![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Geef een score aan de laksheid van het gerecht | |||
10 |
![]() ![]() ![]() |
18 | 52,94% |
9 |
![]() ![]() ![]() |
4 | 11,76% |
8 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
7 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,94% |
6 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,88% |
5 |
![]() ![]() ![]() |
4 | 11,76% |
4 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
3 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,94% |
2 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
1 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,94% |
0 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,82% |
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men wou hem opsluiten in de Begijnenstraat, waarop de man vertelde dat dit gevaarlijk was voor hem. De onderzoeksrechter vroeg hem waarom dit gevaarlijk was. De man vertelde dat hij een tijdje geleden bij iemand twee kilo drugs gekocht had, en die had hem suiker geleverd in plaats van drugs. Nu had hij daar niets van gezegd en de volgende keer dat hij bij die kerel 2 kilo drugs gekocht had, had hij hem geript, hij was dus gaan lopen met die 2 kilo zonder te betalen. Daarom was hij er van overtuigd dat men hem aan het zoeken was en in de Begijnenstraat zou men hem pakken. De onderzoeksrechter liet hem dan maar naar de gevangenis van Mechelen brengen Op het einde van het programma kwamen we te weten dat de gewapende overvaller een voorwaardelijke straf had gekregen voor de overvallen. En over zijn bekentenis over het handelen in drugs op grote schaal werd niet meer gesproken en werd hij niet vervolgd. ...
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor mij mag de doodstraf terug ingevoerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat had je nu gedacht? Er is geen plaats genoeg om ze langere straffen te laten doen, ik weet wel dat je dit niet begrijpt, maar ik kan het niet ander zeggen.
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() De overbezetting bedraagt 20% en is gemakkelijk weg te werken. Het kan in geen enkel geval een excuus zijn om moordenaars vrij op straat te laten lopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men nu gaat beslissen dat men veel langer gaat binnen zitten, dan zullen diegenen die nu veroordeeld worden 20 jaar en langer moeten wachten om hun straf te gaan uitzitten. Je begrijpt toch wel dat dit niet kan?
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken mensen die momenteel bijna vier jaar geleden veroordeeld zijn en nog steeds wachten op de uitvoering van hun straf. Je begrijpt dan toch dat de wachtlijst op de strafuitvoering minstens vier jaar bedraagt? En dat is zonder de straffen te verlengen, want als dat in uitvoering gaat dan gaan de wachttijden naar tien en vijftien jaar minstens stijgen. Ik ben heel benieuwd naar uw voorstellen om die wachtlijsten even weg te werken terwijl de gevangenisstraffen langer worden. Edit: Ik heb de indruk dat je schijnt te denken dat iedereen die veroordeeld is in de gevangenis zit, uw idee¨over de hele zaak is redelijk ver van de realiteit verwijderd.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 20 februari 2013 om 22:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Althans dat stond enkele dagen geleden in de gazet. Het stijgt dus jaarlijks, dat langer zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doch een uur na het vervallen van je tijdsdatum en uiterste uur omsingelen ze je huis met mitraileurs om je dood te komen schieten. Daar hadden ze de jaren tussenin geen erg in dat je gewoon ook thuis zat.Wet is wet..uw uur is uw uur. Al bij al zijn er op die manier vele jaren verstreken alvorens ik aan de straf begon. Men mag die tijd gerust bij de straf tellen vind ik. In al die tijd moet je immers met geen carriere of aankoop van een huis bezig zijn. En nadien als men de straf er bij telt heb je echt een lange....zeer lange lijdensweg vol stress achter de rug. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() Vandaag.be:
Voorwaardelijke straf voor onthaalmoeder die baby schedelbreuk bezorgde Heeft het gerecht soms een schedelbreuk? Laatst gewijzigd door eno2 : 4 maart 2013 om 13:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aangezien de overbezettingsgraad van de cellen nog geen 25% bedraagt, moet het probleem van de strafuitvoering en van de wachtlijsten gemakkelijk op te lossen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bent aan het dwalen, straffen tot zes maand worden niet uitgevoerd. Straffen tot drie jaar vallen semi-automatisch onder 1/3. Wie dus drie jaar krijgt zit daar minstens een jaar van.
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Met en langs het gerecht valt niets meer aan te vangen
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet een lul zijn om zich vrijwillig te willen laten opsluiten. Ik vind het moeilijk om te begrijpen dat iemand zich vrijwillig aanbiedt, en zich laat opsluiten. En dit terwijl de grootste criminelen, fradeurs, hun kat sturen. Moord en ander geweld ligt in de publieke opinie blijkbaar toch iets gevoeliger. Laatst gewijzigd door Rudy : 7 maart 2013 om 19:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Xenophon : 7 maart 2013 om 18:57. |
||
![]() |
![]() |