Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2013, 09:13   #141
BonBon
Banneling

Standaard

Nog zo ene

Prophet Muhammad (Peace be upon him) said: "Is anyone of you incapable of earning one thousand Hasanah (rewards) a day?" Someone from the gathering asked, "How can anyone of us earn a thousand Hasanah?" Prophet Muhammad (Peace be upon him) said: "Glorify Allah a hundred times by just saying “Subhanallah” and a Good deeds will be written for you, or a thousand sins will be wiped away.” (Muslim 4:2073)

Zonden of slechte daden zijn echt geen probleem, gewoon “Subhanallah” zeggen en je krijgt een goeie daad of duizend(!) zonden worden weggeveegd. Da's makkelijk voor elke terrorist, die teksten zijn extreem makkelijk slecht te interpreteren omdat ze daadwerkelijk slecht zijn.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 09:26   #142
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Op searchtruth.com is het 'Abu Huraira'.
ok. bedankt.

En kijk dan eens wat ik o.a. vind :

Werkelijk iets voor de Briannekes, de jejoentjes en al de andere Mohammedjes

Citaat:
(6) Narrated Abu Huraira: The Prophet said, "The person who participates in Allah's cause and nothing compels him to do so except belief in Allah and His Apostles, will be recompensed by Allah either with a reward, or booty (if he survives) or will be admitted to Paradise (if he is killed in the battle as a martyr). Had I not found it difficult for my followers, then I would not remain behind any sariya going for Jihad and I would have loved to be martyred in Allah's cause and then made alive, and then martyred and then made alive, and then again martyred in His cause." (Book #2, Hadith #35)
Wat zei Het Oosten nu weer?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 11:19   #143
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
.
Coole avatar, je weet toch waar die face vandaan komt?
Oud 25 mei 2013, 16:49   #144
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Beter dan de huidige heldere wetenschap terug te voeren naar en te verdrinken in wat wollige nietszeggende teksten zou het veel beter zijn dat de gelovigen eens hun koran openslaan en uit de teksten puren wat er ons nog allemaal aan nieuwe wetenschap te wachten staat in de toekomst.

Ik vrees helaas dat dat niet veel succes zal hebben.

Jammer maar helaas.

Laatst gewijzigd door JeeBee : 25 mei 2013 om 16:50.
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 17:51   #145
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

De meeste hadiths spreken de koran tegen als je goed leest
g_z is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 18:14   #146
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door g_z Bekijk bericht
De meeste hadiths spreken de koran tegen als je goed leest
Daarom dat de mensen die de Koran boven de hadiths plaatsen worden vervolgd door de grootste moslim groepen?
Oud 25 mei 2013, 18:27   #147
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Daarom dat de mensen die de Koran boven de hadiths plaatsen worden vervolgd door de grootste moslim groepen?
Wat slaag je nu weer uit je botten? Ik verwerp elke hadith.
Salah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 18:34   #148
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

haa... het slaatje is een sjijietje?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 25 mei 2013, 18:36   #149
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
haa... het slaatje is een sjijietje?
Jij weet werkelijk niks van Islam. Shia's volgen hadith's.

Laatst gewijzigd door Salah : 25 mei 2013 om 18:37.
Oud 25 mei 2013, 18:59   #150
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Wat slaag je nu weer uit je botten? Ik verwerp elke hadith.
sluit ik me voor 100% bij aan
Oud 25 mei 2013, 19:05   #151
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Jij weet werkelijk niks van Islam. Shia's volgen hadith's.
ik dacht dat dat de soennieten waren? Leg het me eens goed uit anders.

Het was iets met de schoonzoon van MO, Ali dacht ik.
Maar zijn schoonvader (de papa van kindbruidje Aisha) vond dat hij den baas moest zijn.

Toch wel raar dat Allah, die ervoor zorgde dat elke moslim wist dat ze met hun linkervoet het toilet binnen moesten stappen en ze leerden hoe ze hun neusgaten moesten spoelen etc.. etc... in �*lle aspecten van het leven heeft Allah zijn opdrachtjes doorgeseind.... en dan vergeet die effekes uit te leggen wie de opvolgen van Mo moet zijn? Beetje dom van Allah vind ik.

Oud 25 mei 2013, 19:14   #152
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij denkt vanalles te weten, maar je zit er telkens grondig naast. De elementaire basis ken je niet eens. Zoek het zelf op.

Laatst gewijzigd door Salah : 25 mei 2013 om 19:17.
Oud 25 mei 2013, 19:47   #153
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

er zullen tussen ons moslims overal wel mensen zijn die hadiths volgen

إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ

"Waarlijk, Wij hebben de Openbaring neder doen dalen en waarlijk, Wij zullen erover waken."

15.9

Laatst gewijzigd door g_z : 25 mei 2013 om 19:53.
Oud 25 mei 2013, 22:55   #154
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
er zullen tussen ons moslims overal wel mensen zijn die hadiths volgen

إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ

"Waarlijk, Wij hebben de Openbaring neder doen dalen en waarlijk, Wij zullen erover waken."

15.9
Als je geen hadith volgt dan ben je toch geen volgeling van Mohammed? Als ik het goed begrijp zijn dat de mondelinge overleveringen die opgeschreven en bestudeerd werden om de 'echte' er tussenuit te zuiveren. Als je de hadith niet volgt heb je enkel de Koran, Mohammed valt daar dan compleet tussenuit, dan is ie onbelangrijk want niet gehoord.

Volgens veel moslims zijn jullie dan geen moslim en dat kan ik ergens wel volgen, zonder hadith is niets verplicht, en heb je geen regels op te volgen, geen sluier, geen reden voor inteelt, geen reden voor pedo-huwelijken, geen gebeden, niets eigenlijk behalve het geloof zelf die je zelf kunt invullen. Pas op, daar ben ik erg voor te vinden maar echt moslim kan ik het niet noemen.

Dan zijn jullie Koranisten, in veel islam landen riskeren jullie blijkbaar de doodstraf wegens afvallig.
http://en.wikipedia.org/wiki/Quranism
"Another difficulty in determining their prevalence is the possible fear of persecution due to being regarded as apostates and therefore deserving of the death penalty by many traditional scholars like Yousef Elbadry, Mahmoud Ashour, Mohammed Ra'fat Othman and Mustafa Al-Shak'a."

Citaat:
I know of Muslims who refuse to follow or learn from the Hadith. They seek all answers from the the Qur'an. Are these people still Muslims? They only listen to the true word of god and nothing else.

No they not Muslims - Allah says in the Quran: 'Obey Allah and His Messenger'.

One needs to give these people a dose of their own medicine:

* They claim that the early generations fabricated hadeeth or that the isnaad (chains of narration) cannot be relied upon. Do they realize that the Quran was handed down to us by the early generations, through the use of chains of narration? Tell them straight: If you want to reject the hadeeth, then reject the Quran too.

* Ask these people: How many pillars of Islam are there? How many times a day do we have to pray? What was the story of the first revelation? If they answer 5 for the first two or they tell you the story of the Prophet (saw) getting scared at the sight of Jibreel (as) and rushing to Khadija (ra), then you know that you’ve got them. Why? Well, because the answer to the first two questions is known even to NON-MUSLIMS. As for the last one, it’s one of those stories that all Muslim children seem to know. I’ve seen quite a few hadeeth rejecters shamelessly narrating this story as if it were a fact. Now, all these things ARE facts – but they are not mentioned in the Quran. Does the Quran talk about 5 pillars? Or 5 prayers? Or the story of revelation? Come to think of it, how can we be sure that his first wife’s name was Khadija? Perhaps that was fabricated too????

Laatst gewijzigd door BonBon : 25 mei 2013 om 22:59.
Oud 25 mei 2013, 23:02   #155
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je geen hadith volgt dan ben je toch geen volgeling van Mohammed? Als ik het goed begrijp zijn dat de mondelinge overleveringen die opgeschreven en bestudeerd werden om de 'echte' er tussenuit te zuiveren. Als je de hadith niet volgt heb je enkel de Koran, Mohammed valt daar dan compleet tussenuit, dan is ie onbelangrijk want niet gehoord.

Volgens veel moslims zijn jullie dan geen moslim en dat kan ik ergens wel volgen, zonder hadith is niets verplicht, en heb je geen regels op te volgen, geen sluier, geen reden voor inteelt, geen reden voor pedo-huwelijken, geen gebeden, niets eigenlijk behalve het geloof zelf die je zelf kunt invullen. Pas op, daar ben ik erg voor te vinden maar echt moslim kan ik het niet noemen.

Dan zijn jullie Koranisten, in veel islam landen riskeren jullie blijkbaar de doodstraf wegens afvallig.
http://en.wikipedia.org/wiki/Quranism
"Another difficulty in determining their prevalence is the possible fear of persecution due to being regarded as apostates and therefore deserving of the death penalty by many traditional scholars like Yousef Elbadry, Mahmoud Ashour, Mohammed Ra'fat Othman and Mustafa Al-Shak'a."
en wat is er mis met de dood
Oud 25 mei 2013, 23:02   #156
BonBon
Banneling

Standaard

Moslims die geen moslim zijn maar zichzelf wel moslim noemen die moslims verdedigen die omgekeerd hen vervolgen wegens afvallig zijn. Het wordt ingewikkeld maar eigenlijk best interessant.
Oud 25 mei 2013, 23:03   #157
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
en wat is er mis met de dood
Inderdaad niets, het is deel van het leven maar een lul ergens ik-weet-niet-waar zal niet beslissen over mijn dood als ik daar iets aan kan doen.
Oud 25 mei 2013, 23:03   #158
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel raar dat Allah, die ervoor zorgde dat elke moslim wist dat ze met hun linkervoet het toilet binnen moesten stappen en ze leerden hoe ze hun neusgaten moesten spoelen etc.. etc... in �*lle aspecten van het leven heeft Allah zijn opdrachtjes doorgeseind.... en dan vergeet die effekes uit te leggen wie de opvolgen van Mo moet zijn? Beetje dom van Allah vind ik.
auw van een domme 'godheid'
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 23:07   #159
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moslims die geen moslim zijn maar zichzelf wel moslim noemen die moslims verdedigen die omgekeerd hen vervolgen wegens afvallig zijn. Het wordt ingewikkeld maar eigenlijk best interessant.

je hebt blijkbaar goede zin zo te horen
Oud 25 mei 2013, 23:39   #160
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:

Het was iets met de schoonzoon van MO, Ali dacht ik.
Maar zijn schoonvader (de papa van kindbruidje Aisha) vond dat hij den baas moest zijn.

Dat is Mohammed, voor Koranisten zoals beide heren/dames hier is dat allemaal niet van belang, als je geen hadith volgt dan volg je Mohammed niet maar enkel de Koran en daar staat dat niet in. Al bij al zijn dit de meest vredige soort maar het zijn geen moslims zoals wij of andere moslims die zien. Het zijn Koranisten, geen Mohammed aanhangers.

Dus geen regeltjes bij het WC bezoek, geen sluiers, geen dagelijkse gebeden, enz. Enkel hun eigen interpretatie van de Koran is van belang en eigenlijk is dat meer een vorm van spiritualiteit dan een godsdienst.

Laatst gewijzigd door BonBon : 25 mei 2013 om 23:40.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be