![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of zou het heel misschien ook zo kunnen zijn dat het Nederlands van een hele grote groep gewoon abominabel is? Want dat is wat mijn oren horen namelijk. Citaat:
Ik ken nochtans nogal wat ''gewone'' Vlamingen, die wél dialectloos kunnen spreken. Die zijn er namelijk ook. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat de culturele reconquista betreft.Waak er maar voor dat Brussel geen tweede Cordoba wordt. Dat zal al een hele prestatie zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb zo de indruk dat voor u iemand heel snel een "spreker" van het Frans is. Voor mij is een Franssprekende een persoon die zowel in zijn beroep als in zijn privé-leven prioritair het Frans als communicatieinstrument gebruikt, iemand die a.h.w. in het Frans denkt en droomt. Iemand die normaal Nederlands gebruikt maar ook in het Frans kan communiceren is voor mij géén Franstalige. Voor u blijkbaar wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dus iedere Belg zou een eenvoudige conversatie kunnen voeren in het Duits, het Frans en in het Nederlands. Voor ons Limburgers is dat iets gemakkelijker, ik geef het toe. Maar het is geen gewonnen zaak. Laatst gewijzigd door system : 19 april 2013 om 16:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
test: als de persoon uit jou voorbeeld met een echte franstalige (statistisch gezien nederlands-onkundige) medebelg spreekt, in welke taal zullen ze dan communiceren? Vermoedelijke antwoord van EL: in het Frans Vermoedelijke antwoord van Q: in het Frans dát is het punt. dát bedoelt hij. En of die personen thuis Nederlands of Frans spreken deed daarbij even niet ter zake, dat is slechts leuk voor de statistieken. En dan heb je uiteraard gelijk, maar dat weet hij óók wel.
![]() |
![]() |
#147 |
|
![]() Toch vreemd. Ik heb 3 kinderen.
Franstalige Buur van een van mijn kinderen: uitstekend Nederlands. Andere heeft Franstalig koppel leren kennen: beiden zo goed Nederlands dat hij zich afvraagt of zij niet beter AN kennen dan hijzelf. De derde: Franstalige in de les die uitstekend Nederlandstalig is. Volgt universitair onderwijs in het Nederlands. Toeval. Of een teken dat die statistieken die gebruikt worden hopeloos verouderd zijn? Laatst gewijzigd door pajoske : 19 april 2013 om 21:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |