Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 10 juni 2013, 12:07   #141
BonBon
Banneling

Standaard

Derde Belg gedood in Syrië: "Vermoord in zijn slaap"
http://www.demorgen.be/dm/nl/9616/On...jn-slaap.dhtml

"Automecanicien Tarik Taketloune, die zo'n negen maanden in Syrië verbleef, had drie dagen voor zijn dood nog te kennen gegeven dat hij naar huis wou terugkomen.
... is geëxecuteerd terwijl hij sliep. "Hij kreeg een kogel in het hoofd""

Ze weten zogezegd niet door wie maar het zullen alvast geen Syrische troepen zijn, die jongens zitten gevangen zoals in een stadsbende, je moet veel geluk hebben om daar levend van terug te komen. Iemand die nu nog vertrekt weet perfect waar die in terecht komt.
BonBon is offline  
Oud 10 juni 2013, 12:59   #142
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Dus dat betekent dat elke moslim waar ook ter wereld een terrorist of toekomstig terrorist is? En dat we ze dus maar in het algemeen preventief moeten vervolgen? Of wat stelt u eigenlijk voor met dit soort gigantische oversimplificaties?
Met de nodige beledigingen aan zijn profeet of aan zijn godsienst ? Ja ! En ten slotte: Hij volgt dan toch maar gewoon zijn heilige Koran en het voorbeeld van Mohamed. De op dit ogenblik zogezegde gematigde moslim zal u wel wijsmaken dat hij terreurdaden tegen ongelovigen verafschuwt. Maar hij mag liegen tegen een ongelovige. We hebben in het verleden genoeg voorbeelden gehad hoe die gematigde haatbaarden zich soms ook kunnen gedragen.

Ge hebt het nu blijkbaar gesnapt. Preventiemaatregelen heet zoiets inderdaad.
DeProf_eet is offline  
Oud 10 juni 2013, 13:01   #143
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Ze weten zogezegd niet door wie
Misschien is hij wel door zijn eigen mensen omgelegd omdat hij wou gaan lopen, "Pour encourager les autres".
Oud 10 juni 2013, 13:04   #144
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nee, dat betekent dat de ideologie criminogeen is, aanzet tot zulke atrociteiten.
Hmm... "criminogeen" niet slecht. Ik leer weeral bij. Maar dat van atrociteiten ipv afschuwelijkheden hebt ge wel van mij denk ik uit een vorige post.
DeProf_eet is offline  
Oud 10 juni 2013, 15:58   #145
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is lang geleden dat ik nog gereageerd heb, ... maar nu begint het toch wel een beetje de spuigaten uit te lopen...

De belze gazetten, ... om uw blote, ... van te laten zien, zo gekleurde "duiding"...

Het gaat hem dus om een jonge "belg" of "vlaming" die in zijn slaap vermoord is, ...

Het gaat dus eigenlijk om een Islamitisch rebel die streed in een aan Al-Quaida gelieerde groep, die daar op een of andere manier tegen een kogel is aangelopen, of door troepen van Assad, geexecuteerd is, ... heel erg voor de jongen in kwestie, maar hij had een keuze, hij had zich kunnen integregen, naar school gaan een job vinden en werken, ... dan was m nu niet dood geweest.

Verder gazetten, het gaat hier dan misschien wel om technische belgen, maar eerlijk gezegd ze hebben ongetwijfeld nog wel ne pas van hun moederland ook... ik noem dat geen echte belgen...

Het taaltje Vlaams noemen dat ze daar gebruikten op de executievideo`s is ook heel bedenkelijk als dat het niveau van het schone Vlaamsche dialect moet zijn, of da nu Antwaarps, West Vluts of Oost Vloams , moet voorstellen dan wel Limmmmbuuuurgs, ... ik weet het niet hoor, ... ik heb daar ook een ander woord voor tenandere.
Herr Flick is offline  
Oud 10 juni 2013, 16:00   #146
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Misschien is hij wel door zijn eigen mensen omgelegd omdat hij wou gaan lopen, "Pour encourager les autres".
Die kans is inderdaad even groot als dat een soldaat van Assad, of een Allawiet, Sjiiet of volgeling van Hezbollah hem een bal door zijn raap heeft gejaagd.

Als ge met die jongens oorlogske wilt spelen moet ge ook tegen uw verlies kunnen.
Herr Flick is offline  
Oud 10 juni 2013, 16:26   #147
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Met de nodige beledigingen aan zijn profeet of aan zijn godsienst ? Ja ! En ten slotte: Hij volgt dan toch maar gewoon zijn heilige Koran en het voorbeeld van Mohamed. De op dit ogenblik zogezegde gematigde moslim zal u wel wijsmaken dat hij terreurdaden tegen ongelovigen verafschuwt. Maar hij mag liegen tegen een ongelovige. We hebben in het verleden genoeg voorbeelden gehad hoe die gematigde haatbaarden zich soms ook kunnen gedragen.

Ge hebt het nu blijkbaar gesnapt. Preventiemaatregelen heet zoiets inderdaad.
Hoe stelt u die preventieve maatregelen voor? Bijeendrijven in een kamp? Gedwongen volksverhuizingen? Iedereen buitengooien die als moslim geregistreerd staat? Of zullen we ze gewoon direct doodschieten? Preventief, natuurlijk.

Bolsjewiek is offline  
Oud 10 juni 2013, 16:28   #148
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
In de 7de dag herhaalde een imman tot drie keer toe dat wij met zijn allen verantwoordelijk zijn voor het barbaars gedrag van die moordenaars.

Kennen die nu echt geen enkele schaamte meer?
Om eerlijk te zijn heeft hij een punt als hij met "ons allen" de Belgische overheid bedoelt. De constante en niet aflatende morele steun van de Belgische regering aan de Syrische terroristen en de propagandamolen tegen Assad lijkt me een effectief middel om jihadisten aan te moedigen.

Bolsjewiek is offline  
Oud 10 juni 2013, 16:37   #149
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het is lang geleden dat ik nog gereageerd heb, ... maar nu begint het toch wel een beetje de spuigaten uit te lopen...

De belze gazetten, ... om uw blote, ... van te laten zien, zo gekleurde "duiding"...

Het gaat hem dus om een jonge "belg" of "vlaming" die in zijn slaap vermoord is, ...

Het gaat dus eigenlijk om een Islamitisch rebel die streed in een aan Al-Quaida gelieerde groep, die daar op een of andere manier tegen een kogel is aangelopen, of door troepen van Assad, geexecuteerd is, ... heel erg voor de jongen in kwestie, maar hij had een keuze, hij had zich kunnen integregen, naar school gaan een job vinden en werken, ... dan was m nu niet dood geweest.

Verder gazetten, het gaat hier dan misschien wel om technische belgen, maar eerlijk gezegd ze hebben ongetwijfeld nog wel ne pas van hun moederland ook... ik noem dat geen echte belgen...

Het taaltje Vlaams noemen dat ze daar gebruikten op de executievideo`s is ook heel bedenkelijk als dat het niveau van het schone Vlaamsche dialect moet zijn, of da nu Antwaarps, West Vluts of Oost Vloams , moet voorstellen dan wel Limmmmbuuuurgs, ... ik weet het niet hoor, ... ik heb daar ook een ander woord voor tenandere.
"Hoeveel Belgische zonen moeten nog sterven in Syrië?"
http://www.hln.be/hln/nl/9556/Opstan...in-Syrie.dhtml

Te gek voor woorden...
manta is offline  
Oud 10 juni 2013, 17:17   #150
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Of een andere "Belg" die bang is dat hij oorlogsmisdaden zou bekennen eens hij terug was. Wie zou hem anders kunnen doden in z'n slaap? Een medestrijder natuurlijk.

-------
BonBon is offline  
Oud 10 juni 2013, 17:20   #151
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht

Te gek voor woorden...
"De taskforce moet onder meer nagaan hoe kan worden vermeden dat nog meer jongeren naar Syrië vertrekken, de toestand opvolgen en onderzoeken hoe de jongeren terug naar België gehaald kunnen worden."

