Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2012, 21:14   #141
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Waarom richt je je pijlen op mij, Van Maerlant? Het is niet mijn fout dat verpleegkundige diensten overwerkt, onderbemand en onderbetaald zijn hoor... Wat ik wel weet, is dat je niemand ertoe beweegt iets aan die problematiek te doen door braafjes de knikken en te slikken. Waarom zou men iets ondernemen, zo lang er toch overwerkte, onderbetaalde idioten zijn die zonder morren het werk verzetten?
Onregelmatige uren, occasioneel overwerk, etc...los je niet op door meer personeel.

Dat is eigen aan de job. Mensen hebben nu eenmaal hulp nodig op alle momenten van de dag, en wachten niet netjes met creperen tot meneer of mevrouw de verpleegster/dokter/chirurg zijn uren beginnen.....

Redundant personeel, om er voor te zorgen dat op drukke momenten net genoeg personeel is, is onmogelijk. Kwa kosten zou dat zorg onbetaalbaar maken. Maar aan zo een dingen denk jij natuurlijk niet als ambtenaar. Alles komt bij jou toch uit de grote pot, die gevuld wordt door de boze loontrekkende, zelfstandige of bedrijfsleider.

Laatst gewijzigd door Tavek : 8 oktober 2012 om 21:14.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2012, 21:15   #142
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Onregelmatige uren, occasioneel overwerk, etc...los je niet op door meer personeel.

Dat is eigen aan de job. Mensen hebben nu eenmaal hulp nodig op alle momenten van de dag, en wachten niet netjes met creperen tot meneer of mevrouw de verpleegster/dokter/chirurg zijn uren beginnen.....

Redundant personeel, om er voor te zorgen dat op drukke momenten net genoeg personeel is, is onmogelijk. Kwa kosten zou dat zorg onbetaalbaar maken. Maar aan zo een dingen denk jij natuurlijk niet als ambtenaar. Alles komt bij jou toch uit de grote pot, die gevuld wordt door de boze loontrekkende, zelfstandige of bedrijfsleider.
Blah blah blah...

Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2012, 21:51   #143
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Inderdaad, als het bestuur van de NMBS erin zou slagen zijn personeel te overtuigen zodat ze op post staan, zou men niets moeten vergoeden.
Als uwe vakbond dan al jaren aan tafel zit en er nog steeds niet in slaagt om iets te bereiken is het echt hoog tijd om in te zien dat het een bende prutsers is...

Citaat:
Zou die stakende bakker volgens u ook iedereen een brood moeten betalen omdat hij er die dag zelf geen gebakken heeft?
De klanten van de stakende bakker zouden dan tenminste brood bij een andere bakker kunnen halen. U bent degene die ze zonder eten zet...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2012, 21:54   #144
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Als uwe vakbond dan al jaren aan tafel zit en er nog steeds niet in slaagt om iets te bereiken is het echt hoog tijd om in te zien dat het een bende prutsers is...

De klanten van de stakende bakker zouden dan tenminste brood bij een andere bakker kunnen halen. U bent degene die ze zonder eten zet...
Per direct het probleem van stakende overheidsdiensten. Als een bedrijf staakt, kan je in princiepe je producten gewoon ergens anders gaan halen.

Overheidsbedrijven die staken gijzelen gewoon de gehele bevolking. En daarom moeten we werk maken van minimale dienstverlening.
Oud 8 oktober 2012, 21:55   #145
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Blah blah blah...

Neen we weten het al. U bent ambtenaar, u voelt zich onderbetaalt, en meent dat het de plicht is van de gemeenschap om u te onderhouden. Maar iets terug doen voor die gemeenschap, oh nee !

Van Maerlant is dokter veronderstel ik. Aan die mensen hebben we wat in de maatschappij. Aan pencil pushers gelijk u niks, die kosten enkel geld.
Oud 9 oktober 2012, 10:50   #146
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Verpleegkundige, eigenlijk. Dus de verloning is ook nog eens niet echt in overeenstemming met het werk. Maar klagen doe ik niet. Anders dan sommige mensen heb ik voor een beroep gekozen waar je in de eerste plaats instaat voor anderen. Zoals ik al zei, zou ik heel makkelijk mijn acht uur per dag kunnen werken en vervolgens naar huis gaan. Als je in de zorg werkt, heb je echter genoeg moraliteit om dat niet te doen. Raf zijn stempeltjes en prikkers wachten wel tot de volgende dag. Patiënten zijn er de volgende dag misschien niet meer.

Citaat:
Waarom richt je je pijlen op mij, Van Maerlant? Het is niet mijn fout dat verpleegkundige diensten overwerkt, onderbemand en onderbetaald zijn hoor... Wat ik wel weet, is dat je niemand ertoe beweegt iets aan die problematiek te doen door braafjes de knikken en te slikken. Waarom zou men iets ondernemen, zo lang er toch overwerkte, onderbetaalde idioten zijn die zonder morren het werk verzetten?
Anders dan jij en je collega's van de NMBS kunnen wij onmogelijk het werk gezamenlijk neerleggen (als we dat al zouden willen). Niemand geeft een zak om de zorgsector zolang hij of zij die niet nodig heeft, dus niemand van buiten de sector gaat ons steunen in een vraag naar betere voorwaarden.
Wij werken niet in de privé-sector, dus ziekenhuizen, woon-zorgcentra en de anderen kunnen ons niet meer bieden, aangezien de loonbarema's vastgelegd zijn door de overheid en de subsidies al ontoereikend zijn voor het huidige personeel, laat staan extra's. Klokvast stoppen met werken, zoals jij duidelijk wel doet, is onmogelijk voor ons. Wie gaat er mijn patiënten verzorgen als ik het niet doe? Een van de collega's die al evenveel (of nog meer) onbetaalde overuren heeft staan dan ik? Dat of niemand, waardoor de patiënt in de kou blijft staan. Word toch wakker, kerel. Jij hebt blijkbaar geen grammetje besef van de wereld buiten jouw bureautje. Wat klagen over je oh zo lage loontje, terwijl je het hele scala van buitengewone voordelen die je statuut je oplevert als volstrekt logisch ziet. Mijn loon ligt door de barema's ook betrekkelijk laag (zeker voor iemand met een hogere opleiding), maar ik krijg de voordelen niet die jij hebt (hoewel mijn loonbeperking ook van de overheid komt). 'Loon recupereren' tijdens mijn pensioen zit er voor mij niet bij, aangezien ik een bediende ben. Ik mag dus werken en overwerken om jouw exorbitante pensioen te betalen. Het pensioen van degene die mij een idioot noemt omdat ik dat moet doen en zelf zeker geen minuutje gaat overwerken.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 9 oktober 2012 om 11:04.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2012, 14:53   #147
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Sommige mensen werken gratis vanwege enorme personeelstekorten en het feit dat hun baan er om draait anderen effectief te helpen. Als ik na acht uur werken zou stoppen, zouden heel wat mensen broodnodige verzorging missen.

Ik ben dus duidelijk een volslagen idioot.

Citaat:
Ja.
Wel, dan weet van Maerlant wat hem te doen staat de dag dat Raf medische verzorging nodig heeft en de werkuren zijn net voorbij. Gewoon laten creperen.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2012, 16:36   #148
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarom u van 5 maanden plots weer naar 'jaren' moet gaan is mij een raadsel...

En als uw baas u uitnodigt om te spreken over hoe je de dienstverlening naar de klant kan verbeteren, maar hij aan tafel enkel wil spreken over hoe hij uw verloning gaat verlagen, neemt u zichzelf dat dan kwalijk? Bent u dan een prutser?

Citaat:
En de pendelaars kunnen met de bus, auto, fiets, te voet etcetera he.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2012, 18:21   #149
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En als uw baas u uitnodigt om te spreken over hoe je de dienstverlening naar de klant kan verbeteren, maar hij aan tafel enkel wil spreken over hoe hij uw verloning gaat verlagen, neemt u zichzelf dat dan kwalijk? Bent u dan een prutser?

Aangezien ze de reizigers al jarenlang teisteren met stakingen zal het wel over jaren gaan hé...
Wie moet men uitnodigen aan die tafel? De vakbond?
Als de stakers al eens beginnen met te werkien voor hun geld en eerst een keer af te wachten waar de gesprekken toe leiden ... Maar neen, staken om te kloten en dan eens horen over wat het gaat...

Citaat:
Idd , en de ontevreden werknemers bij de spoorwegen kunnen gaan doppen, ander werk zoeken, op pensioen gaan of desnoods zelfstandige worden op de Noordpool en een frituur openen...
Voor alles is een oplossing hé...

Laatst gewijzigd door manta : 9 oktober 2012 om 18:21.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2012, 11:46   #150
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De stelling van Manta was dat de klanten geen brood kregen terwijl ze betaald hadden, en mijn standpunt is dat de bakker dan ook niet betaald is. De reizigers hebben er blijkbaar voor gekozen om Magnette een herorganisatie te laten doorvoeren, dus indirect hebben zij opdracht gegeven om aan de verloning te morrelen...
sorry, das zever he... ten eerste hebben de vlamingen al niet voor Magnette gekozen, en ten tweede hebben wij ook niet bepaald dat hij het spoor ging hervormen. Mij dunkt dat u er zich probeert uit te praten...
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2012, 15:11   #151
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
ten eerste hebben de vlamingen al niet voor Magnette gekozen, en ten tweede hebben wij ook niet bepaald dat hij het spoor ging hervormen...
Tja, als u niet akkoord bent met de manier waarop de democratie in België werkt kan u daar altijd een topic over openen he.

Als de Belgen niet willen dat het spoor hervormd wordt door Magnette moeten ze maar niet op de drie machtspartijen (NL+FR) blijven stemmen. Doen ze dat wel en gaan die aan de verloning van het werkvolk morrelen, tjah, dan kan het dat die gaan staken.
Oud 10 oktober 2012, 22:22   #152
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, als u niet akkoord bent met de manier waarop de democratie in België werkt kan u daar altijd een topic over openen he.

Als de Belgen niet willen dat het spoor hervormd wordt door Magnette moeten ze maar niet op de drie machtspartijen (NL+FR) blijven stemmen. Doen ze dat wel en gaan die aan de verloning van het werkvolk morrelen, tjah, dan kan het dat die gaan staken.
wow... u moet echt een vakbondsafgevaardigde zijn. Enkel die mensen hebben zo weinig realiteitsbesef.
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 06:27   #153
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat stel jij dan voor? Dat hij spontaan mensen in medische nood moet laten creperen zodat er meer aandacht komt voor zijn overuren? Iedereen maakt overuren, daar is niets mis mee laat staan dat het een reden is om onschuldige mensen kwaad te berrokkenen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 09:25   #154
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
wow... u moet echt een vakbondsafgevaardigde zijn. Enkel die mensen hebben zo weinig realiteitsbesef.
Om uw fantasie even bij te stellen: ik ben niet bij een vakbond.

En het getuigt echt van veel realiteitsbesef dat u blijkbaar denkt dat de engeltjes de spoormannen en -vrouwen uit de hemel naar onze aarde hebben gebracht om uit naastenliefde gratis voor u met de treintjes te komen rijden.
Oud 11 oktober 2012, 09:29   #155
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
En wat stel jij dan voor? Dat hij spontaan mensen in medische nood moet laten creperen zodat er meer aandacht komt voor zijn overuren? Iedereen maakt overuren, daar is niets mis mee laat staan dat het een reden is om onschuldige mensen kwaad te berrokkenen.
Ik en Raf zijn volgens mij van mening dat Van Maerlant degelijk vergoed moet worden voor zijn overuren. Dat hij moeilijk kan staken als er mensen in nood verkeren en hij het best geplaatst is om deze te verzorgen is zeer lastig maar verandert niets aan het feit dat het onfair is dat hij hier ondermaats voor betaald wordt. Hem chanteren met een zaal vol patiënten om hem gratis te laten werken is totaal fout.

En ook nog: een dag moeilijk op je werk geraken is nog wat anders dan sterven in de spoed he jongens

Laatst gewijzigd door Klein Licht : 11 oktober 2012 om 09:30.
Oud 11 oktober 2012, 10:32   #156
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=KJ3OU1GE
Ik dacht toch dat dit algemene kennis was. Soit, iemand die zich hier heroepen voelt om de bonden te verdedigen mag dit toch wel weten.

De bonden zeggen trouwens zelf dat het om de stiptheid gaat. Op welke planeet heb je geleefd de laatste dagen? Elke keer er een vakbondsman aan het woord komt zeggen ze dat ze staken uit "vrees dat de stiptheid nog verder achteruit zal gaan". Dat is gelul mijn beste.
²

De ware 'redenen' zijn een pak minder symphatieker voor de reizigers...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 10:39   #157
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

jij hebt blijkbaar geen enkele notie van de realiteit..

De staat is als tegenpartij in een onderneming een 'mietje', een "zwakke' opponent omdat hun werknemers ook hun kiezers zijn..
Als je dan om de haverklap moet gaan staken ben je niet meer bezig met de realiteit maar met communistische idealen dat de staat maar voor alle verzuchtingen moet opdraaien..het feit dat de pvda acod'ers nu stijf aan het liegen zijn over de ware redenen voor de staking is een veeg teken aan die wand..
Oud 11 oktober 2012, 10:40   #158
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik en Raf zijn volgens mij van mening dat Van Maerlant degelijk vergoed moet worden voor zijn overuren. Dat hij moeilijk kan staken als er mensen in nood verkeren en hij het best geplaatst is om deze te verzorgen is zeer lastig maar verandert niets aan het feit dat het onfair is dat hij hier ondermaats voor betaald wordt. Hem chanteren met een zaal vol patiënten om hem gratis te laten werken is totaal fout.

En ook nog: een dag moeilijk op je werk geraken is nog wat anders dan sterven in de spoed he jongens
Er zal in de privé/zorgsector nooit iemand gaan staken omdat de dienstverlening voor de 'KLANT' achteruit is gegaan...
Oud 11 oktober 2012, 17:27   #159
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Er zal in de privé/zorgsector nooit iemand gaan staken omdat de dienstverlening voor de 'KLANT' achteruit is gegaan...
Oplah:

http://www.dewereldmorgen.be/foto/20...levert-niks-op

Citaat:
"De werkomstandigheden in de sector worden steeds moeilijker om dragen (lage lonen, stress, verhoging werkdruk…). Deze situatie heeft niet enkel gevolgen voor de werknemers, maar ook op de kwaliteit van de dienstverlening aan de patiënten"
Oud 12 oktober 2012, 05:52   #160
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
oplah wat ?

Dit is duidelijk een geval waar de dienstverlening als EXTRA argument gebruikt wordt om de EIGEN eisen kracht bij te zetten...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be