Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2013, 17:29   #141
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik had het over de tweede paragraaf
En dat gaat over het onjuist statistisch gegoochel. De cijfers van hetzelfde jaar vergelijken klopt niet, daar de scheidingen van een bepaald jaar nu eenmaal huwelijken betreffen van de tijd ervoor.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2013, 17:31   #142
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Blijkbaar kan het debat door de voorstander van het homo"huwelijk" nooit zonder gescheld. Zo goed als altijd duiden de verwijten op: homofoob, achterlijk, uit de middeleeuwen... en nog veel meer verdachtmakerij.
Wie ben jij om te bepalen dat een homokoppel niet mag trouwen en een heterokoppel wel? Het gaat in beide gevallen meestal om twee mensen die van elkaar houden. Als jij niet met een vent wilt trouwen, doe het dan niet, maar misgun het anderen niet.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2013, 17:37   #143
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar kan het debat door de voorstander van het homo"huwelijk" nooit zonder gescheld. Zo goed als altijd duiden de verwijten op: homofoob, achterlijk, uit de middeleeuwen... en nog veel meer verdachtmakerij.
Zolang jullie blijven afkomen met argumenten als "het is tegen de natuur" is het normaal dat jullie die verwijten naar het hoofd geslingerd krijgen.

Citaat:
Neen, dat is ze niet. Bij mijn weten is het een natuurlijk en geen religieus gegeven dat een kind slechts kan ontstaan door de combinatie van een mannelijk en een vrouwelijk element. Man én vrouw zorgen voor nageslacht. Twee mannen niet. Twee vrouwen ook niet. Hoe hard die twee laatste koppels ook zouden proberen, er komt nooit een kind van.
Als je jouw logica doortrekt dan moeten onvruchtbare hetero's ook van het huwelijk worden uitgesloten. Gelukkig leven we in een land en een tijd waar zich kunnen voortplanten absoluut geen vereiste is om in het huwelijk te kunnen treden.

Citaat:
Daarom ook ligt in het verlengde van de natuur dat ook de situatie waarin een kind opgroeit en een opvoeding ontvangt dit weerspiegelt. Ieder kind beseft dat trouwens ook wel. Juist door de lichamelijkheid kan een kind ook allerlei zaken duiden: het heeft elementen van vader en elementen van moeder. Heel verwarrend als een kind "plotseling" twee vaders of twee moeders heeft. Dat botst met heel het referentiekader van een kind.
Ook hier geldt weer hetzelfde: als je jouw logica een beetje doortrekt zou je kinderen uit éénoudergezinnen moeten weghalen bij hun ouders om hen in "normale" gezinssituaties te plaatsen, om hen een "natuurlijk en volledig" opvoedingskader te geven.

Laatst gewijzigd door Geert C : 19 januari 2013 om 17:51.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2013, 17:44   #144
eno2
Banneling

Standaard

Discriminatie van homo's t.o.v het huwelijk is homofoob.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2013, 17:46   #145
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
En dat gaat over het onjuist statistisch gegoochel. De cijfers van hetzelfde jaar vergelijken klopt niet, daar de scheidingen van een bepaald jaar nu eenmaal huwelijken betreffen van de tijd ervoor.
Het is heel interessant te weten dat er drie kwart scheidingen zijn tegenover de huwelijken. Jouw wegduiken verandert daar niets aan.
Oud 19 januari 2013, 17:47   #146
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Graham C.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat is ze niet. Bij mijn weten is het een natuurlijk en geen religieus gegeven dat een kind slechts kan ontstaan door de combinatie van een mannelijk en een vrouwelijk element.
Ja, dat is ze wel. De discussie gaat over het huwelijk, niet over voortplanting. De link die sommigen met alle geweld tussen die twee willen leggen, is wel degelijk religieus geïnspireerd.
Graham C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2013, 17:49   #147
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
In Duitsland is er een verschil ingevoerd: er is het huwelijk (man-vrouw) en er is het partnerschap (alle andere mogelijke relaties tussen twee personen).
Dat was hier oorspronkelijk ook zo. Ik beschouw dat als een tussenstapje naar de openstelling. Ook in Duitsland zal het zo gaan.
Oud 19 januari 2013, 17:51   #148
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Zolang jullie blijven afkomen met argumenten als "het is tegen de natuur" is het normaal dat jullie die verwijten naar het hoofd geslingerd krijgen.
Het zijn zelfs geen verwijten. Het zijn gewoon vaststellingen.
Oud 19 januari 2013, 17:51   #149
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Discriminatie van homo's t.o.v het huwelijk is homofoob.
Zo is dat inderdaad. Veel meer woorden moeten daar toch niet aan vuil gemaakt worden?
Oud 19 januari 2013, 17:54   #150
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Wie ben jij om te bepalen dat een homokoppel niet mag trouwen en een heterokoppel wel? Het gaat in beide gevallen meestal om twee mensen die van elkaar houden. Als jij niet met een vent wilt trouwen, doe het dan niet, maar misgun het anderen niet.
Als aanhanger van ongelimiteerde vrijheid heb jij te aanvaarden dat iemand iets een ander misgunt. Je hebt je bovendien verdraagzaam op te stellen tegenover elke mening en elke vorm van weerzinwekkend gedrag.

Ik ben geen democraat en hoogst onverdraagzaam. Dus, wat jij zo allemaal moet, moet ik net niet. Dat betekent dat ik een vrijer mens dan jij. Je bent een slaaf van je vrijheidsobsessie.
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2013, 18:00   #151
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Als aanhanger van ongelimiteerde vrijheid heb jij te aanvaarden dat iemand iets een ander misgunt. Je hebt je bovendien verdraagzaam op te stellen tegenover elke mening en elke vorm van weerzinwekkend gedrag.

Ik ben geen democraat en hoogst onverdraagzaam. Dus, wat jij zo allemaal moet, moet ik net niet. Dat betekent dat ik een vrijer mens dan jij. Je bent een slaaf van je vrijheidsobsessie.
je kan dus niet omgaan met vrijheid ; je verkiest dat anderen in jouw plaats beslissen wat goed is voor je.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2013, 18:02   #152
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graham C. Bekijk bericht
Zo is dat inderdaad. Veel meer woorden moeten daar toch niet aan vuil gemaakt worden?
Ja maar met al dat ontwijkend gelul en scheefttrekkerij is het nodig af en toe weer eens naar de basiswaarheid terug te keren
Oud 19 januari 2013, 18:14   #153
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ja maar met al dat ontwijkend gelul en scheefttrekkerij is het nodig af en toe weer eens naar de basiswaarheid terug te keren
Da's waar.
Oud 19 januari 2013, 19:03   #154
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Homoseksualiteit is verboden door mijn geloof en voor mij is d�*t de reden waarom ik ertegen ben. Simpel toch?

Ongeacht wat wetenschap, de normen van de heersende cultuur, de rechten van de mens, allerhande moraalfilosofen en ethisten, hoogopgeleiden, laagopgeleiden en politici zouden zijn. Dat is allemaal leugens en propaganda.

Islam is juist, homoseksualiteit is fout. En de natuur laat dat ook niet toe, er komt niets goeds uit homoseksualiteit, enkel ziektes en dood. Daarom ben ik echt niet verbaasd dat ze daar met 340000 mensen ertegen gaan protesteren.
volgens mij ben je een van de vele verdoken homoseksuelen die ik ken, iemand die daar geen problemen mee heeft is niet geïntereerd
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2013, 20:09   #155
Adrian M

Standaard

Citaat:
Natuurlijk biedt het huwelijk op zich geen garantie voor enige stabiliteit. Dat laatste kan alleen door het engagement van de partner, niet door het boterpapiertje van het wettelijk huwelijk.

Toch even dit over uw gegoochel met cijfers: statistisch gaat het niet op tot zo'n conclusie te komen, omdat het aantal scheidingen van een jaar niet in relatie tot staat tot het aantal van huwelijken van dat jaar.
Gegochel? Graag ook goed lezen! Zal net voor de derde keer nog maar toevoegen

Quote mezelf: Vanzelf, dit gaf echter het percentage scheidingen in 2009 aan ten opzichte van het aantal gesloten huwelijken in het jaar 2009
In 2010 bedroeg dit percentage 68% (mogelijk heeft de economische crisis als factor te maken met een daling van het percentage?)
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2013, 21:05   #156
Zwitser

Standaard

Citaat:
Homoseksualiteit is verboden door mijn geloof en voor mij is d�*t de reden waarom ik ertegen ben. Simpel toch?
Als jij er voor kiest een geloof aan te hangen dat jouw verplicht om op te houden met zelf na te denken dan is dat jouw probleem.

Citaat:
Islam is juist, (...)
Ah ja. En waarom dan wel?

