Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Gay parades... een goede image-building voor Holebi's?
Neen. Het schept een verkeerd beeld van Homoseksualiteit, en is dus ronduit slecht. 34 58,62%
Ja. De progressieve aard ervan zorgt voor méér aanvaarding van Homoseksualiteit. 15 25,86%
Geen mening... en steek deze poll waar de zon niet schij_t 9 15,52%
Aantal stemmers: 58. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2004, 17:33   #141
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
mmmmhhhmmmm stel jij nu niet voor wat je eerst veroordeelde?
Ja en neen Een apart sub-forum zou de holebi-thema´s meer in de schijnwerper brengen. Een open discussie is volgens mij veel nuttiger om problemen, ideeën, enz. aan de man te brengen dan parades en gayspelen. Ik denk dat Raf zijn topics op een sub-forum ook gelezen zouden worden en misschien zijn er hier wel nog holebi-jongens/meisjes die iets willen zeggen, maar niet weten waar.

Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 9 augustus 2004 om 17:35.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2004, 17:51   #142
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Hoezo eigen groep eerst?? Wat willen ze eerst? Wat weigeren ze aan de burger?
Wat weigert het Blok aan de burger?
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2004, 17:52   #143
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Ja en neen Een apart sub-forum zou de holebi-thema´s meer in de schijnwerper brengen. Een open discussie is volgens mij veel nuttiger om problemen, ideeën, enz. aan de man te brengen dan parades en gayspelen. Ik denk dat Raf zijn topics op een sub-forum ook gelezen zouden worden en misschien zijn er hier wel nog holebi-jongens/meisjes die iets willen zeggen, maar niet weten waar.
nah~, voor mij hoeft dat niet, anderen kunnen daar anders over denken maar ik vind dat zelfs niet echt raadzaam.
Die "problemen" hebben toch met de plaats in de maatschappij te maken dus is in de eerste plaats te bespreken midden in die maatschappij, dus ook hier, in de normale fora.
Die parades beogen toch ook dat, er wordt alleszins over gesproken
Oud 9 augustus 2004, 17:52   #144
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Wat weigert het Blok aan de burger?
geef uw mening eens: (niet van huwelijk of adoptie),
maar wat vindt U van holebi's ... ?

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2004, 17:54   #145
Eternity
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
nah~, voor mij hoeft dat niet, anderen kunnen daar anders over denken maar ik vind dat zelfs niet echt raadzaam.
Die "problemen" hebben toch met de plaats in de maatschappij te maken dus is in de eerste plaats te bespreken midden in die maatschappij, dus ook hier, in de normale fora.
Die parades beogen toch ook dat, er wordt alleszins over gesproken
Ik ben allesinds geen vragende partij voor een holebi subforum, zie het nut ervan niet in ...

Frank Dane
Oud 9 augustus 2004, 17:59   #146
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
Ik ben allesinds geen vragende partij voor een holebi subforum, zie het nut ervan niet in ...
dan zijn we al met 2
Oud 9 augustus 2004, 18:15   #147
19.19
Vreemdeling

Standaard

Oriana, mag ik je erop wijzen dat je onderschrift dringend zou aangepast dienen te worden in : "Holebi's schouldn't be left alone with kids" ? Dan heb je tenminste een onderschrift waarin waarheid staat beschreven i.p.v. onzin. Iemand die onnatuurlijk sexueel gedrag vertoont ga je toch niet met kinderen laten omgaan zekers. Mensen waarvan we weten dat ze duidelijk pedofiel zijn, hetgeen ook een afwijkend sexueel gedrag is, worden ook niet in omgeving van kinderen losgelaten. Waarom niet ? Omdat het nefast is voor de ontwikkeling van het kind. Bovendien zouden geädopteerde kinderen die in een homogezin leven (laten we hopen dat dit nooit het geval zal zijn, ocharme die kinderen) constant gepest worden op school wanneer het homokoppel hun kind komen afzetten op school door leeftijdgenoten. Deze kinderen zouden op de abnormaliteit van hun "ouders" (=homokoppel) voortdurend herinnerd worden door leeftijdgenootjes. Op den duur zouden ze aan emotionele stress leiden waarom zij geen mama en papa hebben zoals alle andere kinderen met een normaal gezin. Uw onderschrift is dan ook biezonder kindonvriendelijk. Je kan dan evengoed als onderschrift gebruiken : "Michael Jackson, most trusted childrenfriend".
19.19 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2004, 18:25   #148
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 19.19
Oriana, mag ik je erop wijzen dat je onderschrift dringend zou aangepast dienen te worden in : "Holebi's schouldn't be left alone with kids" ? Dan heb je tenminste een onderschrift waarin waarheid staat beschreven i.p.v. onzin. Iemand die onnatuurlijk sexueel gedrag vertoont ga je toch niet met kinderen laten omgaan zekers. Mensen waarvan we weten dat ze duidelijk pedofiel zijn, hetgeen ook een afwijkend sexueel gedrag is, worden ook niet in omgeving van kinderen losgelaten. Waarom niet ? Omdat het nefast is voor de ontwikkeling van het kind. Bovendien zouden geädopteerde kinderen die in een homogezin leven (laten we hopen dat dit nooit het geval zal zijn, ocharme die kinderen) constant gepest worden op school wanneer het homokoppel hun kind komen afzetten op school door leeftijdgenoten. Deze kinderen zouden op de abnormaliteit van hun "ouders" (=homokoppel) voortdurend herinnerd worden door leeftijdgenootjes. Op den duur zouden ze aan emotionele stress leiden waarom zij geen mama en papa hebben zoals alle andere kinderen met een normaal gezin. Uw onderschrift is dan ook biezonder kindonvriendelijk. Je kan dan evengoed als onderschrift gebruiken : "Michael Jackson, most trusted childrenfriend".
verdorie, nu heb ik al spijt dat ik mijn onderschrift net veranderd heb, wacht ik ga dat eens terugzoeken zie!
Oud 9 augustus 2004, 18:25   #149
Eternity
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
- WEER de link homosexualiteit - pedofilie ...
- WEER: "kinderen zouden gepest worden", zou men niet beter werken aan algemene aanvaarding van homosexualiteit dan dit als argument gebruiken om ze rechten te ontnemen?
- Wetenschappelijke studies hebben uitgewezen dat homosexuelen evengoed kinderen kunnen opvoeden als heterosexuelen

*PEUT*
wrong answer

come again pls

Frank Dane
Oud 9 augustus 2004, 18:44   #150
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
- WEER de link homosexualiteit - pedofilie ...
- WEER: "kinderen zouden gepest worden", zou men niet beter werken aan algemene aanvaarding van homosexualiteit dan dit als argument gebruiken om ze rechten te ontnemen?
- Wetenschappelijke studies hebben uitgewezen dat homosexuelen evengoed kinderen kunnen opvoeden als heterosexuelen

*PEUT*
wrong answer

come again pls
Hij kan het misschien eens aan die kinderen zelf vragen : link ===>

Laatst gewijzigd door oriana : 9 augustus 2004 om 18:45.
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2004, 18:58   #151
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Ik ben er ook niet zeker van of dit een goed idee is, kinderen te laten adopteren door homosexuele ouders. Misschien doet dit inderdaad geen kwaad aan de kinderen, maar het is iets nieuws, zodat men er nog maar bitter weinig conclusies kan uittrekken. Aan de andere kant, is het niet beter dat kinderen groot gebracht worden door liefhebbende ouders en dat die nu homosexueel zijn, dan hun jeugd te moeten door brengen in weeshuizen?
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2004, 19:04   #152
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Hij kan het misschien eens aan die kinderen zelf vragen : link ===>
Welje, we kunnen het misschien eens aan de kinderen zélf vragen die op school gepest worden omwille van hun lesbische of homofiele "ouders". Die worden voor een verscheurend dillemma gesteld tussen hun thuissfeer en hun sociale omgeving. Allleen al daarvoor zouden homo's ervan af moeten zien om kinderen te adopteren.
Vergelijk het met iemand die absoluut zijn witte muis vrij wil laten rondlopen in een buurt vol met katten. Die muis heeft ook geen boodschap aan de redenering oooit zullen de katten dit wel normaal vinden...
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2004, 19:13   #153
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Welje, we kunnen het misschien eens aan de kinderen zélf vragen die op school gepest worden omwille van hun lesbische of homofiele "ouders". Die worden voor een verscheurend dillemma gesteld tussen hun thuissfeer en hun sociale omgeving. Allleen al daarvoor zouden homo's ervan af moeten zien om kinderen te adopteren.
Vergelijk het met iemand die absoluut zijn witte muis vrij wil laten rondlopen in een buurt vol met katten. Die muis heeft ook geen boodschap aan de redenering oooit zullen de katten dit wel normaal vinden...
Jij vraagt juist niets, jij trekt je eigen conclusies al.
Informeer jezelf voor je zoiets zegt, zoals sites van kinderen met homoseksuele ouders, of vraag het mensen in je omgeving, en begin dan ook al met je eigen kinderen niet tot homofoobjes op te voeden. Dan stelt dat probleem zich niet eens.
Er zal altijd wel gepest worden en eerlijk gezegd gaat dat ventje met die flaporen of die rosse met zijn konijnentanden het veel erger te verduren krijgen dan een kind van homo-ouders.
Ik ken er een 40-tal ts de 3 maanden en mijn beste vriend is 39 en opgevoed door 2 lesbiennes.
VRAAG het aan mensen die het ondervinden en er iets van af weten.

