![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Staatssecretaris
|
![]() uitstekend gelobbyd ?
![]() |
![]() |
#144 |
Staatssecretaris
|
![]() de vergane communistische heilstaat CCCP, alhoewel de premium voor "kennisvergaring" enkel was weggelegd voor de "goede" partijleden
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 28 oktober 2012 om 08:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet u hoeveel het in Europa kost om een wagen te ontwerpen? Deze ontwerpers hebben Europese uurlonen. Weet u hoeveel het kost om in ezen aziatisch land een auto te ontwerpen? Deze ontwerpers hebben aziatische uurlonen. Weet u hoeveel het in Europa kost om een fabriek productieklaar te maken (persen, productielijnen, lakstraten, assemblagelijnen, ....), deze mensen hebben Europese uurlonen. Weet u hoeveel het in aziatische landen kost om een fabriek productieklaar te maken (persen, productielijnen, lakstraten, assemblagelijnen, ....), deze mensen hebben Aziatische uurlonen. Tot nu toe is er nog geen wagen geproduceerd, de toeleveringsbedrijven in Europa moeten Europese lonen betalen. De toeleveringsbedrijven in Aziatische landen moeten Aziatische lonen betalen, hierdoor worden de componenten in Europa een stuk duurder dan dezelfde componenten in Aziatische landen. De arbeiders en bedienden in Europa krijgen een Europees loon, die in een aziatisch land krijgen aziatische lonen. De verschillen in uurlonen binnen Europa swingen al de pan uit, hoeveel is het verschil dan met een Aziatisch land? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Wie maakt dan winst zonder iets te produceren? Volgens mij produceert de baas van zijn bedrijf nog steeds op zijn minst arbeidsplaatsen, zowel in eigen bedrijf als bij leveranciers. Misschien kunnen we het ook eens omdraaien: "diegenen die het produceren" (sic) krijgen meer winstdeelname als ze ook meer risico lopen, meer investeren, meer lange dagen kloppen, ... ?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes Laatst gewijzigd door Distel : 28 oktober 2012 om 09:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() NOGMAALS, dit hoeft zo niet te zijn. Scherm gewoon de markt af voor alle producten die niet geproduceerd zijn aan dezelfde sociale en ecologische voorwaarden / regels. En wat betreft de situatie van Ford Genk, de loonkost speelt nauwelijks tot GEEN rol, dat wordt ook door diverse deskundigen gezegd die beroepshalve actief zijn in de wereld van de autoproductie, waaronder de voormalige CEO van Ford Genk, Peter Heller. Maar blijkbaar kunnen de rechtselingen hier hun dwanggedachte niet loslaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ziedaar de kern van het liberalisme: een ethisch bijzonder lage, verwerpelijke ingesteldheid. Daarom dat ik liberalisme als iets verwerpelijk beschouw en de aanhangers als inferieure mensen. Een mens moet streven naar het goede, het hoogstaande, het rechtvaardige dat het eigen "ik" overstijgt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben er alvast geen voorstander van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Persoonlijk heb ik geen probleem met een totale staat die mensen van wieg tot graf begeleidt, maar dat is nochtans niet eens dat wat ik hier zeg. De gemeenschap moet zich actief mengen in het sociaal-economische veld om armoede te bestrijden en sociale zekerheid te kunnen verschaffen. Zoniet geldt het recht van de sterkste en ontstaat een jungle maatschappij, waarvan elk rechtgeaard en ethisch verantwoordelijk handelend menselijk wezen weet dat het compleet verwerpelijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() Tuurlijk niet, ik geloof dan ook niet in de gelijkheid van alle mensen. Streven naar het goede en rechtvaardige is niet voor iedereen weggelegd. Een liberale mens behoort tot de inferieuren. En dat is uw goed recht. Alleen vind ik dat inferieuren niet aan politiek mogen doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik doe aan politiek. Laatst gewijzigd door Another Jack : 28 oktober 2012 om 10:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() De discussie ging erover dat sommigen hier menen dat we de BRD moeten volgen in de te nemen maatregelen. Waarop ik stelde dat dit geen goed idee is gezien de toegenomen armoede in Duitsland als gevolg van de genomen maatregelen onder Schröder en Merkel. Daarop vroeg jij om cijfers over die armoede, die ik ook gaf. De oorzaken worden in de tekst genoemd, één ervan is dat de minimumlonen te laag zijn alsook dat mensn die gaan erken in sommige jobs gewoon niet kunnen rondkomen omdat de lonen te laag zijn. Lees eens de tekst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Wat ik denk is niet van belang. Het enige dat telt is antiliberalisme verspreiden onder de bevolking en een ideeënstroom in de richting van wat wij (niet alleen ik dus) wensen op gang brengen of onderhouden.
Citaat:
We leven dan ook in een liberaal-plutocratie, waarin luizen het recht hebben om leeuwen op te eten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |