Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2013, 13:24   #141
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Eerst en vooral was de ronde weer wat hij altijd al is geweest : een heel grote kermis, duizenden mensen die een heel mooie dag beleven en eigenlijk heb ik op geen enkel moment ook maar iets van agressie gezien. Zelfs na de koers, in het centrum van kwaremont aan café de zon waar de jonge gasten stonden die heel de dag vlaggetjes met de leeuw hadden zitten uitdelen was het dikke ambiance. Vlaggetoestanden is niks voor mij, maar het was wel grappig om de zwitserse vlag van een maat van mij te zien rondzwieren naast een hoop vlaamse leeuwen en hier en daar een belgische vlag. Nogmaals : niks agressie. Iedereen was happy en het bier vloeide in sloten.
De maatschappij is heel wat minder zuur dan dat we soms laten uitschijnen op een politiek forum.

Wat wel een onrustwekkende toestand is, is de graaierij van wouterke vandenhaute. Die man denkt werkelijk dat de ronde en alles wat daarrond draait zijn eigendom is. Een kennis die op de oude kwaremont woont had op zijn eigen domein een heel groot feest voor zakenrelaties en vrienden ineen gestoken. Ingangsprijs : 0 euro voor alle duidelijkheid. Iedereen op uitnodiging en een honderdtal extra plaatsen voor diegenen die hij goed kent en die daar in het dorp ter plaatse te horen kregen : schuif maar mee aan tafel.
Wouterke Vandenhaute heeft niet beter gevonden dan hem een deurwaarder op zijn dak te sturen met een claim om 25 euro per aanwezige te betalen aan zijn organisatie.
De betrokkene kennende is het antwoord heel simpel : wouterke kan zijn deurwaardersexploot in zijn gat steken.

Aan dit tempo duurt het geen twee jaar meer of wouterke kan zijn oude droom om het parcours af te sluiten en ingangstickets te verkopen waarmaken. De lokale burgemeester(s) moeten hier blijven tegenin gaan.
De ronde is een volksfeest, en is meer dan vip tenten voor relaties die dan dikke poen moeten betalen aan wouterke.

Laatst gewijzigd door peter1962 : 1 april 2013 om 13:27.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2013, 14:31   #142
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Mag ik dan ook kiezen in welk kunstmatig land ik wil leven?

Dank u.
3. Dus die opstoot van Belgische vlaggen, hoe zit het daarmee?
Ge weet wel, jou opmerking waarop ik reageerde met de" kip zonder kop".......
Of ga je het gewoon op "blijven lullen" houden ...

en ga je nu eens niet "kunstmatig " reageren ?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2013, 14:42   #143
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Als hij "professioneel"was, dan had hij zijn commentaar betreft de leeuwevlaggen in de" koers" voor zich gehouden. (Iedereen heeft recht op zijn mening)

Maar neen , het staat "chique" in bepaalde kringen om op de "vlamingen" te schijten.

Dat hij na zijn uitspraak nu forfait gegeven heeft is maar best.

Een kassei op zijn smoel, en jullie konden terug beginnen over WO 2....

btw Tom Boonen in een shirt met de kleuren van de drapeau nationalle.....
er rust precies ne vloek op die kleuren.
Den Gilbert "durft" niet komen en den Tom gaat tegen de grond.....
Gilbert heeft gewon zijn mening geuit en niets meer. Problemen zoeken waar er geen problemen zijn, gebeurt vaak bij Vlaams-Nationalisten.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2013, 14:45   #144
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Grappig

1. Met je reactie hier bevestig je dat Belgie kunstmatig is, hetgene dat ik aanhaalde.

2. Als ik al zou akkoord gaan met je stelling 'Vlaanderen is even kunstmatig als Belgie" mag ik dan KIEZEN in welk kunstmatig "land" ik leef ?

Ge weet wel, jou opmerking waarop ik reageerde met de" kip zonder kop".......
2. Vlaanderen is geen officieel land, België wel.
Oud 1 april 2013, 15:12   #145
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Gilbert heeft gewon zijn mening geuit en niets meer. Problemen zoeken waar er geen problemen zijn, gebeurt vaak bij Vlaams-Nationalisten.
Every...

Zoals gewoonlijk geen inhoudelijke reactie.

Je bent vergeten om over WO 2 te praten.
Oei foutje van je......ach het is paasmaandag voor iedereen.

Probleem:
Als nederlandstalige , die ziek is of een ongeval heeft, opgenomen worden in een medische instelling......waar ze zeggen.. " Tu parles français?"
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2013, 15:12   #146
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als hij "professioneel"was, dan had hij zijn commentaar betreft de leeuwevlaggen in de" koers" voor zich gehouden. (Iedereen heeft recht op zijn mening)

Maar neen , het staat "chique" in bepaalde kringen om op de "vlamingen" te schijten.

Dat hij na zijn uitspraak nu forfait gegeven heeft is maar best.

Een kassei op zijn smoel, en jullie konden terug beginnen over WO 2....

btw Tom Boonen in een shirt met de kleuren van de drapeau nationalle.....
er rust precies ne vloek op die kleuren.
Den Gilbert "durft" niet komen en den Tom gaat tegen de grond.....
"Durft niet te komen"? Maar zijn afwezigheid had helemaal niets met uw spel te maken!! Denkt u echt dat de Franstaligen rekening met de Vlaamse gevoeligheden nemen? Denkt u echt dat Franstaligen zullen stoppen naar Vlaanderen te gaan omdat Vlamingen zoals u zomaar op een dag beslist hebben dat ze tegen België moesten zijn?
Oud 1 april 2013, 15:15   #147
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Every...

Zoals gewoonlijk geen inhoudelijke reactie.

Je bent vergeten om over WO 2 te praten.
Oei foutje van je......ach het is paasmaandag voor iedereen.

Probleem:
Als nederlandstalige , die ziek is of een ongeval heeft, opgenomen worden in een medische instelling......waar ze zeggen.. " Tu parles français?"
Waarom zou ik over WO2 praten?
Oud 1 april 2013, 15:22   #148
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Eerst en vooral was de ronde weer wat hij altijd al is geweest : een heel grote kermis, duizenden mensen die een heel mooie dag beleven en eigenlijk heb ik op geen enkel moment ook maar iets van agressie gezien. Zelfs na de koers, in het centrum van kwaremont aan café de zon waar de jonge gasten stonden die heel de dag vlaggetjes met de leeuw hadden zitten uitdelen was het dikke ambiance. Vlaggetoestanden is niks voor mij, maar het was wel grappig om de zwitserse vlag van een maat van mij te zien rondzwieren naast een hoop vlaamse leeuwen en hier en daar een belgische vlag. Nogmaals : niks agressie. Iedereen was happy en het bier vloeide in sloten.
De maatschappij is heel wat minder zuur dan dat we soms laten uitschijnen op een politiek forum.

Wat wel een onrustwekkende toestand is, is de graaierij van wouterke vandenhaute. Die man denkt werkelijk dat de ronde en alles wat daarrond draait zijn eigendom is. Een kennis die op de oude kwaremont woont had op zijn eigen domein een heel groot feest voor zakenrelaties en vrienden ineen gestoken. Ingangsprijs : 0 euro voor alle duidelijkheid. Iedereen op uitnodiging en een honderdtal extra plaatsen voor diegenen die hij goed kent en die daar in het dorp ter plaatse te horen kregen : schuif maar mee aan tafel.
Wouterke Vandenhaute heeft niet beter gevonden dan hem een deurwaarder op zijn dak te sturen met een claim om 25 euro per aanwezige te betalen aan zijn organisatie.
De betrokkene kennende is het antwoord heel simpel : wouterke kan zijn deurwaardersexploot in zijn gat steken.

Aan dit tempo duurt het geen twee jaar meer of wouterke kan zijn oude droom om het parcours af te sluiten en ingangstickets te verkopen waarmaken. De lokale burgemeester(s) moeten hier blijven tegenin gaan.
De ronde is een volksfeest, en is meer dan vip tenten voor relaties die dan dikke poen moeten betalen aan wouterke.
Staat daar ergens iets van in de pers?
Hoe reageert de lokale burgemeester op die actie van het geldwolfke Vandenhaute?

Zou het anderzijds kunnen dat dit zo'n verhaal is van "overdreven mond aan mond door vertellen" ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2013, 15:34   #149
system
Banneling

Standaard

Citaat:
3. Dus die opstoot van Belgische vlaggen, hoe zit het daarmee?Ge weet wel, jou opmerking waarop ik reageerde met de" kip zonder kop".......

en ga je nu eens niet "kunstmatig " reageren ?
Er zit daar niets mee. Ik stel gewoon vast dat er meer Belgische vlaggen zijn dan vroeger. Ook van die grote Belgische vlaggen.Wie daar achter zit weet ik niet, maar het lijkt wel of de Belgicisten dezelfde toer opgaan als de Vlaams-nationalisten.

Vervolgens reageert u op een zeer infantiele wijze door te stellen:

Citaat:
Nabat
Kippen waar men de kop van afgehakt heeft zijn plots veel actiever, ze lopen rond zoals een kip zonder kop als het ware.
Dat heeft een naam , stuiptrekkingen, .....alvorens de dood intreedt....
En dus antwoord ik zoals uw maatje: "jaja,droom maar verder men beste..."

Verder nog iets?

Laatst gewijzigd door system : 1 april 2013 om 15:38.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2013, 16:02   #150
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die opdeling tussen Vlaams-nationalisten en Belgisch-nationalisten is ietwat misleidend. De werkelijke kloof is er één tussen traditionelen en postmodernen.

Ik verklaar mij nader:

De traditionelen zijn mensen die sterk verlangen naar een vorm van toebehoren, een duurzame identiteit, die het best gegarandeerd kan worden door een stabiele, tamelijk onveranderlijke en scherp gedefinieerde massa. Die traditionelen zijn hoofdzakelijk te vinden bij de flaminganten, aangezien het huidige Vlaanderen een fundamenteel bindmiddel heeft dat België ontbeert, namelijk een gemeenschappelijke taal en daaruit voortvloeiend een gemeenschappelijke politieke, intellectuele, culturele en mediatieke ruimte.

De postmodernen zijn mensen die weinig op hebben met zulke duurzame en massale bindingen, mensen die minder hechten aan groepsidentiteit en globaliter liberaler (in de filosofische betekenis), individualistischer en nomadischer wensen te leven. Hun voorkeur zal veeleer uitgaan naar België: niet omdat ze er een eenheid in zien, zelfs niet uit sympathie, maar juist omdat het in al zijn artificialiteit een identitaire invulling mist die nauwelijks gecompenseerd wordt door de nationale symbolen (de koning, het volkslied, de vlag). En vooral: omdat het géén grotere versie van het "traditionele" Vlaanderen is.

Hoe meer B.U.B.'ers een identitaire invulling aan België willen geven, hoe meer ze de grote groep postmodernen van zich gaan vervreemden. Wie België wil behouden, als antithese van een identitair Vlaanderen, zal een heel andere tactiek moeten volgen: hij zal de zwakke Belgische identiteit juist als een troef moeten uitspelen i.p.v. krampachtig op zoek te gaan naar Belgische identiteitsankers.

Federalisme is in zekere zin de verzoening tussen de twee strekkingen. Helaas is dat federalisme nooit grondig overdacht, zodat we vandaag met een nepfederalisme zitten opgescheept dat terechte frustraties oproept. En helaas kiezen de traditionelen toch weer voor de krachtmeting, die onvermijdelijk uitloopt op een zero sum game: de winst van de ene is gelijk aan het verlies van de andere.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2013, 16:14   #151
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoe reageert de lokale burgemeester op die actie van het geldwolfke Vandenhaute?

Zou het anderzijds kunnen dat dit zo'n verhaal is van "overdreven mond aan mond door vertellen" ?

.
Ik zou niet weten of daarover iets in de pers is gekomen. Vorig jaar was dat wel het geval. De lokale burgemeester heeft zich toen zeer duidelijk uitgesproken tegen plannen om ingangstickets te laten verkopen.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2013, 17:28   #152
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Er is een probleem met z'n biologisch paspoort.
Enhij hinnikt 's nachts.
Zoals Armstrong gaat hij in zo een geval naar Spanje.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2013, 19:20   #153
DucDEnghien

Standaard

Citaat:

.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2013, 19:25   #154
DucDEnghien

Standaard

Citaat:

.
Mensen die Vandenhoute als geldwolf bestempelen zijn een afgunstig stuk drek die zelf nooit iets nuttigs hebben gerealiseerd.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2013, 21:53   #155
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Mensen die Vandenhoute als geldwolf bestempelen zijn een afgunstig stuk drek die zelf nooit iets nuttigs hebben gerealiseerd.
Allemaal ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 2 april 2013, 01:01   #156
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gilbert heeft gewon zijn mening geuit en niets meer. .

Actie = reactie.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2013, 09:06   #157
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2. Vlaanderen is geen officieel land, België wel.
Bwa we zijn er toch bijna hé:
we hebben grondgebied, toch volgens de grondvod van b.
we hebben een parlement, ook al volgens de grondvod van b.
we hebben een regering, ook .. idem
we hebben een volkslied en een vlag, per decreet gestemd,

misschien hebben we nog te weinig staatsschuld, vergeleken met b.
en ook geen performant leger;
en ook geen performante justitie ...

't meest pijnlijke: we verkrachten in de Vlaamse Gemeenschap de democratie niet zo goed als dat op niveau van b. gebeurt.

.

Oud 4 april 2013, 10:51   #158
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We lezen niks in de pers over de prestaties van Gilberken den anti-leeuw, in de ronde van Baskenland.

Hij zal daar dus waarschijnlijk geen potten breken.

Mijn reukorgaan wordt een Hollands sausje van cortisonen gewaar.

.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be