Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2004, 22:58   #141
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Nuja, wederom een subjectieve matiere ...

Zoals ik al zei: voor mij kan abortus tot 12 weken (tot het kind dus hersenactiveit vertoont, tot dan is het geen menselijk wezen voor mij).

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2004, 22:59   #142
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
*sigh*

Als je al geen beeldende taal meer kunt interpreteren is het al ver gekomen.
(Ik vond het een mooie beeldspraak, die aanzet tot denken & discussie hierover mogelijk maakt.)
het is idd mooie beeldspraak, maar het heeft niets te maken met wat ik duidelijk wil maken.
maar goed, omdat jullie het zijn :
indien de schorpioen dit zou doen is het een domme schorpioen en zou hij niet overleven. zijn genen zouden zich niet voortplanten en dit zelfvernietigend gedrag zou spoedig niet meer voortkomen bij schorpioenen.

verder is het nogal simplistisch gesteld dat een organisme middels zijn genetisch materiaal tot 1 specifieke taak gedwongen wordt, en dit onder alle omstandigheden.
het goede genetisch materiaal zoekt de beste manier om te overleven. wie de overlevingsdrang het best weet in te vullen, zal bijdragen tot de genetische aard van de toekomstige individuen. zo evolueren organismen, en de genetische code die zij in zich dragen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2004, 23:02   #143
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
het is idd mooie beeldspraak, maar het heeft niets te maken met wat ik duidelijk wil maken.
Misschien wel met wat de andere persoon wou duidelijk maken?

Anywayz, voor de rest van uw tekst ben ik het met u eens

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2004, 15:40   #144
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Gaan we een volwassen persoon ook mogen vermoorden als ie arm is, of ongeneelijk ziek wordt?
Uiteraard niet, maar als die volwassen persoon, om welke reden dan ook, uit het leven zou willen stappen, zou die (eventueel na eerbiediging van een zekere bezinningsperiode) op doktersvoorschrift en onder dokterscontrole de mogelijkheid moeten krijgen om een zelfmoordpil te slikken zodat hij zichzelf op een menswaardige wijze kan verlossen uit zijn ellendig leven. Net zoals ik vind dat een vrouw baas is in eigen buik, ben ik voorstander van een volledig zelfbeschikkingsrecht voor het individu. Dat is gewoon een kwestie van beschaving en van respect voor het individu. Als dat dan tot gevolg zou hebben dat er een bescheiden bijdrage wordt geleverd aan de oplossing van het probleem van de overbevolking en/of dat dan er wat meer natuurlijke selectie zou komen, dan zou dat leuk meegenomen zijn.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2004, 17:48   #145
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
*sigh*

Als je al geen beeldende taal meer kunt interpreteren is het al ver gekomen.
(Ik vond het een mooie beeldspraak, die aanzet tot denken & discussie hierover mogelijk maakt.)
Dank je Eternity. Dit verhaal komt trouwens uit een heel knappe film over de IRA.
Een film over zinsloosheid van geweld maar anderzijds over de zinloosheid van geweld te willen uitschakelen in de wereld. Geweld is inherent aan de mens, het is de aard van het beestje......
Wat Mitgard met al zijn kennis maar bitter weinig gevoel niet begrijpt is dat ik wou zeggen dat mensen geboren worden als kikker of schorpioen..... ze zijn voorbestemd om anderen te helpen of juist anderen niet te helpen en erger door hun egoïsme anderen te vernietigen.
En uiteindelijk als we zo doorgaan met onze huidige levenswijze zullen we allen vernietigd worden, kikker of schorpioen, we gaan allen verdrinken in onze welvaart. En 80 % van de wereldbevolking zal er zelfs niet van genoten kunnen hebben.
En dan hier maar klagen dat ze het zo slecht hebben .....
Bij velen is het gewoon kortzichtigheid gepaard met egoïsme.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be