Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2004, 16:43   #141
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tabufferkwa
Heb het wel al uit volledig onafhankelijke bronnen gehoord. Waar rook is er er vuur zegt men hier. Misschien beter eens klare wijn schenken om (overdreven?) roddels te vermijden?
Ok, maar ik doe het maar één keer per persoon, want aan Circe was het vergeefse moeite, die blijft volharden in boosheid.

Ik ben vroeger actief geweest als vlaams-nationalist. In januari 1978 ben ik toegetreden tot de VVP (Vlaamse Volkspartij) van Lode Claes, ex-senator van de Volksunie. Ik was toen lid van de VU, en heb nog op de kieslijst van de VU-Deurne gestaan. Ik ben LC gevolgd naar de VVP. Daarnaast bestond ook de VNP (Vlaams Nationalistische Partij) van Karel Dillen, maar dat was een rechtse racistische extremist die ik nooit heb kunnen luchten.

Toen de VVP en VNP nav de Parlementsverkiezingen van december 1978 een kartel vormden, Vlaams Blok genoemd, en enkel Dillen (voor Antwerpen) werd verkozen en Lode Claes die enkel in Brussel opkwam niet, spatte het kartel terug uit elkaar.

In mei 1979 werd door een aantal mensen van de VVP samen met de VNP van Karel Dillen een nieuwe partij gevormd: het Vlaams Blok. Ik ben niet meegegaan maar Lode Claes blijven volgen. In juni 1979 stond ik nog op de kieslijst van de VVP in Nijvel (Europese Verkiezingen) maar dat was noppes.

Het ging hoe langer hoe slechter met de VVP en op 12 november 1979, heb ik 2 dagen voor de allerlaatste VVP-Partijraad, ontslag genomen uit de VVP.

Ik ben daarna ideologisch helemaal verder weggeëvolueerd van het Vlaams-nationalisme. Ik ben nog wel flamingant, maar niet in de geest van het racistische Blok.

Volgens het Vlaams Blok werd het VB opgericht in oktober 1977 toen Karel Dillen de VNP oprichtte. Dat is historisch onjuist, want dat gebeurde later pas in mei 1979.

Laatst gewijzigd door thePiano : 19 juli 2004 om 16:48.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2004, 16:53   #142
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ok, maar ik doe het maar één keer per persoon, want aan Circe was het vergeefse moeite, die blijft volharden in boosheid.

Ik ben vroeger actief geweest als vlaams-nationalist. In januari 1978 ben ik toegetreden tot de VVP (Vlaamse Volkspartij) van Lode Claes, ex-senator van de Volksunie. Ik was toen lid van de VU, en heb nog op de kieslijst van de VU-Deurne gestaan. Ik ben LC gevolgd naar de VVP. Daarnaast bestond ook de VNP (Vlaams Nationalistische Partij) van Karel Dillen, maar dat was een rechtse racistische extremist die ik nooit heb kunnen luchten.

Toen de VVP en VNP nav de Parlementsverkiezingen van december 1978 een kartel vormden, Vlaams Blok genoemd, en enkel Dillen (voor Antwerpen) werd verkozen en Lode Claes die enkel in Brussel opkwam niet, spatte het kartel terug uit elkaar.

In mei 1979 werd door een aantal mensen van de VVP samen met de VNP van Karel Dillen een nieuwe partij gevormd: het Vlaams Blok. Ik ben niet meegegaan maar Lode Claes blijven volgen. In juni 1979 stond ik nog op de kieslijst van de VVP in Nijvel (Europese Verkiezingen) maar dat was noppes.

Het ging hoe langer hoe slechter met de VVP en op 12 november 1979, heb ik 2 dagen voor de allerlaatste VVP-Partijraad, ontslag genomen uit de VVP.

Ik ben daarna ideologisch helemaal verder weggeëvolueerd van het Vlaams-nationalisme. Ik ben nog wel flamingant, maar niet in de geest van het racistische Blok.

