Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2012, 15:15   #141
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht

Ik probeerde ook eens CKII, maar ik herinner me niet dat je daar tot midden-afrika kon raken?
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 15:18   #142
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Ik probeerde ook eens CKII, maar ik herinner me niet dat je daar tot midden-afrika kon raken?
Dat is van de 1.06 patch denk ik. Gereleased samen met Sword of Islam.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 15:31   #143
Liederik
Staatssecretaris

Standaard

Af en toe krijge je hovelingen met een bepaalde familienaam gerelateerd aan een stad of dorp.
Zo kreeg ik als graaf van Vlaanderen op een gegeven moment Arnaud van Torhout, hoewel de holding Torhout er nog niet was.

En ik gaf de man dan meteen ook een county om te regeren. Helaas stierf hij zonder afstammelingen na te laten, wat spijtig is gezien ik een 'van Torhout' -client dynastie in het leven wou roepen.

In een poging die te hercreëren bouwde ik dan een kasteel holding bij in county Brugge, en kreeg ik de holding Torhout. Maar daar kwam geen 'van Torhout' baron kant en klaar uitfloepen.

Is dat puur kans denk je, of moest ik gewoon wat wachten?

Laatst gewijzigd door Liederik : 9 november 2012 om 15:32.
Oud 9 november 2012, 15:34   #144
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Af en toe krijge je hovelingen met een bepaalde familienaam gerelateerd aan een stad of dorp.
Zo kreeg ik als graaf van Vlaanderen op een gegeven moment Arnaud van Torhout, hoewel de holding Torhout er nog niet was.

En ik gaf de man dan meteen ook een county om te regeren. Helaas stierf hij zonder afstammelingen na te laten, wat spijtig is gezien ik een 'van Torhout' -client dynastie in het leven wou roepen.

In een poging die te hercreëren bouwde ik dan een kasteel holding bij in county Brugge, en kreeg ik de holding Torhout. Maar daar kwam geen 'van Torhout' baron kant en klaar uitfloepen.

Is dat puur kans denk je, of moest ik gewoon wat wachten?
Ik weet niet goed meer hoe dat systeem in CK I werkt. Sorry.

-H. Marcuse
Oud 9 november 2012, 15:45   #145
Liederik
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik weet niet goed meer hoe dat systeem in CK I werkt. Sorry.
Je kan geen holdings bijzetten in 1.

Dus de vraag was voor de CKII...

Laatst gewijzigd door Liederik : 9 november 2012 om 15:46.
Oud 9 november 2012, 15:48   #146
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
En in de twee?
Als je land geeft aan een lowborn courtier dan neemt hij de naam van het landgoed dat je hem geeft.

Als je een courtier via een decision naar je court roept dan krijgt die de naam van een willekeurig graafschap denk ik.

Edit: Ik gebruik wel de CK+ mod.

Heb je trouwens al eens opnieuw geprobeerd om CK II te spelen? Ze hebben de performance verbeterd in één van de patches.

-H. Marcuse

Laatst gewijzigd door Munglik : 9 november 2012 om 15:49.
Oud 9 november 2012, 16:19   #147
Liederik
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Als je land geeft aan een lowborn courtier dan neemt hij de naam van het landgoed dat je hem geeft.

Als je een courtier via een decision naar je court roept dan krijgt die de naam van een willekeurig graafschap denk ik.

Edit: Ik gebruik wel de CK+ mod.

Heb je trouwens al eens opnieuw geprobeerd om CK II te spelen? Ze hebben de performance verbeterd in één van de patches.
Ah, bedankt. Het leuke is inderdaad dat er constant onderhoud is en een massa mods en extenties. zijn. CK1 kan je exporteren naar EU, ook de moeite.

Ik probeer de huidige 2 dan wanneer ik de hardware upgrade.En dat moet in december gebeuren.

Waarbij de twijfel is tussen een laptop (lenovo thinkpad edge) en hybride tablet op win8 (samsung ativ smartpc). De tablet zal het waarschijnlijk halen.
Oud 9 november 2012, 16:40   #148
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ah, bedankt. Het leuke is inderdaad dat er constant onderhoud is en een massa mods en extenties. zijn. CK1 kan je exporteren naar EU, ook de moeite.

Ik probeer de huidige 2 dan wanneer ik de hardware upgrade.En dat moet in december gebeuren.

Waarbij de twijfel is tussen een laptop (lenovo thinkpad edge) en hybride tablet op win8 (samsung ativ smartpc). De tablet zal het waarschijnlijk halen.
Er zal waarschijnlijk ook een converter van CKII -> EU4 komen.

-H. Marcuse
Oud 9 november 2012, 17:12   #149
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Bleh, door naar empire te gaan is de de-jure-vorming van Israel achteruitgegaan. Dat zou mijn doel geweest zijn dit potje. Pff, de Cohen Hagadol tot vazal maken was het dus niet waard, en de Joodse Heilige Order tot vazal maken ook niet.

Bon, eens zien wat CK+ doet qua religie.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2012, 22:22   #150
Munglik
Minister-President

Standaard

Het was een tijdje geleden dat ik nog eens gespeeld heb zonder cheats.
Ik heb het een beetje historisch plausibel gemaakt + mijn inflatie is nooit boven de 3% geweest. Paraguay, Mallaca en Zwitserland zijn vazalen.

-H. Marcuse
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be