Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2012, 07:23   #141
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bij de N-VA top hebben ze veel meer talent dan jij mij hier toeschrijft.
Umm wellicht omdat de N-VA meer talent heeft dan gij...

Citaat:
Je kan toch niet ontkennen dat de N-VA altijd EDR als premier naar voor heeft geschoven ?
Ik ontken dat zeker niet. Maar gij onkent wel waarom dat zo was... nl omdat er geen ene Wallo-fascistische (anschlussen, geld afpakken, de Vlaming als untermensch beschouwen, zeker de Vlaming die durft opkomen voor zijn rechten) partij bereid was om een Vlaamse nationalist als premier te dulden, laat staan te aanvaarden.

Er was dus geen keuze - geen ene Vlaming buiten BDW die premier kon worden. Dus het moest EDR worden. Gaat ge het ons kwalijk nemen dat we de realiteit onder ogen durven nemen?

NB Uw gehandicapte kijk op de zaak zal de N-VA niet beschadigen hoor. In het slechtste geval zal uw pathetische betoog enkele stemmen extra opleveren. In het beste geval beseffen duizenden en duizenden en duizenden Vlaming dat gij het beste zijt dat we van de franstaligen mogen verwachten... En dan wordt het boomschors met moddernais voor het Zimbabwe-sur-Meuse... enjoy
Oud 29 augustus 2012, 07:42   #142
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Hehe,ik ga voor 2014.....

Het stropke mooi rond de nek van het belgique a papa leggen,en effe aantrekken....

En dan wordt het bankje weggeschopt....
Om dat bankje weg te schoppen, gaan er velen kandidaat zijn.

Vooral uit de huidige machtspartijen.
Doet me denken aan het feit dat na de bevrijding er plots heel veel helden uit het verzet bleken op te staan, waar voordien nooit van gehoord was.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2012, 07:43   #143
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ik heb het begrepen,jij bent écht van kwade wil,bel me eens op de dag dat je leest wat er écht geschreven staat....

Mislukking zegt u,man,man,een zegen is die hele Di Rupo en zijn vazallenregering,gelukkig moet je niet al te lang meer wachten om het concrete resultaat daarvan te aanschouwen....

Leg de tube pergalen maar al klaar,uw billen zullen u dankbaar zijn...

En jouw partijtje zal het op zijn bord gaan krijgen,en die ander toekomstige tradio-dwergpartijtjes uiteraard ook...

De kiesdrempel komt in zicht,of ze er gaan over geraken is uiteraard vers twee...
BUB laat je er het best buiten want deze betekenen niets op het politiek landschap.

Hoe lang ga jij nog wachten en hoeveel structurele onheil ga jij Elio Di Rupo I nog jouw geduld gunnen ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2012, 07:55   #144
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
BUB laat je er het best buiten want deze betekenen niets op het politiek landschap.

Hoe lang ga jij nog wachten en hoeveel structurele onheil ga jij Elio Di Rupo I nog jouw geduld gunnen ?
Hoe lang ga jij nog wachten? Hoeveel structurele onheil ga jij EDR I nog jouw geduld gunnen? En vooral: wat ga jij daartegen doen?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2012, 07:57   #145
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En jij? Hoe lang ga jij nog wachten? Van jou hoeft niemand iets te verwachten. Dat heb je zelf geschreven. Bijgevolg heb je zelfs het recht niet om anderen die vraag te stellen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2012, 07:58   #146
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Hoe lang ga jij nog wachten? Hoeveel structurele onheil ga jij EDR I nog jouw geduld gunnen? En vooral: wat ga jij daartegen doen?
Vive? Niets. Van hem hoeft niemand iets te verwachten. Dat zijn z'n eigen woorden.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2012, 08:03   #147
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Umm wellicht omdat de N-VA meer talent heeft dan gij...

Ik ontken dat zeker niet. Maar gij onkent wel waarom dat zo was... nl omdat er geen ene Wallo-fascistische (anschlussen, geld afpakken, de Vlaming als untermensch beschouwen, zeker de Vlaming die durft opkomen voor zijn rechten) partij bereid was om een Vlaamse nationalist als premier te dulden, laat staan te aanvaarden.
De populariteitspolls van Bart De Wever in Wallonië spreken je tegen. Hij is daar zelfs de meest populaire politicus bij UWE. Verhofstadt was minder populair in Wallonië dan Bart De Wever toen hij aan de macht kwam.

