Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2013, 12:09   #141
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Bedankt voor je toelichting.
Maar ik zie nog steeds niet waarom een partij die enkel op ideeëngoed teert 'gevaarlijk(er)' zou zijn dan een die teert op een mix van personencultus en ideologie.
Mij lijkt het integendeel zelfs 'veiliger' om enkel op gedachtengoed en de uitvoering ervan een partij te beoordelen. Een manifest of partijprogramma is zwart op wit door iedereen te raadplegen.
Gedoe rond 'sympathieke' gasten, is wattig, wollig en geeft aanleiding tot kiesbedrog.
Hoe mogelijks falen of succes in verband met 'gevaar' zou staan, blijft mij ook een raadsel.
Gelijk heb je, Superstaaf. Ik vrees echter dat bitter weinig mensen zich de moeite doen de partijprogramma's van deze en gene politieke partijen te lezen. Het is veel gemakkelijker om zich te laten beïnvloeden door de keuzes die de regimemedia in hun plaats maken. Bovendien beseffen veel kiezers dat de moeite die ze zich doen om inzicht te krijgen in de politiek verloren moeite is. Mijn schoonbroer had gelijk toen hij mij onder mijn neus wreef: "En wat kan JIJ daar aan doen, Knuppel? NIETS kan jij daar aan doen!"
Zelfs wie zich naar de stembus laat dwingen kan in een apenland zoals België niets veranderen. Om in België veranderingen te kunnen afdwingen moeten véél meer mensen politiek bewust zijnn, en gaan stemmen uit vaste overtuiging inplaats van onder dwang van het regime.
Waarom zou iemand zich nog moe maken aan het uitspitten en vergelijken van partijprogramma's wetend dat het verloren moeite is? Niet alleen de stemplicht maar ook de ondemocratische staatsconstructie maakt het bijzonder moeilijk om hier iets te veranderen. Een partij die lang niet zoveel stemmen haalde als de N-VA heeft stevig de wapens in handen om haar wil in heel het land op de dringen. Zelfs aan het landsdeel waar ze niet één stem van kreeg. Die partij is niet van plan om haar ondemocratische wapens uit handen te geven. Dit land is bijgevolg veroordeeld om in chaos en burgeroorlog te eindigen. Op dezelfde manier als het tot stand kwam dus.

"Gedoe rond 'sympathieke' gasten, is wattig, wollig en geeft aanleiding tot kiesbedrog". Dat klopt. Maar wie geeft die sympathieke gasten de kans om hun ding te doen? In wiens opdracht en met welke bedoelingen?

Wie zijn hersens niet gebruikt is hoe dan ook een door de media gestuurde speelbal. En zélfs wie zijn hersens gebruikt wordt onvermijdelijk, meestal onbewust, door reclameboodschappen beïnvloed. Dat geld voor reclame voor waspoeder en yogourt, maar ook voor reclame voor politici. Reclame voor waspoeder krijgen we alleen tussen de programma's opgesolferd. Duidelijk afgelijnd. We hebben de mogelijkheid om weg te zappen als we ze niet wensen te zien. Reclame voor politici wordt NIET duidelijk afgelijnd. We krijgen die IN en TIJDENS de programma's te slikken. Wegzappen is er niet bij voor wie het nieuws of een bepaald programma wil zien. De beïnvloeding die op die manier gebeurt wordt onbewust ondergaan door de lichtbakgapers, en is om die reden veel gevaarlijk dan "het gevaar" dat Peter in gedachten heeft.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2013, 12:11   #142
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

In een nabije toekomst, door de armoede van vlaenderen, zal De Zever de voeten van Magnette of Di Rupo moeten likken om een paar euros "transfers" te krijgen. Ik vraag me af wat de fascisten dan zullen zeggen...
Oud 26 mei 2013, 12:18   #143
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
In een nabije toekomst, door de armoede van vlaenderen, zal De Zever de voeten van Magnette of Di Rupo moeten likken om een paar euros "transfers" te krijgen. Ik vraag me af wat de fascisten dan zullen zeggen...
oppassen dat het echt niet verkeerd gaat lopen en jullie de hielen gaan likken van de Vlamingen...
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2013, 12:41   #144
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ah, dat De Wever het gezicht van de N-VA is in 2014. Heeft hij dat ergens laten optekenen? Zo ja, waar?

