![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Vlaams Blok beweert ervoor te zijn, maar ze blijven op de vlakte of ze 'op volksinitiatief' toejuichen. Intern lijkt er op bestuurlijk vlak weinig inspraak te zijn, maar ze stoppen zich weg dat eenpartijbestuur niet noodzakelijk hetzelfde hoeft te zijn als een staatsbestuur. Citaat:
Subsidiaire bevoogdende truut om de illusie van inspraak te wekken. De echte machtsbedeling moet vanuit het volk komen, met mogelijkheden om correctief in te grijpen over partijprogramma's en standpunten heen. Opkomstrecht. De ongeïntresseerde delegeert aan de meerderheid der geînteresseerden. Goede objectieve informatie over de reële gevolgen van de ja- en de neen-stem.
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
SP, GL en D66 zijn daarnaast ook voor invoering van het volksinitiatief. Des te interessanter nu D66 nodig is om CDA en VVD aan een meerderheid te helpen... Ik denk dat je in België ook zult moeten beginnen met het correctief referendum. Het is misschien niet genoeg, maar wel een eerste stap op weg naar meer inspraak. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Wanneer door opkomstluiheid iets beslist wordt waar naderhand de thuisblijvers spijt van krijgen, kunnen ze op hun beurt opnieuw een initiatief lanceren ter correctie. Geen te hoge drempels inbouwen. Dan pas krijg je anti-democratische toestanden.
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Voorlopig moeten we het doen met het raadplegend referendum dat onder paars is ingevoerd. Citaat:
![]() ![]() Maar dan moet er wel een redelijke termijn tussen het volksbesluit en de inwerkingtreding worden ingebouwd, zodat er gelegenheid is op een besluit te reageren. Ik denk dan aan een half jaar ofzo. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van het Blok mogen we niet eens te weten komen. De belgicistische glazen bol is nu van eenmaal van een feilloos en zuiver-democratisch kristal geblazen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me enkel af hoelang ze dat spel gaan volhouden in dit land.
Vandaag heb ik al mijn derde nieuwe buurvrouw op rij horen zeggen dat ze voor het Vlaams Blok zal stemmen. Zou de invloed van de politiek correcte regering plus media dan toch uitgewerkt zijn? Feit is, dat wie voor het BROV is, enkel de keuze heeft tussen Vivant (dat een verloren stem is omdat het op geen stukken na de kiesdrempel haalt) en het Vlaams Blok (dat achter een politieke schutkring gedumpt werd). Dat komt de gevestigde partijen maar al te goed uit natuurlijk. Is een schutkring niet voldoende om een partij uit te schakelen dan voeren ze wel een kloterige kieswet in. Ze doen maar. Ik weet (gelukkig) hoe ik ze dat het beste kan betaald zetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() Juist, door te stemmen op de B.U.B. een partij die bewust geboycot wordt door het regime.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs Superstaaf konden jullie niet 'versieren' omdat jullie niet de ballen hadden aan zijn wens; het opnemen van het BROV in jullie programma, tegemoet te komen. ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die keren allemaal hun kar aangaande directe democratie eens hun valse reet bestuurlijk fluweel getoucheerd heeft. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leuk te horen dat machtspartijen bevolkt worden met valse reten.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ....en dan hebben de Bubbers nog niet eens fluweel onder hun gat gevoeld.
Wat zou dat zijn mocht het zo wel ooit zijn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
Overigens zag ik aan Franstalige kant dat zowel de CDH als Ecolo voor het volksinitiatief zijn, en de MR voor het correctief referendum. Agalev is ook voor het volksinitiatief, Vlaams Blok in ieder geval voor het correctief referendum. Helaas geen meerderheid, maar misschien bedenkt de VLD zich onder invloed van de Franstaligen nog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
B.U.B. haalde op 18 mei 10.034 en we zullen er op 13 juni zéker meer halen. |
||
![]() |
![]() |