Citaat:
Er was dus geen keuze - geen ene Vlaming buiten BDW die premier kon worden. Dus het moest EDR worden. Gaat ge het ons kwalijk nemen dat we de realiteit onder ogen durven nemen?
Ik neem het niet kwalijk dat jij het verhaaltje gelooft dat de politici je voorschotelen. Jouw geval is echt een droom voor de politici. Jij denkt echt van jezelf dat jij zelf op dat idee bent gekomen. Dat maakt dat jij dit excuus van de politici aanvaardt om gelijk wat in je strot laten te duwen. Zoals nu een links premier in tijden van crisis waar onomkeerbare structurele maatregelen worden genomen. Jij bent zelfs bereid van geduld te hebben terwijl jouw politici zelf aan de oorzaak liggen van het rampzalig beleid dat zij anderen laten uitvoeren.

Citaat:
NB Uw gehandicapte kijk op de zaak zal de N-VA niet beschadigen hoor. In het slechtste geval zal uw pathetische betoog enkele stemmen extra opleveren. In het beste geval beseffen duizenden en duizenden en duizenden Vlaming dat gij het beste zijt dat we van de franstaligen mogen verwachten... En dan wordt het boomschors met moddernais voor het Zimbabwe-sur-Meuse... enjoy
Het is helemaal niet mijn bedoeling om de N-VA te beschadigen. Waar haal je dat ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 29 augustus 2012, 09:14   #148
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
De populariteitspolls van Bart De Wever in Wallonië spreken je tegen. Hij is daar zelfs de meest populaire politicus bij UWE. Verhofstadt was minder populair in Wallonië dan Bart De Wever toen hij aan de macht kwam.

Ik neem het niet kwalijk dat jij het verhaaltje gelooft dat de politici je voorschotelen. Jouw geval is echt een droom voor de politici. Jij denkt echt van jezelf dat jij zelf op dat idee bent gekomen. Dat maakt dat jij dit excuus van de politici aanvaardt om gelijk wat in je strot laten te duwen. Zoals nu een links premier in tijden van crisis waar onomkeerbare structurele maatregelen worden genomen. Jij bent zelfs bereid van geduld te hebben terwijl jouw politici zelf aan de oorzaak liggen van het rampzalig beleid dat zij anderen laten uitvoeren.

Het is helemaal niet mijn bedoeling om de N-VA te beschadigen. Waar haal je dat ?
Ik ga nog maar eens een poging ondernemen:
heb je een bron voor die polls en wat is UWE?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2012, 10:35   #149
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Vive? Niets. Van hem hoeft niemand iets te verwachten. Dat zijn z'n eigen woorden.
Ik denk dat je gelijk hebt. Hij doet intussen blijkbaar zelfs geen poging meer om mijn vragen te beantwoorden (iets wat mij in andere topics ook al opviel).
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2012, 13:11   #150
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat de Finanzausgleich transparanter is dan de statistieken van de Nationale Bank is een fabeltje. Zeg me eens hoeveel Beieren heeft bijgedragen voor AMD Dresden de laatste 10 jaar ?
Finanzausgleich is een jaarlijks bekendgemaakte en gedetailleerde statistiek. Bij mijn weten zit dergelijke statistiek niet in de periodieke cijfers van de NBB.
Het is natuurlijk weer eens typisch voor jou dat je dan poogt iemand op te zadelen met opzoekingswerk. Mijn antwoord daarop is zeer eenvoudig: doe het zelf. Je kunt bv. wat zoeken in :http://lfa.vwl.uni-wuerzburg.de/
Oud 29 augustus 2012, 13:14   #151
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
http://www.knack.be/nieuws/belgie/n-...te-Knack-NL-nl
Volgens Knack haken in heel wat gemeenten verschillende kandidaten af om op de verkiezingslijsten te gaan staan.
Is er dan toch een malaise binnen die partij?
Ik denk dat het een heel normaal verschijnsel is.
Mensen gaan impulsief met een paar pinten in hun lijf en verblind door een mogelijks electoraal succesje op een lijst staan.
Daarna lezen ze eens het programma, of ze aanhoren het kwijlende gebrabbel van een van de mindere partijgoden, en dan gaan ze nadenken over hun overhaaste debiele move.
Nog even wat misprijzen van familie of een goede vriend, en ze krabbelen terug, en halen hun naam van de vermaledijde partijlijst, in de hoop er niet langer mee geassociëerd te worden door verstandige, weldenkende mensen.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 29 augustus 2012 om 13:15.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2012, 14:11   #152
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Finanzausgleich is een jaarlijks bekendgemaakte en gedetailleerde statistiek. Bij mijn weten zit dergelijke statistiek niet in de periodieke cijfers van de NBB.
Het is natuurlijk weer eens typisch voor jou dat je dan poogt iemand op te zadelen met opzoekingswerk. Mijn antwoord daarop is zeer eenvoudig: doe het zelf. Je kunt bv. wat zoeken in :http://lfa.vwl.uni-wuerzburg.de/
Ik het programma geïnstalleerd en eens bekeken. Eerlijk gezegd ben ik zwaar teleurgsteld. Het gaat helemaal niet zo ver in detail als de KUL Vives transfers studies.

Dit programma is ook geen overheidsuitgave, het is een programma van een Duitse universiteit dat zich baseert op de cijfers van de BUBA. Net zoals de KUL Vives studies zich baseren op de cijfers van de NBB.

Ik vind trouwens totaal niet wat ik zocht.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 29 augustus 2012 om 14:13.
Oud 29 augustus 2012, 14:15   #153
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Mensen gaan impulsief met een paar pinten in hun lijf en verblind door een mogelijks electoraal succesje op een lijst staan.
Daarna lezen ze eens het programma, of ze aanhoren het kwijlende gebrabbel van een van de mindere partijgoden, en dan gaan ze nadenken over hun overhaaste debiele move.
Nog even wat misprijzen van familie of een goede vriend, en ze krabbelen terug, en halen hun naam van de vermaledijde partijlijst, in de hoop er niet langer mee geassociëerd te worden door verstandige, weldenkende mensen.
Oud 29 augustus 2012, 14:32   #154
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik ga nog maar eens een poging ondernemen:
heb je een bron voor die polls en wat is UWE?
www.uwe.be

Oud 29 augustus 2012, 15:34   #155
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Gaat dat echt zo in de partij van jouw voorkeur ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 29 augustus 2012, 15:40   #156
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja en?
Waar beweren die dat Dewever volgens de Walen de populairste politicus is?
Oud 29 augustus 2012, 15:42   #157
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gaat dat echt zo in de partij van jouw voorkeur ?

.
Ik heb dat hier ook al gezien,op café wat pintelieren en dan begint het gelul,achteraf staan ze dan te zien wat het allemaal meebrengt,gezaag van familie en vrienden!!
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2012, 15:45   #158
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
Ik heb dat hier ook al gezien,op café wat pintelieren en dan begint het gelul,achteraf staan ze dan te zien wat het allemaal meebrengt,gezaag van familie en vrienden!!
Dat soort mensen zou dan toch beter gewoon van café wegblijven.
Stel dat zulke personnages verzekeringleurders, autoverkopers, beleggingsadviseurs aan de toog tegenkomen...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 29 augustus 2012 om 15:45.
Oud 29 augustus 2012, 15:57   #159
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat soort mensen zou dan toch beter gewoon van café wegblijven.
Stel dat zulke personnages verzekeringleurders, autoverkopers, beleggingsadviseurs aan de toog tegenkomen...
...en dat ze zich zouden laten verzekeren bij een andere maatschappij, dan bij die waar de rest van de familie geldelijk gewin heeft...
Ge kunt u de familiale ruzies al voorstellen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2012, 15:57   #160
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
Als ge a zegt moet ge b zeggen.
Welke partij en waar.

En eerlijk: ik heb ook al ene horen zeveren die mij ook graag als lid van het abvv gezien had. Nu, die mens was ook maar gewoon lid van het abvv, wel een overtuigd lid, maar ook - minstens op dat ogenblik - een zat lid.

Ik kan je in alle eerlijkheid zeggen: als lid van de nva heb ik enkel een nieuwsbrief ontvangen waarin aangekondigd werd dat ze zouden beginnen met de lijstvorming, en graag alle kandidaturen (zeker ook van dames) binnenkregen.
Gezien ik daar geen ambities voor heb, heb ik me niet kandidaat gesteld.
En vervolgens heeft men mij daarover niet gecontacteerd.
Je zou toch denken dat ze eerst de betalende leden contacteren, vooraleer te trachten te ronselen in cafés onder mensen die niet eens lid zijn.

.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be