Volgens het Vlaams Blok werd het VB opgericht in oktober 1977 toen Karel Dillen de VNP oprichtte. Dat is historisch onjuist, want dat gebeurde later pas in mei 1979.
Zo iets als Bartje dan ?
http://www.bartsomers.be/dewonderjaren.php

Ik kom uit een flamingantennest. Mijn grootvader was kort na de Eerste Wereldoorlog Vlaams onderwijzer in Laken.
Meetingpartij, activisme, VNV, collaboratie en repressie: het zit allemaal in het collectief geheugen van mijn
familie. Door de repressie werd hen alles afgepakt. Hun huis werd kort en klein geslagen en geplunderd. De familie van
mijn vader moest verhuizen van Vilvoorde naar Mechelen en werd sociaal teruggeworpen.
tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2004, 17:03   #143
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tabufferkwa
Zo iets als Bartje dan ?
http://www.bartsomers.be/dewonderjaren.php

Ik kom uit een flamingantennest. Mijn grootvader was kort na de Eerste Wereldoorlog Vlaams onderwijzer in Laken.
Meetingpartij, activisme, VNV, collaboratie en repressie: het zit allemaal in het collectief geheugen van mijn
familie. Door de repressie werd hen alles afgepakt. Hun huis werd kort en klein geslagen en geplunderd. De familie van
mijn vader moest verhuizen van Vilvoorde naar Mechelen en werd sociaal teruggeworpen.
Ik kom ook uit een flamingantennest, maar voor zover ik heb nagegaan is geen enkel familielid van mij na de capitulatie van België op 28 mei 1940 in de collaboratie gestapt, net zoals vele Vlamingen en flaminganten dat ook niet gedaan hebben. Maar het zou dus wel gekunnen hebben. Niet elke flamingant was Duitsgezind. Nochtans was mijn grootvader lid van de Frontpartij en mijn vader lid van Jongdinaso, dat was de jongerenafdeling van het Verdinaso. Ik heb dat ook maar erg laat vernomen, en ik heb dat vruchteloos nagechecked en niks van teruggevonden. Het zullen maar kleine meelopertjes zijn geweest. Mijn familie heeft ook geen straatrepressie of wat dan ook gekend. Gelukkig maar.

Het is wel jammer dat mijn vader al 10 jaar in Italië woont, want -in het licht van mijn project die website van me- had ik'm heel wat kunnen en willen vragen, maar ja.

Laatst gewijzigd door thePiano : 19 juli 2004 om 17:04.
Oud 19 juli 2004, 17:22   #144
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het is wel jammer dat mijn vader al 10 jaar in Italië woont, want -in het licht van mijn project die website van me- had ik'm heel wat kunnen en willen vragen, maar ja.
Vraag eens aan de Guy of ge moogt meerijden
tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2004, 17:57   #145
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tiens:

.Onze wortels

Toen de Volksunie na de successen in de jaren '60-70 begon te stagneren geraakte die partij meer en meer in de ban van de leden die te allen prijze deel wilden uitmaken van de Belgische regering. Heel wat nationalisten waren al een heel tijdje ongelukkig met deze gang van zaken. Toen de VU op 25 mei 1977 het Egmontpact tekende, was de maat vol. Dit pact, dat de VU in dezelfde regering bracht met het Vlaamshatende FDF, betekende een uitverkoop van het nationalistische programma dat de VU had gepropageerd met de slogan "Gedaan met geven en toegeven".

Op 1 oktober 1977 richt een groep radicale nationalisten o.l.v. Karel Dillen de Vlaams Nationale Partij (VNP) op. Op 19 november 1977 richt ex-VU-senator Lode Claes de Vlaamse Volkspartij (VVP) op. De leiders van deze anti-Egmontpartijen besluiten samen kartellijsten in te dienen voor de verkiezingen van [font=Arial Black][font=Century Gothic]17 december 1978 onder de naam Vlaams Blok.[/font] [/font]

Karel Dillen wordt in Antwerpen verkozen, terwijl Lode Claes in Brussel naast een zetel grijpt. Uiteindelijk smelten de VNP en de radicale vleugel van de VVP samen in een nieuwe partij 'Vlaams Blok' met als belangrijkste programmapunt de Vlaamse onafhankelijkheid. De Vlaamse onafhankelijkheid is nog steeds de belangrijkste betrachting van het Vlaams Blok.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2004, 18:01   #146
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Tiens:

.Onze wortels

Toen de Volksunie na de successen in de jaren '60-70 begon te stagneren geraakte die partij meer en meer in de ban van de leden die te allen prijze deel wilden uitmaken van de Belgische regering. Heel wat nationalisten waren al een heel tijdje ongelukkig met deze gang van zaken. Toen de VU op 25 mei 1977 het Egmontpact tekende, was de maat vol. Dit pact, dat de VU in dezelfde regering bracht met het Vlaamshatende FDF, betekende een uitverkoop van het nationalistische programma dat de VU had gepropageerd met de slogan "Gedaan met geven en toegeven".

Op 1 oktober 1977 richt een groep radicale nationalisten o.l.v. Karel Dillen de Vlaams Nationale Partij (VNP) op. Op 19 november 1977 richt ex-VU-senator Lode Claes de Vlaamse Volkspartij (VVP) op. De leiders van deze anti-Egmontpartijen besluiten samen kartellijsten in te dienen voor de verkiezingen van [font=Arial Black][font=Century Gothic]17 december 1978 onder de naam Vlaams Blok.[/font] [/font]

Karel Dillen wordt in Antwerpen verkozen, terwijl Lode Claes in Brussel naast een zetel grijpt. Uiteindelijk smelten de VNP en de radicale vleugel van de VVP samen in een nieuwe partij 'Vlaams Blok' met als belangrijkste programmapunt de Vlaamse onafhankelijkheid. De Vlaamse onafhankelijkheid is nog steeds de belangrijkste betrachting van het Vlaams Blok.
Voila, je bevestigt mijn verhaal van hierboven. Dat is bijna letterlijk wat ik heb verteld. Kort samengevat, het is niet omdat iemand lid was van de VVP van Lode Claes dat die dan ooit tot het Vlaams Blok heeft behoord.
Oud 19 juli 2004, 18:07   #147
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kort samengevat, het is niet omdat iemand lid was van de VVP van Lode Claes dat die dan ooit tot het Vlaams Blok heeft behoord.
Wel in kartel en in elk geval behoorde je bij de originel die-hards (de bruine vlamingen zoals ze zeiden).

Voor een huidige Blok(stemmer)hater mag dat stukje van je geschiedenis toch ook wel eens herhaald worden?

Nergens geen fotokes op het net met gestrekt armpje van de Piano? Of heb je die er netjes afgehaald vooraleer je aan je huidige campagne begon?

(Als het stinkt, stinkt het zei mijn grootmoeder altijd )

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 19 juli 2004 om 18:08.
Oud 19 juli 2004, 18:17   #148
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Wel in kartel en in elk geval behoorde je bij de originel die-hards (de bruine vlamingen zoals ze zeiden).
Nee, hoezo? Heb je wat van je eigen tekst overgeslagen misschien?

Met mijn verleden heb ik helemaal geen probleem (meer) mee. Ik antwoord ook telkens als men mij daar meer uitleg over vraagt. Toegegeven: ik heb mij totaal vergist in die periode en er volledig afstand van genomen. Ik heb helemaal niks 'opgeborgen' zoals jouw dorpsführer Filip DW, maar geleerd uit mijn fouten. En vanuit die harde les haal ik nu mijn brandstof om de excessen in de Vlaamse Beweging te bestrijden.

Ondertussen ligt dit 25 jaar achter mij, en volgens jouw halfgare theorie ben ik nog erger geweest dan een collaborateur bij de Waffen SS. Je vergeet wel uit het oog, dat jij nog altijd achter diezelfde racisten aanloopt die ik, toen ik bij de VVP militeerde, al van me had afgeworpen. Rara, wie is hier de grootste stommerik?

Laatst gewijzigd door thePiano : 19 juli 2004 om 18:19.
Oud 19 juli 2004, 18:23   #149
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jij nog altijd
Kan je dat even verduidelijken?

Oud 19 juli 2004, 20:02   #150
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemdelingen zijn enkel zij die niet de Belgische nationaliteit hebben.
Hebde daar lang over moeten denken?
Oud 19 juli 2004, 21:02   #151
de metser
Banneling

de metser's schermafbeelding

Standaard

edit.

Laatst gewijzigd door de metser : 19 juli 2004 om 21:03.
de metser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2004, 22:34   #152
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Ik vind thePiano groter dan ooit. Iemand die fouten durft bekennen en toegeven geeft blijk van wijsheid.

