Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2013, 16:00   #141
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat mogen ze eens proberen. En waarom mogen zij ons white noemen en wij hen geen nigger? Kenyanen noemen Amerikaanse zwarten "niggers", het woord figureert ook talloze malen in allerlei zwarte muziek.

Tot slot iedereen in Rusland gebruikt het Russische woord voor "nigger". En ik denk niet dat ze die op hun neus zullen kloppen, dat komt niet goed...
Dat mogen ze eens proberen? Wat ga je doen dan? Keybordwarrior.

Daarbij, is white Engels voor wit, dat is niet echt te vergelijken met het woord *nigger*.

En dat zwarte mensen elkaar nigger noemen, is ook compleet anders dan dat een blanke een neger nigger noemt.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2013, 16:11   #142
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar je veroordeelt wel een heel volk, de franstalige Brusselaars. En ze mogen dan grotendeels Vlaamse roots hebben, door het feit dat ze een andere taal spreken is het in de praktijk een ander volk. Ze hebben het recht hun taal te spreken, zelfs al veroordeel jij het feit dat ze die taal spreken, het is hun eigen keuze.
Nu heb ik je: eerst beweer je dat er geen verschillen zijn tussen de Belgen, en nu zijn zelfs de Franstalige Brusselaars een apart volk!

Ik veroordeel overigens niemand. Ik spreek zelf ook Frans.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2013, 16:18   #143
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Nu heb ik je: eerst beweer je dat er geen verschillen zijn tussen de Belgen, en nu zijn zelfs de Franstalige Brusselaars een apart volk!

Toch niet minder dan een doctoraat ,neem ik aan .
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2013, 16:27   #144
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat bestaat niet alleen in België. Zo bvb. leren franstalige Zwitsers ook amper Duits.
Heb je daar statistieken over? Mijn ervaring is toch anders. Een Franstalige Zwitser die in Bern woont en geen woord Duits spreekt, zal er toch mee moeten rekening houden dat hij niet overal in het Frans zal geholpen worden, zoals dat in Vlaanderen overal wél het geval is.

Citaat:
Maar franstalige Brusselaars hebben een grote inhaalbeweging gemaakt, tegenwoordig spreekt de meerderheid, toch van Belgische origine, redelijk goed Nederlands.
Door deze onzin zoveel te herhalen, maak je het er niet geloofwaardiger door. Ook bij hooggeschoolde Franstaligen op in naam tweetalige functies komt het Nederlands er dikwijls slechts stotterend uit.

Mensen die perfect tweetalig zijn, zoals ik, worden steeds schaarser.

Het probleem is ook dat jij als "allochtoon" van de eerste generatie geen familiegeschiedenis hebt in België. Dus weet je niet dat in de generatie van mijn ouders en grootouders de perfecte tweetaligheid de norm was voor hooggeschoolde Vlamingen. Nu zijn de Vlamingen veel Angelsaksischer georiënteerd.

Ook lijk je de taalstatistieken niet te kennen voor Brussel. De Nederlandstalige meerderheid is er veel minder lang geleden dan jij schijnt te denken. De bescheiden vooruitgang van de laatste jaren komt na decennia achteruitgang.

Citaat:
7% heeft op Vlaamse politici gestemd, ik had het dus niet over lijsten. Overigens bij de laatste verkiezingen waar Vlamingen wel apart opkwamen hadden de Vlaamse partijen ook maar rond de 7%.
Ik heb je al uitgelegd waarom die 7% niet klopt. Mijn stemmen zijn in alle geval niet bij de 7% geteld en daar ben ik heel zeker van.

Citaat:
Ik vind de Vlamingen veel giftiger tegen allochtonen. Zie je trouwens ook op dit forum. Brusselse franstaligen staan over het algemeen meer open voor minderheden. De meeste hebben ook, naast vlaamse en Waalse, buitenlandse roots, bvb. Italiaanse of Spaanse grootmoeder, etc. Tegenwoordig zie je in de hoofdstad veel gemengde koppels, een evolutie die ik toejuich.
Als ze zo openstaan, waarom stemmen ze dan voor een partij als het Vlaams Belang? Ze zijn bereid om zelfs op een anti-Franstalige partij te stemmen om toch de "vreemdelingen" maar te kunnen raken. Zo open en tolerant is Franstalig Brussel.

