![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Europees Commissaris
|
![]() Wie ben jij om te bepalen dat een homokoppel niet mag trouwen en een heterokoppel wel? Het gaat in beide gevallen meestal om twee mensen die van elkaar houden. Als jij niet met een vent wilt trouwen, doe het dan niet, maar misgun het anderen niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Geert C : 19 januari 2013 om 17:51. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() Discriminatie van homo's t.o.v het huwelijk is homofoob.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() Het is heel interessant te weten dat er drie kwart scheidingen zijn tegenover de huwelijken. Jouw wegduiken verandert daar niets aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ja, dat is ze wel. De discussie gaat over het huwelijk, niet over voortplanting. De link die sommigen met alle geweld tussen die twee willen leggen, is wel degelijk religieus geïnspireerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dat was hier oorspronkelijk ook zo. Ik beschouw dat als een tussenstapje naar de openstelling. Ook in Duitsland zal het zo gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben geen democraat en hoogst onverdraagzaam. Dus, wat jij zo allemaal moet, moet ik net niet. Dat betekent dat ik een vrijer mens dan jij. Je bent een slaaf van je vrijheidsobsessie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
Quote mezelf: Vanzelf, dit gaf echter het percentage scheidingen in 2009 aan ten opzichte van het aantal gesloten huwelijken in het jaar 2009 In 2010 bedroeg dit percentage 68% (mogelijk heeft de economische crisis als factor te maken met een daling van het percentage?) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Trouwens, sinds wanneer is dat eigenlijk relevant? En wat doe je met je "islam is juist" wanneer die iets voorschrijft dat ook tegen de natuur in gaat? Daar stoor ik mij altijd weer aan. Het is eigenlijk compleet irrelevant of homoseksualiteit natuurlijk is of niet, of het nu aangeboren is of een keuze. Waar het om gaat is eigenlijk heel eenvoudig: Mogen mensen zelf bepalen wie ze zijn? Als je, zoals ik, op die vraag antwoord met een volmondig ja, dan is de rest helemaal niet moeilijk meer.
![]() |
![]() |
#157 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Islam maakt nochtans meer slachtoffers op jaarbasis dan homosexualiteit. Ik twijfel eraan dat jij islamiet bent.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er wordt hier aan de homo's helemaal niets "misgund". Zo kunnen wat mij betreft zoveel sodemieteren als hun hartje lust (zolang het met de vrij toestemming van hun partner is, uiteraard ...). Maar, als hun vorm van samenleven wettelijk wordt erkend en bovendien wordt voorzien van alle burgerlijke rechten waardoor ze op juridisch vlak op gelijk niveau staan met een hetero-koppel , wat zou er dan zo vreselijk aan zijn om hun verbintenis bv. "samenlevingscontract" te noemen en dat van de hetero's "huwelijk"? Want, je kunt toch niet ontkennen dat er wel degelijk een verschil is? Twee mannen of twee vrouwen is toch verdomme niet hetzelfde als een man + een vrouw? Zo dadelijk gaan jullie nog het bestaan van mannen en vrouwen betwisten! En die mannen mogen zoveel met elkaars pietje zitten stoeien en knoeien als ze willen, er kan nooit een kind van komen, hoe hard ze dat ook zouden willen. Idem voor twee meisies ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Man en vrouw zijn niet gelijk maar hebben wel gelijke rechten; idem voor homokoppels die dezelfde rechten als heterokoppels hebben.
|
![]() |
![]() |