Dat ze dan veel gruwel tonen op TV, 'rebellen' die koppen afsnijden en maten die een kogel door het hoofd krijgen als ze terug willen keren. Ik denk dat dit het enige is wat zou kunnen helpen, ze bang maken.
BonBon is offline  
Oud 10 juni 2013, 17:25   #152
Mr.White
Burger

Standaard

Citaat:
Hoe stelt u die preventieve maatregelen voor? Bijeendrijven in een kamp? Gedwongen volksverhuizingen? Iedereen buitengooien die als moslim geregistreerd staat? Of zullen we ze gewoon direct doodschieten? Preventief, natuurlijk.
Ik zou eerder naar een oplossing zoeken die in beide kampen een draagvlak vindt: we kunnen een vaste busdienst inleggen van hier naar ginder achter. Moslims content. Wij content.
Oud 10 juni 2013, 17:29   #153
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken geen enkel "leger" waar men zomaar, zoals' t u uitkomt, kunt binnenstappen en terug weg gaan. En op poging tot desertie in oorlogstijd staat in veel legers de doodstraf.
Dus dat lijkt me heel goed mogelijk.
Oud 10 juni 2013, 17:31   #154
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"De taskforce moet onder meer nagaan hoe kan worden vermeden dat nog meer jongeren naar Syrië vertrekken, de toestand opvolgen en onderzoeken hoe de jongeren terug naar België gehaald kunnen worden."

Dat ze dan veel gruwel tonen op TV, 'rebellen' die koppen afsnijden en maten die een kogel door het hoofd krijgen als ze terug willen keren. Ik denk dat dit het enige is wat zou kunnen helpen, ze bang maken.
Ik denk dat die gruwel hen net aantrekt als een magneet...
't Is in naam 't geloof hé.
manta is offline  
Oud 10 juni 2013, 17:44   #155
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
En jij bent zo intelligent dat je meent dat iemand enkel maar is; hetgeen die persoon op 'n forum post, niets meer?

't Moet trouwens zijn dat je mening gebaseerd IS ... niet 'zijn'.
Nee, maar ik heb geen enkel andere bron om mijn mening op te baseren.

Je bent weer eens onnozel aan het zeiken/zagen zoals altijd.
Nietzsche is offline  
Oud 10 juni 2013, 18:07   #156
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht

Te gek voor woorden...

"Westerse Belgische zonen"...

Idiote westerse pers en jihadistisch tuig van de richel.

Weg ermee!
HIER
zonbron is offline  
Oud 10 juni 2013, 18:08   #157
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht

"Westerse Belgische zonen"...

Idiote westerse pers en jihadistisch tuig van de richel.

Weg ermee!
Het zijn nog steeds Belgen.
Nietzsche is offline  
Oud 10 juni 2013, 19:28   #158
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om eerlijk te zijn heeft hij een punt als hij met "ons allen" de Belgische overheid bedoelt. De constante en niet aflatende morele steun van de Belgische regering aan de Syrische terroristen en de propagandamolen tegen Assad lijkt me een effectief middel om jihadisten aan te moedigen.
Inderdaad, deze jongens geven gevolg aan het beleid van de Belgische regering. Repatriëring van het lijk en een staatsbegrafenis zou hier op zijn plaats zijn met posthuum een onderscheiding. De regering moet maar bussen inzetten voor de gegadigden voor deze Jihad en hen een militaire uitrusting geven.
Piero is offline  
Oud 10 juni 2013, 21:12   #159
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"Automecanicien Tarik Taketloune, die zo'n negen maanden in Syrië verbleef, had drie dagen voor zijn dood nog te kennen gegeven dat hij naar huis wou terugkomen.
... is geëxecuteerd terwijl hij sliep. "Hij kreeg een kogel in het hoofd""

Ze weten zogezegd niet door wie maar het zullen alvast geen Syrische troepen zijn, die jongens zitten gevangen zoals in een stadsbende, je moet veel geluk hebben om daar levend van terug te komen. Iemand die nu nog vertrekt weet perfect waar die in terecht komt.
Zijn bendeleider was bang dat hij zou gaan praten denk ik. Dus werd hij afgemaakt.
Piero is offline  
Oud 10 juni 2013, 21:40   #160
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Van de onthoofden? Lijkt me vrij logisch, hè.
Nee van de onthoofders natuurlijk, geen wonder dat jij België een logische constructie vindt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be