![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() Hot Marijke blijft een immoreel beroep beoefenen ja in mijn ogen
Laatst gewijzigd door Akira : 8 december 2012 om 14:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik weet niet ofdat je het wel volledig begrijpt, mijn vrouw toen, dat was een prostituee. Die werd door niemand gedwongen, het was haar eigen idee. Er zijn groentenwinkel-bediendes en er zijn hoeren, en die zijn nu eenmaal niet inwisselbaar, de bediende kan niet als hoer werken en omgekeerd. Voor je als prostituee aan het werk gaat, moet je er wel een zijn, anders is het gewoon onmogelijk. Ja, maar dat zijn semantische spelletjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is immoreel jezelf niet als heilig te beschouwen.
Dit argument is sterker mijns inziens dan verwijzingen naar uitbuiting of moderne slavernij, al dan niet als gevolg van het kapitalistisch systeem, dat mensen ertoe brengt zichzelf te verkopen om een (sneller) inkomen te hebben. Het verkopen van een nier omdat je je kinderen wil laten studeren of zelfs om een ipod te kunnen kopen is volgens de pure 'geld' logica evenmin immoreel. Toch denk ik dat mensen intuïtief aanvoelen dat er iets fundamenteels verkeerd is aan deze situatie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op het gevaar af banpunten te krijgen: je vertikt het gewoon om de nuance te maken tussen alcoholverslaving en af en toe een pint drinken. Wat zou je in deze dan een genuanceerd beeld (willen) hebben?
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat sloeg toen - op ons moeder na, op iedereen die ik kende. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Ik heb tenminste ervaring Was ik klaargekomen, ik was er nog tegen. Citaat:
(alleen de eerste golf feministen vinden genade in jouw ogen?) Schaam je je een echte feministe te noemen en voor prostitutie te zijn... En in overeenkomst met je katholicisme is het ook al niet . Citaat:
Citaat:
Er zijn voorbeelden genoeg van landen met verbod waar het werkt Laatst gewijzigd door Akira : 8 december 2012 om 15:01. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Liegen, bedriegen, mensen fysieke of materiële schade toebrengen ... dat zijn zaken die in mijn ogen veel minder met heiligheid te maken hebben dan iemand een uurtje plezier bezorgen in ruil voor geld. Jarenlang ergens werken uit pure noodzaak, ergens waar men zich zonder meer ongelukkig voelt, dat duidt op minder bezorgdheid om het eigen lichaam dan zijn lichaam verkopen zolang men dit laatste doet uit vrije wil. Uw heiligheid lijkt verdacht veel op schijnheiligheid.
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hate the sin not the sinner en meer van die onzin.
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jamaar echte mannen dragen die om te protesteren... De flair en andere van die schandalige blaadjes vonden dat mannen (de onder-de-sloef-types dan) die niet mochten dragen. Dus om te laten zien dat ge gene flair-man bent moest ge da aandoen...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En na de vergadering bij de vrouwenbeweging bellen ze direkt naar de gigolo om een afspraakje...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() We hebben het hier niet over verslaving aan prostitutie en aan prostituees, wat evenwel ook bestaat
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() Vrije seks is iets anders dan prostitutie
Er bestaat zelfs een tegenstrijdige spanning tussen Laatst gewijzigd door eno2 : 6 december 2012 om 21:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het kan best zijn dat er een nieuwe sexuele preutsheid aan het ontstaan is. Persoonlijk heb ik geen last van preutsheid rond seksualiteit denk ik. Vrijwillige sex daar hebben we geen regelgever voor nodig. Het menselijk lichaam dient ook helemaal niet 'verborgen' te blijven om er respect voor te tonen. Het schone mag gezien en getoond. Het is juist uit respect voor de mens dat ik de vinger leg op het immorele van prostitutie. Het tonen van het menselijk lichaam kán evenzeer een vorm van 'prostitutie' zijn als van het respectvol omgaan met jezelf of de ander. Het is niet de act op zich maar de mentaliteit van waaruit het gebeurt die van belang is.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 6 december 2012 om 21:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als zelfgeproclameerde feministe en als katholiek is jouw verdedigen van prostitutie veel schijnheiliger |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er was niet de noodzaak om geld te verdienen?
|
![]() |
![]() |