![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan hun homoprins als voorzitter/scheidsrechter?
Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 26 oktober 2012 om 00:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De zowat enige actieve moderator op dit forum slaagt er nu al niet in om een onderscheid te maken tussen wat qua wellevendheid op een voorgehouden ernstig discussieplatform kan en niet kan, dus u kunt zich wel inbeelden wat voor een ondoenbaar soepje het zal worden als men van hem verwacht dat hij de finesses van andere talen snapt en weet in te schatten, vaststellend dat hij zelfs moeite heeft met veel duidelijker begrippen in zijn eigen taal. Bovendien ben ik van mening dat de moderatie van een politiek discussieplatform zich dient te onthouden van deelname – zelfs onder een andere naam – aan de discussie zelf. Immers, anders dan op een algemeen forum wordt elke deelnemer aan een politiek discussieplatform, naargelang zijn/haar stellingen, in de praktijk hoe dan ook in het ene of andere kamp geplaatst. Of dat al dan niet terecht gebeurt doet weinig of niets ter zake : het maakt zo goed als onmogelijk dat de beslissingen en acties van dergelijke moderator in de regel als fair worden gezien en ervaren, en ook dat is iets wat de huidige actieve moderator van dit forum kennelijk niet snapt gezien hij onder een andere naam actief en gericht aan de discussies deelneemt. Kortom, indien dit politiek discussieplatform een Engels en Frans subforum zou inhouden is er daartoe nood aan specifieke moderatoren die bedoelde talen voldoende beheersen, en die voor het overige niet zelf aan de discussies deelnemen opdat hun moderatie “fair” zou kunnen zijn en aldus overkomen. Het behoeft uiteraard geen betoog dat het bovendien om Belgen moet gaan, niet enkel omdat dit nu eenmaal een Belgisch forum is, maar vooral omdat het voor niet-Belgen eenvoudigweg ondoenbaar is om in voldoende mate alle aspecten van de Belgische (bijvoorbeeld meer lokale) politiek te volgen : een buitenlandse forumdeelnemer kan zich veroorloven om een groot aantal discussiedraden niet te lezen wegens voor hem/haar niet interessant want nauwelijks of niet wetend waarover het gaat, maar een moderator moet dat vanzelfsprekend wel doen. Ik weet niet waar u die zult kunnen vinden, maar ik verheel u niet dat het volgens mij een drama voor de nu al niet bijster hoogstaande kwaliteit van dit forum zou zijn indien enkele der huidige ernstige deelnemers die aan bedoeld profiel beantwoorden en bereid zouden zijn om het Engels of Frans subforum te modereren, uit het beeld zouden verdwijnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Een moderator zal ook nodig zijn om een Engelstalig subforum te overzien om te garanderen dat de threads niet door koppige Nederlandstalige of franstalige deelnemers die weigeren engels te praten worden ingepalmd. Qua kennis van het engels ben ik er wel zeker van dat het niveau engels van een Vlaming die fora kan modereren op het internet zeker voldoende is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Als iemand blijk geeft van de taal actief te willen leren dan help ik hem door Nederlands te praten, maar als de nood tot communicatie van een hoger niveau dit niet toelaat dat stap ik over op het frans. Als iemand blijk geeft van weigering om Nederlands te praten uit principe dan praat ik sowieso niet met die persoon want die is even idioot als de Vlaming die weigert frans te praten uit principe. Het is een teken van beleefdheid en intelligentie om iedereen in z'n eigen taal te kunnen aanspreken. Ik doe dat dikwijls in een taal of zes en de mensen zijn daar enorm van onder de indruk. Ik krijg dan ook de beste jobs, kan de knapste buitenlandse grieten krijgen en verdien veel meer dan iemand die weigert andere talen te spreken. Ik heb ook veel meer vrienden uit andere culturen, ook Walen (die dikwijls wel goed Nederlands kunnen), en heb hierdoor al fantastische rijke ervaringen gehad in mijn leven waar de meeste gesloten en saaie mensen alleen maar van kunnen dromen. Je leeft het leven dat je zelf kiest man. En kruiperig kan ik het mijne allesbehalve noemen!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In bepaalde gevallen is het wenselijk de eigen taal te blijven spreken, opdat die ander onze taal leert beheersen. Dit is immers iets waarmee anderstaligen bij ons en in Nederland steeds weer kampen: ze krijgen geen gelegenheid hun kennis van het Nederlands te vergroten of in te oefenen. Zodra iemand immers merkt dat men niet van huis uit Nederlands spreekt, wordt heel snel overgeschakeld op een andere taal. Resultaat: na een jaar spreekt een Amerikaan geen woord Nederlands, terwijl een jaar Frans hem wel rijker heeft gemaakt met een werkbare kennis van het Frans. Zo zie je maar dat uw houding de buitenlander niet verder helpt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Daarom is het ook zo moeilijk voor franstaligen in Brussel of Wallonie NL te leren, je hebt gelijk maar het is bij hun ook mede omdat er te weinig immersie is. Er is altijd een kleine minderheid Vlamingen dus ze zijn niet ondergedompeld in een taalbad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() Voor Belgicisten is Vlaanderen: de provincies West-Vlaanderen en Oost-Vlaanderen. Het brede Vlaanderen krijgen ze niet over de lippen. Ze hebben het over "Vlaanderen" of "Noord-België". Het zijn vreemde gasten, die Belgicisten!
|
![]() |
![]() |