![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben van mening dat geen enkele politieke partij die de democratische principes huldigt moet “verboden” worden. Als mijnheer Bourgeois ooit zou opgeroepen hebben om een andere democratische partij te verbieden, dan vind ik dat even erg als hetgeen die voormalige vakbondsman verklaard heeft. Ik vind dat niemand mag nalaten om dergelijke anti-democratische verklaringen ten zeerste af te keuren, van wie of waar ze ook mogen komen. Heel eerlijk gezegd : ik heb weinig tot geen sympathie voor welkdanige politieker, waar dan ook. Verkozen politici moeten het welzijn van de maatschappij dienen, en zoiets doe je met onverdroten inzet, oprechte zin voor democratie, efficiëntie, en gedrevenheid. Niet met een smoeltje dat sympathie opwekt, vandaar. Ik huldig het principe "I may disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it" (Evelyn Beatrice Hall cq. S.G. Tallentyre in haar boek “The Friends of Voltaire” (1906), frase ten onrechte soms toegeschreven aan Voltaire zelf) Laatst gewijzigd door Gwylan : 29 oktober 2012 om 00:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik had het helemaal niet over Jos, maar over de SP-A die haar huid tijdens eventuele toekomstige regeringsonderhandelingen duur zal verkopen. Uw uitgebreid paranoïde betoog dat ik dagelijks in verschillende varianten mag lezen is dus niet aan mij besteed, hoeveel moeite het u ook gekost heeft... Laatst gewijzigd door Another Jack : 29 oktober 2012 om 07:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is inderdaad grof. Maar Digneffe voelt zich waarschijnlijk wel aangesproken door de (terechte) verklaring van BDW omtrent de wallonisering. Want hij is zelf een Waal.
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#147 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
my point exactly... Daarom is het zeker niet ongepast om de bedriegers eens een spiegel voor te houden op het ogenblik dat ze zelf bedrogen dreigen te worden.
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
De Belgische wetgeving is dienaangande zo klaar als een klontje. Het ontkennen of minimaliseren van de Holocaust is een misdrijf en bijgevolg strafbaar. Wat echter niet in ons strafwetboek staat is dat dit niet van toepassing is op serviele pocolinkiewinkies.
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij durft nu de staking eind oktober niet laten plaatsvinden, gewoon omdat B-Cargo door de sluiting van de Ford Genk zo'n 110 ritten per maand verliest. En nu dus zelf in de klappen deelt, B-Cargo verliest hierdoor immers ook werkgelegenheid en een belangrijke klant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Maar wat hij vergeet is dat hij met zijn uitlatingen op Twitter zelf haat aan het zaaien is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eén zaak is zeker: wij Limburgers hebben ons lesje geleerd van de arrogante Amerikaanse leugenachtige grootkapitalisten. Wees daar maar zeker van! Ondertussen zit de VRT dag in dag uit te kakelen over de aanstaande Amerkaanse presidentsverkiezingen. Waarom, dat mag Joost weten. Wat hebben wij daar nu mee te maken??! Amerikanen brengen alleen maar onheil en ze zijn nu niet precies voorbeelden om naar op te kijken. Wereldwijde oorlogsstokers en folteraars, dat zijn ze wel ja. En die nog altijd niet beseffen dat zij hun plaats van wereldleider al lang kwijt zijn. En ook dat schijnt de VRT niet te beseffen. Dus de VRT zou beter eens stoppen met dat gelul over die Amerikaanse verkiezingen. Daar betalen wij geen belastingen voor. Laatst gewijzigd door system : 29 oktober 2012 om 10:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hadden we dus beter gezorgd, 50 jaar geleden, dat Ford naar pakweg Spanje zou uitgeweken zijn voor al die modellen die Genk geproduceerd heeft? Is het fout dat zoveel duizenden Limburgers 50 jaar lang zeer goed hun brood verdiend hebben voor ganser gezinnen, dank zij Ford ? Ik denk dat jij goed zot zijt. Met jouw communistische agenda. Ik kan maar herhalen: hoe spijtig ook, maar je moet tegenstander zijn en blijven van een fabriek die auto's zou produceren waarvan je weet dat ze niet verkocht zullen geraken, en alleen maar zullen staan roesten op een grote parking. En duidelijk: mocht de autoverkoop herleven binnen bijvoorbeeld 5 jaar, dan zou ik voorstander zijn dat er een nieuwe dergelijke fabriek komt in Vlaanderen. Zelfs al zou het "maar" voor 50 jaar zijn. (ondertussen rij ik wel met een suv die in Azië geproduceerd is, een tweede gezinsauto idem dito in Turkije en een moto idem dito in Japan. En van alledrie ben ik erg tevreden ... Ik bedoel maar: de concurrentie van die verre landen, die ik ook werkgelegenheid gun - jij niet misschien ? - ... bla bla ....) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Minister
|
![]() Wie rechtstreeks met de grote democraat Jos Digneffe in discussie wil treden, kan dit via z'n mailadres :
[email protected] Dit staat gewoon op z'n persoonlijke website, dus ik ga ervan uit dat hij openstaat voor rechtstreekse communicatie (ik heb het alvast gedaan) Trouwens heel mooi hoe hij op zijn website opkomt voor een leefbaar basispensioen voor iedereen, maar er wel bij vergeet te vermelden dat de hoge ambtenarenpensioenen (tov werknemers en zelfstandigen) heel het systeem op de helling zetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() De man gaat niet weten wat hem overkomt, alle gefrustreerde anonieme nitwits hebben weer een tijdelijke uitlaatklep gevonden....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We moeten af van de Amerikanen in plaats van hen altijd na te lopen. De kranten en de media, met de dwaze VRT voorop, beschouwen de Amerikanen nog al te vaak als de grote voorbeelden waaraan Europa zich zou moeten spiegelen. Dommerikken. Laatst gewijzigd door system : 29 oktober 2012 om 10:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Minister
|
![]() Citaat:
ik heb hem een heel beleefde (niet sarcastisch bedoeld) mail gestuurd en dat met eigen naam ondertekend. Ik ben nl. niet zo laf als diegenen die anoniem een varkenskop op iemands oprit leggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind dat opdringerig en intimiderend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||
|
![]() [quote]
Citaat:
Rotbedorven parvenues die commies als je het mij vraagt... Citaat:
![]() Tja...ik rijd met een Duitse SUV, een Duitse cabrio én een Duitse moto.....ik ben bijgevolg solidair met Europa... ![]() */ http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&...3W7lRdh611SR6g
![]() |
![]() |
#160 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wanneer diezelfde publieke figuur dan uitspraken doet die op z'n minst gezegd voor controverse zorgen, dan mag je als burger je democratische recht gebruiken om hierover met hem te communiceren (zolang je maar beleefd en correct blijft en het lef hebt dit in eigen naam te doen). Wat daar opdringerig of intimiderend aan is, blijft mij een raadsel. Vreemd genoeg vind ik in uw reacties op de draad "De Wever vindt varkenskop op oprit" helemaal niets over opdringerig en intimiderend. Maar waarschijnlijk vindt U een mail veel erger. |
|
![]() |
![]() |