![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht. |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat Assad die trend tot islamisatie van de maatschappij tegenhield vind ik geen onderdrukking, maar net het vrijwaren van de individuele rechten van elkeen. De baath-ideologie staat voor Arabische eenheid, wars van religie. Ik geloof in het principe van scheiding van kerk en staat. Dat is wat het Westen zo succesvol gemaakt heeft. Rusland werd pas een echte supermacht toen de bolsjevieken de link tussen kerk en staat doorknipten. Ik respecteer mensen die gelovig zijn, maar omgekeerd vind ik ook dat zij atheïsten moeten aanvaarden. Als ik de filmpjes van Salah bekijk, heb ik m'n sterkste twijfel dat de rebellen dat van plan zijn. Het doet me vooral heel erg sterk denken aan Al-quaida en de Taliban. |
|
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik ook wel grappig vindt is dat het Westen islamisten steunt in de Arabische wereld, maar wel moord en brand schreeuwt als landen als Rusland of Georgië zich verzetten tegen de westerse visie dat homoseksualiteit en heteroseksualiteit aan elkaar gelijk zijn, bijvoorbeeld.
|
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het kalifaat is pas voor een latere fase waar naar toegegroeid zal worden. Jij weet niks van mijn interpretaties van de islam, dat zijn jouw interpretaties die jij denkt te menen kennen. Ik zal enkele voorbeelden geven. Christenen en Joden mogen van mij kerken en synagogen bouwen. En aparte rechtbanken met hun wetten leiden voor hunzelf door hunzelf. |
|
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij is de meerderheid van de Syrische bevolking daar niet voor. Maar goed, laten we het de SyriËrs vragen in een referendum, zoals Assad voorstelt. Dat wil Al-quaida en co. natuurlijk niet, ze willen hun versie met het zwaard opleggen. |
|
![]() |
![]() |
#145 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het masker van Assad (zogezegd echte interesse in vrede) is wederom gevallen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat U niet antwoordde op dit En wat met atheïsten? Zou je het toestaan dat een moslim z'n geloof afzweert, dat een moslim meisje met een christen trouwt, zou je de alcohol winkels laten bestaan? Ik denk het niet. Je zou de scheiding tussen kerk en staat afschaffen en terug naar de middeleeuwen keren, naar het Ottomaanse systeem van miliyets. is veelzeggend |
|
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe staat het met de democratie en mensrechtenschendingen in Rusland voor de rest? Laatst gewijzigd door Salah : 4 juni 2013 om 11:27. |
|
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie maar al te goed waar de "oppositie" in SyriË voor staat, en je geeft het ook gewoon toe. Laatst gewijzigd door tomm : 4 juni 2013 om 11:49. |
|
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu goed Salah, ik begrijp je islamistische ideologie, en vanuit uw standpunt is het misschien logisch om tegen de "Kaffer" Assad te vechten.
Maar je moet niet denken dat de gemiddelde Belg die dit leest ook maar een greintje sympathie heeft voor de Syrische rebellen (behalve de gebruikelijke zionistische trollen zoals Dixie). Hoe meer mensen over het conflict te weten komen, hoe meer ze zich vragen stellen bij de politiek van hun leiders (bvb. wapens leveren aan de rebellen). Dus heeft deze discussie op forums zoals deze wel degelijk nut. |
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Nu goed Tomm, ik begrijp je dictatoriale ideologie, en vanuit uw standpunt is het misschien logisch om tegen de mensen die na 50 jaar onderdrukking er genoeg van hebben, te vechten en hen liefst uit te roeien.
Citaat:
Weinig mensen zullen daar sympathie voor hebben, Tomm. Laatst gewijzigd door Salah : 4 juni 2013 om 12:18. |
|
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stel jezelf eens voor.
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar haal je de mosterd?
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie heeft je kop zo zot gemaakt?
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onder welk(e) profiel(en) was je eerder aanwezig op dit forum?
#158 |
Minister
|
![]() Toen ik het krantenartikel hierover las kon ik feitelijk alleen maar ermee lachen.
Israel zou het eens mogen proberen om Rusland aan te vallen. Dat is hetzelfde als Iran dat de VS begint te bombarderen. Pure zelfmoord.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#160 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu word je echt compleet onnozel. Assad is een moslim. Wie iets anders beweert, behoort tot de extreme takfiristische vleugel van de rebellen. Jouw discours klinkt dan ook steeds meer als dat van Jabhat an-Nusra.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |