![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Staatssecretaris
|
![]() Zal het er maar gelijk bijzeggen, heb niet alles gelezen.
Dit lijkt mij eerder wel te passen in "Communautaire discussies" maar soit, dat moeten de moderatoren maar bepalen. Er is inderdaad een probleem met onze staatsstructuur. We hebben blijkbaar te weinig politici om op in de hoogste regionen te functioneren. Bekwame mensen zijn er misschien wel genoeg maar men wil blijkbaar niet delen. Met elke verkiezing verplaatsen de beste vrienen zich naar een positie die langer duurt dan de huidige positie. Zat je nu in de federale regering kan je inderdaad beter naar de vlaamse gaan aangezien de volgende verkiezingen daarvoor verder af liggen. Een enkele regering zou dat kunnen verhelpen. Een federale regering waarin de vlaamse politici zich niet op hun kop laten zitten. Een andere mogelijkheid is natuurlijk de verkiezingen op dezelfde dag laten vallen al denk ik dat de formatie een halve regeerperiode kan duren. Tenslotte is er nog de optie volledige onafhankelijkheid van vlaanderen. Maar hoelang zou het dan nog duren voor vlaanderen federaliseerd? 1 van de grootste argumenten voor een volledige onafhankelijkheid zijn de transfers naar walonië. Wat dan met de transfers in een onafhankelijk vlaanderen? Een strijd naar Antwerpse onafhankelijkheid die botst op een politieke tegenstand van vlaams brabant en west vlaanderen? Hebben de vlams nationalisten dan niets beters voor te stellen dan de onafhankelijkheid van vlaanderen? M.aw. een verschuiving van de problemen? Is het grootste probleem dan echt de uitkomst van een of andere oorlog in het verleden of de taal die onze zuidelijke landgenoten gebruiken?
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#145 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 21 juli 2004 om 13:24. Reden: tikfoutje |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het is echter wel mijn vraag, Waarom zou ik als Antwerpenaar wel moeten betalen voor een west vlaming en niet voor een henegouwer bv.
![]() |
![]() |
#148 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
politiekers hoor.
![]() |
![]() |
#149 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
KB, de bank van hier en CERA van de Boerenbond... met politieke invloed van de CVP die taande... en vooral de standen in die partij... dan zijn zeer serieus aandoende studies op hun plaats... en de uitkomst ligt op voorhand vast... zet er genoeg betrouwbare "onderzoekers" op... en het wordt best voorgesteld... er is een Amerikaans gezegde : "it's much more fun to fit the result to the aim, than fitting the aim to the ressources and expected outcome"... maar ja... ik was jarenlang klant bij KB... maar werd meer en meer ontevreden... vooral wegens precies hun aversie tegen mijn Franse periode... om niet meer te zeggen...
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als je het dan toch met een huwelijk wil vergelijken dan weet je ook wie de slachtoffers zijn bij een scheiding hé.
![]() |
![]() |
#153 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 21 juli 2004 om 14:01. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() Over wel huwelijk gaat het? Dat tussen flaminganten en Belgisch-gezinden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Banneling
|
![]() ![]() Sommigen blijken te geloven in een evolutie naar een unitaire Belgische staat terwijl in realiteit net het omgekeerde bezig is. Ik heb zo de indruk dat organisaties zoals de BUB eigenlijk kunnen door gaan voor de intrede van de "rigor mortis" van de Belgische staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cyperken : 22 juli 2004 om 02:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een "bubspiegeling' noemt men dat ook
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |