Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2013, 12:55   #141
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Een kwart van de mensheid uitsluiten is een kwalijke zaak, maar ik zie niet direct hoe dat racisme kan zijn.

De islam is er toch niet enkel en alleen voor een bepaald ras/volk?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2013, 13:00   #142
Kylero
Gouverneur

Kylero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Inderdaad. Maar op basis daarvan een kwart van de mensheid uitsluiten, zoals Bonbon hier doet, is wel racisme.

Ik heb iets tegen het dogma van Drie-eenheid, maar dat betekent niet dat ik daarom alle Trinitarische Christenen ga afschrijven. Ik heb heel veel bewondering voor vele Trinitarische Christenen, zoals Hugo Chavez, of Thomas Sankara. Daar kunnen wij als moslims nog heel wat van leren. Toch ga ik niet akkoord met Chavez of Sankara inzake theologie.

Ander voorbeeld: ik ga niet akkoord met de religie van de Hopi-indianen. Toch beschouw ik de beoefenaars van die religie wel als mijn broeders en zusters.

Nog een ander voorbeeld: steeds meer Vlaamse burgers zijn atheïstisch. Ik ga niet akkoord met hun levensfilosofie. Toch beschouw ik hen als medemensen wel als mijn broeders en zusters en als Vlamingen als mijn medeburgers.

Is het verschil ondertussen duidelijk?
Niet eens zijn is zelfs een non-issue, het gaat hem niet om eens of oneens zijn, het gaat hem om de gevolgen van religie. Religie aanleren bij jonge kinderen is gelijk aan kindermishandeling, VB: http://www.youtube.com/watch?v=Jj5BL-tVIpM

De gevolgen kunnen blijvende schade aan het brein veroorzaken. http://www.youtube.com/watch?v=9AJU49PpHqo
Kylero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2013, 13:01   #143
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Niet eens zijn is zelfs een non-issue, het gaat hem niet om eens of oneens zijn, het gaat hem om de gevolgen van religie. Religie aanleren bij jonge kinderen is gelijk aan kindermishandeling, VB: http://www.youtube.com/watch?v=Jj5BL-tVIpM

De gevolgen kunnen blijvende schade aan het brein veroorzaken. http://www.youtube.com/watch?v=9AJU49PpHqo
Het VB kan inderdaad blijvende schade aan het brein veroorzaken, ja.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2013, 13:02   #144
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik sta bijzonder wantrouwig tegenover mensen die wildvreemden a priori als "broeder en zuster" beschouwen.
Je bent dus tegen mensenrechten? Waarvan akte!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2013, 13:03   #145
Kylero
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het VB kan inderdaad blijvende schade aan het brein veroorzaken, ja.

Heb je de kinderen in de video zijn lijden? Ken je de gevolgen van uw en andere religies?
Oud 26 april 2013, 13:05   #146
Kylero
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik sta bijzonder wantrouwig tegenover mensen die wildvreemden a priori als "broeder en zuster" beschouwen.

Dit is enkel een doorzichtig gebruik van woorden om lieftallig, vredelievend over te komen.
Oud 26 april 2013, 13:08   #147
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
We zien het hier bij de moslims maar ook in marokko, egypte en eigenlijk bijna elk arabisch land. Wie durft te beweren dat het enkel opvoeding is en niet religie draait zichzelf een rad voor de ogen.
Toch raar dat ik je nog niet heb gehoord over het probleem van de verkrachtingen in India (nochtans redelijk vaak in het nieuws de laatste tijd). Maar met die ene Indische familie in je buurt had je geen negatieve ervaring zeker? Dus dan ligt het niet aan hun religie. Bonbon's logica.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2013, 13:12   #148
Kylero
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Toch raar dat ik je nog niet heb gehoord over het probleem van de verkrachtingen in India (nochtans redelijk vaak in het nieuws de laatste tijd). Maar met die ene Indische familie in je buurt had je geen negatieve ervaring zeker? Dus dan ligt het niet aan hun religie. Bonbon's logica.
Deze verkrachtingen hadden toch geen religieuze aard? Of vergis ik mij?
Oud 26 april 2013, 13:16   #149
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Terwijl moslims hier steeds meer voorrechten opeisen, worden niet-moslims in Marokko zwaar gediscrimineerd en hooguit gedoogd.

Een christen kan er niet met een kruisje op straat lopen (er zijn enkel buitenlandse christenen, de oorspronkelijk Berberse christenen in Noord-Afrika werden door de Arabische veroveraars geëlimineerd). Ook een jood (er resten er nog een klein aantal na vervolging, progroms en verdrijving) kan er niet met een keppeltje in het openbaar komen.

Bekering tot een andere godsdienst of openlijke afvalligheid worden er zwaar bestraft: wie een moslim probeert te bekeren wordt zonder pardon het land uitgezet. Een Marokkaan die zich bekeert tot christen, kan tot drie jaar gevangenisstraf krijgen en nu is er er ook de fatwa die de doodstraf invoert bij bekering.

Marokko vaardigt fatwa uit tegen bekering
vrijdag 26 april 2013 09:35

De islamitische Hoge Raad van Geleerden (CSO) in Marokko heeft een fatwa uitgevaardigd dat moslims de doodstraf moeten krijgen als ze de islam vaarwel zeggen. De religieuze uitspraak is ook voor christenen in Marokko zorgelijk. Mogelijk neemt de vervolging toe. Dat meldt Persecution.org, meldt het Reformatorisch Dagblad. Een voorganger in de omgeving van Marrakech, die om veiligheidsredenen anoniem wil blijven: „Als de fatwa wordt goedgekeurd, vrezen we dat de overheid ons lastig gaat vallen en ons zelfs zal arresteren tijdens onze bijeenkomsten. Fundamentalisten hebben bovendien een excuus om ons kwaad te doen.”
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2013, 13:28   #150
Kylero
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Terwijl moslims hier steeds meer voorrechten opeisen, worden niet-moslims in Marokko zwaar gediscrimineerd en hooguit gedoogd.

Een christen kan er niet met een kruisje op straat lopen (er zijn enkel buitenlandse christenen, de oorspronkelijk Berberse christenen in Noord-Afrika werden door de Arabische veroveraars geëlimineerd). Ook een jood (er resten er nog een klein aantal na vervolging, progroms en verdrijving) kan er niet met een keppeltje in het openbaar komen.

Bekering tot een andere godsdienst of openlijke afvalligheid worden er zwaar bestraft: wie een moslim probeert te bekeren wordt zonder pardon het land uitgezet. Een Marokkaan die zich bekeert tot christen, kan tot drie jaar gevangenisstraf krijgen en nu is er er ook de fatwa die de doodstraf invoert bij bekering.

Marokko vaardigt fatwa uit tegen bekering
vrijdag 26 april 2013 09:35

De islamitische Hoge Raad van Geleerden (CSO) in Marokko heeft een fatwa uitgevaardigd dat moslims de doodstraf moeten krijgen als ze de islam vaarwel zeggen. De religieuze uitspraak is ook voor christenen in Marokko zorgelijk. Mogelijk neemt de vervolging toe. Dat meldt Persecution.org, meldt het Reformatorisch Dagblad. Een voorganger in de omgeving van Marrakech, die om veiligheidsredenen anoniem wil blijven: „Als de fatwa wordt goedgekeurd, vrezen we dat de overheid ons lastig gaat vallen en ons zelfs zal arresteren tijdens onze bijeenkomsten. Fundamentalisten hebben bovendien een excuus om ons kwaad te doen.”

Wie dat nog niet wist leeft met zijn kop in zijn reet.
Oud 26 april 2013, 13:30   #151
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
En moeten ze dan op straat blijven rondhangen? Tot men hier en daar eens een lijk vindt?
Je kunt ze niet dwingen, dat bedoel ik. De meeste willen niet geholpen worden want dit houdt in dat ze opgenomen moeten worden, zoals het hoort, of terug moeten naar hun land omdat ze geen politiek vluchteling zijn.

Ze willen dus niet geholpen worden
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2013, 13:37   #152
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry hoor Bonbon, maar 2 contacten met moslims, die toevallig allebei negatief waren, gebruiken om 1/4 van de wereldbevolking te bestempelen als achterlijk en als rechtvaardiging om hen te discrimineren, heeft niets met gezond verstand te maken, maar alles met racisme in de brede betekenis van het woord. Nu begrijp ik trouwens beter waar je soms totaal wereldvreemde uitspraken vandaan komen.
Is de ideologie op zichzelf, hetgeen moslims zelf verklaren en hetgeen we zien in landen zoals pakistan, midden afrika en arabië dan ook al niet voldoende?

Statisch gezien kun je stellen dat minstens 50% van de moslims aan pedofilie doen, vrouwenmishandeling of verminking. Een misdaad tegen de menselijkheid met jaarlijks makkelijk een miljoen doden, en dat er hier ook moslims wonen die vriendelijk zijn, werken en geen extreme allah aanhangers zijn veranderd daar toch niets aan?

Niet alle Nazi's hebben mensen vermoord hé, je hebt er ook die vriendelijke zijn, gewoon gaan werken en voor hun gezin zorgen. Dat veranderd niets aan de Nazi's op zich, een ideologie die trouwens best populair is bij veel Moslim groeperingen.

Laatst gewijzigd door BonBon : 26 april 2013 om 13:37.
Oud 26 april 2013, 13:48   #153
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Een kwart van de mensheid uitsluiten is een kwalijke zaak, maar ik zie niet direct hoe dat racisme kan zijn.

De islam is er toch niet enkel en alleen voor een bepaald ras/volk?
Ik schreef racisme in de brede zin, omdat racisme tegenwoordig gedefinieerd wordt als het veronderstellen van bepaalde minderwaardige eigenschappen op basis van iemands ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong. Zoals denken dat iemand achterlijk/pedofiel/seksistisch/... is louter omwille van het feit dat hij moslim is bijvoorbeeld.
Oud 26 april 2013, 13:49   #154
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bent dus tegen mensenrechten? Waarvan akte!
Dat maak jij ervan.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2013, 13:50   #155
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is de ideologie op zichzelf, hetgeen moslims zelf verklaren en hetgeen we zien in landen zoals pakistan, midden afrika en arabië dan ook al niet voldoende?

Statisch gezien kun je stellen dat minstens 50% van de moslims aan pedofilie doen, vrouwenmishandeling of verminking. Een misdaad tegen de menselijkheid met jaarlijks makkelijk een miljoen doden, en dat er hier ook moslims wonen die vriendelijk zijn, werken en geen extreme allah aanhangers zijn veranderd daar toch niets aan?

Niet alle Nazi's hebben mensen vermoord hé, je hebt er ook die vriendelijke zijn, gewoon gaan werken en voor hun gezin zorgen. Dat veranderd niets aan de Nazi's op zich, een ideologie die trouwens best populair is bij veel Moslim groeperingen.
Kan je mij die statistieken even laten zien aub?

(overigens vrees ik dat jij nog maar heel weinig gezien, maar vooral veel gekleurde informatie hebt gelezen... je schijnt zelfs niet eens te weten dat er in midden-afrika amper moslims zijn)

Laatst gewijzigd door Edina : 26 april 2013 om 13:53.
Oud 26 april 2013, 14:49   #156
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:

(overigens vrees ik dat jij nog maar heel weinig gezien, maar vooral veel gekleurde informatie hebt gelezen... je schijnt zelfs niet eens te weten dat er in midden-afrika amper moslims zijn)
Noord en midden africa dan, daar zijn 350 miljoen moslims die hun dochters besnijden en een heel deel daarvan ook nog eens toenaaien. Cijfers van amnesty, niet gekleurd. Er lopen zo'n 160 miljoen vrouwen rond, 10% sterft relatief kort na de ingreep, nog eens 10-20% na een deel bevallingen.

we zitten al aan 1/4 van de moslims met die groep alleen al, dezelfde groep doet ook aan kindhuwelijken en andere sexistische excessen.

kaart moslims in afrika

kaart meisjes besnijdingen

http://en.wikipedia.org/wiki/Female_genital_mutilation

(edit, meer recente kaart gevonden, de moslim vlek was nog uitgebreid)

Laatst gewijzigd door BonBon : 26 april 2013 om 15:10.
Oud 26 april 2013, 14:56   #157
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:

De volgende 1/4 van de moslims woont in Pakistan, Afganistan en Bangladesch. Bij de verovering hebben moslims zo'n 80 miljoen hindoes vermoord, dat is meer dan in de complete 2e wereldoorlog waar er in totaal 60 miljoen gestorven zijn.

Deze groep van 350 miljoen moslims doet niet aan meisjes besnijdingen maar wel massaal aan kindhuwelijken (+80%), inteelt (+80%) en behandeld z'n vrouwen als vuiligheid. (officieel meer dan 2000 eremoorden per jaar in die landen)

Ziezo, we zitten aan 50% en dan hebben we nog niet eens Iran, Irak of de arabische landen meegerekend waar het al niet veel beter is. Je weet wel, die landen waar een imam z'n dochter kan vermoorden en verkrachten voor 50.000 dollar, 50% van de kostprijs dan als het z'n zoon was.

Als je het globaal bekijkt is de Islam dus een pedofiele, inteeltende en vrouwen mishandelende cultuur/godsdienst. Gewoon wiskunde, niets racisme.

Laatst gewijzigd door BonBon : 26 april 2013 om 15:22.
Oud 26 april 2013, 15:40   #158
BonBon
Banneling

Standaard

De moslims die hier wonen zijn niet allemaal zo, dat is waar maar dan vraag ik me wel af waarom ze zich nog moslim noemen als je de beladen achtergrond van die godsdienst bekijkt.

Er zijn ook gematigde moslims zoals Sadam, Khadafi en Assad maar die zijn bijna uitgeroeid, christenen en gematigde moslims worden in die landen in grote aantallen vermoord door moslim strijders en gewoon hun buren.

Laatst gewijzigd door BonBon : 26 april 2013 om 15:40.
Oud 26 april 2013, 21:09   #159
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kunt ze niet dwingen, dat bedoel ik. De meeste willen niet geholpen worden want dit houdt in dat ze opgenomen moeten worden, zoals het hoort, of terug moeten naar hun land omdat ze geen politiek vluchteling zijn.

Ze willen dus niet geholpen worden
En de autochtone daklozen? Kom me niet vertellen dat die allemaal psychisch ziek zijn...
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2013, 21:16   #160
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
En de autochtone daklozen? Kom me niet vertellen dat die allemaal psychisch ziek zijn...
Er zijn verschrikkelijk veel oorzaken waardoor iemand dakloos kan worden.

Je wordt in ieder geval niet "zomaar" dakloos, er is dus altijd wel iets aan de hand.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be