Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2012, 21:24   #141
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Oef, dat zijn 'slechts' 13.000 extremisten.
Dertienduizend.

We mogen dus gerust zijn, bedoel je dat?
Neen, maar dat is wat anders dan alle Moslims stigmatiseren.

Een beetje nuance zou het debat sieren en dan zou men gematigde Moslims als medestanders kunnen krijgen om de extremisten aan de zijlijn te parkeren.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2012, 21:26   #142
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat is behoorlijk dramatisch.
Of ken je een modern, geïndustrialiseerd land dat beter geworden is van een grote moslimpopulatie misschien?
De Turkse gastarbeiders hebben in de Duitse industrie mooi gepresteerd toch?
Oud 1 november 2012, 21:27   #143
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht

Een beetje nuance zou het debat sieren en dan zou men gematigde Moslims als medestanders kunnen krijgen om de extremisten aan de zijlijn te parkeren.
Wishfull thinking noem ik dat.

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2012, 21:30   #144
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
Eerlijk gezegd denk ik dat niemand een flauw benul welk de verhouding is tussen gematigde en radicale moslims.
In de eerste plaats zouden we moeten afspreken wat de definitie is van een gematigde moslim, om op basis van de inhoud van de islam tot een gematigde levensvisie te komen lijkt me echter sowieso geen evidente zaak.
De staatsveiligheid zou nochtans één van de best geïnformeerde diensten in het land moeten zijn.
Als zij het zeggen...
Oud 1 november 2012, 21:31   #145
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch Bekijk bericht
Wishfull thinking noem ik dat.
Vooringenomenheid noem ik dat. De bange blanke man durft het debat met een vreemde cultuur niet aan.
Oud 1 november 2012, 21:33   #146
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
De staatsveiligheid zou nochtans één van de best geïnformeerde diensten in het land moeten zijn.
Als zij het zeggen...
Als de Nederlandse staatsveiligheid onze staatsveiligheid moet aanwijzen waar de extremisten in Brussel zitten twijfel ik aan je uitspraak

Oud 1 november 2012, 21:35   #147
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Vooringenomenheid noem ik dat. De bange blanke man durft het debat met een vreemde cultuur niet aan.
Ik heb mijn buik vol van debatten.
Hun religie zal ALTIJD een breekpunt blijven in eender welke discussie.

Oud 1 november 2012, 21:38   #148
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik heb mijn buik vol van debatten.
Hun religie zal ALTIJD een breekpunt blijven in eender welke discussie.
Blijkbaar nooit niet leren omgaan met weerstand in het debat?
Oud 1 november 2012, 21:48   #149
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Je zou eens moeten weten.

Debatten zijn de oplossing niet meer tegenwoordig politieke maatregelen echter wel. Eenzijdig en zonder hun goedkeuring maar dat durven onze politici niet.

Ik ben al in genoeg islamitische landen geweest om te zien wat de islam aanricht. We moeten dit tegen elke prijs voorkomen dat we hier dergelijke situaties krijgen.

Oud 1 november 2012, 22:14   #150
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog maar eens herhalen voor de duizendste keer: met die vreemde cultuur, die hier het meest vertegenwoordigd is, en dan vooral met de beoefenaars ervan, en die zich als een "pain in the ass" gedragen, valt niet te debatteren. Dat is verloren tijd. We zetten een stap vooruit en zij duwen er ons twee naar achter.
Citaat:
Off topic: Mensen met uw mening zijn op dit forum althans in de minderheid. Dus zal er niet veel van uw weerstand overschieten als er ernstig gedebateerd word. En als mensen als jij dan nog gaan klagen naar de moderatie en onmiddellijk woorden als racisme (in een ander topic dan dit) in de mond hebben bij een flauwe mop (idd. zoals de moslim cartoons) dan is voor mij het hek van de dam en heb je hiermee kleur bekend. Je blijkt in elk geval niet te kunnen relativeren. Bovendien duid zoiets aan dat je het in een discussie niet kan halen en steun van buitenaf moet gaan zoeken.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 1 november 2012 om 22:24.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2012, 23:48   #151
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Off topic: Mensen met uw mening zijn op dit forum althans in de minderheid. Dus zal er niet veel van uw weerstand overschieten als er ernstig gedebateerd word. En als mensen als jij dan nog gaan klagen naar de moderatie en onmiddellijk woorden als racisme (in een ander topic dan dit) in de mond hebben bij een flauwe mop (idd. zoals de moslim cartoons) dan is voor mij het hek van de dam en heb je hiermee kleur bekend. Je blijkt in elk geval niet te kunnen relativeren. Bovendien duid zoiets aan dat je het in een discussie niet kan halen en steun van buitenaf moet gaan zoeken.
Er is bij u een overflow aan racistische uitspraken. U schildert dit af als flauwe mopjes en relativeren.
Wel dan beken ik kleur : ik hoef geen racistjes te pikken!
Straf hé dat er mensen zijn die dat van u en uw uitspraken vinden.

Laatst gewijzigd door bartelx : 1 november 2012 om 23:51.
Oud 2 november 2012, 00:33   #152
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach ja ik ben de Turken nog vergeten daar is Limburg ook van vergeven.

Het ging over import en daar waren de Italianen ook bij of we er nu problemen mee hebben of niet. Ik kan toch moeilijk deze bevolkingsgroep ontkennen als immigrant.

En ja deels was dit een koehandel maar er waren ook veel Belgen die niet in de mijnen wilden werken en iemand moest het doen.
Ik ben een Vlaming , maar ook Belg en zeker Europeaan , Dus voor mij is een Italiaan niet echt een imigrant . ook een Hongaar is dat niet voor mij , het is een Europeaan , een mens uit een andere provincie van binnen Europa ?-.
Ho , had ik ander land moeten zeggen ? sorry maar het is een Europeaan die wil werken , zich wil thuis voelen in europa , en wil bijdragen in de samenleving , een man die mij met een warm hart mij de hand rijkt , een man die mij zijn vrouw voorstelt en met wie ik een pint drink, een potje goulash eet en met wie ik absoluut niet het gevoel heb dat hij morgen om religieuze reden mij gaat nakijken als een ongelovige aap .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 00:36   #153
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Kritiek op de islam wordt door hen sowieso gezien als een aanval.
Dat maakt de "politiek correcten" het makkelijk je direct te catalogeren met een stempel en je in een cordon sanitair te duwen. Daar sta je dan met je kritiek te roepen tegen een bierkaai.

En gematigde islam bestaat niet waarvan akte in beide onderstaande teksten:

De gematigde islam bestaat niet

Islamisme is een echte fascistische ideologie Door een Algerijnse schrijver Boualem Sansal.
Je moet het zo hard niet stellen .

Je moet het niet hebben over kritiek op de islaam .

Uit gewoon Uw vrijheid eens om over iets na te denken en stel gewoon wat in vraag betreffende de islaam , en het is al boel .

De vrijheid om iets in vraag te stellen is al aanleiding tot een belediging van dat klote profeetje .
Oud 2 november 2012, 00:45   #154
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:

Daartoe hebben ze nu ongeveer 20/30 jaar ruim de tijd voor gehad , maar wat merken we , dat ze nog niet eens hun eigen kinderen in de hand hebben om hen aan te sporen op school wat op te letten en zich naar westerse normen te gedragen .

Jonge vrouwen of meisjes dat een blank vriendje had,of wat vriendschappelijk omging met een ongelovige jongen, hebben zo al tientallen weten te onderdrukken of weten in de kelder opgesloten te worden , zelfs door haar eigen broers, van daar dat nog weinigen zich zullen wagen tot een blank vriendje .
Ik heb die gematigde moslims nog niet één radikaal relschoppertje zien sanctioneren of in de kelder zien opsluiten tot hij wat bedaard .

Sorry , k'ben weer te cru zeker ?
Oud 2 november 2012, 00:47   #155
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Je zou eens moeten weten.

Debatten zijn de oplossing niet meer tegenwoordig politieke maatregelen echter wel. Eenzijdig en zonder hun goedkeuring maar dat durven onze politici niet.

Ik ben al in genoeg islamitische landen geweest om te zien wat de islam aanricht. We moeten dit tegen elke prijs voorkomen dat we hier dergelijke situaties krijgen.
Blijkbaar ben ik niet aleen die me zorgen maak en deze titel van een debat durf aansnijden .
Oud 2 november 2012, 00:53   #156
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is bij u een overflow aan racistische uitspraken.
Jij noemt dat racistische uitspraken. Het gros van de forumers niet. Het is het eerste en laatste woord dat jullie pamperaars of moslims in de mond hebben. Word echt afgezaagd. Pas U aan.
Citaat:
U schildert dit af als flauwe mopjes en relativeren.
Uiteraard. Ga je ook op je kop staan en wild schreeuwen over racisme bij de eerste de beste moslim cartoon. Het zou me niet verbazen.
Citaat:
Wel dan beken ik kleur : ik hoef geen racistjes te pikken! Straf hé dat er mensen zijn die dat van u en uw uitspraken vinden.
Jij hoeft hier mij en niemand de les te spellen, en of hier iets als racistisch kan bestempeld worden of niet daar heb jij het laatste woord niet bij.

Ik noteer hier terloops dat je me voor racist uitmaakt. Dat is een scheldwoord, en zou kunnen gemeld worden aan een moderator. Ik ga echter in tegenstelling tot jij niet janken en naar de moderator lopen. Pas je dus een beetje aan en gebruik het woord racisme of racist niet ijdel.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 2 november 2012 om 00:55.
Oud 2 november 2012, 00:54   #157
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Turkse gastarbeiders hebben in de Duitse industrie mooi gepresteerd toch?
Dat je het nog steeds over 'gastarbeiders' (jaren 60-70) moet hebben om de voordelen van moslim-immigratie aan te tonen wil nogal wat zeggen.
Gastarbeid is trouwens geen migratie.
Zoek het verschil even op en kom dan verder discussiëren aub.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 00:56   #158
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij zult in een vrije samenleving moeten gedogen dat mensen een andere mening hebben dan jij.
Als jij dat dan als 'racistisch' bestempelt is jouw probleem.
Niemand hoeft rekening te houden met jouw individuele gevoeligheden terzake.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 2 november 2012 om 01:14.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 00:59   #159
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is bij u een overflow aan racistische uitspraken. U schildert dit af als flauwe mopjes en relativeren.
Straf hé dat er mensen zijn die dat van u en uw uitspraken vinden.
Klopt , U hoeft helemaal niets te pikken , het enige wat jij moet doen is U gedragen in en westerse samenleving en die medemens ook al is hij geen mislim respecteren en niet als ongelovig vernederen , misschien is die persoon wel juist heel gelovig , maar niet in de islamitische onzin .

Kijk , ik ben heel heel erg gelovig . Maar niet in eender welke religie ook .

Ik streef naar vrede .
Ik werk voor mijn eigen levensonderhoud en draag bij aan solidariteit voor echte hulpbehoevenden .
Ik steel nooit .
Ik lieg niet , ook niet tegen mensen met een ander geloof of religie .
Ik moord niet , ik vecht niet , ik terroriseer niet .
Ik help mijn medemens in nood .
Ik profiteer niet van de gemeenschap omdat ik vind dat ik sterk genoeg ben om mee te helpen dragen ipv gedragen te worden .
Ik heb nog nooit een wapen aangeraakt met mijn 10 vingers en nog nooit onder een dak geslapen waar zich een wapen onder bevond en nooit een wapen gehad of willen hebben .

Tot zover mijn geloof . geen boeken voor mij met honderden bladzijden prietpraat om toch maar een andere groep te kunnen vernederen en intimideren .

Er is dan ook geen enkel geloof die aan mijn geloof en overtuiging kan tippen .
Oud 2 november 2012, 01:02   #160
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat je het nog steeds over 'gastarbeiders' (jaren 60-70) moet hebben om de voordelen van moslim-immigratie aan te tonen wil nogal wat zeggen.
Inderdaad droevig om het woord zielig maar eens niet te gebruiken.
Citaat:
Gastarbeid is trouwens geen migratie. Zoek het verschil even op en kom dan verder discussiëren aub.
Ja, maar ik zou wel graag even rusten i.p.v. met zo iemand te moeten discussieren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be