![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bewaar de retoriek over cordon = behoud belgische staat maar voor eigen rangen. Daar gelooft men dat misschien nog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het u al verschillende keren gevraagd. Zonder antwoord. Dus we zullen moeten aannemen dat ze fout zijn omdat ze fout zijn. ![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 9 oktober 2012 om 19:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat plan wil namelijk de vreemdelingenlobby afschaffen, een instituut waar jullie per jaar honderd miljoen euri zuurverdiend belastingsgeld opstrijken om de pocolinkie uit te hangen.
![]() |
![]() |
#144 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nog veel plezier daar in jullie zelfgekozen isolement. Niemand mist jullie, en als de peilingen juist zijn dan zeker de kiezer niet. Daaaag ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de vijftiende keer. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ga dan ook even verwijzen naar de "search" functie op dit forum, en bij uitbreiding zowat het hele www. Je bent nooit te oud om te leren ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
|
![]() Allé Pericles, vraag het 'm nog 's voor de zestiende keer, want onze Belgo-fascist snapt de vraag precies nog ni goe.
![]() Laatst gewijzigd door Diego Raga : 9 oktober 2012 om 19:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een democratie is de enige toetssteen hiervoor de stem van het volk. Niet het oordeel van een zelfverklaarde politieke klasse, niet het oordeel van enkele enkelingen die zich uitroepen tot het wereldgeweten. Enkel het volk. Ranzigheden? Waarover heeft u het? Bij mijn weten zijn het niet wij, VB'ers, maar wel een zekere PJ uit Antwerpen die voor Franstalige pers de N-VA als een verdoken VB voorstelt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Diego Raga : 9 oktober 2012 om 22:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Gouverneur
|
![]() Het cordon sanitaire is een mislukking. Het heeft er enkel toe geleid dat het VB nooit aan de macht heeft kunnen deelnemen. Maar de ideeën zijn doorgesijpeld.
De ontwerper van het cordon, Jos Geysels, kan nu zelfs de geesten (zoals Lucas vander Taelen) binnen zijn eigen partij niet langer bezweren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Alleen krijg je daar bitter weinig gehoor. Sommigen zullen dan denken : ook de keuze voor een politiek kluizenaarsbestaan moet mogelijk zijn. En dat is ook zo. Maar als de rest van het politieke sperctrum ervoor kiest om jullie opinie af te wijzen en bij ongewijzigde stellingname nooit bestuursakkoorden met jullie af te zullen sluiten dan moet dat ook kunnen. Het cordon is een keuze. Indien een partij morgen van oordeel is dat Philip en consoorten het licht hebben gezien en tot inkeer zijn gekomen, dat ze als herboren democraten zijn wakker geworen dan zal die partij uit het cordon stappen. Vooralsnog zie ik geen enkele partij die die keuze maakt, wel integendeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En juist dan past het CS als een puzzel in dat ondemocratisch geheel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En trouwens, het cordon zegt enkel dat men geen akkoorden sluit met het VB. De partij zelf en haar mandatarissen doen gewoon waarvoor ze hun wedde krijgen in de oppositie. Net zoals er andere partijen in de oppositie zitten. Nee Jan, ik denk echt niet dat het cordon zomaar zelf zal weggaan... De oplossing kan enkel van binnen het VB zelf komen. Maar zoals ik al eerder zei : dat zal nooit gebeuren, al was het maar om puur taktische beschouwingen. Nu gaat het om gemeenteraden, en het blok blijft (relatief) sterk in haar basis, Antwerpen. De kliek van Philip zal wat minder zitjes hebben, maar is niet in haar voortbestaan geraakt. En tussen nu en 2014 zie ik hen eerlijk gezegd ook niet onder de 5% geraken dus Philip kan zo voortgaan als parlementair tot aan zijn pensioen. Gezien hij alle oppositie intern heeft de kop ingedrukt, zal niemand aan zijn stoel gaan schudden. Laatst gewijzigd door peter1962 : 9 oktober 2012 om 23:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||
|
![]() [quote]
Citaat:
Waarom zou het VB de wetten moeten verloochenen die in andere democratiën gemeengoed zijn? Ikzelf ben het niet eens met punten 19, 21 en 63. In het 70 punten programma staat niets onwettelijks, niets racistisch en niets ondemocratisch. Maar zoals ik hierboven reeds heb gezegd: het 70 puntenprogramma is natuurlijk een radikale aanslag op het linkse profitariaat, het linkse cliëntelisme en het volksverloochenend gauchisme. Ik begrijp de paniek van pocolinkieworld, van het establishment en van de vreemdelingenlobby... Citaat:
![]() |
![]() |
#160 |
|
![]() Bull shit...het cordon heeft niets maar dan ook niets met akkoorden en coalitie te maken...het cordon is een ondertekend document dat één partij uit het democratische gebeuren uitsluit.