Dat anderen de mening van thePiano niet delen als hij in ofwel het ene als het andere kamp zit, is slechts bijzaak. We kunnen hier niet van een 'overlopen' spreken, maar van iemand die zijn hart volgt en alle voor- en nadelen dat dit met zich meebrengt, bereid is te dragen en te verdedigen indien nodig. Dat getuigt van een sterke persoonlijkheid.

Ik ben het ook niet eens met alles wat thePiano zegt, maar de mens is belangrijker dan zijn ideaal. thePiano heeft dat begrepen en dat is al heel wat.

Chapeau, of in 't Vlaams...
Hoedje af.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2004, 23:35   #153
aqua
Vreemdeling

Standaard

mensen zijn bang van verandering

dat komt allemaal goed dankzij de muziek

veel mooie mulattes, latins en negerinnen etc

ik versta ergens wel de mens zijn angst tegen verandering

of is het omgekeerd

en is het woord racist net zoals neger bestempeld met een negatief stigma

in c kijkt de racist vooruit

als we lang genoeg alle landen en kleuren laten mixen worden de 2 grenzen

zwart en wit langzamerhand wel zeldzaam

nu zijn de rijkste indische families reeds niet meer 'oker'kleurig

bon, dit terzijde.

sharon die ziet het anders

en vandaag vroeg ik me dus af is het niet logischer alles over je te laten gaan , iedereen gaat en staat waar hij wil, wij mogen ook naar andere landen, bon maar we gaan dus alle BELGEN TERUG HALEN ! EIGEN VOLK EERST

als elk land dit doet, is het probleem sowieso vlug opgelost

OORLOGSGEBIEDEN : mogen komen ALLEMAAL -> LANDEN UITWISSEN alle bevolking WORDT DIRECT waar hij aanspoelt : die nationaliteit

(kunnen misschien een superleger maken met de gevluchte mensen, sommigen hebben al een goede opleiding genoten)

bon er zijn veel opties, maar ze terugsturen lijkt me dom, eten en drinken komt het in de westerse landen niet op aan, we hebben allemaal een staatsschuld waar niemand een besef van heeft hoe groot

ik vind dat we alle mensen (menselijkheid !) MOETEN eten geven,

dan pas mogen we verder discussieren , ik denk niet dat er vele hier zullen willen blijven hoor, mensen willen meer dan belgie

ik overweeg ook te vertrekken , wil meer ZON en MINDER GELD.

groetjes
aqua is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2004, 23:39   #154
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Ik vind thePiano groter dan ooit. Iemand die fouten durft bekennen en toegeven geeft blijk van wijsheid.

Dat anderen de mening van thePiano niet delen als hij in ofwel het ene als het andere kamp zit, is slechts bijzaak. We kunnen hier niet van een 'overlopen' spreken, maar van iemand die zijn hart volgt en alle voor- en nadelen dat dit met zich meebrengt, bereid is te dragen en te verdedigen indien nodig. Dat getuigt van een sterke persoonlijkheid.

Ik ben het ook niet eens met alles wat thePiano zegt, maar de mens is belangrijker dan zijn ideaal. thePiano heeft dat begrepen en dat is al heel wat.

Hoedje af.

Paulus.
Ah? Tof! Bedankt! Een bank vooruit en een kus van de juffra
Oud 19 juli 2004, 23:42   #155
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aqua
mensen zijn bang van verandering

dat komt allemaal goed dankzij de muziek

veel mooie mulattes, latins en negerinnen etc

ik versta ergens wel de mens zijn angst tegen verandering

of is het omgekeerd

en is het woord racist net zoals neger bestempeld met een negatief stigma

in c kijkt de racist vooruit

als we lang genoeg alle landen en kleuren laten mixen worden de 2 grenzen

zwart en wit langzamerhand wel zeldzaam

nu zijn de rijkste indische families reeds niet meer 'oker'kleurig

bon, dit terzijde.

sharon die ziet het anders

en vandaag vroeg ik me dus af is het niet logischer alles over je te laten gaan , iedereen gaat en staat waar hij wil, wij mogen ook naar andere landen, bon maar we gaan dus alle BELGEN TERUG HALEN ! EIGEN VOLK EERST

als elk land dit doet, is het probleem sowieso vlug opgelost

OORLOGSGEBIEDEN : mogen komen ALLEMAAL -> LANDEN UITWISSEN alle bevolking WORDT DIRECT waar hij aanspoelt : die nationaliteit