Citaat:
Nols is al lang passé, de belangrijkste racistische partij (en ook belangrijkste Vlaamse partij) in Brussel was jarenlang Vlaams Belang, waar tot voor kort ook heel wat franstaligen op stemden.
Nols is passé, maar de islamofobie van Nols vind je ondertussen ook terug bij MR en FDF, die graag stemmen willen terugwinnen op het Vlaams Belang.

Citaat:
Dat wil ik ook niet, maar een zekere mate van internationalisering is goed. Daarom vind ik ook dat het Engels een soort derde taal mag worden in Brussel, en dat de strenge taalwetten, naar het voorbeeld van Luxemburg, best afgeschaft worden. Nederlands, Frans of Engels, taal is tenslotte maar een communicatiemiddel, voor mij althans, geen doel op zich.
Taal is inderdaad communicatie, maar met een taal komt ook een hele cultuur mee. Een nieuwe taal leren veronderstelt dan ook zich een nieuwe cultuur eigenmaken. Anders zal er van de communicatie niet veel in huis komen.

Citaat:
Maar er is een verschil tussen zelfbewustzijn en bekrompenheid en xenofobie.
Dat klopt. Daarom ben ik ook een grote vijand van bekrompenheid en xenofobie.

En ik zou zelfs verder durven gaan: zelbewustzijn is het beste wapen tegen bekrompenheid en xenofobie.

Citaat:
Ik ben uiteraard tegen VB, maar het feit dat ze in het engels communiceren en zo de grote Europese gemeenschap voor zich proberen te winnen, was een goede zet.
Het is eerder zo dat de financierders van de Brussels Journal Amerikaanse neoconservatieven zijn, en dus ook de krant willen kunnen lezen die ze financierden. Ze leveren ook de artikels en de ideologie.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 8 januari 2013, 17:10   #145
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Heb je daar statistieken over? Mijn ervaring is toch anders. Een Franstalige Zwitser die in Bern woont en geen woord Duits spreekt, zal er toch mee moeten rekening houden dat hij niet overal in het Frans zal geholpen worden, zoals dat in Vlaanderen overal wél het geval is.
Bern had ooit een franstalige Bourgoisie, net als Brussel... Maar die tijd is voorbij. Nu is Bern wel een tweetalig kanton, dus je kan op kantonaal niveau alle administratieve handelingen ook in het Frans doen. De stad is duitstalig. In de meeste winkels ga je echter ook wel in het Frans terecht kunnen.
Ik heb in Bern op een ministerie gewerkt, en de omgangstaal was daar altijd het Duits, maar officiële mededelingen werden wel altijd in alle landstalen gedaan. Er werken behoorlijk wat franstaligen op de ministeries in Bern, maar die kennen dus allemaal ook Duits.
Nu is Zwitserland een behoorlijk gedecentraliseerd land. Er zijn ook federale instellingen die in Lausanne, of Bellinzona gevestigd zijn, en daar is de omgangstaal gewoon Frans, resp. Italiaans.
Nu hangt veel ook van de streek af. Bern ligt vrij dicht bij de taalgrens, en tweetaligheid is gebruikelijk aan beide zijden van de taalgrens. In Fribourg kan je doorgaans ook wel met Duits terecht. Ga je wat verder van de taalgrens dan ga je met een andere landstaal minder geluk hebben. In Zürich kom je niet ver met Frans, en in Genève moet je geen Duits proberen. Echter opvallend is dat in Ticino je doorgaans met Duits wel een heel eind komt.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2013, 18:02   #146
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Inderdaad, die verkrachtingen in veel Afrikaanse landen, zijn ook geweldig.
Verkrachtingen komen ook voor bij ons. En moest er hier een oorlogssituatie on wetteloosheid heersen zoals in Oost-Congo zou dat hier ook veel voorkomen. Wat ik weet is dat er een grote sociale controle is, als iemand verkracht of beroofd wordt in Kenya en Tanzania en de omstaanders zien dat, wordt de dader ter plekke gelyncht.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2013, 18:06   #147
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat mogen ze eens proberen? Wat ga je doen dan? Keybordwarrior.

Daarbij, is white Engels voor wit, dat is niet echt te vergelijken met het woord *nigger*.

En dat zwarte mensen elkaar nigger noemen, is ook compleet anders dan dat een blanke een neger nigger noemt.
Nigger komt van negro, het Spaanse woord voor zwart. En zwarten noemen mij blank, dus noem ik hen zwart, simpeler en complexlozer kan toch niet? Ik heb lak aan al die gevoeligheden, en de zwarten in Afrika hebben daar ook lak aan. Er is niemand die mij daarvoor op m'n gezicht zal slaan, ze hebben wel andere zorgen...

Laatst gewijzigd door tomm : 8 januari 2013 om 18:15.
Oud 8 januari 2013, 18:16   #148
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ze zijn een apart volk omdat ze een andere taal spreken. Daarom bestaat het volk der Belgen niet en zijn Catalanen en Basken geen Spanjaarden. Maar het zijn wel erg verwante volkeren.
Oud 8 januari 2013, 18:19   #149
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) Alle culturen hebben achterlijke aspecten.

2) Daarom pleit ik voor internationalisering, maar met behoud van taal en cultuur.
1) Ongetwijfeld, maar misschien heeft een bepaalde cultuur er al wat minder dan een andere.

Geef toe, dat zou toch kúnnen, hé?

2) Behoud van de eigen cultuur, maar dan toch zonder behoud van de achterlijke aspecten daarvan?

En internationalisering hopelijk zonder overname van (één of méér) achterlijke aspecten van een andere cultuur, of, nog erger, invoering van nieuwe, zélfbedachte achterlijke aspecten?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2013, 18:29   #150
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Door de belachelijke taalwetten in de rand keren de Vlamingen niet alleen de franstaligen tegen zich maar ook heel veel buitenlanders...
M.i. is het eerder de propaganda-machinerie die die taalwetten systematisch als 'belachelijk' - en véél erger - afschildert die sommige Franstaligen en sommige buitenlanders tegen 'de Vlamingen' keert.

Laatst gewijzigd door djimi : 8 januari 2013 om 18:37.
Oud 8 januari 2013, 18:37   #151
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verkrachtingen komen ook voor bij ons. En moest er hier een oorlogssituatie on wetteloosheid heersen zoals in Oost-Congo zou dat hier ook veel voorkomen. Wat ik weet is dat er een grote sociale controle is, als iemand verkracht of beroofd wordt in Kenya en Tanzania en de omstaanders zien dat, wordt de dader ter plekke gelyncht.
1: De feiten zijn nu eenmaal dat in een land als Congo erg vaak vrouwen worden verkracht.

Dat dat bij ons ook zou gebeuren, als wij in een oorlogssituatie zitten dat is pure speculatie.

2: Ahja, die lynchpartijen zijn gelukkig wel een teken van beschaving en moraliteit.
Oud 8 januari 2013, 18:41   #152
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nigger komt van negro, het Spaanse woord voor zwart. En zwarten noemen mij blank, dus noem ik hen zwart, simpeler en complexlozer kan toch niet? Ik heb lak aan al die gevoeligheden, en de zwarten in Afrika hebben daar ook lak aan. Er is niemand die mij daarvoor op m'n gezicht zal slaan, ze hebben wel andere zorgen...
Ben jij daadwerkelijk zo autistisch dat je het verschil niet snapt, tussen negers die elkaar nigger noemen of een blanke die een neger nigger noemt?
Oud 8 januari 2013, 18:46   #153
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Maar franstalige Brusselaars hebben een grote inhaalbeweging gemaakt, tegenwoordig spreekt de meerderheid, toch van Belgische origine, redelijk goed Nederlands...
euh, sorry hoor, tomm, maar de dagelijkse praktijk in 'Wonen, Werken & Winkelen In Brussel' leert mij toch andere cijfers.

Ik heb er geen probleem mee toe te geven dat de huidige situatie in vergelijking met die toen ik hier - net voordat het "Hoofdstedelijk Gewest" bestond - kwam wonen op verschillende plaatsen écht beter is, maar het rooskleurige plaatje dat u hier tevoorschijn tovert stemt toch niet overeen met mijn ervaringen alhier.

Oud 8 januari 2013, 19:27   #154
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Kallikles

Citaat:
Door deze onzin zoveel te herhalen, maak je het er niet geloofwaardiger door. Ook bij hooggeschoolde Franstaligen op in naam tweetalige functies komt het Nederlands er dikwijls slechts stotterend uit.
De meeste collega's spreken goed Nederlands, niet perfect maar ze kunnen zich bijna allemaal verstaanbaar maken, al is het in dirupiaans Nederlands.

Citaat:
Mensen die perfect tweetalig zijn, zoals ik, worden steeds schaarser.
Toch zeker niet bij ons. Overigens tweetaligheid is een vereiste, maar pas na 5 jaar is een selor diploma (het gemakkelijkste) verplicht. Toch spreken de meeste franstaligen goed Nederlands.

Citaat:
Het probleem is ook dat jij als "allochtoon" van de eerste generatie geen familiegeschiedenis hebt in België. Dus weet je niet dat in de generatie van mijn ouders en grootouders de perfecte tweetaligheid de norm was voor hooggeschoolde Vlamingen. Nu zijn de Vlamingen veel Angelsaksischer georiënteerd.
Dat weet ik wel.

Citaat:
Ook lijk je de taalstatistieken niet te kennen voor Brussel. De Nederlandstalige meerderheid is er veel minder lang geleden dan jij schijnt te denken. De bescheiden vooruitgang van de laatste jaren komt na decennia achteruitgang.
Je ziet nog vrij veel Brusselaars die ik het dialect opgevoed zijn, of wiens ouders dialect spraken, maar die officieel franstalig zijn. Nogmaals: hun keuze.

Citaat:
Ik heb je al uitgelegd waarom die 7% niet klopt. Mijn stemmen zijn in alle geval niet bij de 7% geteld en daar ben ik heel zeker van.
Bij de laatste verkiezingen waren het er 11,'%, dankzij de tweetalige lijsten. http://www.brusselnieuws.be/artikel/...inder-verkozen

Welgeteld 47.538 Brusselaars stemden in Brussel op een Nederlandstalige senaatslijst. Voor het eerst daalt het aantal Nederlandstalige stemmen in het gewest daarmee onder de grens van 50.000 stemmen. Dat berekende brusselnieuws.be.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100614_070

Citaat:
Als ze zo openstaan, waarom stemmen ze dan voor een partij als het Vlaams Belang? Ze zijn bereid om zelfs op een anti-Franstalige partij te stemmen om toch de "vreemdelingen" maar te kunnen raken. Zo open en tolerant is Franstalig Brussel.

Misschien door het wangedrag van sommige Noord-Afrikanen (zie hierboven)?
Maar de meeste franstaligen hebben nooit voor VB gestemd, anders dan in Antwerpen waar de partij lang de grootste partij was.

Citaat:
Nols is passé, maar de islamofobie van Nols vind je ondertussen ook terug bij MR en FDF, die graag stemmen willen terugwinnen op het Vlaams Belang.
Daarom dat ze zo veel allochtonen op hun lijsten zetten?

Citaat:
Taal is inderdaad communicatie, maar met een taal komt ook een hele cultuur mee. Een nieuwe taal leren veronderstelt dan ook zich een nieuwe cultuur eigenmaken. Anders zal er van de communicatie niet veel in huis komen.
Niet noodzakelijk, ik communiceer in het Engels in Kenya en andere landen, en dat veronderstelt geen grondige kennis van de Engelse of Amerikaanse cultuur.

Dat klopt. Daarom ben ik ook een grote vijand van bekrompenheid en xenofobie.

Citaat:
En ik zou zelfs verder durven gaan: zelbewustzijn is het beste wapen tegen bekrompenheid en xenofobie.
ja maar overdreven zelfbewustzijn leidt tot bekrompenheid en xenofobie.
Oud 8 januari 2013, 22:47   #155
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze zijn een apart volk omdat ze een andere taal spreken. Daarom bestaat het volk der Belgen niet en zijn Catalanen en Basken geen Spanjaarden. Maar het zijn wel erg verwante volkeren.
Nu zijn we er. Alleen is nog de vraag: zijn de Franstalige Brusselaars een ander volk dan de Walen?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 8 januari 2013, 22:56   #156
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch zeker niet bij ons. Overigens tweetaligheid is een vereiste, maar pas na 5 jaar is een selor diploma (het gemakkelijkste) verplicht.
Selor? Werk je in de publieke sector?

