Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2013, 20:29   #141
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joeri1992 Bekijk bericht
Ik weet wat de N-VA er mee gaat doen. Ze gaan frituren met vetvrije frieten beginnen.
Wat van Rossem deed met de miljarden weten we ook al uit het verleden.
Oud 1 april 2013, 20:33   #142
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas De Baere Bekijk bericht
In de politiek moet je om in staat zijn om compromis te maken
Kan jij even opsommen welke compromissen de franstaligen al hebben moeten maken gedurende het bestaan van Belgie?

Want ik zie er op het eerste zicht niet echt veel.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2013, 20:36   #143
Joeri1992
Vreemdeling

Joeri1992's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wat van Rossem deed met de miljarden weten we ook al uit het verleden.
Raar toch dat hij over de hele lijn is vrijgesproken voor deze zaken...
http://hudoc.echr.coe.int/sites/eng/...px?i=001-67709
Oud 1 april 2013, 20:40   #144
Joeri1992
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Kan jij even opsommen welke compromissen de franstaligen al hebben moeten maken gedurende het bestaan van Belgie?

Want ik zie er op het eerste zicht niet echt veel.
1. De erkenning van de Nederlands taal.
2. Algemeen stemrecht (of plicht)

Maar daar gaat het nu niet direct over. Het is gewoon zo dat je niet over je hele programma kunt eisen dat andere partijen akkoord gaan. Daarom dat wij werken met breekpunten. De breekpunten zijn niet onderhandelbaar, over de rest kan gesproken worden.
Oud 1 april 2013, 20:44   #145
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Raar toch dat hij over de hele lijn is vrijgesproken voor deze zaken...
http://hudoc.echr.coe.int/sites/eng/...px?i=001-67709
Geef uw link maar in het Nederlands, dan zal ik het misschien lezen.

Maar ondertussen is het geld wel verdwenen, dus we weten wat van Rossem deed met de miljarden, ze laten verdwijnen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 1 april 2013 om 20:45.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2013, 20:48   #146
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De werkelijkheid erkennen is een compromis?

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2013, 20:48   #147
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2. Algemeen stemrecht (of plicht)

Maar daar gaat het nu niet direct over. Het is gewoon zo dat je niet over je hele programma kunt eisen dat andere partijen akkoord gaan. Daarom dat wij werken met breekpunten. De breekpunten zijn niet onderhandelbaar, over de rest kan gesproken worden.
Het erkennen van de taal van de meerderheid van je bevolking is toch wel een zotte toegeving
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2013, 20:51   #148
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, en als dank daarvoor moet de Vlaming Wallonie onderhouden tot in de eeuwigheid.

Uw plaats kennen noemen we dat.
Oud 1 april 2013, 20:56   #149
Joeri1992
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Geef uw link maar in het Nederlands, dan zal ik het misschien lezen.