Laatst gewijzigd door oriana : 9 augustus 2004 om 19:43.
Oud 9 augustus 2004, 19:19   #154
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Ik ben er ook niet zeker van of dit een goed idee is, kinderen te laten adopteren door homosexuele ouders. Misschien doet dit inderdaad geen kwaad aan de kinderen, maar het is iets nieuws, zodat men er nog maar bitter weinig conclusies kan uittrekken. Aan de andere kant, is het niet beter dat kinderen groot gebracht worden door liefhebbende ouders en dat die nu homosexueel zijn, dan hun jeugd te moeten door brengen in weeshuizen?
Tenminste een redenering ipv een rigide "neen, waarom, daarom"
Wat je zegt over weeshuizen is een goed argument ~ en als je dan bedenkt hoe die er vroeger uitzagen? jongens werden opgevoed door de paterkes en meisjes door de nonnekes.
ook allemaal same-sex en de koppels nu zijn dan tenminste niet zo gefrustreerd als die jezuietenpaters van vroeger.
Ik zou zo'n kinderen liever bij een liefhebbend koppel zien dan bij paters, als het tegenargument de bescherming van het kind is? De misbruiken in zo'n kindertehuizen zijn ook niet zeldzaam, liever bij een liefhebbend homo-koppel dan.

Voor mij mag zo'n adoptie-wet gerust in stappen gebeuren.
Als we nu al eens zouden beginnen met het toelaten van het adopteren van de kinderen van je partner.
Dat zou al een stap zijn.
Oud 9 augustus 2004, 19:40   #155
19.19
Vreemdeling

Standaard

Nooit of te nooit zullen holebi's zulk een recht bezitten. Daarover kan niet gediscussieerd worden. Het is gewoon onaanvaardbaar en daarmee uit.
Oud 9 augustus 2004, 19:41   #156
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nooit of te nooit zullen holebi's zulk een recht bezitten. Daarover kan niet gediscussieerd worden. Het is gewoon onaanvaardbaar en daarmee uit.
Oud 9 augustus 2004, 19:44   #157
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
VRAAG het aan mensen die het ondervinden en er iets van af weten.
Ga het eens vragen op de speelplaats van Technische Scholen aan onze adolescentjes en u zal uw oren niet geloven van wat ge daar allemaal te horen krijgt aangaande homo's!
Maar ja, dan moet ge uw kinderen maar naar Steiner e.d.-scholen sturen , dat is ook een oplossing.
IK zou mijn kinderen nooit homofoob opvoeden( ik zal het anders ook zeker niet aanmoedigen om zo te worden), maar ik weet dat bijlange niet iedereen zo breeddenkend is.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2004, 19:51   #158
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Ga het eens vragen op de speelplaats van Technische Scholen aan onze adolescentjes en u zal uw oren niet geloven van wat ge daar allemaal te horen krijgt aangaande homo's!
Maar ja, dan moet ge uw kinderen maar naar Steiner e.d.-scholen sturen , dat is ook een oplossing.
IK zou mijn kinderen nooit homofoob opvoeden( ik zal het anders ook zeker niet aanmoedigen om zo te worden), maar ik weet dat bijlange niet iedereen zo breeddenkend is.
Neen, dat klopt, maar zoals ik al zei, konijnentanden, flaporen etc zijn ook altijd het mikpunt van spot, onlangs nog een reportage van een verbrand meisje, je moest eens weten wat die te horen kreeg.
Kinderen die zelf homo blijken hebben het ook veel moeilijker dan kinderen van holebi's.
Vele kennen de gezinstoestand niet eens, en heden ten dage zijn het bijna allemaal 'abnormale' gezinnen: gescheiden, één-ouder, co-ouder enz. er wordt echt niet meer bij opgekeken hoor, vraag het eens aan de kinderen zélf, ipv af te gaan op wat jij hoort en dan van daaruit veronderstelt.

Er ZIJN al vele holebi-gezinnen met kinderen, er gaan er niet plots vele bijkomen hoor. Als je een kind wil heb je geen wet nodig.
Maar, in het belang van die kinderen en hun gezinnen, wordt het dan geen tijd dat we dit stilletjesaan wettelijk omkaderen?

Laatst gewijzigd door oriana : 9 augustus 2004 om 19:55.
Oud 9 augustus 2004, 20:38   #159
19.19
Vreemdeling

Standaard

Zelfs in de heilige Bijbel wordt homosexualiteit onder dezelfde noemer gebracht als sex met dieren (Leviticus 18:22-23) en vertelt het zelfs dat praktiserende homosexuelen gedood moeten worden (Leviticus 20:13).
Ook worden ze onder één noemer gebracht met goddelozen, leugenaars, dieven, moordenaars en zijn "des doods waardig" (Timotheus 1:9-10 + Romeinen 1:27-32).
En dan m'n beste Oriana, wil jij ironisch genoeg de Bijbel gebruiken in je onderschrift om holebi's te verdedigen hahaha. Grappig.
Oud 9 augustus 2004, 20:50   #160
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs in de heilige Bijbel wordt homosexualiteit onder dezelfde noemer gebracht als sex met dieren (Leviticus 18:22-23) en vertelt het zelfs dat praktiserende homosexuelen gedood moeten worden (Leviticus 20:13).
Ook worden ze onder één noemer gebracht met goddelozen, leugenaars, dieven, moordenaars en zijn "des doods waardig" (Timotheus 1:9-10 + Romeinen 1:27-32).
En dan m'n beste Oriana, wil jij ironisch genoeg de Bijbel gebruiken in je onderschrift om holebi's te verdedigen hahaha. Grappig.
Laat de bijbel er maar buiten 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be