Citaat:
En de natuur laat dat ook niet toe, er komt niets goeds uit homoseksualiteit, enkel ziektes en dood. Daarom ben ik echt niet verbaasd dat ze daar met 340000 mensen ertegen gaan protesteren.
Als jij denkt dat homoseksualiteit niet in de natuur voorkomt dan ben je nog niet echt veel aan de natuur blootgesteld. Homoseksualiteit komt in de natuur wel voor.
Trouwens, sinds wanneer is dat eigenlijk relevant? En wat doe je met je "islam is juist" wanneer die iets voorschrijft dat ook tegen de natuur in gaat?

Daar stoor ik mij altijd weer aan. Het is eigenlijk compleet irrelevant of homoseksualiteit natuurlijk is of niet, of het nu aangeboren is of een keuze.
Waar het om gaat is eigenlijk heel eenvoudig:
Mogen mensen zelf bepalen wie ze zijn?
Als je, zoals ik, op die vraag antwoord met een volmondig ja, dan is de rest helemaal niet moeilijk meer.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2013, 21:08   #157
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ongeacht wat wetenschap, de normen van de heersende cultuur, de rechten van de mens, allerhande moraalfilosofen en ethisten, hoogopgeleiden, laagopgeleiden en politici zouden zijn. Dat is allemaal leugens en propaganda.

Islam is juist, homoseksualiteit is fout. En de natuur laat dat ook niet toe, er komt niets goeds uit homoseksualiteit, enkel ziektes en dood. Daarom ben ik echt niet verbaasd dat ze daar met 340000 mensen ertegen gaan protesteren.
Islam is juist? Grapjas. Hihihi.
Islam maakt nochtans meer slachtoffers op jaarbasis dan homosexualiteit.

Ik twijfel eraan dat jij islamiet bent.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2013, 21:10   #158
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Gegochel? Graag ook goed lezen! Zal net voor de derde keer nog maar toevoegen

Quote mezelf: Vanzelf, dit gaf echter het percentage scheidingen in 2009 aan ten opzichte van het aantal gesloten huwelijken in het jaar 2009
In 2010 bedroeg dit percentage 68% (mogelijk heeft de economische crisis als factor te maken met een daling van het percentage?)
Het niet aan je hart laten komen...er is hier nog een andere draad over het homohuwelijk....daar moet je jan en zijn schaduw (of alter ego) paulus eens bezigzien. Een ode aan de mensheid telkens die twee hun schuur opentrekken
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Oud 19 januari 2013, 21:27   #159
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Er wordt hier aan de homo's helemaal niets "misgund". Zo kunnen wat mij betreft zoveel sodemieteren als hun hartje lust (zolang het met de vrij toestemming van hun partner is, uiteraard ...). Maar, als hun vorm van samenleven wettelijk wordt erkend en bovendien wordt voorzien van alle burgerlijke rechten waardoor ze op juridisch vlak op gelijk niveau staan met een hetero-koppel , wat zou er dan zo vreselijk aan zijn om hun verbintenis bv. "samenlevingscontract" te noemen en dat van de hetero's "huwelijk"? Want, je kunt toch niet ontkennen dat er wel degelijk een verschil is? Twee mannen of twee vrouwen is toch verdomme niet hetzelfde als een man + een vrouw? Zo dadelijk gaan jullie nog het bestaan van mannen en vrouwen betwisten! En die mannen mogen zoveel met elkaars pietje zitten stoeien en knoeien als ze willen, er kan nooit een kind van komen, hoe hard ze dat ook zouden willen. Idem voor twee meisies ...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2013, 21:32   #160
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Er wordt hier aan de homo's helemaal niets "misgund". Zo kunnen wat mij betreft zoveel sodemieteren als hun hartje lust (zolang het met de vrij toestemming van hun partner is, uiteraard ...). Maar, als hun vorm van samenleven wettelijk wordt erkend en bovendien wordt voorzien van alle burgerlijke rechten waardoor ze op juridisch vlak op gelijk niveau staan met een hetero-koppel , wat zou er dan zo vreselijk aan zijn om hun verbintenis bv. "samenlevingscontract" te noemen en dat van de hetero's "huwelijk"? Want, je kunt toch niet ontkennen dat er wel degelijk een verschil is? Twee mannen of twee vrouwen is toch verdomme niet hetzelfde als een man + een vrouw? Zo dadelijk gaan jullie nog het bestaan van mannen en vrouwen betwisten! En die mannen mogen zoveel met elkaars pietje zitten stoeien en knoeien als ze willen, er kan nooit een kind van komen, hoe hard ze dat ook zouden willen. Idem voor twee meisies ...
En daar gaat het niet over. Kinderen zijn geen voorwaarde voor een huwelijk.

Man en vrouw zijn niet gelijk maar hebben wel gelijke rechten; idem voor homokoppels die dezelfde rechten als heterokoppels hebben.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be