Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 4 juni 2013, 02:13   #141
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Inderdaad. Ook de Bijbel zegt dit trouwens: "wie wind zaait, zal storm oogsten."

Als je mensen onderdrukt, zoals het Assad-regime gedaan heeft, zullen die mensen zich verzetten.

Nu we toch in Bijbelse termen bezig zijn, kunnen we er ook het Nieuwe Testament bijnemen: "Wie het zwaard gebruikt, zal door het zwaard omkomen."

Zulke gewelddadige regimes zullen door geweld omkomen, ook al verdringt de ene gruwel de andere gruwel.

Laat ons alle hoop echter stellen in een wapenstilstand en een minimum aan vreedzame coëxistentie. Het zal nog heel lang duren om alle wonden te helen. Toch is het mogelijk zoals b.v. de geschiedenis van Frankrijk en Duitsland aantoont.
onder Assad kon iedereen moslim van welke strekking ook, christen, atheïst, etc. zijn. In de Baath partij vind je zowel Alewieten, christenen, atheïsten als soennieten. Een islamitische wetgeving onderdrukt ook mensen, namelijk degene die het niet met die interpretatie van de Qoran of met de Qoran tout court eens zijn.

Dat Assad die trend tot islamisatie van de maatschappij tegenhield vind ik geen onderdrukking, maar net het vrijwaren van de individuele rechten van elkeen. De baath-ideologie staat voor Arabische eenheid, wars van religie.
Ik geloof in het principe van scheiding van kerk en staat. Dat is wat het Westen zo succesvol gemaakt heeft. Rusland werd pas een echte supermacht toen de bolsjevieken de link tussen kerk en staat doorknipten.

Ik respecteer mensen die gelovig zijn, maar omgekeerd vind ik ook dat zij atheïsten moeten aanvaarden. Als ik de filmpjes van Salah bekijk, heb ik m'n sterkste twijfel dat de rebellen dat van plan zijn. Het doet me vooral heel erg sterk denken aan Al-quaida en de Taliban.
tomm is nu online  
Oud 4 juni 2013, 02:19   #142
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Wat ik ook wel grappig vindt is dat het Westen islamisten steunt in de Arabische wereld, maar wel moord en brand schreeuwt als landen als Rusland of Georgië zich verzetten tegen de westerse visie dat homoseksualiteit en heteroseksualiteit aan elkaar gelijk zijn, bijvoorbeeld.
tomm is nu online  
Oud 4 juni 2013, 02:36   #143
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Natuurlijk wel. Je wil "het Kalifaat" opleggen aan iedereen. Onder Assad kunnen christenen gewoon zichzelf zijn, en hoeven ze niet meer belasting te betalen dan iemand anders, ook shiiten, Alewieten, atheïsten en soennieten kunnen hun ding doen.
Wat jij wil is jouw interpretatie van de Islam aan iedereen opdringen, en/of de andere tekort doen door hen bvb. meer belasting te doen betalen, het te verbieden nog kerken te bouwen (bvb. zoals in saudi Arabië), het bverbieden van alcohol, en het "beledigen" (= het als niet relevant beschouwen) van de Qoran strafbaar te maken, zoals in zoveel islamitische landen. In gebieden die door rebellen gecontroleerd worden vinden dagelijks executies en martelingen plaats van mensen die niet voldoen aan wat in hun ogen een goede islamiet is.
Als er hypothetisch echte democratische verkiezingen zouden zijn, ben ik er van overtuigd dat de meerderheid van de bevolking naar Islam zal kijken en de wetten naar Islamitische waarden zullen ingevuld worden ofwel sharia. Dat zou ware democratie zijn, de meerderheid beslist. En in dat geval ben jij het die een probleem heeft met democratie, omdat het in uw ogen "opgedrongen" zal worden op de rest.

Het kalifaat is pas voor een latere fase waar naar toegegroeid zal worden.

Jij weet niks van mijn interpretaties van de islam, dat zijn jouw interpretaties die jij denkt te menen kennen. Ik zal enkele voorbeelden geven.

Christenen en Joden mogen van mij kerken en synagogen bouwen. En aparte rechtbanken met hun wetten leiden voor hunzelf door hunzelf.
Salah is offline  
Oud 4 juni 2013, 03:15   #144
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Als er hypothetisch echte democratische verkiezingen zouden zijn, ben ik er van overtuigd dat de meerderheid van de bevolking naar Islam zal kijken en de wetten naar Islamitische waarden zullen ingevuld worden ofwel sharia. Dat zou ware democratie zijn, de meerderheid beslist. En in dat geval ben jij het die een probleem heeft met democratie, omdat het in uw ogen "opgedrongen" zal worden op de rest.

Het kalifaat is pas voor een latere fase waar naar toegegroeid zal worden.

Jij weet niks van mijn interpretaties van de islam, dat zijn jouw interpretaties die jij denkt te menen kennen. Ik zal enkele voorbeelden geven.

Christenen en Joden mogen van mij kerken en synagogen bouwen. En aparte rechtbanken met hun wetten leiden voor hunzelf door hunzelf.
En wat met atheïsten? Zou je het toestaan dat een moslim z'n geloof afzweert, dat een moslim meisje met een christen trouwt, zou je de alcohol winkels laten bestaan? Ik denk het niet. Je zou de scheiding tussen kerk en staat afschaffen en terug naar de middeleeuwen keren, naar het Ottomaanse systeem van miliyets.

Volgens mij is de meerderheid van de Syrische bevolking daar niet voor. Maar goed, laten we het de SyriËrs vragen in een referendum, zoals Assad voorstelt. Dat wil Al-quaida en co. natuurlijk niet, ze willen hun versie met het zwaard opleggen.
tomm is nu online  
Oud 4 juni 2013, 03:36   #145
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat met atheïsten? Zou je het toestaan dat een moslim z'n geloof afzweert, dat een moslim meisje met een christen trouwt, zou je de alcohol winkels laten bestaan? Ik denk het niet. Je zou de scheiding tussen kerk en staat afschaffen en terug naar de middeleeuwen keren, naar het Ottomaanse systeem van miliyets.

Volgens mij is de meerderheid van de Syrische bevolking daar niet voor. Maar goed, laten we het de SyriËrs vragen in een referendum, zoals Assad voorstelt. Dat wil Al-quaida en co. natuurlijk niet, ze willen hun versie met het zwaard opleggen.
Die vredesonderhandelingen zijn een farce. Die worden uitgesteld totdat Assad er met behulp van een buitenlandse militie er beter voor staat zodat men krachtiger in de schoenen staat bij onderhandelingen. Veel terrein winnen ze gelukkig niet, en wat ze winnen, verliezen ze elders massaal meer.

Het masker van Assad (zogezegd echte interesse in vrede) is wederom gevallen.

Citaat:
Syria peace talks likely to be postponed as Russia plans to ship more weapons
Geneva negotiations conceived by US and Russia will not take place in early June as hoped, say diplomats
Salah is offline  
Oud 4 juni 2013, 11:09   #146
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die vredesonderhandelingen zijn een farce. Die worden uitgesteld totdat Assad er met behulp van een buitenlandse militie er beter voor staat zodat men krachtiger in de schoenen staat bij onderhandelingen. Veel terrein winnen ze gelukkig niet, en wat ze winnen, verliezen ze elders massaal meer.

Het masker van Assad (zogezegd echte interesse in vrede) is wederom gevallen.
Het enige wat ik zie is dat Assad onvoorwaardelijk voor onderhandelingen is, en dat de meeste rebellen onderhandelingen afwijzen, of er een heleboel condities aan verbinden.

En dat U niet antwoordde op dit En wat met atheïsten? Zou je het toestaan dat een moslim z'n geloof afzweert, dat een moslim meisje met een christen trouwt, zou je de alcohol winkels laten bestaan? Ik denk het niet. Je zou de scheiding tussen kerk en staat afschaffen en terug naar de middeleeuwen keren, naar het Ottomaanse systeem van miliyets. is veelzeggend
tomm is nu online  
Oud 4 juni 2013, 11:27   #147
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Het enige wat ik zie is dat Assad onvoorwaardelijk voor onderhandelingen is
Met het ene oog zie je wat je wil zien en met het ander knijp je een oogje dicht. Dat is eigen aan dictatorknuffelaars.

Hoe staat het met de democratie en mensrechtenschendingen in Rusland voor de rest?

Laatst gewijzigd door Salah : 4 juni 2013 om 11:27.
Salah is offline  
Oud 4 juni 2013, 11:48   #148
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met het ene oog zie je wat je wil zien en met het ander knijp je een oogje dicht. Dat is eigen aan dictatorknuffelaars.

Hoe staat het met de democratie en mensrechtenschendingen in Rusland voor de rest?
Beter dan in SyriË alvast, of dan in Libië of veel andere landen waar uw moslimextremisten actief zijn.

Ik zie maar al te goed waar de "oppositie" in SyriË voor staat, en je geeft het ook gewoon toe.

Laatst gewijzigd door tomm : 4 juni 2013 om 11:49.
tomm is nu online  
Oud 4 juni 2013, 11:51   #149
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Beter dan in SyriË alvast
Dat zal wel, de 10.000en onschuldig gedode burgers hun families, door toedoen van uw dictators beamen dat.

Salah is offline  
Oud 4 juni 2013, 12:03   #150
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zal wel, de 10.000en onschuldig gedode burgers hun families, door toedoen van uw dictators beamen dat.

Niets onschuldigs aan de gewapende Syrische en buitenlandse jihadi's die uitgeschakeld werden.
tomm is nu online  
Oud 4 juni 2013, 12:07   #151
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Nu goed Salah, ik begrijp je islamistische ideologie, en vanuit uw standpunt is het misschien logisch om tegen de "Kaffer" Assad te vechten.

Maar je moet niet denken dat de gemiddelde Belg die dit leest ook maar een greintje sympathie heeft voor de Syrische rebellen (behalve de gebruikelijke zionistische trollen zoals Dixie). Hoe meer mensen over het conflict te weten komen, hoe meer ze zich vragen stellen bij de politiek van hun leiders (bvb. wapens leveren aan de rebellen). Dus heeft deze discussie op forums zoals deze wel degelijk nut.
tomm is nu online  
Oud 4 juni 2013, 12:09   #152
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Niets onschuldigs aan de gewapende Syrische en buitenlandse jihadi's die uitgeschakeld werden.
Hetgeen Rusland doet komt overeen met Hitler terug aan de macht helpen en hem nog bewapenen ook.
Salah is offline  
Oud 4 juni 2013, 12:18   #153
Salah
Banneling

Standaard

Nu goed Tomm, ik begrijp je dictatoriale ideologie, en vanuit uw standpunt is het misschien logisch om tegen de mensen die na 50 jaar onderdrukking er genoeg van hebben, te vechten en hen liefst uit te roeien.

Citaat:
Hoe meer mensen over het conflict te weten komen, hoe meer ze zich vragen stellen bij de politiek van hun leiders (bvb. wapens leveren aan de rebellen). Dus heeft deze discussie op forums zoals deze wel degelijk nut.
Jij ligt in bed met 3 dictatoriale regimes, Syrië, Iran en Rusland. Zolang het maar goed is voor Rusland. Je schuwt er geen mensenlevens of mensenrechten voor.

Weinig mensen zullen daar sympathie voor hebben, Tomm.

Laatst gewijzigd door Salah : 4 juni 2013 om 12:18.
Salah is offline  
Oud 4 juni 2013, 12:35   #154
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Stel jezelf eens voor.
Oud 4 juni 2013, 12:35   #155
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Waar haal je de mosterd?
Oud 4 juni 2013, 12:37   #156
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Wie heeft je kop zo zot gemaakt?
Oud 4 juni 2013, 12:37   #157
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Onder welk(e) profiel(en) was je eerder aanwezig op dit forum?
Oud 4 juni 2013, 12:40   #158
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Toen ik het krantenartikel hierover las kon ik feitelijk alleen maar ermee lachen.
Israel zou het eens mogen proberen om Rusland aan te vallen. Dat is hetzelfde als Iran dat de VS begint te bombarderen. Pure zelfmoord.

Bolsjewiek is offline  
Oud 4 juni 2013, 12:56   #159
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu goed Salah, ik begrijp je islamistische ideologie, en vanuit uw standpunt is het misschien logisch om tegen de "Kaffer" Assad te vechten.

Maar je moet niet denken dat de gemiddelde Belg die dit leest ook maar een greintje sympathie heeft voor de Syrische rebellen (behalve de gebruikelijke zionistische trollen zoals Dixie). Hoe meer mensen over het conflict te weten komen, hoe meer ze zich vragen stellen bij de politiek van hun leiders (bvb. wapens leveren aan de rebellen). Dus heeft deze discussie op forums zoals deze wel degelijk nut.
De Syrische autoriteiten hebben volgens mij niet echt veel misdaan.
Oud 4 juni 2013, 13:38   #160
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu word je echt compleet onnozel. Assad is een moslim. Wie iets anders beweert, behoort tot de extreme takfiristische vleugel van de rebellen. Jouw discours klinkt dan ook steeds meer als dat van Jabhat an-Nusra.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be