![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#142 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Daarbij hebben ze in het MR een alliantie aangegaan met de vroegere katholieken van die ene die niet naar het cdH wilde en met de Franstalige Liberalen om eenntegenpool te vormen tegen de PS... Vermits ook azijnpisser Bourgeois zich tot doel stelde het Vlaams extremisme tot het uiterste te verdedigen, waarom zou dat FDF madameke dat niet mogen doen... dat is toch eigen aan het vormen van een coalitie, waar dan ook, dat elke partner hoofdzakelijk de belangen van zijn kiezers verdedigt... het is dan aan de rest van de coalitie om alles binnen de perken van het geheel te houden... en daarbij, haar kiesprogramma was FDF met prioriteiten voor FDF thema's, maar op een "federale" staatsecretariaatspost zal ze wel verplicht worden wat meer "federaal" te denken en handelen... maar ja, hier heersen nogal kromgetrokken redeneringen van degenen die hier vanalles willen wat de anderen elders niet zouden mogen... maar ja... dat is nu eenmaal het voorrecht van elke burger... denken en zeggen... maar repliceren mag ook... wanneer men redelijker is dan al dat extremistisch geweld... en daarbij uiteraard ook relativeren in het repliceren...
![]() |
![]() |
#143 |
Vreemdeling
|
![]() Niet akkoord. Racisme komt er in hoofdzaak uit onwetenheid, niet geïnteresseerd zijn in andere volkeren en culturen, meelopen met misnoegden of gewoon anti willen zijn zonder democratisch alternatief, eerst aan zichzelf denken en niet nadenken over het lot van anderen m.a.w. egoïsme en onverdraagzaamheid troef! n meer overeenkomsten tussen de zogenaamde "racisten" en de zogenaamde "anti-racisten" dan de meesten onder hen vermoeden.
Ik beweer dat het afgeven op "racisten" gewoon een modeverschijnsel is, bedacht door de leidende klasse, om de exploitatie van de lagere klassen in eigen land te vergemakkelijken. Verdeel en heers weet je wel. Mensen als Oeteke kwaken de politiekers en het establishment van uit de koloniale tijd na, vele linksen kwaken nu eveneens de politiekers en het establishment van vandaag na. Voor mij is "racisme" "only human", de een heeft er alleen wat meer in zich van dan de ander. Het is bovendien geen slechte eigenschap, de band moeder-kind is namelijk familie van deze eigenschap. Maar voor degenen die nu al 4 decennia lang letterlijk munt slaan uit de "multiculturele samenleving" is het natuurlijk een hinderlijke menselijke eigenschap.[/quote] |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ik heb een aankondiging gelezen bij vrienden die verscheen in het tijdschrift van het Davidsfonds in de jaren 50, waarin in het Frans a.u.b. bouwgronden aangeboden werden aan Franstaligen van de Brusselse regio... (ik vraag ze op en publiceer dan een scan ervan)... die originele inwoners van St-Genesius Rode waren maar al te blij hun gronden duur te verkopen en ze riepen allerlei lokmiddelen in het leven, ook qua handel, etc... zij hebben sindsdien een goed functionerend kultuurcentrum aldaar en de Vlamingen kunnen er maar niet in slagen wegens grote verdeeldheid in allerlei partijen en partijtendensen een Vlaams kultuurcentrum te laten leven daar... en dan komen extremisten de boel op stelten zetten van buiten de rand uit... geloof me vrij, als de gronden in het Zuiden zo goedkoop blijven, dan gaan de Vlamingen er ook heen... al dan niet de taal verder gebruikend in eigen groepjes zoals dat bij de boeren in de Condroz ook al is... de boerenbond heeft daar zelfs Vlaamssprekende filiaalhouders... ik ben geen FDF'er, maar wel een in Wallonië geboren Limburger, die zoals velen bij ons, een hekel heeft aan al die heibel over taalkwesties en racisme... ik ben een realist die zoals zowat 70 percent van de NL-sprekenden in Noord België die taalkwesties meer dan zat is en ook de stemmingmakerij van een minderheid... (enkele 100.00 van de zogenaamde 1.000.000 VB kiezers) en voor wat Bourgeois betreft, het is en blijft een azijnpisser zonder enige andere visie dan Vlaams nationalisme ten allen prijze, geen haar beter dan de extremistische FDF'ers...
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom die 'zogenaamde' => betwijfelt u democratische verkiezingscijfers ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||
Parlementslid
|
![]() Steenbok schreef o.a. :
Citaat:
Ik twijfel niet aan je goede bedoelingen, maar toch ... Vóór twee jaar zaten mijn vrouw en ik, in een Spaans hotel méér dan 14-dagen, aan tafel met een ander koppel, laat ons om te beginnen ze Belgen noemen. Het waren en zijn nog altijd, goede kennissen; vrienden ... Ze zijn afkomstig uit West-Vlaanderen en vermits ze liever de betere taal speken dan het 'boerse' Vlomsch, zijn het dus : Vlamingen, maar franskiljons. Én Steenbok, dat is een verkeerde conclusie. Eigenlijk zijn het NU Walen want ze wonen al 40 jaar in Rixensart, het eerste Waalse dorpje over de taalgrens. Ze zijn daar eigenlijk per toeval beland. Hoe is dat mogelijk ? Door beroepsomstandigheden wilden ze zich in Brussel vestigen. Te troosteloos. Hun oog viel op een mooie bouwgrond in het dorp dat je daar komt te noemen : Citaat:
Hun aankoop is echter niet kunnen doorgaan. Reden : hun kinderen gingen naar een franse school ... En St-Genesius Rode, wou absoluut zijn Vlaams karakter behouden. Steenbok, ik geef je dit maar ter overweging. Och ja, in Spanje spreken wij met elkaar op de pare dagen de taal van Molière en Vlaams op de onpare dagen ... Soms denken ze wel dat er alleen pare dagen zijn ... Beste Groeten.
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus, Predator, weer zien we : Vlamingen in WL passen zich aan, omgekeerd daarentegen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ook alle Ardense huisjes en fermettes vinden gretig koper aan prijzen die de eigen mensen daar niet meer kunnen betalen... ook vonden zij dat de inwijkelingen allerlei activiteiten onder mekaar organiseren waar de meeste "eigen mensen" niet kunnen komen omdat ze hun eigen Nederlandse taal gebruiken op die bijeenkomsten... Nu vraag je welk TV programma... het was RTL-TVI en ik kwam toevallig bij het zappen daarop uit... maar ja, dan moet je ook eens over het hele aanbod op de kabel zappen... uiteraard is dat een gegeven dat je enkel lkan weten als je niet enggeestig in je eigen taalgebied blijft... het programma was naar aanleiding van de Foire Internationale de Libramont, hèt jaarlijks evenement van Wallonië op gebied van landbouw... en ik kon me niet van de indruk ontdoen dat ik dergelijk betoog hier in het Noorden ook al gehoord heb... en zeker in de rand...
![]() |
![]() |
#154 |
Europees Commissaris
|
![]() Het grote pijnpunt van het taalextremisme is het siumpele feit dat men
een taal niet kan opleggen - als de meerderheid in antwerpen binnen 30 jaarzou verkiezen arabisch te spreken - is dat een feit waar geen enkele wet iets tegen vermag. In de VS was er geen nood aan een taalwet die het engels zou beschermen, tot er nu in sommige staten een groot aantal ééntalig spaanssprekenden opduikt die een groot verspaansingsimpact heeft en zie : reeds klinken daar luid stemmen om het engels in wetten te beschermen. De nederlandse taal heeft in het verleden inderdaad grote nood aan bescherming gehad : nu slaat de slinger stilletjesaan door naar alle "levende" talen in de EU die allen onder zware druk van het engels krijgen te lijden. Het verhaal is eentonig : maar het veralgemeend invoeren van Esperanto als algemeen aanvaarde 2de hulptaal zou de druk misschien kunnen doen afnemen.
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1hand,
Het is maar ter mijner informatie hoor. Maar wat zou esperanto bijbrengen dat het Engels niet kan ? Ik bedoel maar : momenteel is het de best gekende niet-moedertaal in vele landen. Waarom zou je gaan vragen dat de mensen er nog een extra taal bijdoen dan ? btw : het woord taalextremisme is niet echt op zijn plaats. In de Vlaams-Waalse tegenstelling is taal slechts een heel uiterlijk symbool. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik geef haar het voordeel van de twijfel, maar in Nederland zijn ze al teruggekomen van belangrijke regeringsposten aan buitenlanders te geven. Want zij zorgen (dixit Zalm) eerst en vooral voor het 'eigen volk eerst'. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, zoals Hirsi Ali...dus wacht ik eerst eens af!
![]() |
![]() |
#157 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 25 juli 2004 om 16:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zij is BELGISCHE trouwens en geen buitenlandse. En wat heb je dat toch heel mooi al ingedekt, met haar reeds op voorhand te catalogiseren als een uitzondering 'moest ze toch bekwaam blijken.' Verder is jouw opmerking over Nederland compleet uit de lucht gegrepen. Ik zou heel graag jouw bron eens zien waar Zalm zegt dat hij alle Nederlanders -van vreemde origine in regeringsposten- uit hun ambt wil laten zetten omdat hij 'voor eigen volk eerst' kiest. Dat gaat je al zeker niet lukken dus geef me maar eens een bron waar diezelfde Zalm zegt dat die mensen minder bekwaam zijn dan hun 'blanke' collega's.
![]() |
![]() |
#159 |
Minister-President
|
![]() ik zit ook nog steeds op dezelfde bron van zalm en gefundeerde argumenten te wachten die dergelijk racisme goedpraten , ......weer een staaltje van zeer selectieve en hypocriete verontwaardiging ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() hilarische vergelijking van die talen- versus wiskundeknobbel ![]() ![]()
![]() |