![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik niet in elk geval. (net zoals ik verwacht dat er nog wel eens een zoveelste hold-up zal volgen op de reserves van de groepsverzekeringen in de privé... ) Niet dat ik revoluties verwacht ofzo, het rampbeeld van de gelijkschakeling in één klap naar de pensioenen van de privé is onrealistisch en onhaalbaar in belgische politieke kontekst. Maar een ingreepje hier en een amputatietje daar in de pure sfeer van hoe loodgieter Dehaene vroeger de crisissen "oploste" verwacht ik zeker. Men gaat dat faseren, geen grote schokken om al te zwaar protest te vermijden. Maar enkel het systeem hervormen naar de toekomstige verplichtingen helpt nu eenmaal niet om de budgettaire problemen van het heden op te lossen, dus... Het lijkt me weinig waarschijnlijk dat het bij de (kleine) hervorming blijft die we reeds gekregen hebben. Dat was enkel het voorgerecht, het hoofdgerecht moet nog komen. edit : ik kan je weerstand tegen dat schild begrijpen, als Cools daar inderdaad zijn platvoeten op gezet heeft. Laatst gewijzigd door peter1962 : 12 april 2013 om 18:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als ge op pensioen gaat hebt ge recht op het pensioen door de wet bepaald. Als de wet verandert, hebt ge een ander pensioenbedrag, maar dat is geen contractbreuk.
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeer juist ! Bravo ! Bravissimo !! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoook is de inschatting dat onze zuiderburen, zich zonder de transfers in twee, drie jaar volledig gaan herpakken een idee. En ik gun het hun wel van harte, maar ergens ben ik er toch niet zeker van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
|
![]() Ik kan me anders nog de RTT herinneren. Een maand wachten op de installatie van uw telefoon, dat was niet eens uitzonderlijk.
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu wordt dit berekend op een basis van de pree van de laatste 10 jaar. Toch erkende men 'verworven' rechten voor de oudere ambtenaren die al wat dichter bij hun pensioen stonden. Verder heb ik al aangegeven: als de crisis blijft aanslepen, dan zal er ingeleverd worden. Door iedereen. En hopelijk blijft men werken in "de diepte": niet alleen de crisis aanpakken, maar ook andere zaken fundamenteel beter regelen. Bijvoorbeeld: het beginnen met een kapitalisatiesysteem, heel langzaam, in plaats van het huidige loutere repartitiesysteem. Bijvoorbeeld: het optrekken van het pensioenbedrag tot het niveau van een topstaat in de EU (kuch). Wel liefst via een transparant systeem dat de hoogte van de geleverde bijdrage en onderlinge solidariteit combineert. Toch is het huidige kader waarin we werken veel te veel een hinderpaal. Transparante en duidelijke structuren zouden veel minder hinderlijk werken. Lang leve een heel efficiënte staats(her)vorming. ![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan had ge al een "bevriende politieker" aangesproken ! In verband met de rtt herinner ik me vooral de weigerachtigheid om mee met de moderne techniek te evolueren. Het was zo erg, dat het volgende beeld in feite niet (niet !) overdreven is: mocht je de situatie van de rtt doortrekken naar de kabeltelevisie, dan zou telenet je verplichten om je televisie bij hen te huren. Want die moet "goedgekeurd" zijn voor de goede gang van zaken. En televisies als flatscreens, die zouden nog niet door de testen gepasseerd zijn. Ah ja, dat duurt hé. Laat staan de recente smart-televisies ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
En nogmaals, mij gaat het niet over het al of niet aanpassen van dat pensioen, maar wèl over het niet toekennen van deze 'uitgestelde wedde'. 'k Ga toch eens uitrekenen hoeveel mij dat zou opgebracht hebben moest ik bijv. 50 euro per maand meer wedde hebben gehad i.p.v. die 'belofte' van een hoger pensioen..... Het bedrag van het eerste jaar op een gewone spaarrekening aan een rente van 5% geeft na 30 jaar 2.470 Euro (kapitaal en intrest) (als ik niet 'mistikt' heb), en dan volgen dus nog de bedragen van de volgende 30 jaar......
![]() |
![]() |
#149 |
|
![]() En dat heeft wat te maken met de pensioenen van (alle) ambtenaren of het feit dat om de zoveel tijd hier weer maar eens een nieuwe draad over die pensioenen wordt gestart ?
![]() |
#150 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
|
![]() Veel "klanten" van ambtenaren zijn de mening toegedaan dat ambtenaren geen uitgesteld loon moeten krijgen, omdat de zogenaamd lage lonen van ambtenaren reeds ruimschoots gecompenseerd werden door de lage prestaties.
![]() |
#153 |
Gouverneur
|
![]() Kom kom, ik vind dat die mensen van ford genk die in een soort brugpenioen hard genoeg gewerkt hebben om nu een paar jaar niet meer geactiveerd te moeten worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
|
![]() En wie precies heeft U dat gezegd, dat ge een hoger pensioen ging krijgen?
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#156 |
|
![]() En sprookjes worden meestal geloofd door naïevelingen.....Statuten kunnen namelijk niet veranderd worden met terugwerkende kracht....daarin komt dat wel degelijk overeen met een contract.
![]() |
#157 |
|
![]() Veel ambtenaren zijn de menig toegedaan dat in de privé ook lamzakken zitten die dan ook overbetaald worden en dat er in de privé zijn die bij ontslag teveel premies krijgen......maar die ambtenaren zitten daarover niet te janken.
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het ambtenaren pensioen is zoiets wat hervormd moet worden wegens onbetaalbaar maar het land zal eerst moeten splitsen voor ze zoiets erdoor zullen krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
Voor meer informatie : de vakbonden.....die hebben daar namelijk over onderhandeld.
![]() |
![]() |
#160 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |