![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Philippe Van Meerbeeck, de verantwoordelijke voor het Canvasprogramma “Histories” werd na de uitzending over LeopoldII ontslagen. het is, uiteraard, toeval dat noch de BRT noch de "kwaliteitskranten" veel woorden spendeerden aan de aanslag op de vrije meningsuiting die daarmee gepleegd werd. Zelfs op Google is er niets over te vinden, behalve wat daarover in 2004 op dit forum gepost werd.
Dat degenen die zoveel aanstoot namen aan deze reportage zelfs invloed uitoefenden bij Google maakt bewijzen leveren natuurlijk niet gemakkelijker. D�*t er onmiskenbaar invloed werd uitgeoefend om zelfs het ontslag van de verantwoordelijke voor de Canvasserie in de doofpot te stoppen is echter veelzeggend....
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://home.scarlet.be/sterikabv/stof10.htm Helemaal onderaan.... Het zijn wel geen harde bewijzen, maar het zijn wel bekentenissen die uit de mond komen van Marc Eyskens. De man die uitgerekend nu in De Knack wordt opgevoerd met de woorden: "Vlaanderen wacht nog steeds op een Martin Luther King, die uit zou roepen: 'alle mensen eerst'”.
![]() |
![]() |
#144 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ze worden hier zo hard weggejaagd, dat ze maar blijven binnenstromen. En de staatskas spekken dat ze doen. Om niet goed van te worden hoeveel die de staatskas spekken. Bron: Ook België is een belastingparadijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Is die reportage nergens meer te bekijken?
Ik wil echt wel eens zien hoe jaloers die Britten precies zijn omdat wij Congo hadden en zij niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wist niet dat de spekkers van De Wever asielzoekers waren. Ik dacht écht dat het om autochtone werkgevers ging.
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén van de gevolgen hiervan is dat Engels DE wereldtaal geworden is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Congo was echt wel the colony to have. De jackpot van Afrika. En dat dan uitgerekend zo'n klein prutslandje als België met Congo ging lopen, dat heeft veel jaloezie opgewekt bij de Britten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Men zegt soms dat de cijfers van Hochschild overdreven zijn, maar uiteindelijk, of het nu 10 miljoen doden waren of 1 miljoen, wat maakt het uit? Leopold II was een massamoordenaar en wat in Congo onder zijn beleid gebeurde was niet meer of niet minder dan een genocide. Nu, België moet ook niet té hypocriet doen; nadat wij de kolonie hebben overgenomen van onze Koning werd het misschien ietsje beter, maar het is heel naïef om te denken dat het plots de hemel op aarde werd voor de lokale bevolking. De chicotte werd nog steeds lustig gehanteerd. Citaat:
Voeg daar nog eens onze gedeelde verantwoordelijkheid voor de genocide in Rwanda toe, de daaruit volgende stroom Hutu vluchtelingen naar Congo, de de facto invasie van Congo door Rwanda, die de eerste Congo oorlog vormde en wat daar allemaal tot op heden nog uit voortvloeit en de verantwoordelijheid van het Belgisch establishment, inclusief maar niet uitsluitend bestaande uit het Koningshuis en haar entourage, is verpletterend. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Voor mij staat de NVA voor het relatief jonge Vlaamse establishment dat meer macht en inspraak wil in dit land. Vermits het oude, Belgicistische establishment die relatief jonge Vlaamse elite niet toelaat in haar salons van de macht, doet de Vlaamse elite het dan maar zo: een nieuwe populistische partij met een boegbeeld dat heel goed in de markt ligt. Maar uiteindelijk is en blijft het een partij voor de elite. Of beter: "een" elite, niet "de" elite. Ik beschouw de NVA als een liberale, rechtse partij, met een nationalistisch kantje, maar uiteindelijk blijft het een rechtse partij. Van mij mag er een rechtse partij zijn, die heeft zeker haar plaats in deze samenleving, maar het rechtse gedachtegoed dient m.i. slechts de belangen van een kleine minderheid, niet 30 of 40 % van de bevolking. Dat is een scheeftrekking. Ik beschouw de NVA als ultraliberaal (naar Europese normen dan) en vereenzelvig hen dan ook met het slechtste wat het kapitalisme te bieden heeft. Met de NVA vrees ik een afbraak van onze sociale voorzieningen ten nadele van de bevolking en ten voordele van de elite. En daar ben ik dus tegen. Hun nationalistisch kantje beschouw ik als een randverschijnsel, iets dat ze gebruiken als verkoopsargument, maar in se niet de kern van hun wezen uitmaakt, ondanks alle blahblah die over hun nationalistische trekken wordt verkocht. Leopold II was een klootzak en wat hij deed was de ultieme uitbuiting van de plaatselijke, gewone Congolees. Kapitalisme is zijn meest extreme en zelfdestructieve vorm. Mijn vergelijking van NVA met Leopold II was grof en bedoeld als provocatie. Het ziet ernaar uit dat mijn provocatie bij u een gevoelige snaar heeft geraakt en mocht ik er uw gevoelens mee gekwetst hebben, dan verontschuldig ik me daar voor. En voor de goede orde: geen enkele regeringspartij draagt mijn goedkeuring weg. Meer nog: geen enkele partij die vertegenwoordigd wordt in het parlement draagt mijn goedkeuring weg. De enige partij die misschien het welzijn van de meerderheid van de bevolking van dit land voor ogen heeft, is de PVDA, maar die heeft geen verkozenen. En zelfs van hen ben ik helemaal niet zeker en vraag ik me soms af of ze zich, eens verkozen, niet evenzeer zullen prostitueren in dienst van de macht als alle andere partijen. Laatst gewijzigd door Dakeyras : 29 augustus 2013 om 10:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
waarom zou een daadkrachtig entrepreneur, die 'een nieuwe elite' dan een omweg nemen ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Gouverneur
|
![]() We zouden naast de standbeelden voor LII er telkens en van Moboetoe kunnen zetten:
de grote congolese leider die het beleid van LII voortzette.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Op internationale markten bestaan er geen "vlaamse" ondernemingen.... De N-VA lmag gerust 60% van de stemmen halen in Vlaanderen, dan nog blijven de Voka ondernemingen producten "made in Belgium" produceren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wie de macht voor zichzelf wil, wil naar niemands pijpen dansen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
FEIT is dat Eyskens toegeeft dat onder LeopoldII in Congo gebeurde een schending van de mensenrechten is. Tegelijkertijd zet hij onze nationale genocidepleger echter uit de wind met deze woorden: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat Guido Gryseels, directeur van het Koninklijk Museum Midden -Afrika betreft. Ook die laat er geen twijfel over dat in Congo Vrijstaat onder Leopold II "dingen gebeurden die onaanvaardbaar zijn, zelfs schandalig zijn". Maar men moet oog hebben voor de tijdsgeest. Koning Leopold maakte volgens Grysels slechts "deel uit van een regime". Een regime dan toch waaronder Leopold heerste zoals hij wou. Dat maakte deze massamoordenaar in het "ooch" van Guido Gryseels en Louis Michel een man met visie. Een visionair. Onder de noemen "Congo betekende veel voor de Belgische economie" wordt dus alles goedgepraat wat onder LeopoldII in Congo Vrijstaat gebeurde. Maar was dat wel zo? Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 29 augustus 2013 om 11:07. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kortom, het lijkt erop dat de Belgische belastingbetaler heeft meebetaald aan de aflossing van lening die Leopold van "België kreeg. De opbrengst van de investeringen die Leopold met Belgisch belastinggeld in Congo deed, en die in combinatie met de groeiende Congolese opbrengsten tot grote winsten leidde, liet Leopold "wegsluizen".
Naar waar weet geen kat, maar in alle geval NIET naar zijn nakomelingen want volgens Eyskens "weet iedereen dat het Belgische koningshuis behoort tot de minst (!) welgestelde, van alle koningshuizen ter wereld". En wie d�*t niet gelooft maakt Eyskens "alle mensen eerst" wel wat anders wijs.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 29 augustus 2013 om 11:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je "vergat" erbij te vermelden wie dictator Mobutu aan de macht bracht. En wie daar eerst, met medeplichtigheid van dezelfden die Mobutu aan de macht hielpen, de eerste president van Congo voor vermoordde.
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En Bart doet niets. Hoe verrassend.
Ondertussen is tot woede van de blanke Engelstalige gemeenschap in Zuid Afrika een standbeeld van kolonist Cecil Rhodes aan de beurt. Studenten van de Kaapse universiteiten eisen sinds een week onttakeling van een aantal standbeelden. ![]() |
![]() |
![]() |