Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2012, 00:16   #141
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Neen. Het is mathematisch niet mogelijk dat iedereen een job vindt en dat heb je op geen enkele manier weerlegt.

En een werknemer moet zich inderdaad niet voor eender welk loon laten uitbuiten.
Ik heb dan ook nooit gezegd dat er voor iedereen een job is. Ik heb gezegd dat er genoeg werk is in Belgie. Waarom zou je het aanbod groter maken als de vraag ernaar er niet is?

Dus je vindt dat verkopers uitgebuit worden? Waarom?
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2012, 00:18   #142
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Belastingen moeten om vele redenen omlaag.
Om bedrijven aan te trekken bv.
In plaats van ze weg te jagen.
Neen. Dat is absoluut niet een reden.
Door bedrijven aan te trekken met lage belastingen zorg je ervoor dat bedrijven niet produceren waar dat het efficiëntst kan. Het zorgt ervoor dat je een groter deel van de koek krijgt, maar het verkleint de totale koek, en als we zo met zijn allen redeneren, dan lijden we daar uiteindelijk allemaal onder.

Belastingen zouden geen reden mogen zijn om te kiezen waar een bedrijf zich vestigt. Belastingen zouden overal gelijk moeten zijn.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2012, 00:18   #143
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Sommigen zijn tevreden met €2000/maand, anderen zijn nooit tevreden. Daarom.
Sommigen omdat ze anders niet rondkomen. Voor hen zouden de belastingen omlaag moeten.
Nooit tevreden. U woon't blijkbaar nog bij moeder thuis. Of hebt U ergens een commune gevonden met een internetaansluiting?

En tevreden. Ik zou graag 2m² 2mm dikke titaniumplaat kopen, omdat ik in mijn vrije tijd nu eenmaal graag moeilijke dingen maak. 'k Kan't niet betalen, ook niet met €2000 maandloon.

Ik wil gerust een maandje een dubbele job doen hoor, omdat wel te kunnen betalen. Mag dat van U?

Laatst gewijzigd door maddox : 21 oktober 2012 om 00:19.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2012, 00:20   #144
Stingray
Banneling

Standaard

Ik weet nu dus waarom het zo slecht gaat in dit land.

Als ik dat allemaal hoor heb ik goesting om de poort van mijn huis te sluiten en niet meer buiten te komen.

Laatst gewijzigd door Stingray : 21 oktober 2012 om 00:24.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2012, 00:23   #145
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nooit tevreden. U woon't blijkbaar nog bij moeder thuis. Of hebt U ergens een commune gevonden met een internetaansluiting?

En tevreden. Ik zou graag 2m² 2mm dikke titaniumplaat kopen, omdat ik in mijn vrije tijd nu eenmaal graag moeilijke dingen maak. 'k Kan't niet betalen, ook niet met €2000 maandloon.

Ik wil gerust een maandje een dubbele job doen hoor, omdat wel te kunnen betalen. Mag dat van U?
Kan het niet in zink?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2012, 00:23   #146
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Ik heb dan ook nooit gezegd dat er voor iedereen een job is. Ik heb gezegd dat er genoeg werk is in Belgie. Waarom zou je het aanbod groter maken als de vraag ernaar er niet is?
Het kan zijn dat een deel van de werklozen niet wilt werken, of misschien zelfs allemaal, wat ik niet denk maar wat mathematisch niet onmogelijk is.

Wat stel je dan voor om hen liever een job te laten aannemen?

Wil je hen straffen omdat ze niet doen wat ze sowieso toch lang niet allemaal kunnen doen?

De belastingen op lage lonen afschaffen, dat zou een kloof tussen werken en niet werken creëren.
Oud 21 oktober 2012, 00:24   #147
Vlanin
Banneling

Standaard

1000 euro de m² , ni mis
Vlanin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2012, 00:25   #148
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Door bedrijven aan te trekken met lage belastingen zorg je ervoor dat bedrijven niet produceren waar dat het efficiëntst kan. Het zorgt ervoor dat je een groter deel van de koek krijgt, maar het verkleint de totale koek, en als we zo met zijn allen redeneren, dan lijden we daar uiteindelijk allemaal onder.

Belastingen zouden geen reden mogen zijn om te kiezen waar een bedrijf zich vestigt. Belastingen zouden overal gelijk moeten zijn.
In het algemeen en in een ideale wereld heb je gelijk. Maar hoe de situatie nu is, moet de belasting in Belgie wel om die reden naar beneden. We stelen van niemand de koek maar we duwen hem nu bewust weg van ons land.
Oud 21 oktober 2012, 00:25   #149
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat mag van mij, maar diegenen die minder verdienen dan jou zouden voorrang moeten krijgen om (meer) te gaan werken.
Oud 21 oktober 2012, 00:26   #150
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

In monaco hebben ze nochtans jachten met 3 verdiepingen.
Hier?
Ben niet akkoord met uw zienswijze.
Oud 21 oktober 2012, 00:31   #151
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het kan zijn dat een deel van de werklozen niet wilt werken, of misschien zelfs allemaal, wat ik niet denk maar wat mathematisch niet onmogelijk is.