Maar ondertussen is het geld wel verdwenen, dus we weten wat van Rossem deed met de miljarden, ze laten verdwijnen.
Ze is niet te vinden in het Nederlands. Maar om het u in het kort uit te leggen:
Van Rossem is over de gehele lijn vrijgesproken, en België heeft sancties gekregen vanwege laster en eerroof.
Oud 1 april 2013, 20:58   #150
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze is niet te vinden in het Nederlands. Maar om het u in het kort uit te leggen:
Van Rossem is over de gehele lijn vrijgesproken, en België heeft sancties gekregen vanwege laster en eerroof.
Maar de miljarden zijn en blijven verdwenen.
Oud 1 april 2013, 20:59   #151
Joeri1992
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Het heeft veel moeite gekost om hen zo ver te krijgen, dus dit was een immense doorbraak. Mede dankzij J. Hoste, die een grote promotor was van de vlaamse taal in Brussel, en tevens de oprichter van de Standaard uitgeverij en Het Laatste Nieuws.
Oud 1 april 2013, 21:00   #152
Joeri1992
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Maar de miljarden zijn en blijven verdwenen.
Waren het uw miljarden? Is het met uw geld dat de miljarden zijn terugbetaald? Net zoals bij de banken nu?
Oud 1 april 2013, 21:02   #153
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waren het uw miljarden? Is het met uw geld dat de miljarden zijn terugbetaald? Net zoals bij de banken nu?
Je moet niet kwaad worden op mij, ik heb de miljarden niet laten verdwijnen.
Oud 1 april 2013, 21:09   #154
Joeri1992
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Je moet niet kwaad worden op mij, ik heb de miljarden niet laten verdwijnen.
Mijn excuses dat het lijkt alsof ik kwaad zou zijn. Dat is niet de bedoeling. Maar ik heb verscheidene boeken over Jean Pierre van Rossem gelezen. Ook door andere schrijvers geschreven. Ik weet dat hij gesjoemeld heeft met Moneytron. Maar het economisch plan dat hij heeft uitgewerkt met verscheidene economen is een zeer realistisch plan. Het is niet de bedoeling van de partij om onze eigen zakken te vullen. Wij willen België weer economisch gezond maken. Ik weet dat van Rossem zijn verleden niet mee heeft, maar daar kan de partij niet aan doen.
Oud 1 april 2013, 21:09   #155
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Het erkennen van de taal van de meerderheid van je bevolking is toch wel een zotte toegeving
Ja, zeker in de rand rond Brussel, blijkbaar.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2013, 21:14   #156
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Het einde van het begin? (Childhood's End)

of

Het begin van het einde?

Het einde van het begin was een SF naar de hand van Arthur C. Clarke.

Oud 1 april 2013, 21:18   #157
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mijn excuses dat het lijkt alsof ik kwaad zou zijn. Dat is niet de bedoeling. Maar ik heb verscheidene boeken over Jean Pierre van Rossem gelezen. Ook door andere schrijvers geschreven. Ik weet dat hij gesjoemeld heeft met Moneytron. Maar het economisch plan dat hij heeft uitgewerkt met verscheidene economen is een zeer realistisch plan. Het is niet de bedoeling van de partij om onze eigen zakken te vullen. Wij willen België weer economisch gezond maken. Ik weet dat van Rossem zijn verleden niet mee heeft, maar daar kan de partij niet aan doen.
Je moet begrijpen dat het niet makkelijk voor hen is om op de inhoud in te gaan. Ze moeten toch iets kritiek kunnen geven, he. Allez, ze moeten het oneens zijn. Het kan toch niet zijn dat het onverstandig van hen was om N-VA of VB te stemmen. Neen, ze willen er niets van weten, argumenten voor iets anders. Betere oplossingen dan de Vlaamse onafhankelijkheid mogen gewoon niet bestaan. Stel u voor, jaren gal spuwen zonder iets te bereiken. Het moet dát zijn waar ze altijd voor gepleit hebben en niets anders.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Autisme
Oud 1 april 2013, 21:21   #158
Joeri1992
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Je moet begrijpen dat het niet makkelijk voor hen is om op de inhoud in te gaan. Ze moeten toch iets kritiek kunnen geven, he. Allez, ze moeten het oneens zijn. Het kan toch niet zijn dat het onverstandig van hen was om N-VA of VB te stemmen. Neen, ze willen er niets van weten, argumenten voor iets anders. Betere oplossingen dan de Vlaamse onafhankelijkheid mogen gewoon niet bestaan. Stel u voor, jaren gal spuwen zonder iets te bereiken. Het moet dát zijn waar ze altijd voor gepleit hebben en niets anders.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Autisme
Ik begin ook dat vermoeden te krijgen. Hoe goed ik alles ook uitleg, hoe hard ik ook mijn best doe, men blijft kritiek uiten en elke keer over dezelfde onzin beginnen.
Oud 1 april 2013, 21:28   #159
ivan_rossem
Vreemdeling

ivan_rossem's schermafbeelding

Standaard

Graag neem ik deel aan deze discussie.

Er zijn me eerst en vooral een paar zaken opgevallen in deze thread en het belangrijkste is dat er een paar gebruikers zijn die het ROSSEM programma ivm het rectificeren van de Belgische economie niet goed gelezen hebben of het niet goed snappen.

Ik heb geen zin om mezelf te storten in een oeverloos debat over wie nu precies gelijk heeft en welke partij nu als beste de belangen van de bevolking zal verdedigen maar sta mij toe om enkele ROSSEM standpunten te verduidelijken.

Om het hoofd te kunnen beiden aan de huidige crisis zijn er een paar substantiële zaken die je moet aanpassen.
Het probleem waar wij in België mee kampen is overproductie.
Stel: ik heb een schoenfabriek maar mijn schoenen die ik produceer geraken door de crisis niet verkocht (het is een belachelijk en simplistisch voorbeeld maar wel gemakkelijker om mezelf te verduidelijken).
De kleine vraag naar schoenen kan ik leveren vanuit de stock (of overproductie) die ik heb gecreëerd. Om ervoor te zorgen dat ik terug kan produceren moet de vraag naar schoenen dus worden aangewakkerd.
Evenwel is het zo dat het consumentenvertrouwen als dusdanig is aangetast door de vele ontslagen en de extra besparingen en belastingen die de huidige regering nu doorvoert. Dit is een perturbatie die als een bezetene rond zich heen slaat.

Wat wil ROSSEM doen om die angst of perturbatie bij de mensen weg te nemen?

- de BTW op duurzame consumptiegoederen verlagen van 21% naar 19%
Dit zal de export verder aanwakkeren en kunnen wij onze overproductie aan een sneller tempo wegwerken.
-Een vlaktaks invoeren van 20% voor KMO's (80% van onze economie komt namelijk vanuit de KMO's) ipv de huidige 33% die momenteel bij de hoogste van de gehele EU is.
- Het verlagen van de patronale bijdrage met 12 procentpunten.

Deze 3 maatregelen leveren een verlies op voor de schatkist. Zoveel is zeker. Doch, ondertussen heb je wel – dat laat zich eenvoudig narekenen – voor 2.88 % economische groei gecreëerd – ruim*schoots meer dan wat er verloren ging door de daling van de publieke en de private koopkracht, is je export wel met meer dan 3.5 % gestegen en heb je wel 65,000 nieuwe jobs gecreëerd.

De groei van 2.88%, de export stijging en de bijkomende banen genereren een terugverdien effect voor de staat maar evenwel is het zo dat ze dan nog steeds een gat van 5.2 miljard moet zien dicht te rijden.

Hiervoor willen wij een ander speerpunt doorvoeren, namelijk:
De ROSSEM miljonairsvillataks.

Een retributie die we heffen op peperduur vastgoed, op villa's ed, met een notariële waarde van meer dan 1.5 miljoen €
Deze taks willen we gedurende 4 jaar aanhouden.
Het wil namelijk niet zeggen omdat we de economie moeten herstellen dat we de rijke klasse moeten sparen. Wie dit een onredelijk voorstel vindt moet beseffen dat na zulks een taks een vermogend persoon nog steeds even vermogend zal zijn.
Deze heffing zal aldus de verhoopte 5.2 miljard € opleveren en op die manier kunnen wij de economie en de bedrijven de nodige zuurstof geven die ze dringend nodig hebben.

Uiteraard is een belastinghervorming alleen niet voldoende om de economie te herstellen.

De ROSSEM Sociale Holding is een ander breekpunt voor onze partij.