ps: ondertussen gevonden.
De vraag is enkel nog, welk gezicht.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2013, 12:52   #145
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
oppassen dat het echt niet verkeerd gaat lopen en jullie de hielen gaan likken van de Vlamingen...
Iemand die voor wat geld, KV Oostende en Zulte Waregem in een handomdraai tot Antwerpenaars om te dopen, deinst er volgens mij ook niet voor terug Reynders en Mangain hun hielen te likken en wat geld toe te stoppen om van alle Brusselaars, Antwerpenaars te maken.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2013, 13:07   #146
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
De vraag is enkel nog, welk gezicht.
Deze morgen , in de 7de dag was er een vraaggesprek tussen een journalist v.d. VRT & BDW.
BDW haalde alweer het maximum eruit; het was een sukses over de ganse lijn !!!

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2013, 14:52   #147
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iemand die voor wat geld, KV Oostende en Zulte Waregem in een handomdraai tot Antwerpenaars om te dopen, deinst er volgens mij ook niet voor terug Reynders en Mangain hun hielen te likken en wat geld toe te stoppen om van alle Brusselaars, Antwerpenaars te maken.
Insinueer je nu dat het De Wever om centen te doen was?
Zat er niemand anders achter de deal, die niet doorging omdat er iemand anders dan De Wever zijn woord brak?
Was De Wever de geldschieter en/of organisator van deze...heu....f(v)eestige "voetbaldeal"?

Als De Wever op centen uit is, waarom likte hij dan de hielen van Di Rupo en Reynders niet voor hopen centen én een hoop postjes bovendien toen hij daar de kans voor had?
Oud 26 mei 2013, 14:56   #148
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Deze morgen , in de 7de dag was er een vraaggesprek tussen een journalist v.d. VRT & BDW.

Ik ben geen lichtbakfan en heb het natuurlijk weer gemist.
Er is echter ook nog het internet.

Niet dat ik eraan twijfel dat De Wever weer eens de puntjes op de "i" heeft gezet, maar een kans om even lekker te ontspannen is niet te versmaden.
Oud 26 mei 2013, 14:56   #149
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Insinueer je nu dat het De Wever om centen te doen was?
Zat er niemand anders achter de deal, die niet doorging omdat er iemand anders dan De Wever zijn woord brak?
Was De Wever de geldschieter en/of organisator van deze...heu....f(v)eestige "voetbaldeal"?

Als De Wever op centen uit is, waarom likte hij dan de hielen van Di Rupo en Reynders niet voor hopen centen én een hoop postjes bovendien toen hij daar de kans voor had?
De enige centen waar De Wever op uit is, in deze zaak, zijn die wat het Olympisch Stadion kan opbrengen. Daarom dat hij graag een voetbalclubje in dat stadion ziet spelen
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2013, 15:00   #150
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
De enige centen waar De Wever op uit is, in deze zaak, zijn die wat het Olympisch Stadion kan opbrengen. Daarom dat hij graag een voetbalclubje in dat stadion ziet spelen
Kan zijn, maar dan nog zijn dat geen centen om in zijn eigen zak te steken. En d�*t is wat er geïnsinueerd wordt.
De Wever is te slim om in dezelfde vallen te lopen die zijn politieke vijanden fataal werden.
Oud 26 mei 2013, 15:07   #151
Brakelaar
Minister

Standaard

Citaat:
Je verkoopt prietpraat mijn beste!
Oud 26 mei 2013, 15:12   #152
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

HRobin, wat dat olympisch stadion betreft. Liet De Wever dat bouwen? Ik meen nochtans te hebben opgevangen dat De Wever geen voetbalgek is.

Hij zit er nu mee, dat wel, maar hij heeft wel meer geërfd van Patrick Janssens zeker, dat om een oplossing vraagt?
Oud 26 mei 2013, 15:16   #153
Brakelaar
Minister

Standaard

Citaat:
HRobin, wat dat olympisch stadion betreft. Liet De Wever dat bouwen? Ik meen nochtans te hebben opgevangen dat De Wever geen voetbalgek is.

Hij zit er nu mee, dat wel, maar hij heeft wel meer geërfd van Patrick Janssens zeker, dat om een oplossing vraagt?
Patrick Janssens heeft meer achtergelaten dat niet in orde is gekomen!
Oud 26 mei 2013, 15:32   #154
HRobin
Minister

Standaard

Citaat:

Stad Antwerpen is eigenaar van het Olympisch Stadion en zij betalen dus voor het onderhoud ervan.
Toch logisch dat de Stad Antwerpen dan een oplossing zoekt om inkomsten te derven uit dat stadion.
Want hoe langer ongebruikt hoe minder inkomsten.

Welke manier De Wever hiervoor gebruikt is niet belangrijk.
Alleen zijn tegenstanders vinden van wel, vandaar die media-heisa
Oud 26 mei 2013, 15:47   #155
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht

De Wever diste weer zijn zelfde eentonig verhaaltje op. Dat doet hij altijd wanneer hij in iets mislukt. Dan put hij zich uit in allerlei verontschuldigingen. Hij had gedaan wat hij kon, zo luidde het. Antwerpen als grootste stad had altijd een voetbalclub in eerste afdeling gehad en nu plots niet meer. Hetgeen toch heel erg is want een voetbalclub vormt toch ook een sociaal weefsel en nog meer van die flauwe praat om zijn blunder ietwat te kunnen rechtzetten.

Alleen had hij er blijkbaar niet aan gedacht dat hij meehielp een club bij een andere stad weg te kapen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 mei 2013 om 15:49.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2013, 15:48   #156
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zoals ik al zei. Het is een erfenis die De Wever kreeg van de sossen. Ze staan op de eerste rij om kritiek te geven op De Wever als die, nadat hij een half jaar aan het roer staat, de problemen niet heeft opgelost waar zij zelf decennialang niets aan hebben gedaan.
Dat lag echter in de lijn der verwachtingen, en dat zal nooit veranderen. Toch niet zolang ze niet zélf opnieuw de plak zwaaien op het schoon verdiep.

Nogmaals. Ik zou niet graag in de schoenen van De Wever staan.
Oud 26 mei 2013, 15:50   #157
HRobin
Minister

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei. Het is een erfenis die De Wever kreeg van de sossen. Ze staan op de eerste rij om kritiek te geven op De Wever als die, nadat hij een half jaar aan het roer staat, de problemen niet heeft opgelost waar zij zelf decennialang niets aan hebben gedaan.
Dat lag echter in de lijn der verwachtingen, en dat zal nooit veranderen. Toch niet zolang ze niet zélf opnieuw de plak zwaaien op het schoon verdiep.

De sossen moeten zich Matteüs 7:3 dringend herinneren
Oud 26 mei 2013, 15:51   #158
HRobin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De Wever diste weer zijn zelfde eentonig verhaaltje op. Dat doet hij altijd wanneer hij in iets mislukt. Dan put hij zich uit in allerlei verontschuldigingen. Hij had gedaan wat hij kon, zo luidde het. Antwerpen als grootste stad had altijd een voetbalclub in eerste afdeling gehad en nu plots niet meer. Hetgeen toch heel erg is want een voetbalclub vormt toch ook een sociaal weefsel en nog meer van die flauwe praat om zijn blunder ietwat te kunnen rechtzetten.

Alleen had hij er blijkbaar niet aan gedacht dat hij meehielp een club bij een andere stad weg te kapen.
Sinds wanneer hoort een club bij een stad?
Oud 26 mei 2013, 15:52   #159
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Antwerpen moet zichzelf bedruipen en maken dat ze een Antwerpse club heeft in eerste afdeling. En dit door goed te voetballen en niet door twijfelachtige methodes. Dat ze maar investeren in Antwerp zoals ik enkele dagen geleden zei. En dan maar hopen dat ze promoveren. Dat is de enige recht weg.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2013, 15:56   #160
Brakelaar
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
De sossen moeten zich Matteüs 7:3 dringend herinneren
Dat van die splinter en balk kennen ze niet !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be