![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Minister-President
|
![]() Zolang we elkaar maar verstaan maakt de rest mij geen bal uit.
![]() |
#143 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het zijn vooral de uitgevers die "censuur" toepassen.
![]() |
![]() |
#144 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je kunt het willen hoeden, of opleggen, maar de massa gaat z'n eigen gang. De Standaardtaal is niet de werkelijke spreektaal |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Uw boodschap heeft een dwingend en dictatoriaal karkater. ![]()
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#151 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat menig NVA-lid hierbij last krijgt van plaatsvervangende schaamte..... ![]() Die arme sympathieke Adrian, toch.... ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 29 november 2012 om 23:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Let bovendien op de gelijkenis tussen 's mans opengesperde mond op zijn avatar en de smilie....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 29 november 2012 om 23:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ''Nvalid'' is ''Vlaams''?
Citaat:
De woordkeuze hier zal nauwelijks meer invloed hebben op de evolutie van het Nederlands. b)Televisie en muziek -cultuur producten zijn wél erg van invloed. Als Vlaanderen hierin actief & succesvol zou zijn, zouden noord Nederlanders ongetwijfeld vele woorden en termen overnemen. En waarom niet? c) Over de vernoordnederlandsing (*nog niet in de Van Dale, Johan/ Ik heb er schijt aan, ik gebruik het gewoon) van Vlaamse auteurs: Daar hebben die auteurs zelf invloed op. Als zij hun veto uitspreken omdat hun werk te noordnederlands geredigeerd zou zijn, zou het niet als zodanig worden uitgegeven. Kennelijk hechten deze auteurs zelf aan een Amsterdamse uitgever met snelgeld, bloedmooie redactiebabes en een gestroomlijnd promotie-circuit. Niets menselijks is deze Vlaamsche schrijvers vreemd nietwaar. Citaat:
Maar als we zien dat een succes-film als Loft, waar met een Vlaamse kleur in wordt gesproken, totaal flopt bij onze noorderburen, kunnen we het ergste al vermoeden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Europees Commissaris
|
![]() Het is immers geen NNAlid...
![]() Nu had ik bij een eerste te snelle lektuur gelezen toch wel niet gelezen: Citaat:
![]() Ik dacht dat die werd hermaakt voor de Nederlandse markt....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 30 november 2012 om 00:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vernoordnederlandst Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 30 november 2012 om 00:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Europees Commissaris
|
![]() MORGEN!
Eu...vandaag reeds! http://www.youtube.com/watch?v=i3E82WtyNFE http://www.youtube.com/watch?v=idS9P2OeYLU (En voor Eberhard misschien eerder dit: http://www.youtube.com/watch?v=VMJk8NQ8KzM http://www.youtube.com/watch?v=Ku0CYlIm6nw http://www.youtube.com/watch?v=ang0_pO2MbM http://www.youtube.com/watch?v=xA_NdaedMGk )
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 30 november 2012 om 00:43. |
![]() |
![]() |