![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Pas tijdens mijn doctoraat toen ik zelf mijn opstellingen moest bouwen heb ik me leren draaien, frezen, etc....in princiepe ben ik theoretisch blijven doordoen tot na mijn master diplima. Pas toen kwam de praktijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De niet-Latinist die aan die studies begint, heeft op 1-2-3 zo'n twee �* driehonderd Latijnse woorden van buiten geleerd en lap, hij/zij is er. Maar, ... weet jij op welke vakken de eerstejaars geneeskunde het meest buizen ? Ik heb zo'n vermoeden dat zich dat situeert in de sfeer van fysica en scheikunde. Maar dat is niet wat ik eigenlijk wou zeggen, ivm deze draad. Volgens mij ligt HET probleem van het onderwijs en de waterval niet bij de organisatie van het onderwijs zelf, maar wel degelijk in het koppeke van vele domme mede-Vlamingen. Die uilskuikens kiezen voor hun kinderen niet het meest gepaste onderwijs, maar wel het meest "sjieke". En volgens mij gaat dat blijven na een zogezegd grondige hervorming; met of zonder schotten, met keuze aan 12 of aan 14 jaar ... en wat ook gaat blijven, is de schrik van de directeur dat zijn leerlingenaantal er op achteruit gaat. Nu moet ik toegeven: buiten mijn eigen opleiding kort na de Middeleeuwen, en die van mijn kinderen die ook al vorige eeuw afgerond werd, heb ik nul komma nul pedagogische ervaring. Ik hoor natuurlijk wel eens iets van collega's. Ook van ex-collega's die naar het buitenland verhuisd zijn. En dan blijkt het hier toch nog niet zo slecht te zijn. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik weet wel aan wiens beroep ik het liefst zou uitoefenen. Daar bestaat geen twijfel over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als de Vlaamse regering geen akkoord vindt over de onderwijshervorming, zet het Katholiek Onderwijs zélf die hervorming in gang. Dat zegt topvrouw Mieke Van Hecke, die de N-VA verwijt dat ze ‘de woordvoerder van de schrik in de leraarskamer’ is. Dit is tenminste een vrouw met ballen die de noden van de bedrijfswereld goed heeft begrepen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de onderwijswereld heeft de Guimardstraat ook haar reputatie. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het ieder geval, het is dik ruzie in het Vlaams regeringsstraatje. En dat is niet de eerste keer. Wat we zelf doen, doen we beter? Vergeet het!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U vertelt larie. Wat ik wil aantonen is dat men de ' Hoogstaande Klassieke Cultuur' wat moet relativeren. Dat deze cultuur in feite steunde op onderdrukking en uitbuiting van anderen. En dat werd de Latinisten zelden verteld. De Romeinen worden altijd voorgesteld als de 'beschavers'. Over de andere kant van de medaille zwijgt men zedig.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 juni 2013 om 07:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Edit: Schrap WT ook maar. WT geven voor die enkeling die architect of ingenieur wordt, is even absurd als een volledig toegewijd vak Anatomie en Fysiologie geven voor het geval je Biologie, Farmacie, Geneeskunde, Biomedische, Verpleegkunde etc. gaat volgen. Die laatste groep lijkt mij overigens groter dan ingenieurs en architecten. Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 2 juni 2013 om 07:44. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mogelijk had U gewoon een zeer slechte leerkracht. Want ik ken weinig mensen, gegeven dat ze niet over de hele lijn idioten zijn, die beweren dat de Romeinen een soort opperste beschavingsideaal vertegenwoordigen. EDIT: Betreft de verg. met Hitler en geschiedenis, mijn zusje is momenteel Interbellum geschiedenis aan het leren. Het beeld dat ik van de Romeinen zag tijdens geschiedenis is heel wat genuanceerder dan de propaganda die ze mijn zusje (en mij heel wat jaren geleden, zelfde leerkracht) voeren over het Interbellum. Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 2 juni 2013 om 07:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zolang het vrij onderwijs beter presteert zullen ze blijven proberen om het te verneuken.
![]() |
![]() |
#154 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is zeer duidelijk wat hier aan de hand is. Men wil het onderwijs kapot in naam van de gelijkheid. De egalitaristen willen iedereen even dom, even arm en even impotent.
Gelijkheid voor allen. Walgelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
OK ? Neen, ernstig: heeft ooit iemand beweerd dat politiekers die toevallig verzeild geraken op het Vlaams niveau, ineens gezuiverd worden van al hun slechtere kwaliteiten ? Ooit iemand beweerd dat er ooit een moment zal komen dat alles perfect zal draaien, in Vlaanderen of elders ? Maar als je even vergelijkt met de soep van het federale, ja, dan weet je het wel. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De richting Latijn heeft een nut: de elite leerlingen groeperen. Het vak Latijn doet er minder toe.
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom moet alles maar "nut" hebben. Latijn schrappen omdat het geen nut meer zou hebben?
Slaat nergens op. Waarom zou iemand geen Latijn mogen studeren simpelweg omdat hij of zij dat leuk vind? |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vrienden van mij die geen Latijn hadden gedaan hadden wel degelijk veel moeite met de benamingen. Het was niet zo dat ik ze kon vertalen, maar veel gemakkelijker onthouden omdat de taal me bekend was. De grootste buisvakken die ik me herinner waren organische chemie, wel degelijk anatomie (hoewel je 12/20 nodig had om geslaagd te zijn), statistiek en biofysica. Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 2 juni 2013 om 07:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Europees Commissaris
|
![]() Latijn is een blokvak. Ik spreek nu enkel voor mezelf, maar Latijn heeft mij bijgebracht te leren, iets wat ik voor andere vakken kon laten en dus ook liet, en heeft mij wat beziggehouden gedurende 6 jaar (samen met wiskunde, chemie en fysica).
Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 2 juni 2013 om 07:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Wij hebben in totaal (bachelor en master) ongeveer een heel jaar praktijkstage gehad. Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 2 juni 2013 om 07:58. |
|
![]() |
![]() |