mens, ook een gelovige, is een verstandig wezen dat op basis van "bewijsstukken" (oftewel God's Openbaringen, zoals de Quran) conclusies trekt. Vertel eens, verkeer jij in ongeloof zonder bewijs? Hoe kun je dan zo overtuigd van je gelijk zijn? Wellicht is er dan twijfel omtrent het bestaan van God?

En er is een verschil tussen engelen en de duivel(s). Engelen gehoorzamen Allah swt omdat Hij ze zo heeft geschapen. Net als bv. de zon, maan of aarde hebben ze geen vrije wil om God ongehoorzaam te zijn en vervullen ze hun taak zoals Hij het hen oplegt. Ze aanbidden God altijd.

De duivel is geen engel en ook nooit geweest. Hij had van God, net als de mens, binnen bepaalde grenzen een vrije wil. De duivel stond in een hoge rank bij God, als iemand die uit vrije wil zo'n goede aanbidding verricht.
Tot God de eerste mens Adam as met vrije wil creëerde en de duivel arrogant werd. Hij achtte zichzelf beter dan de mens, beter (gekwalificeerd) om Allah swt te aanbidden. Door die arrogantie werd hij ongehoorzaam aan God. De duivel is door eigen toedoen van diens hoge positie bij God gevallen.
Dan heeft de duivel ook de mens misleid, zodat die ook uit "God's genade" zou vallen.

God de Almachtige kon zo'n ongehoorzaamheid natuurlijk niet ongestraft tolereren, op een reine plaats nabij Hem. Hij heeft dus als Schepper uiteraard iets te zeggen over de duivel (+ de mens) en hen allebei verbannen naar de aarde, de één als vijand tot de ander. Adam as werd uiteindelijk na x jaren vergeven, nadat hij een smeekbede (of gebed of dua) leerde van God.

Maar tot op de dag van vandaag misleid de duivel mensen naar de hel omdat dat ook zijn bestemming is...

In soera De Kantelen 11-25 wordt verhaald:

Wij schiepen u, daarna vormden Wij u; toen zeiden Wij tot de engelen: "Onderwerpt u aan Adam" en zij onderwierpen zich, behalve Iblies; hij behoorde niet tot degenen die zich onderwierpen. (God) zeide: "Wat belette u, u te onderwerpen, toen Ik u (dat) gebood?" Hij antwoordde: "Ik ben beter dan hij. Gij hebt mij uit vuur en hem uit klei geschapen. (God) zeide: "Verwijder u van hier - het is niet aan u, hier hoogmoedig te zijn. Ga heen, gij behoort stellig tot degenen, die vernederd zullen worden." Hij zeide: "Geef mij uitstel tot aan de Dag waarop zij zullen worden opgewekt." (God) zeide: "U is uitstel verleend." Hij antwoordde: "Welnu, daar gij mij liet dwalen zal ik hen voorzeker in de weg gaan zitten op Uw rechte pad." "Dan zal ik mij gewis vóór hen en achter hen en van hun rechter en van hun linker zijde tonen en Gij zult de meesten hunner niet dankbaar vinden." (God) zeide: "Ga heen, veracht en verworpen. Wie hunner u ook zal volgen, Ik zal voorzeker de hel met u allen vullen." "O, Adam, vertoef met uw vrouw in de tuin en eet, wat gij wilt, maar nadert deze boom niet, anders zul je tot de onrechtvaardigen behoren." Maar Satan fluisterde hun (boze ingevingen) in opdat hij hun naaktheid zou openbaren die voor hen verborgen was, en zeide: "Uw Heer heeft u deze boom alleen verboden, opdat gij geen engelen of eeuwig- levenden zoudt worden." En hij zwoer tot hen: "Ik ben voor u zeker een oprechte raadgever." Zo deed hij hen door bedrog vallen. En toen zij van de boom proefden werd hun naaktheid hun duidelijk en zij begonnen zich te bedekken met bladeren uit de tuin. En hun Heer riep hen en zeide: "Verbood Ik u die boom niet en zeide Ik niet tot u: ’Voorwaar, Satan is een openlijke vijand voor u’?" Zij antwoordden: "Onze Heer, wij hebben onszelf onrecht aangedaan en als Gij ons niet vergeeft en ons niet genadig zijt, zullen wij zeker tot de benadeelden behoren. Hij zeide: "Gaat heen, sommigen uwer zullen de vijanden van anderen zijn. En er is voor u een verblijfplaats op aarde en een voorziening voor een bepaalde tijd." Hij zeide: "Gij zult daarop leven en sterven en gij zult daarvandaan worden opgewekt."

PS. in de maand waarin de Quran werd neergezonden als genade en leiding voor de mensheid, nl. de Ramadan, wordt de duivel zelfs door God opgesloten. Dit is opnieuw een genade van Allah swt, zodat mensen een soort van training kunnen krijgen om zich tijdens het jaar te bewapenen tegen zondes.
perzie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be