![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Anderen mogen helpen, hoor. Zoals Sammael en Jantje.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit wil zeggen, dat je zorgt dat eigen landbouwproducten goedkoper zijn dan dezelfde import producten. Maar dit wil ook zeggen, dat je zorgt dat een auto gebouwd door een plaatselijke garage goedkoper is dan ééntje uit een fabriek in Mexico of Japan. Vandaag kost een krop sla uit India in de winkel goedkoper dan de kostprijs om hem te kweken voor onze eigen tuinbouwers. Een steak ingevoerd uit Brazilie kost minder dan hem hier vetmesten. Een visfile ingevoerd uit Marokko kost minder dan het voerder om de vis hier te kweken. Het kost zelfs minder om garnalen hier gevangen eerst naar Marokko te vervoeren en daar te laten pellen en terug in te voeren, dan om hem hier direct te laten pellen. Het kost de bedrijven minder om een product in garantie bij herstellingen naar China en terug te sturen, dan het hier te laten herstellen. Er is dus iets grondig fout met ons economisch beleid. En de fout is dat de productie hier te duur is geworden. En nee, niet enkel de loonlast. Want voor de aangehaalde producten is de loonlast verwaarloosbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was ik al mee begonnen.
Wat er verder moet veranderen, is het opendeurbeleid. Je kan niet iedereen uit de wereld hier opvangen op kosten van de economie en werkenden. Er zijn grenzen aan de mogelijkheden van een land, zelfs de Europese Unie heeft zijn grenzen aan asielopvang bereikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"Kan je U voorstellen dat er van die kromme charels tussen liggen zodat je er maar 3 in een bakje krijgt" dat is het soort Amerikaans consumentisme dat de doodsteek is van economie en ecologie. Ik hoop dat de Europeanen toch nog iets slimmer zijn dan dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Beeld je het volgende in: Als morgen de supermarkt waar je al je dagelijkse behoeften koopt zijn prijzen verlaagt, haalt dat dan je persoonlijke economie onderuit? Citaat:
Citaat:
Of lees gewoon eens wat David Ricardo ooit ontdekte over comparatief voordeel.
![]() |
![]() |
#147 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De gemeentes zijn verantwoordelijk voor de verdeling en ophaling, de gewesten voor de verwerking, de federale overheid voor het maximum gewicht en Europa voor de toegestane inhoud ervan. Maar de verantwoordelijkheid voor ophaling van afval verschuift eens de afval op een verzamelpunt ( bijvoorbeeld containerparken) komt, dan word het een gewestelijke bevoegdheid en eens de afval een bepaalde hoeveelheid overschrijd, dan word de verwerking een federale bevoegdheid. Afval kan zelfs een Europese bevoegdheid worden eens het door zijn volume van kwalificatie verandert, want dan kan kleingevaarlijk afval van huishoudelijk verbruik, veranderen in industrieel afval. Dit geld trouwens ook voor gewoon huishoudelijk afval. Maar als zakken openscheuren en de inhoud op de grond terecht komt, is de eigenaar van de grond verantwoordelijk en aansprakelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
gedaan met de 5 regeringen. gedaan metde taaltwist . Gedaan met de eeuwige onoplosbare discutie rond Brussels gewest Gedaan met oeverloos tijdverlies en overtollige geldverslindende politiekers . één nationale regering . dat houd in dat een vlaming bij wijze van spreken op Di Rupo kan kiezen maar een waal ook Bart De Wever . Gelijke wetten en maatregelen over het hele land . Stel dat er twijfels zouden zijn over inefficiënte controle of misbruik of profitariaat bij werkloosheids uitkeringen in Wallonië , dan is er één nationaal bureau onder één nationale wetgeving waar zowel walen als vlamingen de controle uitvoeren en als er vermoeden is van misbruik kan men een team vlaamse controleurs sturen om even orde op zaken te stellen . Zo heb je controle . nu heb je door de verdeelde deelstaten geen controle en kan men enkel toekijken en verwijtjes de pers insturen als oude viswijven . DUS , Voor België één nationale regering en één wetgeving . En verder Europa verder uitbouwen om meer eenheid te bekomen ten einde de oneerlijk concurentie en coruptie om te vormen tot een uniforme wetgeving en samewerking ipv een kindelijk ballengevecht . Een Europa dat zijn armere regio's kan steunen en laten opwerken door daar productie te instaleren ipv China en indië rijk te maken en hier de mensen als misdadige profiteurs te aanschouwen en hen noodgedwongen in een uitkerings afhankelijk en uitzichtloos leven zonder toekomst te onderhouden in sociale woningkooien . China werk met zijn eigen bevolking , aan een sterke economie , enkel met de bedoeling dat zijn eigen bevolking 1.5 Milj mensen de nieuwe koopkrachtige afzetmarkt worden . Wat doet Europa , het individuele egoisme van land en individu zorgt ervoor dat de mensen geen job en geen koopkracht meer hebben . Productie trekken we de neus voor op .en kopen liever goedkope rommel dan goed eigen fabrikaat. Leg jij mij nu eens uit hoe jij de werlvaard wil handhaven en de economie aantrekken ? door Marokanen , Turken , Irakezen Pakistani en Malinezen en Soedanezen te inporteren ? Die hier allen in de armoede blijven zitten omdat ze hun leefloon opsturen aan een nog armer thuisfront ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() Zwitser schreef ...Sorry, maar het is de afgelopen 2000 jaar nooit het geval geweest dat alles wat in Europa te verkrijgen was ook hier gemaakt is. We handelen al sinds de oudheid met China...
---------------- Ik denk dat u een vertekend positief beeld hebt van de samenwerking et China Vooral... ik wil helemaal geen Europese muur bouwen hoor en alle samenwerking verbreken . Maar de situatie wordt vaak gewoon balans matig vergeleken . en als men 1 € import vergelijkt met 1 € export zit je goed mis . Om een beeld en vat te krijgen op de samenleving en de welvaart in de maatschappij moet je ruimer denken . In 100 € export kan vb maar 10 minuten werk zitten waar de werkende mens dus heel weinig aan heeft . terwijl de 100 € import uit china mogelijk 3 uur werk inhoud en amper 3 € materiaal . Dat wil dus zeggen dat je daar een benadeelde verhouding krijgt van 2u en 50 minuten arbeid krijgt die dus niet ten goede komt van de europese werknemer /consument . |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit is trouwens de reden waarom China in de 20ste eeuw zover achterop is beginnen geraken op economisch vlak. Citaat:
Of dat de goedkopere producten van Van den Borre van Belgische makelij zijn. Denk dan maar snel wat anders. Nokia, Toshiba, Nike, Renault, Opel, en noem maar op, allemaal hebben ze hun productie eenheden in de lage loonlanden. Sommige laten nog eindproducten hier samenstellen, maar zelfs dat word steeds minder. Hier houd men nog enkel verdeelcentra open. Citaat:
Zwitserland heeft zelfs de meest gesloten financiële economie van de wereld. En zonder die economie zou het een ontwikkelingsland zijn. Citaat:
Je kan niets op de markt brengen of het word door een andere industrie gekopieerd. Er worden in Europa zelfs miljarden uitgegeven om de kopieën van producten te onderscheppen en te vernietigen. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet toch eens voor jezelf uitmaken wat je wil: gesprek, debat en discussie met mensen, al dan niet andersdenkenden, of niets van dat alles. Ruimte voor overleg, of niets van dat alles. Zoals jij bezig bent alweer, is je keuze "niets van dat alles". Dan stop ik er ook maar mee nog te reageren op jou.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Al ben ik wel van mening dat een te links en te laks beleid de ondergang van Europa betekend . Hoger in de draad , gaf U wel een sinische reactie alsof de economische vluchtelingen van mensen die zich geheel onthouden uit het economisch proces en wel toegang krijgen tot het sociaal vangnet , Alsnog Europa ging redden . De werkelijkheid ligt wel heel ver weg denk ik . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Gouverneur
|
![]() Ben je nu sarcastisch of meen je het?
Om alle misverstanden te vermijden: dit is een oprechte vraag. Voor 't geval je het meent, dan ben ik benieuwd hoe jij dat ziet. Het migratiebeleid dat tot hiertoe gevoerd is, is een flop gebleken. Anderzijds is de Europese bevolking fel verouderd en dat is een probleem. Migratie is nog steeds een mogelijke manier zijn om dat aan te pakken, maar ik denk dat dat nu te laat is, maar als je daarover van mening verschilt, hoor ik het graag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het beleid daar moet sowieso drastisch worden omgegooid, op Europees niveau. Maar ik vrees dat de vruchten die we daarvan gaan plukken, te laat gaan komen. De vergrijzing zet zich nu in, niet pas over 20 jaar. Ik ben ook van nature een pessimist en een doemdenker (volgens mij is 't hier over 10 �* 20 jaar oorlog, eenders wat er gebeurt op vlak van beleid in België of Europa). Txiki lijkt me meer een optimist. Met pessimisten zoals ik gaan we de problemen ook niet oplossen, dus ik ben benieuwd naar wat hij te vertellen heeft. Laatst gewijzigd door Sammael : 25 januari 2013 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hiermee maakte je zelf elke normale discussie onmogelijk, want in geschreven taal is het voor een lezer bijna onmogelijk om het sarcasme ervan te begrijpen. Je had er dus veel beter aan gedaan, om op een normale manier deze posting te beantwoorden. Of er duidelijk bij te zetten dat het om sarcasme ging. |
|||
![]() |
![]() |