(kunnen misschien een superleger maken met de gevluchte mensen, sommigen hebben al een goede opleiding genoten)

bon er zijn veel opties, maar ze terugsturen lijkt me dom, eten en drinken komt het in de westerse landen niet op aan, we hebben allemaal een staatsschuld waar niemand een besef van heeft hoe groot

ik vind dat we alle mensen (menselijkheid !) MOETEN eten geven,

dan pas mogen we verder discussieren , ik denk niet dat er vele hier zullen willen blijven hoor, mensen willen meer dan belgie

ik overweeg ook te vertrekken , wil meer ZON en MINDER GELD.

groetjes
Schone repliek 8)

Ik wil ook meer zon en (nog) minder geld. Als alles meezit ben ik eind dit jaar al vertrokken, en ik kom nooit meer terug. Ginds (in Georgië) hebben ze ook internet, alhoewel dat er hier nog altijd zijn die denken dat daar een Apenplaneet is.
Oud 19 juli 2004, 23:48   #156
aqua
Vreemdeling

Standaard

om eerlijk te zijn mijn ex was van india
en ik zou graag 12 u per dag werken in calcutta vrijwilligerswerk
voor a) eten en drinken (rijst en water) b) die kinderen van 12 jaar te helpen

maar bon, wat ik nog wou toevoegne over dat stemmen daar gaat deze topic over , je wijkt af met uw georgia visioen

-> vroeger hadden de stemmen GEWICHT, en dit is de oplossing

ik stel voor

mensen met een universitair diploma 3 stemmen
mensen met hogeschool diploma 2 stemmen
mensen met een andere school diploma 1 stem
mensen zonder diploma (OOK BELGEN) 0 STEMMEN
mensen met buitenlands diploma (50% Van de belgische stemwaarde)

IK BEN ZEKER DAT VB bij zo'n kiessysteem VERLIEST AAN %

maarja, ooit moest dat afgeschaft worden, want alle mensen kenden er evenveel van

je ziet wat er van komt
aqua is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 08:28   #157
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:

maar bon, wat ik nog wou toevoegne over dat stemmen daar gaat deze topic over , je wijkt af met uw georgia visioen

ik stel voor

maarja, ooit moest dat afgeschaft worden, want alle mensen kenden er evenveel van

je ziet wat er van komt
Fraai hoor! Mensen reduceren tot hun diploma... Alsof er geen domme universitairen rondlopen... Alsof er geen smeerlappen en criminelen zijn met een hoger diploma...
Fraai staaltje van diplomafetisjisme...
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 08:33   #158
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus

Hoedje af.

Paulus.
Waarom gaat piano dan lopen van dit forum wanneer ik hem een vraag stel waarbij hij met zijn mond vol tanden staat? Waarom noemt hij anderen liever "vervelend" wanneer hij weet dat het antwoord op een aan hem gestelde vraag niet in zijn kraam zal passen?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 08:35   #159
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik stel voor

je ziet wat er van komt
Democratie is niet aan u besteed he?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 08:48   #160
Thomas O'Malley
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Waarom gaat piano dan lopen van dit forum wanneer ik hem een vraag stel waarbij hij met zijn mond vol tanden staat? Waarom noemt hij anderen liever "vervelend" wanneer hij weet dat het antwoord op een aan hem gestelde vraag niet in zijn kraam zal passen?
Omdat dat de belangrijkste persoonlijke eigenschap is van The Piano waardoor hij her en der naam en faam heeft verworven. Hij omschrijft die "vervelende" vragen meestal als schelden, waarna hij je een voorbeeldje van zijn kunnen toont en je een scheldtirade ten berde brengt waar kapitain Haddock bleek bij zou worden, vervolgens word hij, geheel terceht overigens, voor de zoveelste keer gebanned door de moderator of admin van dienst. Je mag er dan ook vanop aan dat dat jou schuld zal zijn. Met wat geluk heeft hij dan je e-mailadres niet. Heeft hij dat wel gaat het schelden daar rustig verder tot hij overgaat tot dreigementen.

Toffe gast hoor de Piano, alleen een beetje psychisch, labiel, manisch en simpel voor zijn leeftijd. Maar hey, waarvoor is hij anders ook zo oud geworden he
Thomas O'Malley is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be