Citaat:
Maar de meeste franstaligen hebben nooit voor VB gestemd, anders dan in Antwerpen waar de partij lang de grootste partij was.
Het is dan ook een anti-Franstalige partij, hé, slimmeke! Maar de Franstaligen stemmen wel vlot op MR en FDF, met mensen als Reynders die Molenbeek "het buitenland" noemt en mensen als Destexhe die een openlijk racistische verkiezingscampagne voeren op een manier die het VB niet meer zou durven.

Citaat:
Niet noodzakelijk, ik communiceer in het Engels in Kenya en andere landen, en dat veronderstelt geen grondige kennis van de Engelse of Amerikaanse cultuur.
Voor een goede communicatie in Kenya zal een minimale kennis van de cultuur van Kenya nooit kwaad kunnen.

Citaat:
ja maar overdreven zelfbewustzijn leidt tot bekrompenheid en xenofobie.
Ha neen! Dan begrijp je niet wat zelfbewustzijn betekent. Zelfbewustijn betekent dat je je bewust ben van jezelf, van je kwaliteiten en gebreken, van gelijkenissen en verschillen met anderen. Bekrompenheid en xenofobie komen altijd voort uit een gebrek aan dat soort bewustzijn. Misplaatste trots kan ook een consequentie zijn van een gebrekkig zelfbewustzijn.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 8 januari 2013, 23:00   #157
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom dat ze zo veel allochtonen op hun lijsten zetten?
Jean-Marie Le Pen was ook de eerste om "allochtonen" op Franse lijsten te zetten, zelfs nog voor de onafhankelijkheid van Algerije, maar het ging dan natuurlijk wel over harki's die voor de "Algérie française" waren. Dat soort neo-koloniale slaven vind je inderdaad nog steeds bij MR en FDF. Niets nieuws onder de zon.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 9 januari 2013, 12:22   #158
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1Dat dat bij ons ook zou gebeuren, als wij in een oorlogssituatie zitten dat is pure speculatie.
Neen, dat is gebaseerd op historische feiten: zie b.v. W.O. II, Dertigjarige/Tachtigjarige oorlog, enzovoort.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 9 januari 2013, 13:17   #159
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jean-Marie Le Pen was ook de eerste om "allochtonen" op Franse lijsten te zetten, zelfs nog voor de onafhankelijkheid van Algerije, maar het ging dan natuurlijk wel over harki's die voor de "Algérie française" waren. Dat soort neo-koloniale slaven vind je inderdaad nog steeds bij MR en FDF. Niets nieuws onder de zon.
Mij lijkt het eerder dat het voor de meeste allochtonen niet uitmaakt welke partij zolang ze maar een goede plaats krijgen. Een Marokkaanse collega van mij heeft absoluut fundamentalistische denkbeelden, is lid van een salafistische organisatie en gelooft in de invoering van Sharia in België (en maakt daar geen geheim van) maar stond vrij hoog en is verkozen in de gemeenteraad van St. Gilles voor de Cdh, die er prat op gaat een humanitaire partij te zijn.
Oud 9 januari 2013, 13:22   #160
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Kallikles

Citaat:
Het is dan ook een anti-Franstalige partij, hé, slimmeke! Maar de Franstaligen stemmen wel vlot op MR en FDF, met mensen als Reynders die Molenbeek "het buitenland" noemt en mensen als Destexhe die een openlijk racistische verkiezingscampagne voeren op een manier die het VB niet meer zou durven.
Daar heb ik niet veel van gemerkt, ook niet in de media.

Citaat:
Voor een goede communicatie in Kenya zal een minimale kennis van de cultuur van Kenya nooit kwaad kunnen.
Ja, maar de communicatie in Kenya verloopt in het Engels, ook tussen de Kenyanen zelf (of in het Swahili, maar ook dat is voor de meeste Kenyanen een vreemde taal die oorspronkelijk enkel gesproken werd door de moslims aan de kust van Tanzania). Met de Kenyaanse culturen in het binnenland hebben die talen weinig tot niets te zien. Dus taal en cultuur hangen niet altijd samen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be