![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is eigen aan de job. Mensen hebben nu eenmaal hulp nodig op alle momenten van de dag, en wachten niet netjes met creperen tot meneer of mevrouw de verpleegster/dokter/chirurg zijn uren beginnen..... Redundant personeel, om er voor te zorgen dat op drukke momenten net genoeg personeel is, is onmogelijk. Kwa kosten zou dat zorg onbetaalbaar maken. Maar aan zo een dingen denk jij natuurlijk niet als ambtenaar. Alles komt bij jou toch uit de grote pot, die gevuld wordt door de boze loontrekkende, zelfstandige of bedrijfsleider. Laatst gewijzigd door Tavek : 8 oktober 2012 om 21:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overheidsbedrijven die staken gijzelen gewoon de gehele bevolking. En daarom moeten we werk maken van minimale dienstverlening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() Neen we weten het al. U bent ambtenaar, u voelt zich onderbetaalt, en meent dat het de plicht is van de gemeenschap om u te onderhouden. Maar iets terug doen voor die gemeenschap, oh nee !
Van Maerlant is dokter veronderstel ik. Aan die mensen hebben we wat in de maatschappij. Aan pencil pushers gelijk u niks, die kosten enkel geld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Verpleegkundige, eigenlijk. Dus de verloning is ook nog eens niet echt in overeenstemming met het werk. Maar klagen doe ik niet. Anders dan sommige mensen heb ik voor een beroep gekozen waar je in de eerste plaats instaat voor anderen. Zoals ik al zei, zou ik heel makkelijk mijn acht uur per dag kunnen werken en vervolgens naar huis gaan. Als je in de zorg werkt, heb je echter genoeg moraliteit om dat niet te doen. Raf zijn stempeltjes en prikkers wachten wel tot de volgende dag. Patiënten zijn er de volgende dag misschien niet meer.
Citaat:
Wij werken niet in de privé-sector, dus ziekenhuizen, woon-zorgcentra en de anderen kunnen ons niet meer bieden, aangezien de loonbarema's vastgelegd zijn door de overheid en de subsidies al ontoereikend zijn voor het huidige personeel, laat staan extra's. Klokvast stoppen met werken, zoals jij duidelijk wel doet, is onmogelijk voor ons. Wie gaat er mijn patiënten verzorgen als ik het niet doe? Een van de collega's die al evenveel (of nog meer) onbetaalde overuren heeft staan dan ik? Dat of niemand, waardoor de patiënt in de kou blijft staan. Word toch wakker, kerel. Jij hebt blijkbaar geen grammetje besef van de wereld buiten jouw bureautje. Wat klagen over je oh zo lage loontje, terwijl je het hele scala van buitengewone voordelen die je statuut je oplevert als volstrekt logisch ziet. Mijn loon ligt door de barema's ook betrekkelijk laag (zeker voor iemand met een hogere opleiding), maar ik krijg de voordelen niet die jij hebt (hoewel mijn loonbeperking ook van de overheid komt). 'Loon recupereren' tijdens mijn pensioen zit er voor mij niet bij, aangezien ik een bediende ben. Ik mag dus werken en overwerken om jouw exorbitante pensioen te betalen. Het pensioen van degene die mij een idioot noemt omdat ik dat moet doen en zelf zeker geen minuutje gaat overwerken.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 9 oktober 2012 om 11:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Minister
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Sommige mensen werken gratis vanwege enorme personeelstekorten en het feit dat hun baan er om draait anderen effectief te helpen. Als ik na acht uur werken zou stoppen, zouden heel wat mensen broodnodige verzorging missen. Ik ben dus duidelijk een volslagen idioot. Wel, dan weet van Maerlant wat hem te doen staat de dag dat Raf medische verzorging nodig heeft en de werkuren zijn net voorbij. Gewoon laten creperen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En als uw baas u uitnodigt om te spreken over hoe je de dienstverlening naar de klant kan verbeteren, maar hij aan tafel enkel wil spreken over hoe hij uw verloning gaat verlagen, neemt u zichzelf dat dan kwalijk? Bent u dan een prutser? En de pendelaars kunnen met de bus, auto, fiets, te voet etcetera he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aangezien ze de reizigers al jarenlang teisteren met stakingen zal het wel over jaren gaan hé... Wie moet men uitnodigen aan die tafel? De vakbond? Als de stakers al eens beginnen met te werkien voor hun geld en eerst een keer af te wachten waar de gesprekken toe leiden ... Maar neen, staken om te kloten en dan eens horen over wat het gaat... Citaat:
![]() Voor alles is een oplossing hé... ![]() Laatst gewijzigd door manta : 9 oktober 2012 om 18:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als de Belgen niet willen dat het spoor hervormd wordt door Magnette moeten ze maar niet op de drie machtspartijen (NL+FR) blijven stemmen. Doen ze dat wel en gaan die aan de verloning van het werkvolk morrelen, tjah, dan kan het dat die gaan staken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En het getuigt echt van veel realiteitsbesef dat u blijkbaar denkt dat de engeltjes de spoormannen en -vrouwen uit de hemel naar onze aarde hebben gebracht om uit naastenliefde gratis voor u met de treintjes te komen rijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En ook nog: een dag moeilijk op je werk geraken is nog wat anders dan sterven in de spoed he jongens Laatst gewijzigd door Klein Licht : 11 oktober 2012 om 09:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De ware 'redenen' zijn een pak minder symphatieker voor de reizigers... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De staat is als tegenpartij in een onderneming een 'mietje', een "zwakke' opponent omdat hun werknemers ook hun kiezers zijn.. Als je dan om de haverklap moet gaan staken ben je niet meer bezig met de realiteit maar met communistische idealen dat de staat maar voor alle verzuchtingen moet opdraaien..het feit dat de pvda acod'ers nu stijf aan het liegen zijn over de ware redenen voor de staking is een veeg teken aan die wand.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.dewereldmorgen.be/foto/20...levert-niks-op Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is duidelijk een geval waar de dienstverlening als EXTRA argument gebruikt wordt om de EIGEN eisen kracht bij te zetten... |
|
![]() |
![]() |