Met deze Holding willen wij het volkskapitaal aanwenden.
Momenteel staat er op de Belgische spaarboekjes 237 miljard € geparkeerd waar werkelijk maar weinig mee gebeurd buiten het feit dat een klein deel van dit bedrag door de banken wordt gebruikt voor het verschaffen van kredieten.
Met 1/20ste van dit bedrag (+/- 12 miljard) zijn we al een heel eind op weg als we dit in de economie kunnen pompen.
Daarnaast moet er een coöperatieve bouwonderneming worden opgericht die hetzelfde kapitaal levert.
Met deze Holding wilt de ROSSEM partij gedurende 4 jaar, elk jaar 50.000 nieuwe passieve koopwoningen bouwen. Het gaat hier over woningen van 125m² op een lapje grond van 200m² met 3 slaapkamers.
Waarom woningen?
Volgens de statistieken (en ik heb ze zelf opgezocht) komen er jaarlijks zo'n 50.000 nieuwe gezinnen bij. Dit zijn pasgehuwden, nieuw-samengestelde en buitenlandse gezinnen alsook koppels die gewoon gaan samenwonen.
Al deze mensen zijn op zoek naar een betaalbare koopwoning die ze niet vinden omdat de banken niet meer zo scheutig zijn op het verlenen van een krediet. Veel van deze mensen hebben ook niet kunnen sparen om het broodnodige voorschot bijeen te krijgen.
Tevens zijn er een heleboel vrije beroepers die op zoek zijn naar een veilige investering. Een koopwoning van minder dan 200.000€ die ze dan kunnen verder verhuren zal hen zeker en vast aanspreken.
Ik spreek hier inderdaad over prijzen onder de 200.000€
Onmogelijk lijkt u?
Toch niet.
Aangezien een coöperatieve onderneming op haar beurt massaal veel grondstoffen bestelt zal ook de prijs van die grondstoffen aan een veel voordeligere voorwaarde kunnen aangekocht worden ipv de prijs die een kleine aannemer dient te betalen. Aldus zal de eindprijs ook kunnen dalen.
Middels deze Sociale Holding wordt de bouwsector terug op gang getrokken en kunnen er 215.000 banen bijkomen.
Deze banen komen wél uit de Belgische werkloosheid aldus zal er niet gedaan worden aan banenimport. (wetsvoorstel).

Op deze manier en met het tegelijkertijd uitvoeren van de ROSSEM belastinghervorming, de miljonairsvillataks en de Sociale Holding zal de economie kunnen rekenen op 265.000 banen.
Je hoeft zeer zeker geen economische bolleboos te zijn om te snappen dat de staat hier vet aan kan verdienen met als ultiem doel een begrotingsoverschot te ontvangen van 13 miljard €.
Dit door de registratierechten van 12% op de verkoop van de woningen, de loonlasten die geheven worden, de BTW die geheven wordt op het consumptiegedrag en ga zo maar door.
Hierdoor kan er ook eenvoudig een staatswaarborg op de investering van het volkskapitaal worden gegeven van 3% welk veel hoger is dan de huidige intresten die banken nu geven op spaargeld. Aldus een heel aantrekkelijke investering.
De overproductie zal ook worden weggewerkt welk de uiteindelijk en zo broodnodige productie zal doen toenemen welk, uiteraard ook de nodige werkzekerheid creëert.

Het ROSSEM economisch relanceplan in een notedop.

Mvg,
ivan_rossem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2013, 21:30   #160
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik begin ook dat vermoeden te krijgen. Hoe goed ik alles ook uitleg, hoe hard ik ook mijn best doe, men blijft kritiek uiten en elke keer over dezelfde onzin beginnen.
Je bent dan ook bezig tegen een autist die Vlaamse onafhankelijkheid als een doel met een grote intrinsieke waarde aanziet en autistisch weinig wilt afwijken van een programma dat niet zonder meer Vlaamse onafhankelijkheid bevat (met Brussel erbij, en Brusselaars mogen niet meestemmen over die onafhankelijkheid). Alles mag kapot, zolang België maar kapot gaat; dat is de kern van zijn betoog en soms, als hij zich even laat gaan, verwoordt hij het zelfs ongeveer zo.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 1 april 2013 om 21:31.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be