Wil je hen straffen omdat ze niet doen wat ze sowieso toch lang niet allemaal kunnen doen?

De belastingen op lage lonen afschaffen, dat zou een kloof tussen werken en niet werken creëren.
Voila we bereiken een akkoord stilletjes aan.
Belasting op lage lonen afschaffen. 't is een begin.
Oud 21 oktober 2012, 00:33   #152
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat mag van mij, maar diegenen die minder verdienen dan jou zouden voorrang moeten krijgen om (meer) te gaan werken.
En wat als die "minder verdieners" dat niet kunnen of willen? Niet iedereen is het gegeven wat ik kan.

Er is een reden waarom ik niet werkloos ben.
De laatste keer ik bedankt werd voor bewezen diensten heeft het exact een kwartier geduurd voor ik een nieuwe baan had.

En da's maar 1 voorbeeldje.
Oud 21 oktober 2012, 00:34   #153
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hmm, hoeveel % belastingen betaald een doorsnee Noord Koreaan?
Oud 21 oktober 2012, 00:35   #154
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In monaco hebben ze nochtans jachten met 3 verdiepingen.
Hier?
Ben niet akkoord met uw zienswijze.
We zullen de autonomie van staten moeten opheffen.
De huidige ontwikkelingen laten verdergaan is nefast voor een meerderheid van onze bevolking en een nog grotere meerderheid van de wereldbevolking.
Oud 21 oktober 2012, 00:37   #155
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlanin Bekijk bericht
1000 euro de m² , ni mis
Da valt nog mee. De sterkere soort titanium, is net iets duurder.
Oud 21 oktober 2012, 00:38   #156
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En wat als die "minder verdieners" dat niet kunnen of willen? Niet iedereen is het gegeven wat ik kan.

Er is een reden waarom ik niet werkloos ben.
De laatste keer ik bedankt werd voor bewezen diensten heeft het exact een kwartier geduurd voor ik een nieuwe baan had.

En da's maar 1 voorbeeldje.
Als enkel jij die job kan uitvoeren, dan moet jij die maar doen. Ik hou je niet tegen. Daar zou niemand iets aan hebben. Ik wil geen maatregelen nemen die de rijken niet leuk vinden om hen te pesten, he.
Oud 21 oktober 2012, 00:38   #157
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:

Het is natuurlijk geen eenvoudige oefening om zowel eerlijk als sociaal te blijven in deze materie. Mensen die echt geen werk vinden, of mensen die om één of andere reden werkombekwaam zijn maar tsn twee systemen vallen, moeten uiteraard niet gepest of verbannen worden.

Wat wel vast staat, is dat werken moet beloond worden en dit zowel voor lage lonen als middel lonen als hogere lonen (niet per se de grote toplonen van manager ofzo). Op die manier motiveer je de mensen om te gaan werken, om promotie te maken en risico's te nemen.

Op dit moment is het zo dat lonen tot 1700 euro bruto heel weinig belast worden. Dat is zeker goed. Maar ik vind het niet kunnen dat het verschil tsn een loon van 2500 euro en 2700 euro minder dan 100 euro netto is. Waarom zou je in hemelsnaam promotie maken, meer verantwoordelijkheid nemen en dergelijke meer als je er amper netto wat aan over houdt? Dan denk ik effectief dat een bedrijfsauto een goede beloning was. Je kreeg er een wat mooiere auto bij. Nu is dat ook af genomen. Dus vind ik het maar logisch dat dit gecompenseerd wordt via loon (netto).

Wat betreft het activeren van mensen en ze van de steun zwieren: daar zijn goede stappen ondernomen al zitten er nog te veel gaten in. Het volstaat om je in te schrijven voor 1 uur les per week dat de VDAB en consoorten je niet meer lastig vallen. Drijf dat op. Als je geen echte omscholing volgt, dan telt dat niet. Koppel er ook prestaties aan. Een groot deel van de kost van die omscholing wordt betaald door de regering. Merk je echt dat de mensen niet gemotiveerd zijn of er niets voor doen: maak de uitkering dan maar degressief voor die gevallen tot er niets over blijft.
Oud 21 oktober 2012, 00:39   #158
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan het niet in zink?
Helaas , neen.

Maar niet getreurd, als alternatief heb ik dit spul.
Oud 21 oktober 2012, 00:39   #159
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We zullen de autonomie van staten moeten opheffen.
De huidige ontwikkelingen laten verdergaan is nefast voor een meerderheid van onze bevolking en een nog grotere meerderheid van de wereldbevolking.
De staat of land die autonoom beslist lagere belastingen te innen zal als "beste " tevoorschijn komen.

Daar zal alles samen komen.
Oud 21 oktober 2012, 00:40   #160
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als enkel jij die job kan uitvoeren, dan moet jij die maar doen. Ik hou je niet tegen.
En wie bepaald wat ik kan of niet kan?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be